• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog beleggingstip: Antonov

Auteur: robbie, gepost 15 januari 2007 om 16:26 – 23 Reacties

Schommelende koers

Het aan de Amsterdamse beurs genoteerde Antonov kennen we onder andere van de revolutionaire supercharger die ze ontwikkeld hebben. En het feit dat er de laatste tijd nogal wat gerommel was, maar er gloort weer hoop aan de horizon! Want naast superchargers heeft Antonov ook een revolutionaire 6-traps automatische versnellingsbak ontwikkeld. Deze automaat proberen ze al sinds 1991, zonder enig succes, aan de man te brengen. Enige omzet van betekenis is er dan ook nooit behaald.

Al jaren gaat de koers van het fonds als een stuiterbal op en neer. En iedereen die wel eens met een stuiterbal heeft gespeeld weet dat die nooit meer zo hoog komt als aan het begin. En vorig jaar leek het helemaal uit de hand te lopen. In maart 2006 werden ze aangeklaagd door Toyota wegens een patentruzie, volgens veel analisten zou dit de doodsteek zijn voor het aandeel. Maar zoals wel vaker tegenwoordig kwam de redding uit China. Eind vorig jaar waren er al geruchten dat er een overeenkomst zou komen met het ons wel bekende Geely.

Vorige week werden de geruchten heviger, met als resultaat dat de beurskoers in een week tijd met ruim 32% steeg, maar vandaag is door commissaris Jos Haag bekend gemaakt dat er definitief een contract is getekend met Geely voor een productielicentie. Dit levert Antonov 900.000 euro op. Niet slecht voor een bedrijf dat nog nooit enige omzet behaald heeft. En Antonov zegt nog in gesprek te zijn met andere partijen in China. Het is dan ook geen verrassing dat de koers alleen vandaag al met ruim 20% omhoog is gegaan.

Maar hou wel in je achterhoofd:
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • autoblog cadeaubon
    Nu in de Shop: Autoblog Driving Experience Cadeaubon!
  • Autoblog wenst je een gelukkig 2023!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

antonov, China, geely, Techniek

Vorig bericht: « Ariel Atom killer? GTM 40TR
Volgend bericht: Sivax Izana Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Riesthuis zegt

    15 januari 2007 om 16:38

    “Niet slecht voor een bedrijf dat nog nooit enige omzet behaald heeft. ”
    omzet wel hoor

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    15 januari 2007 om 16:49

    Hmm hadden jullie ook wel ff eerder mogen zeggen en niet nu de koers omhoog geschoten is. Maar natuurlijk was dit al makkelijk te voorzien.

    Login om te reageren
  3. SamSam zegt

    15 januari 2007 om 16:51

    Je moet ook rekening houden met de schulden die het bedrijf heeft en de eindeloze aandelen uitgifte….

    Login om te reageren
  4. SamSam zegt

    15 januari 2007 om 16:53

    Wat ik daarmee wil zeggen is; als er teveel aandelen worden uitgegeven dan kunnen ze verwateren en de winst per aandeel is heel wat lager!

    Advies aan Antonov; eigen aandelen zo snel mogelijk weer inkopen

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 17:18

    Lijkt mij een goed moment om maar eens een paar aandeeltjes Antonov te gaan kopen.

    Login om te reageren
  6. Jos zegt

    15 januari 2007 om 17:22

    antonov is toch een vliegtuig bouwer?

    Login om te reageren
  7. joep zegt

    15 januari 2007 om 17:24

    @Rick dos, had je vrijdag al moeten doen man, dan had je nu knaken gehad! Zag er vandaag ook een stuk over op rtl Z, ik moest gelijk denken aan jullie eerdere berichten over dit bedrijf!

    Login om te reageren
  8. Jappy zegt

    15 januari 2007 om 17:44

    Niet slecht nee!

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 18:00

    @joep

    Dat zeg je heel goed. Dan had ik nu een paar knaken gehad! ;) :P

    Dit is typisch zo´n aandeeltje van de lange adem. De mogelijkheden zijn er nu om het bedrijf groot te maken. Vooral als Geely ook in de wereld begint aan te slaan. Voor elke verkochte versnellingsbak krijgt Antanov ook nog eens een percentage. Mogelijkheden om KA-CHING! te gaan roepen zijn er dus genoeg! ;)

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 18:40

    ik heb op 57 cent gekocht en ben al weer uitgestapt (rendement =170% winst!:) En iedereen die zegt dat we ze niet gewaarschuwd hebben…. lees de comments en de artikelen!

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    15 januari 2007 om 19:39

    Wat voor revolutionaire 6-traps automatische versnellingsbak hebben ze dan? Op welke manier is hij revolutionair?

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 20:05

    @Citrofiel: ehm het is nogal technisch….. maar lees maar http://www.antonov-transmission.com/aad.htm

    Login om te reageren
  13. lincoln mark8 zegt

    15 januari 2007 om 20:07

    antonov is eigenlijk een uitvinders bedoeling en hebben geen echte fabriek of iets….ZF wel…..maar daar hebben chinezen een broertje dood aan, dus kopen de patenten en produceren in eigen fabriek.

    wooody : leuk dat je winst hebt ( ik ben toch nog even gebleven)

    citrofiel : hun automatenbak is ruim 10% energie zuiniger

    Login om te reageren
  14. lincoln mark8 zegt

    15 januari 2007 om 20:23

    beste rick dos…. was jij het niet die 12 november hele lelijke dingen over antonov scheef?????

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 20:29

    @lincoln mark8

    Zou zo maar eens kunnen……….

    Maar op 12 november zag de (zaken)wereld er ook héél anders uit! ;)

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    15 januari 2007 om 21:14

    @ W0o0dy; O, dan heb ik een probleem, ik ben niet zo technisch… :( Ik heb het geprobeerd te begrijpen, maar het lukte niet. Misschien door de vertaalmachine die ik gebruikte? :P

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 21:33

    @Citrofiel: Ik zal een paar dingen die ik er van heb begrepen zo eenvoudig mogelijk proberen uit te leggen.

    De versnellingsbak is een compacte, lichte automaat die vrij eenvoudig als 4, 5 of als 6 versnellings-automaat gebouwd kan worden. Er is geen koppelomvormer nodig omdat er een “wet brake” (?) gebruikt wordt. Deze heeft als voordeel dat er weinig warmte vrijkomt en dat het “koppelen” goed te doseren is. Door minder onderdelen is de bak goedkoper, weegt minder en er kan minder stuk. Daarnaast is het systeem dus erg flexibel aan te passen aan allerlei toepassingen (denk aan landbouwvoertuigen, auto’s, bestelwagens etc)

    Login om te reageren
  18. FrieZ zegt

    16 januari 2007 om 08:57

    Hmmm… m’n economie-leraar heeft aandelen in Antonov. De mazzelaar ;)

    Login om te reageren
  19. Adrianus zegt

    16 januari 2007 om 13:31

    Aangezien de techniek van Antonov superier is aan de andere automatische bakken, ligt het voor de hand dat ook andere autoboeren interesse hebben. Die kunnen het immers niet maken achterstand op te lopen op de concurrentie. Antonov is dan ook al in gesprek met nieuwe kandidaten.

    Login om te reageren
  20. Mcgyver zegt

    16 januari 2007 om 23:17

    Slim van die Chinezen want dan niet meer afhankelijk van dure Japanse/Europese bakken. En als Geely een beetje gek doet en flinke aantallen produceert, dan zijn er zat afzetkanelen in de rest van China te vinden. En ik neem aan dat Antonov onder andere betaald krijgt per verkochte bak?

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    17 januari 2007 om 00:18

    Klopt ze krijgen idd ook nog een bedrag per verkochte/geproduceerde bak, maar die vergoeding is nog niet bekend gemaakt.

    Login om te reageren
  22. Daytrader zegt

    29 januari 2007 om 18:06

    Voor er ook maar 1 bak echt in produktie gaat is het 2008, beleggen in ANT alleen speculatief interessant, voor diegenen die niet weten wat dit is, kopen op een lage koers of net erboven en meteen eruit bij een paar cent stijging en dit zoveel mogelijk herhalen, wel met volume natuurlijk anders verdien je niets.
    Wat betreft het betrouwbaarheidsgehalte van ANT en haar grootste aandeelhoudster Quivest vraag u alleen maar af waarom de zesbak niet opgenomen wordt door alle andere zichzelf respecterende autofabrikanten die miljarden steken in innovaties maar niet willen investeren in de ANT zesbak.

    Ja ik beleg ook in ANT, alleen speculatief en om er dik aan te verdienen zolang het gross alle ANT verhalen blijft geloven

    Login om te reageren
  23. franz zegt

    19 februari 2007 om 16:47

    Volgens mij gaat het aandeel binnen een half jaar naar € 2,–

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North