
Een raceklare 1986 E30 3 Serie, voorzien van widebody, en waar een dikke Amerikaanse GM V8 in is geprakt, is dat het ultieme hebbeding, of blasfemie? Als je het laatste vindt, dan mag je je handjes samenknijpen. Er zit een beetje rookschade op.
Deze oude Dreier is het resultaat van vele uurtjes werk door het Texaanse Vorshlag Motorsports. Eerder dit jaar werd het racekanon echter verkocht voor een nette 18.000 USD, en naar verluidt was hij nu onderweg naar zijn derde eigenaar.
Met een racer zonder typegoedkeuring en slicks er onder is het niet slim om de weg op te gaan, en dus stond het ding op een truck, samen met een Audi RS4, en nog wat ander spul. Long story short: truck deed boem, en zijn lading onvermijdelijkerwijs ook. Gelukkig zijn er nog meer V8-powered E30’s.
Linksachter is nog een klein stukje van de Art Car-achtige 3 Serie, die zijn leven begon als 325, te zien, maar hier begin je zo snel niet meer wat mee.. Kapotstukke E30 in de gallery, met er onder een paar foto’s van wat ooit was. D’awww.. (r3vlimited, via Jalopnik)





Nu ja, ik wil die velgen wel alvast opruimen.. :)
Amerikaanse V8 in een E30? Dat is hetzelfde als een.. als een..
Nee, dat doe je gewoon niet!
@Brutus: precies dus laat dit ding branden in de hel
@Den:
idd, hij was al vern**kt voor da hij vern**kt was.
Laat die dingen toch mooi standaard, zonder al die
race toestanden, je rijdt toch ook niet met een ouwe
mustang door het veld…
@Brutus: Inderdaad, qua looks erg mooi maar had liever dat originele 25i blok erin gezien.
Karma is a bitch. Moet je maar geen GM V8 in een E30 stoppen. Keep it real.
Hier kan ik niet wakker van liggen..
Als het nou deze was :
@mltb
Dus dat.
God bestaat toch?
@norge: amen
@norge: God speelt met water niet met vuur, dat is die andere….
hij ziet er wel gaaf uit zo, ik zeg blanke lak erover en weer opbouwen, met een lijn 6 uiteraard
180d? koop ik liever een 2e handse porsche 911 turbo en een echte e30 m3 wel voor
@KaCh1ng: $18.000,-
@E34M5Touring: 0’tje te veel gezien dan :D ik dacht al..
@KaCh1ng: zoals je naam doet vermoeden, zie je wel vaker een nulletje meer ;)
Als de nieuwe eigenaar die ratlook nou toevallig een beetje chill vindt…
Verkloot was-ie al; nu ook verkoold.
Gerechtigheid!
“die zijn leven begon als 325”
Toch zie ik de uitgeklopte achterschermen van een M3, knap stukje werk dan…
@sjun: oh maar die kan iedereen erop lassen op met polyester stukjes aan de slag. Een beetje BMW kenner ziet zo dat dit niet om een M3 gaat.
@sjun: Die gasten hebben ook een V8 in deze E30 geplaatst, dus ze zullen echt wel raad weten met een lasapparaat. Zo’n setje uitgeklopte achterschermen plaatsen ze met 2 vingers in de neus…
god zijn straf om in die bmw een amerikaanse v8 te leggen ipv de V8 van de M3!
@RazorHead: In een M3 hoor je helemaal geen V8 te leggen. Zo’n V8 is veel te zwaar om nog enigszins lekker mee te kunnen rijden. Zelfs een 6-cilinder werd door de BMW-engineers te zwaar bevonden voor de M3 E30, V8 is dus al helemaal gekkenwerk ;)
@motoragent: GM LS V8 is absoluut lichter dan de inline 6 die er in zat. Daarnaast is een V8 nog korter ook. Dus behalve lichter is ook de gewichtsverdeling beter. En dan beginnen we nog niet eens over het vermogen of de kosten
Amerikanen houden toch van burn-outs?
Een V8 in een e30 wordt vaak gedaan hoor. Welliswaar dan een m50 uit een 5 serie.. maar heel zeldzaam is het nie
@estoque: m50 blok is gewoon 6 in lijn met 24v geen V8. Had m toevallig in mijn oude 525 e34
Zonde, in tegenstelling tot de meeste hier houd ik er wel van om te doen met een auto wat IK wil.. in dit geval dus wat HIJ WOU.. Wat dus een V8 was.. Als hij dat mooi vind moet ie dat doen, en altijd zonde als iemand zo zijn projectje in rook ziet op gaan..
(dat laatste kon ik natuurlijk niet laten!)
Ik vond het jammer tot ik de Amerikaanse V8 las..
Afbranden die handel.
Zijn jullie echt zo gek? Wie zich een beetje verdiept had weet dat een crateengine VEEEEL lichter en compacter is als die overgewicht 6-inlijn de 6 klinkt voor vele mooier maar performance zit heeeel goed met dit blok.
@The_12oach: Wat jij zegt. Hoop jankerds in dit topic. Alsof een 325 heilig is.
Ja heel erg allemaal hoor van die BMW…. Maar ik hoor niemand over die RS4. Wat een vreselijk lot, te branden naast dat projectje van hobbybob!
That hurts