• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autobloggers in de trein?

Auteur: andref, gepost 9 oktober 2009 om 13:00 – 55 Reacties

NS trein

Het is iets voor zevenen op een donderdagochtend. Ik sta op een perron, net zoals vele anderen te wachten op de stoptrein. Voor het eerst sinds een lange tijd ga ik met de trein naar Utrecht Centraal. Het regent pijpenstelen op deze donkere herfstochtend. Als je geen last hebt van een depressie zou je die hier wel krijgen. Op het hele perron is geen overkapping te bekennen, alleen een heel klein veel te vol glazen hokje waar het condens hoog op de ruiten zit. Ik zie dat de fietsenstallingen net zijn vernieuwd. De fietsen hebben het hier beter dan de passagiers want die hebben prachtige grote glazen overkappingen, de fietsen zouden ook eens nat worden. De passagiers zijn blijkbaar minder belangrijk. Hoe kun je zo in vredesnaam mensen bewegen om in de trein te gaan zitten?

Is dit een serieus alternatief voor het uit de garage rijden van je eigen auto? Als je het zo bekijkt niet, maar op deze manier kan ik in de trein wel mooi wat werk afmaken, dat dan weer wel. Maar laat je me de keuze, dan stap ik toch veel liever in de auto, dan neem ik maar wat files op de koop toe. Over files gesproken, laatst kwam ik weer in langzaam rijdend tot stilstaand verkeer terecht, natuurlijk net toen ik een keer haast had. Wat was (natuurlijk) het geval, een vrachtwagenchauffeur vond het weer eens noodzakelijk zijn collega (te proberen) in te halen met een vergelijkbare snelheid. Gevolg: een rij auto’s van hier tot Tokyo. Er wordt zo vaak gezegd dat files niet het gevolg zijn van inhalende vrachtwagens, maar waarom zie ik het dan steeds weer gebeuren? Ik ken meerdere vrachtwagenchauffeurs en dat zijn stuk voor stuk geweldige mensen, maar toch…, alsjeblieft!! Als je zo graag een wedstrijdje wilt doen, organiseer dan gewoon een uitje naar de kartbaan voor alle chauffeurs, mag je ongestoord proberen iedereen in te halen, maar doe dat niet op de normale weg!! Het veroorzaakt bij zoveel mensen irritatie en de files kosten handenvol geld, doe daar wat leuks mee. Een snelweg is om, het woord zegt het al, snel te rijden en niet met een gangetje van 80 of minder.

Het is ongeveer kwart voor acht en het wordt al lichter. Ik zie naast het spoor de auto’s al in lange rijen in de file staan terwijl ik rustig door rijd. Is de trein dan toch zo gek nog niet…?

Ach, ik pak de volgende keer de auto, bij gebrek aan beter!

Ook interessant!

  • Video - trein heeft onverwachte bagage
  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Video: man met quad heeft lak aan naderende trein
    Video: man met quad heeft lak aan naderende trein
  • Video: vrachtwagen staat vast op rails

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, files, trein

Vorig bericht: « Gespot: Ferrari 430 Scuderia 16M
Volgend bericht: Skoda Yeti is los »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jez zegt

    9 oktober 2009 om 13:06

    Ach, de trein is gewoon diep kudt. Overal hard pratende, bellende, te-harde-muziek-luisterende mensen. Altijd te laat, nooit plaats,…
    En dan ook nog eens veel te duur voor wat je krijgt.

    Nee doe mij maar een auto! Alleen als het echt niet anders kan, ik fiets nog liever 20km dan dat stuk op de trein te gaan zitten en er weer 5 euro voor te betalen.

    */rant*

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    9 oktober 2009 om 13:06

    Karten is hartstikke gezellig met een paar man. Een volle heat met idioten is een stuk minder gezellig. Dan gebeuren er de meest bizarre ongelukken. Meestal te wijten aan mensen die het verschil tussen een kart en een botsauto nog niet ontdekt hebben.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    9 oktober 2009 om 13:15

    Ik zit wekelijks zo’n drie a vier uur in de trein, en het is best uit te houden. Het zal wel aan de tijden liggen, maar ik heb genoeg plek, en gewoon rustig muziek luisteren (niet hard) laat je tot rust komen. Daarbij is het voor mij ook nog eens gratis, dan kan het niet meer stuk. ;)

    Login om te reageren
  4. Supersport zegt

    9 oktober 2009 om 13:16

    Met de trein reizen is zeker een goed alternatief voor de auto, zeker als je midden in een drukke stad in de randstad woont. Lekker comfortabel een krantje lezen, en van medereizigers heb je in het algemeen weinig last.
    Maar als je in een rustige provincie woont, dan is de auto toch echt sneller.

    Login om te reageren
  5. Jozo zegt

    9 oktober 2009 om 13:19

    De trein is een noodzakelijk kwaad voor studenten en geitenwollen-sokken.

    Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    9 oktober 2009 om 13:31

    Niks mis met de trein.

    Over Arriva heb ik dan wel weer het een en ander te mekkeren.

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    9 oktober 2009 om 13:31

    Ben zeer benieuwd welk station dat is! Zoek maar eens een plek op Utrecht CS waar je NIET nat wordt!

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    9 oktober 2009 om 13:33

    mijn studententijdperk+treinervaringen heeft weinig positieve kanten gekend.

    is dit trouwend de vrijdagmiddag-depressie-Collum? ik lees liever iets vrolijks rond deze tijd.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 oktober 2009 om 17:22

      @Laue: helemaal gelijk! hoop dat dit vrolijk genoeg is: ;)
      http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/09/video-heffner-twin-turbo-lamborghini-gallardo-superleggera-1050-pk

      Login om te reageren
  9. Valleyman zegt

    9 oktober 2009 om 13:36

    Never again, liever een heat vol idioten op de kartbaan dan 5 minuten op een spitsuurtrein.

    Login om te reageren
  10. Tinus zegt

    9 oktober 2009 om 13:39

    Idd noodzakelijk kwaad als student.
    Ben student-af dus NOOIT meer!

    Vooral waar je tegenover elkaar zit zijn verschrikkelijk! Zit er zo’n lelijk wijf naar je ballen te staren, bah!

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      9 oktober 2009 om 17:36

      @Tinus: En als ’t ’n lekker ding was, vond je ’t zeker niet erg… :wink:

      Login om te reageren
    • YK zegt

      9 oktober 2009 om 18:47

      @Tinus: bedek je ballen, oen! :roll:

      OT: Kheb nu al 1,5 maand zo’n OV-jaarkaart + OV-chipkaart. Tot nu toe maar drie keer gebruikt, het leed van de bus, trein, tram, regen, kou etc. etc. weegt niet op tegen m’n kacheltje + comfortabele stoel… Heb dan wel het voordeel van de A44, daar staat bijna nooit file. ;)

      Login om te reageren
  11. Stef_4 zegt

    9 oktober 2009 om 13:43

    Het lastige van een trein is dat je afhankelijk bent van de tijden wanneer dat ding (niet) rijdt..

    Ik heb nou als student een OV dus dan is de auto geen optie..vooral niet als je altijd in de spits midden in Eindhoven moet zijn..

    Login om te reageren
  12. Enrique zegt

    9 oktober 2009 om 13:44

    Ach, ik reis met de trein wel eens van stad naar stad (randstad) en dan wel eerste klas, merk daar wel veel verschil in. 2e klasse is altijd rumoerig en druk, terwijl je in de eerste klasse coupe’s prima een krantje kunt lezen zonder dat je gestoord wordt door te luide muziek of hard pratende mensen. Daarbij is het in de randstad mijns insziens niet rendabel om met de auto tussen Amsterdam en Utrecht bijvoorbeeld te reizen. Als ik naar een dorp moet echter, pak ik absoluut de auto. Zonder enige twijfel.

    Login om te reageren
  13. Majinstar zegt

    9 oktober 2009 om 13:47

    Sorry maar dit is echt een waardeloze column.

    Login om te reageren
  14. matthis zegt

    9 oktober 2009 om 13:52

    Ik denk dat je mensen pas massaal in de trein krijgt als een ritje Amsterdam – Enschede 30 min duurt ipv 2 uur

    Login om te reageren
  15. Susp1cious zegt

    9 oktober 2009 om 13:55

    @ Majinstar,

    Gelukkig onderbouw je jouw kritiek met hele sterke argumenten!
    Geef tenminste aan waarom je dat vindt!

    Je kan zeggen dat het een eindeloos onderwerp is, dat de revu al zo vaak gepasseerd is dat we ons kunnen afvragen of de discussie nog wel zinvol is.
    Aan de andere kant. Een column is er om een mening uit te lokken van anderen en daarin slaagt dit geijkte onderwerp dus echt wel en daarmee ook de schrijver ervan.

    Login om te reageren
  16. Alpitlum zegt

    9 oktober 2009 om 14:07

    Alle vrachtverkeer van de linker rijstrook, altijd!

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    9 oktober 2009 om 14:10

    @majin: geeneens sorry, maar dat dat is een waardeloze reactie!

    OT: tuurlijk, de trein is te duur en hopeloos verouderd, er zijn teveel (lege) eersteklas coupes en algeheel wel voor verbetering vatbaar.

    Maar als je die nadelen voor lief neemt, is het toch zo gek nog niet. als je niet instapt waar iedereen instapt, maar even de tijd neemt om naar de kop of staart van de trein te lopen, heb je plek zat en rust op de koop toe.

    ik zit liever een uur in de trein dan een half uur in de file

    Login om te reageren
  18. Vincenzo zegt

    9 oktober 2009 om 14:13

    @Tinus…….that’s all you gonna get, live with it!

    Login om te reageren
  19. davido89 zegt

    9 oktober 2009 om 14:25

    ja ik vind auto ook veel relaxter maar ik woon in denhaag en studeer in amsterdam en van den haag naar amsterdam is met de trein 50 minuten, daar kan je met de auto nooit tegenop dus alleen op bepaalde trajecten is de trein echt veel beter maar in t weekend neem ik de auto

    Login om te reageren
  20. Rodney zegt

    9 oktober 2009 om 14:30

    Niks mis met deze site, maar ik zou wel eens wat vernieuwends willen lezen. Na tig keer gelezen te hebben dat treinen zo slecht zijn, vrachtwagenchauffeurs niet moeten inhalen, caravans verboden zouden moeten worden en audi een wannabe premium-merk is, gaat het allemaal een beetje vervelen. Jullie blijven nogal in dezelfde thema’s hangen. Verzin eens wat nieuws!

    Login om te reageren
  21. roadronner zegt

    9 oktober 2009 om 14:38

    Treinen kan best comfortabel zijn. Probeer met je baas te regelen dat je een OV-kaart krijgt voor de 1e klasse. Heerlijk comfortabel, zelfs met stopcontact voor je laptop! Als je naar grote steden gaat (amsterdam, utrecht) dan is de trein best een goed alternatief. Hét grote nadeel van de trein is dat je afhankelijk bent van de locaties van stations. Als jij ergens anders zijn moet, moet je weer verder reizen, en dat kost tijd en moeite, en juist daarom gaat lang niet iedereen met de trein.

    Login om te reageren
  22. Majinstar zegt

    9 oktober 2009 om 14:42

    @ Suspicious:

    Knap dat jij mijn sterke argumenten begrijpt en ziet ? Vindt jij het niet stom dat wanneer je bijna altijd de auto pakt en na een lange tijd gebruik maakt van het openbaar vervoer, wat achteraf niet bevalt, waarbij je al van te voren wist dat je de volgende keer toch weer de auto pakt om daar een column over te schrijven ?

    De reden waarom dit onderwerp meningen ontlokt is omdat het van dezelfde niveau is als dat van de gemiddelde member. Vandaar je emotionele reactie.

    Misschien kan je volgende keer vragen of diezelfde columnist een column maakt over een broodje pindakaas, maar toch voor de jam gaat, omdat hij zich ergert aan de pindakaas omdat dit trager smeert dan jam ?

    Login om te reageren
  23. Vince zegt

    9 oktober 2009 om 14:47

    Ik ga meerdere keren per week van Rotterdam naar Amsterdam met de trein. Daar kun je qua tijd niet tegenop met de auto (zeker niet met de Fyra) en het is nog goedkoper ook. Tot nu toe ALTIJD kunnen zitten (ook met 2e klas kaartjes). Het is confortabel en je kan onderweg jezelf nog nuttig maken ook. Dus waarom niet?

    Login om te reageren
  24. Bart zegt

    9 oktober 2009 om 14:54

    Combinatie oplossing: GRATIS OPENBAAR VERVOER voor mensen t/m 18 en 65 jaar en ouder plus mensen van 18 tot 23 jaar betalen bv. 300 euro per jaar voor ov jaarkaart dus geen studentenkaart, EN WERKGEVER verplichten te betalen voor de OV JAARKAART of TRAJECTJAARKAART voor werknemers , dus geen kilometervergoeding te beginnen bij overheidsbedrijven, gevolgd door semi-overheid (bv. S.V.B.) en dan commerciele bedrijven, zo kan Prorail samen met de vervoersbedrijven erop in kunnen springen.

    Login om te reageren
  25. M3_lover zegt

    9 oktober 2009 om 14:55

    Is wel k*t vrachtwagen op de linkerstrook alhoewel ik moet zeggen dat het bijna altijd auto’s zijn die links rijden en blijven rijden. Verschrikkelijk irritant. Zij rijden 119 of 120 en jij moet je er dan ook maar aan houden! Bah Ik sjeez ze dan wel voorbij langs rechts en wordt dan meestal aanzien als wegpiraat en flitsen ze eindeloos met hun grootlichten. Best niet op reageren…

    Login om te reageren
    • Jaap zegt

      9 oktober 2009 om 15:07

      @M3_lover: of nog erger: automobilisten die links met 100 gaan inhalen, en links blijven plakken. Inhalen zou je minimaal met 120-140 moeten doen, ter bevordering van de doorstroming…

      Login om te reageren
      • Vince zegt

        10 oktober 2009 om 09:10

        @Jaap: Waarom is de trein geen serieus alternatief? Wat jij zegt geldt sinds de privatisering van de NS al lang niet meer, en bovendien, wat denk je dat het aanleggen en onderhouden van het wegennetwerk en bijbehoren kost? Inderdaad, dat is een stuk meer. Ik heb nooit last van stinkende perrons en als je eerste klas reist heb je ook geen last van medetreingebruikers. En ook jammer dat je meteen generaliseerd, in de trein kun je prima doorwerken, iets dat je in de auto niet lukt.

        Login om te reageren
  26. Jaap zegt

    9 oktober 2009 om 15:05

    De trein is geen serieus alternatief, zeker niet als je weet dat elke euro die je besteedt het dubbele aan subsidie kost. De trein wordt virtueel aantrekkelijk gemaakt, op kosten vande automobilist. En dan nog: stinkende perrons, stinkende medereizigers die herrie maken, griep rondniesen, irritant doen. Aan echt werken kom je niet toe. Soms is een trein helemaal leeg, dan weer bomvol. Fietsen, bus, trein, bus. Van deur tot deur is ellende. De trein is voor studenten, ambtenaren en paupers…

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    9 oktober 2009 om 15:15

    Als back-up vervoersmogelijkheid is het handig. En het lijkt erop alsof de reiziger de kosten tegenwoordig zelf voor zijn/haar rekening neemt (?).

    De automobilist is nog steeds een melkkoe daarentegen, straks wordt dat de op fossiele brandstof rijdende automobilist. Electrisch rijden wordt het nieuwe OV, qua prijsbeleid. Of het milieu er beter van wordt, is niet van belang, zie hybride (over)subsidiëring. Nemen, niet geven…

    Login om te reageren
  28. J. zegt

    9 oktober 2009 om 15:19

    Ik ga elke dag met de trein naar m’n werk maar kan de problemen die anderen hier beschrijven heel goed begrijpen.

    Ik heb namelijk nog een paar voordelen die het reizen met de trein dragelijk maken:

    Komt de trein niet? Terug naar huis en een dagje thuis werken.
    Drukte? Ik zit tegen het eindpunt van de trein aan, nooit last van.

    Oh en irritante mensen? Daartegen werkt een iPod wel goed, en niet te hard zetten natuurlijk want dan ben je zelf irritant :P

    Ik ga overigens binnenkort wel met de auto reizen, de reden is simpel. De trein kost me dan niks maar van deur tot deur is het 2x langer dan met de auto en ik heb de laatste tijd een gebrek aan tijd :)

    Login om te reageren
  29. DafMaf zegt

    9 oktober 2009 om 15:26

    Van de zomer reed ik van Castelldefels naar Barcelona voor 75 cent per enkeltje. Dertig kilometer! Daarvoor kun je niet met de auto.

    Ook valt het me op dat in Frankrijk de dubbeldekkers zo zijn ingericht dat je er heel snel in- en uitstapt. Waarom neemt NS zo’n indeling niet over?

    Verder reis ik even vaak met de auto als met de trein, maar binnen de Randstad liefst met de trein. Die is wel duur, maar een retour Utrecht-Amsterdam is even duur als twee uur parkeren. Dus, met de trein als het kan, met de auto als het niet anders kan

    Login om te reageren
  30. Susp1cious zegt

    9 oktober 2009 om 15:39

    @Majinstar,

    Mijn reactie naar jou is alleen om het feit dat ik hier vaak comments zie die slechts één zin bevatten. Dat vind ik nogal onzinnig, aangezien er hier een poging gedaan wordt een discussie aan te wakkeren.
    Als jij het niveau van de gemiddelde bezoeker/discussie van deze website onder de maat vindt, waarom schrijf je dan zelf niet wat sterker commentaar. Dan kan je het niveau een beetje optrekken naar je ‘eigen standaard’.
    Als laatste heb je een spelfout in je tweede zin! Het is:’Vind jij’. Zonder ’t’ dus.

    Laat iedereen lekker z’n ding doen zonder nutteloos commentaar te plaatsen. Reageer liever met wat inhoud. Dan ga ik ook niet azijnpissen over grammatica.

    Ja, je hebt gelijk dat de uitkomst van dit artikel voorspelbaar was, omdat mensen mensen nou eenmaal sterke persoonlijke voorkeuren hebben die vaak niets te maken hebben met rationele afwegingen. Ik ga ook persoonlijk liever met de auto voor allerlei redenen. Sommige in mijn ogen rationeel, de andere wat minder. Hoofdreden: Ik kan komen en gaan wanneer ik zelf wil!

    Login om te reageren
    • Alpitlum zegt

      9 oktober 2009 om 16:42

      @Susp1cious:
      Korte reactie: Mooi gesproken:)

      Login om te reageren
  31. Ibanez zegt

    9 oktober 2009 om 15:40

    de trein brengt je van een plek waar je niet vandaan komt naar een plek waar je niet wil zijn voor een prijs die je niet wil betalen.
    daarom pakt men de auto, en met reden.

    heb het 4 maanden gratis gedaan voor m’n werk, met een fiets op begin en eindpunt was het best te doen, al duurt het wel gewoon veel langer. in die 4 maanden trouwens maar 3 keer serieus vertraging gehad (5 min telt niet mee, let je in de auto ook niet op) dus op zich valt het wel mee.

    Login om te reageren
  32. Joost zegt

    9 oktober 2009 om 16:02

    De trein zou inderdaad een goed alternatief zijn. Maar wat ik altijd zo jammer vind is dat de fanatieke trein reizigers nooit de tijd rekenen die het hen kost van deur tot deur? een half uur heen naar het station en vanaf daar nog overstappen op de metro om op plaats van bestemming te komen.

    Login om te reageren
  33. Maurice16 zegt

    9 oktober 2009 om 16:16

    Met de NS is niks mis (traject Arnhem-Nijmegen), altijd plaats en bijna nooit overvol. Enige belachelijke vind ik die stilte-coupé’s. Syntus daarentegen is echt drie niks, die dingen lijken meer op bussen in plaats van treinen. :P
    De colomn vind ik deze keer overigens wat minder..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 oktober 2009 om 21:30

      @Maurice16: Klopt, ik zat me laatst na een autorit Nijmegen-Arnhem (centrum-centrum)af te vragen hoe vaak ik dat stuk in de trein in dezelfde tijd heen en weer had kunnen gaan.
      Gokte een keer of 4-5.

      Hadden de Romeinen de Waal maar nooit uitgevonden….

      Login om te reageren
  34. Appelscha zegt

    9 oktober 2009 om 16:24

    Wees blij dat er zo veel mensen met de trein reizen: als zij ook allemaal de auto zouden pakken, waren de files nog veel langer!

    Login om te reageren
  35. 8 zegt

    9 oktober 2009 om 17:19

    Wat een kutstukje zeg. Je zal wel een kilometer of 10 rijden dan op jaarbasis als je 80 /95 km/h al als file beschouwd.

    Fijn dat je dit met ons wilde delen.

    Login om te reageren
  36. majinstar zegt

    9 oktober 2009 om 17:22

    @ Supspicious:

    Ik heb altijd op school geleerd dat wanneer men in de JIJ vorm praat er altijd een t achter de IK vorm komt, maar misschien loop ik alweer achter t.o.v. jou ( ik vind – jij vindt – ik ben – jij bent ) ?

    Ik hoef mijn commentaar en kritiek niet gegrond te onderbouwen met eventuele argumenten. Het is leuk voor je gemoedstoestand dat je lange berichten typt om interessant over te komen, maar het heeft gewoon geen inhoud. Je laatste alinea bewijst alleen al wat ik in mijn eerste post aangaf. Waarom dan de moeite nemen om te typen ?

    Zo en nu even in jouw taal reageren: Jij heb zeker je mavo diploma behaald.

    Login om te reageren
  37. PloegR zegt

    9 oktober 2009 om 17:56

    1)NS IRM Regiorunner

    Wel erg makkelijk hoor, zo’n quiz!

    Login om te reageren
  38. cdp1193 zegt

    9 oktober 2009 om 19:53

    De trein valt nog mee vind ik, maar de tram of bus kan echt vreselijk zijn. Maar gisteren was het echt erg: ik ga samen met vrienden met de tram tot aan de rand van de stad omdat we dan geen halfuur in het stadsverkeer staan te wachten en daar stond hij dus te wachten en juist als we daar de tram uitstappen begint er daar een die ook op de tram zat met stenen (die onder de sporen liggen) naar ons te smijten, dus we vertrekken en dan begint er daar iemand met stenen naar die vriend zijn auto te smijten! En dat was nog een van de mindere dingen die we daar meegemaakt hebben.

    Login om te reageren
  39. sjouwveur zegt

    9 oktober 2009 om 20:32

    Wat een kulverhaal over stilstaan door inhalende vrachtwagens.
    Als het al stil zou staan door een inhalende vrachtwagen, zit je er veel te ver achter om te kunnen zien wat er vooraan gebeurt is.
    Makkelijk kankeren op anderen!

    Login om te reageren
  40. L-Fred zegt

    9 oktober 2009 om 21:13

    Ik reis voor m’n werk ong 10 uur per week met de trein. Hierdoor gebruik ik de auto alleen nog privé. Dat geeft als voordeel, dat autorijden nu alleen nog voor leuke dingen gebruikt wordt en ik dus alleen nog maar een positief beeld over autorijden heb. Als ik in m’n auto zit, ga ik iets leuks doen. :-)

    Login om te reageren
  41. RenJie zegt

    9 oktober 2009 om 21:25

    @majinstar

    Nooit gehoord van “Jij vindt – Vind jij”? Of fietst/loopt jij altijd?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 oktober 2009 om 21:31

      @RenJie: Misschien is het een Rotterdammer. Dan wel.

      Login om te reageren
  42. Race_Kees zegt

    9 oktober 2009 om 22:02

    @ Tinus.

    In een trein is het wel zo fatsoenlijk een broek aan te doen, en dan bij jij verbaast dat ze naar je ballen staren..

    tss..

    Login om te reageren
  43. KeesB zegt

    9 oktober 2009 om 23:59

    Lange stukken met de trein gaan nog wel vlot.
    Zo ben je in no-time van Zwolle naar Rotterdam.
    Het gemier zit ‘m in de kleine stukjes ervoor en erna met slechte overstappen (20 minuten wachten is geen zeldzaamheid).

    Login om te reageren
  44. Susp1cious zegt

    10 oktober 2009 om 12:36

    @ Majinstar,

    Het is een uitzondering op de regel! Ik heb taalkunde gestudeerd aan de UvA. Dus je mag het best van mij aannemen.

    Login om te reageren
  45. Susp1cious zegt

    10 oktober 2009 om 12:40

    Het is: ‘Heb jij’ en niet ‘Hebt jij’. Net zoals ‘Vind jij’ en niet ‘Vindt jij’.
    Als ‘jij’ dus achter het werkwoord komt heb je alleen de stam van het werkwoord.

    Login om te reageren
  46. alpitlum zegt

    10 oktober 2009 om 17:15

    Volgenz mij gaad het hier over trijnen en ooto’s hoor en nied ofer nederlants.

    Login om te reageren
  47. Sciurida zegt

    4 januari 2010 om 16:46

    Beter laat dan nooit reageren maar Majnstar wat ben jij ongelooflijk ZIELIG zeg! Wat een irritante rot posts hier, BAH

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North