Badass Ferrari F40 is zwart met een Amerikaans sausje

Auteur: , 63 Reacties

Ooit bouwde Ferrari héél veel F40's. Daar zijn er nog 'genoeg' van over, waarmee je er ook wel een paar kan 'personaliseren'. Bijna net zo heftig als het witte Japanse exemplaar dat we laatst zagen is deze zwarte F40.

Sinds 1987 zijn heel veel Ferrari F40’s verongelukt. Ongelukje, kan gebeuren. Treurig maar we begonnen ooit met ruim meer dan 1300 exemplaren. Dat maakt het botsen zonde maar niet onvergeeflijk. Alles is te repareren, ook een Ferrari F40. Daarbij mogen we één ding vooral nooit vergeten: een kapotte F40 staat tenminste niet in een museum te verstoffen.

Ook deze Ferrari F40 is een ‘gerepareerd’ exemplaar. Het zou om een in 2011 in Housten (Texas) gecrasht exemplaar gaan. Opgekocht, opgeknapt en als het goed is alweer verkocht door Gas Monkey Garage (Fast & Loud).

Ooit was ‘ie rood, nu is ‘ie zwart. Naast de kleur zijn ook velgen, lampen, uitlaat en interieur aangepast. De achter plexiglas geplaatste LEDs zien er best wel ruig uit. Helaas hebben opklapkoplampen plaats gemaakt voor ventilatie. Ook schijnt het interieur te zijn bekleed. Toch is er serieuze remmerij, vering, demping en uitlaat (tubi?) aanwezig. Leuk, of zou je een F40 voor een ongetwijfeld fiks bedrag toch liever naar een ‘Maranello-approved’ restaurateur sturen?



63 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
ze hadden er zwarte race kuipjes ingedaan maar die zijn zo te zien verdwenen op de foto’s :/
@allroundnoise: Dat viel mij inderdaad ook meteen op. IK vond de zwarte Recaro’s i.p.v. de rode bordeelfauteuils toch beter uitzien :-)
@allroundnoise: veel Texas ranger gekeken vroeger of ben je er ooit we eens geweest? Ik wel namelijk en er is daar een levendige klassieker cultuur waar wij alleen maar van dromen.

.T. De f40 vind is de enigste Ferrari die ik ooit zou kopen. Deze is best mooi maar die Japanners hadden beter werk verricht.
@sketcher: Enige want je vrouw is al de enigste.
Concours d’elegance Texas.. Tjonge jonge, volgens mij is in die staat weinig elegantie te vinden…
@Tschilpje: ze hebben denk ik best in class gewonnen, omdat ze de enige niet pick up daar waren.
@Tschilpje: Jawel hoor ze hebben alle klasse kalibers .
@Tschilpje: Wel ongeveer 4000 maal meer autocultuur als hier….wij zijn Nederlanders….we should shut the fuck up.
W00t Gas Monkey Garage! Afleveringen over deze build staan op torrents.
@coosbmw: er waren ook andere turbo’s op gezet en het schade herstel is grotendeels door een ‘approved’ schadehersteller.
@coosbmw: Ik dacht al zo goed zijn die aapjes niet ze kunnen alleen lassen en hameren.
Toch wel een leuk project geweest, te zien in aflevering s03E01 en S03e02 van Fast’n Loud. Inmiddels te vinden op Usenet.

Ze begonnen letterlijk met een wrak en zijn tot dit eind product gekomen, toch wel gaaf om te zien hoe bepaalde dingen worden opgeknapt bij Ferrari gecertificeerde bedrijven. Zoals bv het Fame en de motor.

Aanradertje.
Hmm ik vind het echt een leuk programma, maar ik heb het idee dat ze altijd een beetje voor de goedkope en simpele oplossingen gaan. Ik weet niet of ik een F40 van hen zou vertrouwen…
@lemster:

My sentiments exactly, ik heb het maar een paar keer gezien maar toen maakten ze zich er toch wel heel gemakkelijk van af. Al show & no go.
Ik zou ze al niet echt met een gewone wagen vertrouwen, en dus al helemaal niet met zo’n dure wagen als een F40.
Ik hou niet van zwart en ik hou ook niet van LED-verlichting in klassiekers. Afgekeurd dus.
Oké de schrijven van dit item heeft duidelijk de afleveringen niet gezien, auto is juist bij een Maranello-approved’ restaurateur / reparateur geweest.
@Donstil: onderdelen versturen is iets anders dan een hele auto laten opknappen volgens Ferrari-spec. Lampen, bekleding en verfwerk kan volgens Ferrari écht niet, velgen en uitlaat misschien.
@Alwood: Nee nee niets onderdelen bestellen, althans niet alleen. Heb je dat stukje over het frame gezien? Toch behoorlijk vakwerk van die Ferrari aangesloten hersteller. Net zoals de motor rebuild btw.
@Alwood: Valt nog mee dat ze er geen M-60 op hebben gemonteerd en een reactief pantser, er was vast geen budget meer voor door de crisis.
http://www.autoblog.nl/gallery/Ferrari/0_Divers/Fast-n-Loud_Ferrari_F40/ferrari-f40-gmg-black-14.jpg

Prachtig gepolijst ook! *kuch* *proest* *stik*
@AMV8Bart: zonde zou beter gemoeten
@AMV8Bart:
Als het goed is kun je een F40 niet eens polijsten. De originele laklaag is zo dun dat de carbon textuur er gewoon doorheen komt. Als je dan ook nog gaat polijsten houd je alleen kaal carbon over. Misschien dat je hem een beetje in de was kan zetten.
@Original_Arnoud: kennelijk wel want die hologrammen zitten er niet zomaar op..
@Original_Arnoud: maar de originele laklaag is ook niet zwart…
De F40 blijft porn on wheels, maar doe alsjeblieft iets aan de verlichting!
Ziet er heel gaaf uit! Kleine details die anders gemaakt zijn en het is ook een verademing om een f40 in een andere kleur als rood te zien!
Lijkt net een kit-car nu.
@e550:

Wat is het origineel? Een buizenframe met er een body overheen. Precies hetzelfde als zoveel kitcars en race-wagens.
Het ziet er idd wel niet echt, en deftig uit.
@e550: Dat was het al.
Ze hebben het complete frame recht moeten trekken, niets aan het frame was meer recht. Verder hebben ze stukken uit het frame gezaagd en vervangen vanwege metaalmoeheid. Omdat ze een mix-en-match hebben van US-spec en EU-spec onderdelen hebben ze het frame moeten verzagen om de front-end passend te krijgen. O, en de motorsteunen zaten er een inch naast toen het frame weer recht was, die hebben ze eraf geslepen en iets verderop weer erop gelast.

Verder hebben ze een deuk geslagen in de firewall om een onderdeel passend te maken (een fabrieksonderdeel, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar?).

En dan verkopen voor $900.000. Helemaal bezopen.
@smulders:

Dus gasmonkey garage heeft het frame hersteld?

Da’s dus eigenlijk naar de knoppen…
Doodzonde, volledig origineel en verder niets!
ach F40 LM koplampen erin, en ik zou hem doen…
zwart staat hem goed vind ik zelfs..
Leuk als project, maar verder……. Dramatisch gepoetst, de hologrammen vliegen je om de oren, bandjes niet eens gedressed en ga zo maar door. Als je hem tentoonstelt op een show geef dan 500 euro extra uit om de auto fatsoenlijk te laten detailen!!!
@The_Gent: precies…
Zo te horen hebben meerdere mensen de aflevering niet gezien want de ferrari is niet verkocht de man op de laatste foto heeft omdat Gasmonkey het geld niet had de ferrari gekocht en gasmonkey zou de onderdelen etc betalen wat ze ook gedaan hebben en dan zouden ze de winst delen echter was de man op de laatste foto na een ritje in de f40 er zo gek op dat die Gasmonkey alle onderdelen etc heeft betaald+150000 extra dus niet verkocht maar uitgekocht plus een beetje extra!
@janfr1908: Die kerel (Dennis) koopt heel vaak auto’s bij Richard, geld teveel :-)


Fast ’n loud is wel echt een geweldige serie met veel humor!
@jeroen92: De texaanse Leepu aka Bangla bangers
Nee doe maar gewoon niet
Doe mij maar gewoon eentje in het rood. Dit ziet er veelste goedkoop uit. Auto verneuken is dit. Zonde!
De F40 is heilig. Daar moet je dus niet aan rommelen. Dus ook geen andere stoelen, velgen of uitlaat. En al helemáál niet het interieur gaan bekleden! Dat is hetzelfde als een raceauto met airco en stoelverwarming uitrusten…
@jeddah:

Had jij hem moeten kopen en bewaren zoals hij zou moeten zijn.
Gaaf! Een gepolijste plaat rond de uitlaat! Kickuh!!
Wat ontzettend zonde, voor eeuwig verpest, geen woorden voor deze…….mag ik hem hebben?
Ai, weer een slachtoffer van de LED-terreur.
Fast ’n Loud is een leuke programma en ze leveren vaal goed werk af. Maar dit is helaas half-om-half. Ja, de zwarte kleur staat hem. Nee, het maakt het er niet lelijker af. Maar nee, ik zie hem liever niet in het zwart. Ja, dat rood staat beter. Nee, ook de vents zijn not-done, de F40 is gewoon tof met pop-up lampen. Voor de rest is het gewoon oke. Maar half-om-half. Ik had liever gezien dat het in zijn originele staat werd gefixt. Hoe dan ook: tof dat een F40 naar Fast ’n Loud ging voor zijn fix. Maar ik denk dat F40 Motorsports (Chasing Classic Cars) beter werk had geleverd.
@toyotafortuner:

Ik weet niet of Carini zich daar wel aan zou hebben gewaagd.
Ten eerste lijkt hij een voorkeur te hebben voor wagens die iets ouder zijn. Volgens mij hersteld hij ze liever mechanisch of klassiek plaatwerk, die zou dat uitbesteden denk ik.

De F40 heeft een gewoon buizenframe, dat kan door iedere werkplaats hersteld worden waar ze racewagens bouwen.

Of ze bij F&L goed werk leveren? Ik heb het nog maar enkele keren gezien. Telkens een geknoei (bvb. een wagen waarvan de wielen tegen de spatborden schuren…).
@Hupke:
Yep, en verlagen doen ze bij voorkeur met een slijptol, ff een paar wikkelingen van de veer slijpen en klaar is Klara. Het is een vermakelijk programma maar technisch rammelen die auto’s aan alle kanten. Een beetje het niveau van de gemiddelde Hassan’s place in de Spaansepolder….
@Hupke: Carini is altijd zo enthousiast vooral als hij dat aangeeft.
@toyotafortuner: Hij had er nog een LM versie van kunnen maken zonder klap koplampen maar dan ook niet die ranzige leds, vind de F40 wel mooi in het zwart en geel ook trouwens
Kan iemand 911 bellen voor rape, die gasten moeten zich natuurlijk wel gewoon met die ranzige amerikanen blijven bezig houden.
https://www.youtube.com/watch?v=D8NNC5nu_9A&feature=c4-overview&playnext=1&list=TL8wkkpnLEajA

Ferrari F40 Vs F50 Vs F355 are some of the best cars of the late 80’s and 90’s. face to face in a good fight in the Suzuka circuit.
Ferrari F50
Ferrari F40
Ferrari F355
Porsche 911 Turbo
Porsche 911 GT3
Lamborghini Diablo GT
Nissan skylineGT-R
@yerrie: BestMotoring! :D
RAPE!!!
@snorrie11: Pas voor de uitlaat hij kan heel heet zijn.
Ben het wel met de bovenstaande reacties eens dat je een F40 in originele staat zou moeten terugbrengen. Maarja, op ieder potje een dekseltje en in Amerika kan wat meer dan in Europe, ook wel weer de charme van de VS.
Het ken net. Maar een F40 kan dan ook veel hebben.
@kaeser: it kin net. Dan kan het niet.
Schuurrestauratie. Kom maar brengen.
F40 is en blijft een jaren tachtig icoon, maar een ieder dier er één kan aanschaffen is toch vrij om te beslissen wat hij er mee doet? Al die leipo’s die doen alsof een Ferrari heilig is, kom op zeg. Het blijft een ding van kunststof en metaal. Al blijft het een “k.e.p.v.o.” programma, beter als ons tuningprogramma “De Grote Beurt”, waar slechts Corsa’s en 106-jes 1.2 met plastic werden behangen…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).