• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BAM! Ferrari 458 Spider is af en hier

Auteur: Alwood, gepost 20 augustus 2011 om 11:44 – 55 Reacties

Ferrari 458 Spider gelekt!
Nog net op tijd voor de IAA in Frankfurt is de Ferrari 458 Spider af! Geen grote verrassingen, wel een sexy wagen. Dare I say it, is de Ferrari 458 mooier zonder dak?

Wat Porsche niet kan, lukt Ferrari ook niet. Foto’s van nieuwe modellen lekken gewoon uit. Een volledig beeld van de dakloze Ferrari hebben is er dan ook nog niet, de belangrijkste kenmerken staan duidelijk op deze foto. Met het dak verdwijnt ook een belangrijke lijn naar achteren.

Het design is verder erg ‘kaal’ gebleven. Strakker dan dat van de gewone 458 Italia? Twee kenmerkende hobbels achter de stoelen, verder geen extra beugels. Geen vrij zicht op de motor bovendien, wel een bijzonder sterk aflopend motor-deksel. Helaas nog geen bevestiging over de constructie van het dak. Het zichtbare deksel verwijst sterk naar de patent-tekeningen voor de hard-top.

Verdere specificaties? The usual: bij 9000 toeren genieten van 570pk uit de 4,5 liter V8. Sturen als een malle en met het pedaal op de vloer in ongeveer 3,5 seconde naar 100km/u accelereren. We verwachten snel een officieel berichtje van Ferrari (bron: cheersandgears, via Jalopnik)

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Ferrari, iaa-2011, rood, spider

Vorig bericht: « Mat oranje: McLaren maakt de MP4-12C Exclusive
Volgend bericht: Zeroshift schakelt véél beter dan SMG, DSG, MCT »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    20 augustus 2011 om 11:47

    moah, doe mij hem maar met dakje :)

    Login om te reageren
  2. Rsimon zegt

    20 augustus 2011 om 11:47

    zeer geslaagd, al zou ik persoonlijk liever de hard-top hebben.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    20 augustus 2011 om 11:49

    Modelautotje?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      20 augustus 2011 om 11:52

      @norge: lijkt wel een beetje op een modelautotje idd :P

      Login om te reageren
  4. pieterveer zegt

    20 augustus 2011 om 11:55

    Ben niet zo weg van die kamelenbulten. Liever iets dat mooi vlak loopt, zoals bij de 355 Spider. Het zal aerodynamisch nuttig zijn, maar denk ze maar eens weg, dan ziet het er toch wat eleganter uit. Ik zou dan ook eerder voor de California gaan, mocht ik ooit eens voor het dilemma gesteld worden.

    Login om te reageren
    • Sciurida zegt

      20 augustus 2011 om 12:21

      @pieterveer: GranCabrio anyone? Of ben ik de enige die eentje gaat kopen als mijn bankrekening het aan kan…

      Login om te reageren
      • Christiaanvdd zegt

        20 augustus 2011 om 13:49

        @Sciurida: Dan wel een Grancabrio Sport!

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        20 augustus 2011 om 13:50

        @Sciurida: hier nog eentje :) veel meer Stijl

        Login om te reageren
  5. heiligehandgranaat zegt

    20 augustus 2011 om 11:55

    mwah, de voorruitconstructie past niet in het geheel, de lijnen lijken niet te kloppen.

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    20 augustus 2011 om 11:57

    BAM! En de italiaanse PR medewerker van Ferrari is zijn baan kwijt.

    Login om te reageren
  7. r2d2 zegt

    20 augustus 2011 om 11:59

    Hebben, beter dan de california! Die heeft een te dikke reet. aangezien ik er waarschijnlijk nooit een zal hebben, als ik er dan toch 1 kan kopen, liever deze dan het origineel.

    Login om te reageren
  8. Ruben00 zegt

    20 augustus 2011 om 12:05

    Geen verassing, wel mooi!

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      20 augustus 2011 om 12:09

      @Ruben00: ver-assingen pas als de eerste auto’s aan klanten afgeleverd zijn… VUUR

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        20 augustus 2011 om 12:43

        @Alwood: Cremeren kan je leren :)

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          20 augustus 2011 om 12:48

          @sir_smokalot: hier de benodigdheden voor geïnteresseerde :)
          http://hindoestaans.punt.nl/index.php?r=1&id=465062

          Login om te reageren
      • Ruben00 zegt

        20 augustus 2011 om 12:52

        @Alwood: Moet je naar de ferrari site gaan->458 italia-> configurator, en dan bij “interior options” de eerste optie :p

        Login om te reageren
    • laurensl zegt

      20 augustus 2011 om 12:44

      @Ruben00: Die verassing komt later wel.

      Login om te reageren
  9. saba zegt

    20 augustus 2011 om 12:08

    ik vind de normale 458 mooi maar dit vind ik echt niks, heel die belijning verpest,…

    Login om te reageren
  10. SHFT zegt

    20 augustus 2011 om 12:08

    Wat een teleurstelling, de dichte versie staat mijlenver boven dit ontwerp op vlak van schoonheid.

    Login om te reageren
  11. adyton zegt

    20 augustus 2011 om 12:12

    Ik vind hem echt niet mooi. Liever de gewone 458

    Login om te reageren
  12. veyronlover zegt

    20 augustus 2011 om 12:18

    Lekkeeerr

    Login om te reageren
  13. motherlover zegt

    20 augustus 2011 om 12:25

    Ik vind de versie met dak mooier, die oogt sportiever. Door het ontbreken van het dak is de 458 ook een beetje zijn unieke vorm en identiteit kwijt.. (vind ik)

    Login om te reageren
  14. venzi zegt

    20 augustus 2011 om 12:29

    Mooi ding hoor! :)

    Login om te reageren
  15. Darahan zegt

    20 augustus 2011 om 12:33

    Met dak is mooier, vooral omdat die zo’n lekkere lijn aan de 458 geeft. Vooral als ie two tone is!

    Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    20 augustus 2011 om 12:35

    Prachtig! Ik hoop dat ie in productie gaat

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      20 augustus 2011 om 12:40

      @sebasjuhh: Hij is al aangekondigd dus ja, hij gaat in productie.

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        20 augustus 2011 om 12:44

        @Ruben00: thx pik!

        Login om te reageren
        • Ruben00 zegt

          20 augustus 2011 om 12:47

          @sebasjuhh: Gaan we met geslachtsdelen gooien?

          Login om te reageren
  17. love4sportcars zegt

    20 augustus 2011 om 12:50

    nu vind ik de hardtop toch mooier hoor

    Login om te reageren
  18. Lucb zegt

    20 augustus 2011 om 12:58

    De dichte variant is echt een prachtige wagen, maar deze spider komt lang niet in de buurt. Er klopt gewoon iets niet aan die auto, of het zijn die bobbels of deze auto heeft het design niet voor een spider. Bij de F430 was de spider even mooi als de dichte variant.

    Login om te reageren
  19. sir_smokalot zegt

    20 augustus 2011 om 13:14

    Komt ‘ie er ook als 20% bijteller?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      20 augustus 2011 om 13:16

      @sir_smokalot: Nee 14% en de SLS Roadster ook. Kunnen jullie weer zo’n leuke 18 inch duo test doen.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 augustus 2011 om 13:17

        @rubenpriest: aah nee niet nog meer muesli :(

        Login om te reageren
  20. Nico94 zegt

    20 augustus 2011 om 13:19

    Mooi hoor!

    Login om te reageren
  21. lieberdick zegt

    20 augustus 2011 om 13:19

    Ik denk dat deze er in werkelijkheid nog wel eens heel goed uit kan zien. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een Ferrari onterecht als lelijk bestempel na enkel de officiële foto’s te hebben gezien.

    Login om te reageren
  22. valleyman zegt

    20 augustus 2011 om 13:20

    Die dubbele hobbels lijken me wat te scherp en te ver uit elkaar geplaatst op het eerste zicht, heb de indruk dat de 430 er iets verfijnder uitzag op dat vlak.

    Login om te reageren
  23. gekkenhuis zegt

    20 augustus 2011 om 13:22

    Heeft wel een beetje weg van een 918!

    Login om te reageren
  24. Johnnnyboy15nl zegt

    20 augustus 2011 om 13:49

    Wouw, ik vind hem mooier dan met dak! XD

    Login om te reageren
  25. arjenw zegt

    20 augustus 2011 om 13:56

    Ben er bij in Frankfurt! Geweldig ding!

    Login om te reageren
  26. fluvioglacialeafzetting zegt

    20 augustus 2011 om 14:11

    Ziet er niet uit vind ik maar t is een cabrio dus wat boeit t:P

    Login om te reageren
  27. jippie zegt

    20 augustus 2011 om 14:17

    Goed ook dat die lelijke (Audi TT-achtige) rolbeugels zijn verdwenen.

    Login om te reageren
  28. xilver zegt

    20 augustus 2011 om 14:33

    Mooier met dakje.

    Login om te reageren
  29. granturissimo zegt

    20 augustus 2011 om 14:38

    Ook al ben ik groot fan van Ferrari’s en ander (klassiek) Italiaans blik: eigenlijk ben je best een Sjonnie als je met zo’n ding gaat rondrijden…

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    20 augustus 2011 om 15:22

    Het vloeiend vormgegeven dak vind ik juist zo mooi op de 458, dit is een beetje jammer… Maar voor de verkopen is het een onmisbare carrosserievariant, dus laat ze maar.

    Login om te reageren
  31. mercedesje zegt

    20 augustus 2011 om 15:42

    OMG, er was iemand in de sketchup 3d warehouse die daar aal bijna een jaar een model van heeft en dat ziet er compleet hetzelfde uit(alleen was er glas boven de motor, dat vond ik mooier).

    Login om te reageren
  32. F355GTB zegt

    20 augustus 2011 om 16:05

    Dan heb je een mooie, goed uitgebalanceerde sportwagen… en dan haal je het dak eraf. Ik blijf dat toch eeuwig zonde vinden. Maar ja, niet iedereen koopt een Ferrari vanwege de rijkwaliteiten. De beter bedeelde mode-ontwerpers en dat soort lui willen natuurlijk ook een Ferrari… voor de show. Anders had de Ferrari California ook geen bestaansrecht gehad.
    Maar het blijft zonde…

    Login om te reageren
  33. tuscan zegt

    20 augustus 2011 om 16:13

    Nu Al mooi, maar wordt voor het eggie nog mooier. Niet te vergelijken met de Gran cabrio alhoewel dat dat nu by far de de schoonste automobiel is. Ohoh en dat geluid

    Login om te reageren
  34. vale46 zegt

    20 augustus 2011 om 17:02

    Geef mij er toch maar eentje met een dak, deze is stukken lelijker als zijn dichte broertje.
    Tegenvaller!
    Het was beter geweest als zijn achterkant plat was geweest met een grote glazen engine-cover.
    Foei Ferrari, terug naar de tekentafel ermee!

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    20 augustus 2011 om 18:11

    Lijkt idd op het patent:

    Login om te reageren
  36. topless zegt

    20 augustus 2011 om 20:51

    Niet verrassend, wel leuk. De zichtbare rolbeugels zijn verdwenen, dat is een verbetering t.o.v. de 430. de berlinetta heeft mooiere lijnen, maar deze is leuker. De Maserati Gran Cabrio is mooier, maar deze zal spectaculairder rijden.

    Login om te reageren
  37. spiderman zegt

    21 augustus 2011 om 00:41

    Minder fraai dan de dichte versie, de mooie lijn is er uit. Eigenlijk net als lang geleden met de Dino 246, waar hij toch een paar kleine trekjes van heeft. Die is prachtig als GT (mooiste Ferrari ooit, al was het geen Ferrari), maar minder als GTS door de onderbreking van de fraaie daklijn. Eigenlijk lukte die open versie nog het beste met de 308 GTS. Hoe dan ook: open rijden is altijd feest, hopelijk met een echte stoffen kap, zoals het hoort.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 augustus 2011 om 22:03

      @spiderman: de meningen verschillen. Ik vind deze juist veel mooier omdat de vetrand boven het achterwiel er niet meer aanzit.

      Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    21 augustus 2011 om 01:56

    Het achteraanzicht ziet er erg goed uit! Alleen vanaf de zijkant vind ik er weinig aan. De voorkant is zelfs een stuk lelijker geworden omdat het nu op een rechthoek lijkt. Raar is ook dat de “bobbels” achter de stoelen maar voor de helft aanwezig lijken. De drempel achter de voorwielen (of meer een inham hier) ziet er wel strak uit, alleen de 458 Coupe ziet er in mijn ogen toch een heel stuk beter uit!

    Login om te reageren
  39. 325mm zegt

    21 augustus 2011 om 02:50

    Ik vind hem veel beter dan die hard-top

    Login om te reageren
  40. dooddoorschuld zegt

    21 augustus 2011 om 04:38

    Wat een verschikkelijke verneuking van een auto, als ze die punten achterop nou iets afvlakken en doortrekken naar elkaar, oftewel alleen het dak eraf en die prachtige lijn in de auto laten zitten dan wat het nog mooi geweest. Vind het toch jammer dat ze het gepresteerd hebben om zo’n mooie auto zo lelijk te krijgen zonder dak

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North