• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ariel Atom killer? GTM 40TR

Auteur: autoblogger, gepost 15 januari 2007 om 15:34 – 23 Reacties

GTM 40TR

Het Britse GTM heeft een nieuw speeltje; een lichtgewicht tweezitter met een motor uit de Honda Civic Type-R. Deze GTM 40TR zou een gevaarlijke concurrent kunnen worden voor andere track-day specials, met een acceleratie van 0-100 binnen 4 seconden en een topsnelheid van 240km/u.

Het lichte gewicht komt mede door de afwezigheid van een body, er zijn geen deuren en het chassis is van aluminium. Het vermogen zou rond de 220 pk liggen.

Car Magazine schrijft dat de 40TR kan rijden op biobrandstof. De prijs komt waarschijnlijk rond de £15.000, interessant, want dat is £5.000 minder dan de goedkoopste Ariel Atom! GTM weet echter nog niet of er ook een straatversie van de 40TR komt…

Voor de liefhebbers nog even een vergelijking van de Radical SR3 met de Atom:

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden
  • Video: Tesla Model S-killer van Hyundai onderweg

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, gtm, Supercars

Vorig bericht: « Rijtest: BMW Z4M
Volgend bericht: Autoblog beleggingstip: Antonov »

Lees Interacties

Reacties

  1. K zegt

    15 januari 2007 om 15:39

    Geen spatborden… dat kan nog eens heftig worden in de regen.

    Voor jezelf en mede weggebruikers.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    15 januari 2007 om 15:43

    Vind dit er beter uitzien dan de Atom………..als je al over mooi en lelijk kan spreken qua design……..

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    15 januari 2007 om 15:49

    voordeel voor deze is dat de neus downforce genereert en de onderbody misschien ook wel. Dus meer downforce en dus ook sneller op het circuit. Waarbij ik wel wil zeggen dat sneller niet altijd leuker is…. maar goedkoper + sneller… is al snel “leuker”.

    Login om te reageren
  4. Fej zegt

    15 januari 2007 om 16:00

    ik zou toch voor de atom gaan!

    Login om te reageren
  5. TomRS6 zegt

    15 januari 2007 om 16:02

    Iemand heeft de doos met technisch lego van zolder gehaald

    Login om te reageren
  6. christoff zegt

    15 januari 2007 om 16:15

    ik zou ook voor de Atom gaan. hij ziet er beter uit en heeft een betere wegligging

    Login om te reageren
  7. Timmie zegt

    15 januari 2007 om 16:36

    Die Honda-motor is precies wel populair… De Ariel Atom heeft ook al de motor uit de Type-R (2.0 i-VTEC – 220 pk). Als het hier om dezelfde motor gaat die op biobrandstof kan rijden, denk ik dat ie méér dan 220 pk eruit haalt (want o.a. Saab en Koenigsegg halen meer uit hun krachtbronnen met biobrandstof). De Koenigsegg gaat dan van 806 pk naar zo’n 900 pk en die Saab BioPower zit ook een eind boven de 100 pk per liter…

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    15 januari 2007 om 16:39

    @ TomRS6: dat was ook mijn eerste gedachte.
    Op dit gebied is Groot Brittannië nog steeds ongeslagen. Trackdays zijn daar dan ook ongekend populair…

    Login om te reageren
  9. iceman zegt

    15 januari 2007 om 16:40

    zijn wel leuk op circuit ,maar de openbare weg zie ik het nut er niet van in.

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    15 januari 2007 om 16:47

    leuke prestatie. Maar altijd nog duur.

    Login om te reageren
  11. JANUS zegt

    15 januari 2007 om 16:51

    Als ik alleen op de looks afga…….Ariel Atom !

    Login om te reageren
  12. Jappy zegt

    15 januari 2007 om 17:47

    Ik zou ook voor de Atom gaan, veel mooier! maar hoeveel weegt die gtm dan want dat staat nergens alleen lichte gewicht.

    Login om te reageren
  13. Alwood zegt

    15 januari 2007 om 17:50

    als ik puur op de looks (en prestatie en gebruiksvriendelijkheid en fun-factor) af ga.. doe mij dan maar de Exige S!!

    deze heeft idd nog een hoger lego-gehalte dan een ariel atom :P

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    15 januari 2007 om 18:26

    Ariel atom killer?De atom is in acceleratie wel véél sneller hoor.2.8 seconden tegenover 4 seconden.

    Klein verschil toch ;-)

    Login om te reageren
  15. oly zegt

    15 januari 2007 om 19:10

    ik weet niet waar we naar kijke mar we kijken wel naar een vrouw die aan het rijde is vrouwe zijn leuk om naar te kijken maar niet in een auto progamma

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    15 januari 2007 om 19:33

    @ TomRS6; LOL! Precies!

    Ik vind het maar niets, zo’n puur functioneel ding. Helemaal voor de prestaties. Maar prestaties boeien mij ook niet zo…

    Login om te reageren
  17. Chris zegt

    15 januari 2007 om 21:04

    @oly

    weet je wel wie dat is? waarschijnlijk niet

    Login om te reageren
  18. ruben zegt

    15 januari 2007 om 21:12

    ik vind de atom toch mooier :(

    Login om te reageren
  19. wimbers zegt

    16 januari 2007 om 09:42

    leuk om mee te spelen op zandvoort toch.

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    26 januari 2007 om 07:53

    Update, dit schijnen de offciele afbeeldingen te zijn… ugh!

    Login om te reageren
  21. bakkerst zegt

    10 december 2007 om 15:59

    @ autoblogger,
    bweuk, daar mogen ze nog wel eens even goed over na denken/ flink bewerken. wel eenn lekker brits neusje trouwens..
    maar dat “blok” achter de stoelen begrijp ik niet helemaal

    Login om te reageren
  22. danny zegt

    11 februari 2008 om 23:31

    Zo wat is die 40TR lelijk..de voorste 30 cm is leuk.. de laatste 40 ook.. maar alles wat daar tussenin zit mogen ze van mij wel weer opnieuw de tekentafel op gooien.. Als dit dan toch daadwerkelijk het eindresultaat gaat worden dat ga ik zeker voor de Atom..

    Login om te reageren
  23. JanJansen zegt

    26 september 2011 om 16:23

    Niet om irritant te doen, maar is dit een repost?
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/27/gtm-doet-er-een-schepje-bovenop-300-pk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North