• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komen

Auteur: ricardo, gepost 26 september 2014 om 12:16 – 24 Reacties

Afbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komenAfbeelding Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komen

Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komen
“Wegen? Waar wij heengaan hebben we geen wegen nodig.”

We weten niet of het Russische bedrijf Avtoros – niet te verwarren met tokkie-omroep AVROTROS – deze slogan hanteert voor de achtwielige Shaman, maar we raden het ze van harte aan. Hun bouwsel is namelijk op een onderstel met niet minder dan acht aangedreven én meesturende wielen gezet. Bovendien wordt het gewicht van de Shaman, een stevige 4 ton, over een groot oppervlakte verdeeld, wat de schade aan het terrein moet beperken.

De Shaman is zo’n zes meter lang, drie meter hoog, tweeënhalve meter breed en heeft een bodemvrijheid van 45 centimeter. Onder de kap ligt een 3.0-liter turbo diesel van Iveco, die 180 pk en 350 Nm levert (geen nood, wie meer vermogen wil kan dat krijgen). Schakelen gaat met een handbak met zes versnellingen en de topsnelheid ligt op 80 km/u.

Dit achtwielige monster bestuur je vanuit een soort cockpit in het midden. Een spartaanse werkplek vanwaar je de aandrijving kunt instellen. Je hebt daarbij de keuze uit drie opties. In de On road-modus verrichten de vier voorste wielen het stuurwerk, in Off-Road-modus sturen de achterste vier wielen in tegengestelde richting mee, en er zit een Crab-modus op, waarbij alle acht wielen dezelfde kant op draaien en je de Shaman zijwaarts kunt laten bewegen. Lijkt ons een uitkomst voor baanwissels in het drukke Russische verkeer.

Avtoros Shaman 8X8: als je écht overal weg wilt komen

De Shaman wordt op bestelling gebouwd en kan worden uitgerust met diverse inrichtingen. Met losse zetels of met twee bankjes tegenover elkaar. De prijs is op aanvraag, dus dan weet je het wel. Nou Dan, we zien de Shaman binnenkort wel op je Instagram-account verschijnen.

RT’s videoreportage over de Avtoros Shaman 8X8 check je HIER.
Avtoros Shaman 8X8

Ook interessant!

  • VW Amarok R
    VW Amarok R gaat er écht komen
  • Video: het kon dus echt NET
  • Gecamoufleerde Renault Austral
    Gecamoufleerde Renault Austral is nu echt bijna af, echt waar.
  • Video: vrachtwagen wil ECHT niet de afslag nemen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, Video

Vorig bericht: « Volvo V60 D6 Twin Engine – 15% bijtelling
Volgend bericht: Dit is Lamborghini’s nieuwste conceptcar [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    26 september 2014 om 12:23

    En nu graag met 1000pk, anders houd ik het wel bij de G63 6×6 hoor.

    Login om te reageren
  2. bfvo zegt

    26 september 2014 om 12:31

    Tokkieomroep. Makkelijk hoor…

    Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    26 september 2014 om 12:41

    Dan ploeg je over alles en iedereen heen met zon machine

    Login om te reageren
  4. 3246cm252kw zegt

    26 september 2014 om 12:43

    Nou nou nou ook niet echt prestaties. Doe mij maar een Hummer als het moet…

    Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      26 september 2014 om 12:57

      @3246cm252kw: Zoals een Italiaanse bandenboer ooit zei: “Power is nothing without control.” Ik denk dat je met die 350nm op 2500kg best aardig uit de voeten kunt. Sterker nog, hiermee kom je waarschijnlijk verder dan met een Hummer. In de Amerikaanse filosofie “Power!!!! Who needs control???” geloof ik toch iets minder.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        26 september 2014 om 13:00

        @bastiaangt: ja is ook zo alleen is er negens in NL terrein waar je het deze auto moeilijk kan maken en richting afganistan ofzo zal ik nooit gaan… Ja Dakar achtig iets wel maarja dan is dit ook te makkelijk…

        Login om te reageren
  5. wouteraerox zegt

    26 september 2014 om 12:49

    Ik wil hem! Zie het al helemaal voor me, vriendin ophalen voor een etentje met dit bakbeest!
    Maar die 180 pk diesel is wel wat mager voor een 2,5 ton zware vrachtwagen..
    Iemand die weet wat de andere motoropties zijn?

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      26 september 2014 om 15:26

      @wouteraerox: Is niet nodig hoor. Kijk naar de ‘oude Defender’ van Land Rover.
      Die was te krijgen met de Rover Benzine V8, maar de betere optie was de Turbo-Diesel uit een Ford Transit. Bakken met koppel en dus nooit stoppen met trekken. In ruw terrein heb je geen snelheid nodig maar trekkracht. Ik denk dat die mensen daar bewust gekozen hebben voor de 3.0 Iveco. Die zal het best stukken beter doen dan de lompe Russische troep welke als alternatief gebruikt kan worden.

      Login om te reageren
  6. rolov zegt

    26 september 2014 om 12:49

    Dan heeft net een 6×6 van 8 ton dollars wat hij al een hoop geld vond. Dus denk niet dat hij hem haalt ;)

    Login om te reageren
  7. enrique zegt

    26 september 2014 om 13:05

    Wat een naam. Ik dacht al even: wat heeft AVROTROS nóu weer gekocht?

    Login om te reageren
  8. c-ad zegt

    26 september 2014 om 13:16

    Lust de Volkswagen Tristar Concept rauw.

    Login om te reageren
  9. rocky zegt

    26 september 2014 om 13:21

    Mooi is trouwens anders maar hij is wel lekker stoer, hoor :-)

    Login om te reageren
  10. reistje zegt

    26 september 2014 om 13:33

    Kost hij slechts 100.000 euro? Dat vind ik nog redelijk weinig.

    En vooral het gewicht valt erg mee ik zou minstens het dubbele gokken.

    Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    26 september 2014 om 14:40

    Wat een domme toevoeging: ’tokkieomroep’, dat slaat ook weer echt helemaal nergens op. Slaat écht helemaal nergens op, het is gewoon een omroep net als alle andere toch?
    Naja, whatever. je zet jezelf dom neer dat is alles.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      26 september 2014 om 15:03

      @stationcar:
      Naja, de TROS is toch een beetje het SBS van de publieke omroepen…

      Login om te reageren
      • 850t5r zegt

        26 september 2014 om 17:54

        @Rob: Avrotros heeft hoogstaande programma’s net als sbs, liefhebbers van die zenders vinden de televaag ook zo’n journalistiek e kwaliteitskrant. Woonwagen-tv/krant avant la lettré…

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          26 september 2014 om 20:32

          @850t5r:
          Woomwagen-TV.., ook een leuke. Campingzender vat het ook altijd wel goed samen. Maar mijn favoriet blijft toch wel frikandellentelevisie ;-)

          Login om te reageren
  12. numpty zegt

    26 september 2014 om 15:12

    Zoals al dit soort ‘build-to-purpose’ semi militaire vehikels; supervet !
    En natuurlijk heft een G63AMG6x6 meer uitstraling, maar deze komt echt wel verder in de woeste natuur. Als de Russen ‘iets’ kunnen is het wel off-road voertuigen bouwen zonder enige nonsense. Jammer alleen dat Vladimir z’n arrogantie ervoor gezorgt heeft dat de levertijd van je nieuwe Avtoros 8×8 zojuist op ‘onbepaald’ gezet is…
    Nog even wachten dus.. :)

    Login om te reageren
  13. gearhead zegt

    26 september 2014 om 15:51

    350Nm uit een 3 liter turbodiesel??

    Beutje weinig niet?

    Login om te reageren
  14. nvn1993 zegt

    26 september 2014 om 17:55

    2,5 ton? Dat is gewoon een lichtgewicht voor zon bakbeest zeg

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    26 september 2014 om 18:30

    -edit: thanks, is aangepast!-

    Login om te reageren
  16. gerritdriessen zegt

    26 september 2014 om 19:44

    -edit: Houd het aub netjes- In het artikel staat 4ton!!

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    26 september 2014 om 19:52

    Wedden dat een SJ beter door het terrein heen komt? Hoeft tie zijn 4×4 waarschijnlijk nog geeneens in te schakelen..

    Login om te reageren
  18. hoglard zegt

    27 september 2014 om 10:37

    Lekker voor de wintersport.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North