• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog trailer: Audi S8 trio!

Auteur: Alwood, gepost 16 september 2012 om 13:52 – 89 Reacties

Audi S8 triootje


Allemaggies, wat is dat nou? Nog een triootje op Autoblog! Met een inmiddels derde generatie in de schappen en een terugkeer naar de V8 vonden we het tijd alle Audi’s S8 eens naast elkaar te zetten.

Vandaag de opwarmer voor de “rijtest” van morgen. Het paradepaardje van Audi staat centraal. Een auto waarvan de ontwikkeling ooit begon als ‘V8’. Met de Audi V8 heeft het merk een ontzettend sterke naam neergezet en sindsdien bouwen zij de sportieve grote luxeschepen. De Audi S8 definieert het merk zoals de M5 dat doet voor ‘die andere’ Duitse fabrikant. Een meer tekenend model voor Audi dan haar vierwielaangedreven super-stations.

Van 32-klepper V8 naar 40-klepper V8 (en 355 pk) in 1999 naar 444 pk ‘Lamborghini’ V10 in de D3-generatie in 2006 tot de 520 pk 4.0 V8 biturbo nu. Kies alvast een favoriet. Klassiek tijdreizen in stijl, onder begeleiding van een ietwat uitbundige V10 of laag brommend op een wolk van koppel.

UPDATE: de volledige video staat inmiddels op online!

Ook interessant!

  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Audi dealerschap onder water
  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, autoblog, combo, s8, Specials, trailer, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Type-badges van AMG: snap jij het nog?
Volgend bericht: Ferrari 208 Turbo is stoffig en verlaten »

Lees Interacties

Reacties

  1. maartenmercedes zegt

    16 september 2012 om 13:53

    Ik mis de V10 nog steeds :(

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      16 september 2012 om 14:18

      @maartenmercedes: kan je toch nog steeds kopen?

      Login om te reageren
  2. Bartholomeo zegt

    16 september 2012 om 13:57

    De oudste S8 voor mij aub. Ronin ftw.

    Login om te reageren
    • d15b2 zegt

      16 september 2012 om 14:35

      @Bartholomeo: Ook degene met de mooiste velgen.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        16 september 2012 om 14:49

        @d15b2: En zonder schreeuwlelijk single frame grill.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          16 september 2012 om 15:08

          @mout: +1

          Login om te reageren
        • Benjamin1 zegt

          16 september 2012 om 20:39

          @mout: inderdaad, is dit de bak van @autoblogger?

          Login om te reageren
  3. RippiN zegt

    16 september 2012 om 13:57

    Volop je bumpert!

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    16 september 2012 om 13:58

    Ik vind de S8 uit ’99 de mooiste, maar de V10 uit 2006 vind ik het beste klinken.

    Login om te reageren
    • camaro81 zegt

      16 september 2012 om 14:04

      @bsxc2: Ik ben het met je eens! En wat een gaaf geluid.

      Login om te reageren
  5. renesf zegt

    16 september 2012 om 13:58

    Ze zijn er niet mooier op geworden.

    Login om te reageren
  6. Tommy2 zegt

    16 september 2012 om 13:59

    Vet! De eerste generatie is nog altijd beeldschoon, maar qua geluid is de tweede toch nog baas.

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    16 september 2012 om 14:00

    haha toerenbegrenzer, bij mijn vader zijn diesel is dat op 2500 RPM in N

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    16 september 2012 om 14:03

    Toch knap dat jullie rijdende exemplaren gevonden hebben.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      16 september 2012 om 14:10

      @norge: jaloers??

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        16 september 2012 om 14:15

        @bsxc2: norge houdt niet van VAG

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          16 september 2012 om 15:01

          @Flamingo: Weet je het zeker?? ;)

          Norge haat VAG, het is VAG basher nr1, daarom is heeft hij op autoweek ook een ban.
          Maar mijn idee van Norge is dat hij zwaar autistisch is ;)

          Login om te reageren
          • Tommy2 zegt

            17 september 2012 om 00:11

            @bofkont: Of hij wordt er voor betaald door Hyundai Nederland ofzo.

            Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        16 september 2012 om 14:17

        @bsxc2: hij heeft het meer op Kia enzo
        qua design helemaal niet slecht bezig natuurlijk de laatste tijd maar zijn eigen auto kan echt niet natuurlijk :P

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 september 2012 om 14:19

      @norge: Tja zulke filmpjes zullen nooit gemaakt worden van een Hyundai, waarom??
      Omdat een Hyundai nu helemaal niks met liefhebberij heeft te maken. Het is enkel een vervoersmiddel.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        16 september 2012 om 14:44

        @bofkont:
        Een Jaguar XJ6 is liefhebberij.
        Een Citroën Ds ook.
        Dit, dit zijn gewoon directiehokken voor multi nationals die naast de BMW 7 Serie en de Mercedes S klasse geparkeerd staan.
        En die je na een jaar of vier voor een krabbel kunt kopen.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          16 september 2012 om 15:02

          @desjonnies: Tja een Jag en een citroen kun je ook voor een habbekrats kopen.
          Maar De S modellen van Audi zijn wel degelijk liefhebbers auto’s.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            16 september 2012 om 15:09

            @bofkont:

            “liefhebbersauto” liefhebbers van wat dan ..

            van hap slik weg lease-bak wegwerp afschrijf meuk die in 5 jaar tijd veeeeel minder waard is dan een 35 jaar oude Volvo ..

            bedoel je dat soort “liefhebbers” ??

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              16 september 2012 om 16:03

              @lincoln: Tja over persoonlijke smaak valt nu eenmaal niet te twisten zullen we maar zeggen. Ik ben persoonlijk een groot liefhebber van de S modellen van Audi.

              Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            16 september 2012 om 15:09

            @bofkont:
            Enig idee hoe groot de schare liefhebbers is voor de oude 2500 en 3 liter sedan modellen van BMW?
            Of die van Mercedes – als je de belastingvrije LPG rijders-er vanaf trekt?
            Of dit type Audi’s?

            Je koopt dit soort auto’s voor een krabbel omdat ze benzine zuipen, niet te betalen zijn in de houderschapsbelasting en de verzekerings tarieven dermate hoog liggen dat je er een tweede huis voor kunt kopen.
            Bij wijze van spreken dan.
            Dan zit de liefhebberij ineens helemaal niet diep meer.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              16 september 2012 om 16:05

              @desjonnies: Is gedeeltelijk waar, maar check het audi forum maar eens hoeveel S eigenaars/liefhebbers er zijn.

              Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            16 september 2012 om 15:18

            @bofkont: lever mij dan maar voor een habbekrats een DS23 Henri Chapron, of een SM.

            Login om te reageren
            • bofkont zegt

              16 september 2012 om 16:02

              @rufctr01: Tja als we zo gaan beginnen, een Mercedes 500k uit 1935 bracht onlangs nog 3.7 miljoen op.

              Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          16 september 2012 om 15:13

          @desjonnies: 100%gelijk! Audi heeft totaal niet de stijl, ze willen het zo graag bij Audi maar het lukt niet. Saaie grijze muizen modellen, een duur woordjeer tegenaan gooien en hele volksstammen zijn zo dom om duizenden euro’s extra te betalen voor een omgekatte VW. Vervolgens denken ze status te hebben…whahahaha. Lekker blijven dromen.

          Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          16 september 2012 om 16:04

          @desjonnies: haha directiehokken. blijf er maar lekker van dromen vent!

          Loser.

          Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        16 september 2012 om 14:50

        @bofkont: Precies, wegwerpauto’s voor de grijze massa met geen enkele emotionele waarde. Gewoon een vierclindertje met voorwielaandrijving en gaan met die banaan.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          16 september 2012 om 15:03

          @Tommy2:

          je hebt het over Audi neem ik aan ..

          Login om te reageren
          • Tommy2 zegt

            16 september 2012 om 15:18

            @lincoln: Nee, ik beaam de reactie van @bofkont zoals voor de comment te zien is.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              16 september 2012 om 15:21

              @Tommy2:

              omdat je het over fwd 4cil wegwerptroep had ..

              Login om te reageren
              • Tommy2 zegt

                16 september 2012 om 16:35

                @lincoln: Klopt, niemand heeft als eindoel om een Hyundai of Kia klassieker te bemachtigen. Wegwerpproducten dus.

              • lincoln zegt

                16 september 2012 om 18:43

                @Tommy2:

                klopt .. niemand uit een achterstandswijk ..

    • audicoupe84 zegt

      16 september 2012 om 15:21

      @norge: Voor @norge en meteen een die pijn aan de ogen doet.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        16 september 2012 om 16:41

        @audicoupe84: pijn aan mn ogen omdat: de auto te saai is, lelijk model, kutkleur( zowel van buiten en binnen), een lelijke grill heeft en het is maar een Audi.

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          19 september 2012 om 20:41

          @rufctr01: Ook een van mijn lievelings Audi’s.

          Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      16 september 2012 om 15:30

      @norge: hebben ze jou als kind ooit op je kop (oh nee n paard heeft n hoofd) laten vallen..?! Ja, dacht ik al.. ;) maar goed, was moeilijker kapotte te vinden dan rijdende, dus hebben ze daar maar vergelijk mee gedaan.. ;)

      Login om te reageren
  9. pokerface zegt

    16 september 2012 om 14:04

    Sportief? Luxe? Waar? Ik zie 3 saaie S8’s niets bijzonders.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      16 september 2012 om 14:21

      @pokerface: geen autoliefhebber dus..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        16 september 2012 om 14:41

        @KaCh1ng:
        Hij heeft er eentje gehad.
        En is de afschrijving van het kreng nog steeds niet vergeten.
        1 Euro per kilometer is er nix bij.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          16 september 2012 om 16:04

          @desjonnies: wie koopt er nou een saaie auto..

          Login om te reageren
          • germancarsftw zegt

            16 september 2012 om 16:40

            @rikus: Mensen die geen liefhebber zijn en gewoon van A naar B willen komen. Hetzij in een directiehok, hetzij in een koreaantje.

            Login om te reageren
            • rikus zegt

              16 september 2012 om 17:06

              @germancarsftw: dat weet ik, maar iemand die autoblog bezoekt en reageert lijkt mij niet zo’n type.
              Wij zijn toch petrolheads?!

              Login om te reageren
  10. slipstreamer zegt

    16 september 2012 om 14:04

    A8 V10 MTM graag…

    Login om te reageren
  11. huayraforlife zegt

    16 september 2012 om 14:07

    die met die lamborghini motor!!!!
    beste geluid, veruit de mooiste, en tja, het woord lamborghini zegt al genoeg.

    Login om te reageren
  12. xilver zegt

    16 september 2012 om 14:08

    Doe mij maar de vorige S8… niets kan boven dat engine sound uitkomen…

    Login om te reageren
  13. lambo4all zegt

    16 september 2012 om 14:08

    Detiencilinder natuurlijk! Ook de mooiste en met het meest uitgesproken uiterlijk.

    Login om te reageren
  14. tonyvds zegt

    16 september 2012 om 14:10

    Jammer dat de V10 weg is, die was onopvallend in eerste instantie maar toch zo krachtig en luid als je er mee reed!

    Login om te reageren
  15. luuktb zegt

    16 september 2012 om 14:10

    Is dat niet de S8 van @autoblogger ?

    Login om te reageren
  16. pokerface zegt

    16 september 2012 om 14:11

    Goed de 1e is mooi. De rest van de S8’s zijn nou niet bepaald innovatief en premium te noemen ;-) Was het nog maar Auto-Union. Echt premium is het merk Audi nooit “echt” geweest.

    Login om te reageren
    • kor1 zegt

      16 september 2012 om 14:16

      @pokerface: jij hebt verstand van auto’s blijkbaar….NOT

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        16 september 2012 om 15:15

        @kor1: jij wel?? Audi is niet premium. Het zijn maar luxe VW-tjes.

        Login om te reageren
        • kor1 zegt

          16 september 2012 om 16:22

          @rufctr01: jij blijkbaar niet in ieder geval. Zie je eigen opmerking….

          Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      16 september 2012 om 14:17

      @pokerface: het merk Auto-Union hield op te bestaan in 1965. Vond je de Auto Union 1000 meer premium? Interessant.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        16 september 2012 om 14:51

        @betonstaal: Dat bedoelt ie nou net. Horch was premium. De enkele oude Audi ook wel. maar Auto Union niet. Daarom ziet ie ze liever met die badge op.

        Login om te reageren
  17. autobart zegt

    16 september 2012 om 14:12

    Wauw die V10, de wagen blijft er fantastisch uitzien en het geluid klinkt ook super!

    Login om te reageren
  18. MAB zegt

    16 september 2012 om 14:13

    geef mij maar gewoon de D3 generatie

    Login om te reageren
  19. MAB zegt

    16 september 2012 om 14:16

    rijtest filmje duurt gemiddeld 5 min, en trailer duurt al 2 min haha

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 september 2012 om 20:03

      @MAB: deze “rijtest” duurt wat langer, morgen meer;)

      Login om te reageren
  20. Flamingo zegt

    16 september 2012 om 14:20

    die nieuwste is ….

    Login om te reageren
  21. smoked zegt

    16 september 2012 om 14:20

    Waarom heeft die 1e gen. S8 rare koplampen? Lijkt beetje aftermarket zo…

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      16 september 2012 om 14:26

      @smoked: dat zijn juist nog de eerste prachtige xenon koplampen zonder zo’n raar (oog)bolletje!

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      16 september 2012 om 14:42

      @smoked: heb het voor je na gezocht en het blijkt juist de facelift
      voor

      na

      Login om te reageren
  22. agera zegt

    16 september 2012 om 14:30

    Audi S8 is wel in trek bij filmmakers, 1e S8 Ronin, 2e S8 Transporter nu de 3e S8 nog.

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      16 september 2012 om 15:41

      @agera: transporter gebruikte de W12, niet de s8

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        16 september 2012 om 15:43

        @lamborgfan: je bent me net voor!

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        16 september 2012 om 16:27

        @lamborgfan: ge gebruikte een 4.2 met W12 spullen er op geplakt zo ver ik weet.

        Login om te reageren
        • tunefuldjmike zegt

          16 september 2012 om 17:20

          @the-budel-guy: ze hadden in 2 & 3 ook echte A8 6.0 W12’s deze werden echter alleen gebruikt voor de “rustige” scenes van de films. Ze hebben in 2 een D3 gebruikt en in 3 een Facelift D3

          Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    16 september 2012 om 14:43

    Lamborghini V10 it is!

    Login om te reageren
  24. birdboy zegt

    16 september 2012 om 14:49

    Dat belooft wat moois! van mij mogen jullie vaker ook oude(re) auto’s reviewen.

    Voor mij de V10!

    Login om te reageren
  25. Volvo_440_turbo zegt

    16 september 2012 om 14:50

    n mijn jonge jaren droomde ik van de eerste s8,al degenen erna lieten me koud…maw daar was iets ‘mis’ mee…

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    16 september 2012 om 14:59

    ik begrijp best waarom de S8 een inspirerende auto is voor mensen die ook inspiratie uit hun Braun staafmixer verkrijgen ..

    kan het alleen niet met je delen ..

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      16 september 2012 om 15:12

      @lincoln:
      Met mijn Braun staafmixer maak ik de meest heerlijke tomatensoep ! Met spekkies erin.
      Shit, ’t is nog een Braun ook…………..

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 september 2012 om 23:30

      @lincoln: Liever Braun staafmixer inspiratie dan helemaal inspiratieloos.

      Login om te reageren
  27. opgooier zegt

    16 september 2012 om 15:07

    Die eerste generatie S8 is eigenlijk best mooi naast de nieuwere versies, of dat door de nieuwere versies komt ben ik nog niet uit.

    Login om te reageren
  28. camber24 zegt

    16 september 2012 om 15:47

    Allereerst hulde aan AB om zo’n item te maken. Top!!! Voor de pathetische bashers; een Audi met Lambo V10 saai noemen? Whatever… Alledrie iconische auto’s, zij het dat de derde generatie het minst karaktervol is, en te behouden. Ben verliefd op de eerste generatie vanwege Ronin. Op de tweede vanwege die idioot lekkere V10. Keep up the great work AB!! Thanks!!

    Login om te reageren
  29. mustang84664 zegt

    16 september 2012 om 17:06

    Nu de m5 generatie!!

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      16 september 2012 om 23:18

      @mustang84664: Was het maar het maar zo ! lijkt me heerlijk een rijtest met de M5 van alle generaties !

      Login om te reageren
  30. maxx1 zegt

    16 september 2012 om 17:14

    2de generatie is ook vet, alleen jammer dat er geen Keramische remschijven en B&O geluids-systeempje in zit. Dan was hij af.

    Login om te reageren
  31. jordy14 zegt

    16 september 2012 om 17:59

    Die tweede is toch uit transporter, of is dat de v10 in transporter?

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      16 september 2012 om 21:02

      @jordy14: De tweede heeft een V10. En de tweede is inderdaad uit The Transporter

      Login om te reageren
  32. prop zegt

    16 september 2012 om 21:16

    Ik mag aannemen dat de importeur dit item snel offline laat halen. Hoe ‘dom’ kan je zijn een auto van autoboer Van den Akker mét naamplaten te gebruiken icm met een officiele demo.

    In dit geval: welke belang wordt hier dan behartigd denken jullie. Dit levert imagoschade op voor Audi NL.

    Suckers

    Login om te reageren
  33. KEV9 zegt

    16 september 2012 om 21:39

    yeah de A(s)8 Alleen de benzineslurpers uit de range halen en alleen de 3L en de 4.2L TDI’s nog leveren. Gaan net zo rap, acceleren bijna net zo rap en rijden stukken zuiniger en comfortabeler

    Login om te reageren
  34. circlestorm69 zegt

    16 september 2012 om 22:11

    Ik hoop die nieuwste S8 een keer te mogen rijden. In de andere twee heb ik gelukkig al eens mogen rijden. De “middelste” S8 was de Pon demo en zat helemaal vol opties. Wat een ding, wat een geluid en wat een snelheid voor zo’n zware bak. Zijn geluid vind ik veel mooier dan van de nieuwste S8. Ik ga nooit trouwen, hoeft voor ons niet, maar de S8 zou zeker mijn trouwauto zijn! Mooi, niet te opvallend en luxe.

    Login om te reageren
  35. E550 zegt

    16 september 2012 om 23:09

    De S8 uit 1999 is zonder twijfel de mooiste. Die nieuwe is een grote anonieme flop.

    Login om te reageren
  36. autoblogger zegt

    17 september 2012 om 16:05

    UPDATE: de volledige video staat inmiddels online!
    http://www.autoblog.nl/autoblog-video-audi-s8-generaties

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North