• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bandenboer maakt kleinste off-roadrubber ooit

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 juli 2018 om 13:44 – 13 Reacties

Bandenboer maakt kleinste off-road-rubber ooit


Perfect voor onder je radiografisch bestuurbare auto.

De carrière van bandenfabrikant BFGoodrich is niet onaardig. Met name in de rallywereld heeft het merk een flinke reputatie opgebouwd. Verschillende Baja overwinningen, successen op de heuvelklim van Pikes Peak en een uiterst dominante periode in het WRC met Sebastien Loeb en Citroën geven smaak aan het portfolio van BFGoodrich. Het spreekt dus voor zich dat menig off-roader zich tot de Amerikanen richt voor het juiste rubber.

Vorige maand onthulde het merk de nieuwste generatie off-road banden voor extreme omstandigheden. De Mud-Terrain T/A KM3 is ontwikkeld om écht hardcore terrein aan te kunnen. De band bouwt voort op de opgedane kennis van het merk en is voorzien van speciale technieken, waardoor auto’s die rijden met het rubber beter kunnen klimmen, doordat de banden meer tractie toestaan en krachtiger en sterker zijn in modder en op stenen. Prima om, bijvoorbeeld, een dagje door Moab te knallen.

Bandenboer maakt kleinste off-road-rubber ooit

BFGoodrich heeft echter nog het één en ander in haar mouw verstopt zitten, zo blijkt nu. De Amerikanen onthullen deze week namelijk een bijzonder kleine band op basis van diezelfde KM3 terreinband. In samenwerking met het in radiografisch bestuurbare voertuigen gespecialiseerde Pro-Line Racing presenteren de twee dezelfde band voor RC-auto’s.

Goed, je kunt het zien als een droge gimmick, maar Pro-Line Racing heeft er wel degelijk tijd in gestoken. De RC-auto specialist kreeg nog voor de officiële onthulling toegang tot de haarfijne details van het rubber, waardoor ze voldoende tijd hadden om de band tot in detail na te maken. Niet alleen de vorm en het loopvlak van de band zijn hetzelfde, zelfs de technische attributen van de band komen in zekere zin terug op de miniatuurversie van de band. Het miniatuurrubber is ongeveer 12 cm hoog en 4,5 cm breed. Het is niet precies duidelijk waar of wanneer men de miniatuurbanden kan aanschaffen.

Ook interessant!

  • Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
    Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek
  • Tips en handige weetjes over (gebruikte) banden!
    Tips en handige weetjes over (gebruikte) banden!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, radiografisch, wtf

Vorig bericht: « Officieel: Lewis Hamilton blijft nog even bij Mercedes
Volgend bericht: Het verhaal van de enige “auto” die Ducati maakte »

Lees Interacties

Reacties

  1. postzegel zegt

    19 juli 2018 om 13:53

    “doordat de banden meer tractie toestaan”

    Zelf vertaald uit het Engels?

    Login om te reageren
    • thomassnelweg zegt

      19 juli 2018 om 14:30

      @postzegel: Lekker belangrijk

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      19 juli 2018 om 14:34

      @postzegel: als je zo origineel bent als je nick moet je wat kunnen afzeiken, niet? :p

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      19 juli 2018 om 14:36

      @postzegel: vraag ik me ook af ja…

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      20 juli 2018 om 00:12

      @postzegel: Stond er “Because the tires more traction allow” dan?

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        20 juli 2018 om 09:45

        @bassx: Possibly. Allow vertaald zich erg letterlijk tot ’toestaan’, maar kijk bijvoorbeeld naar allowance (toelage) dan komt het al meer in de buurt van wat er bedoeld werd: ” mogelijk maken “.

        @nasty Ik ben erkend azijnpisser, en ook ik maak taalfouten. Ik doe mijn best, ben geen taalvirtuoos of purist. Mij kan de techniek iets meer interesseren dan het geschreven woord. En dáár wringt míjn schoen. Als je de Engelse tekst van het persbericht overneemt: hartstikke mooi. ’t is nieuws, en leuk nieuws, weer eens wat anders ook, en wat boeit het als er af en toe artikelen voorbij komen die je op andere sites óók tegen komt. Maar dit is niet de Libelle die over auto’s schrijft en daarbij een foutje in de vertaling maakt in een artikel over auto’s, een onderwerp waar de gemiddelde scribent op de Libelle redactie wellicht niet alles van weet,.. Nee, dit is AutoBlog. Van de schrijvers op AutoBlog verwacht ik net even iets méér als het gaat over een auto gerelateerd onderwerp gaat. Blaas de boel niet op: ’t is maar een klein foutje hoor.

        En aangaande mijn originele nickname: Draai mij om en kus mijn ezel.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          20 juli 2018 om 10:23

          @postzegel: schitterende reply :)

          Login om te reageren
  2. subzero079 zegt

    19 juli 2018 om 15:05

    “De Amerikanen…” BF Goodrich = Michelin

    Login om te reageren
  3. torsen zegt

    19 juli 2018 om 16:18

    Ook verkrijgbaar in de smaken:
    BFGoodrich Baja T/A KR2 1.9″ G8
    BFGoodrich All-Terrain KO2 1.9″ G8
    BFGoodrich Krawler T/A KX 1.9″ G8

    Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    19 juli 2018 om 16:44

    De geschaalde banden hebben veel minder tractie: de hindernissen zijn relatief groter. Wat voor de echte auto een normale hobbel is, is voor het schaalmodel een dikke boomstronk. Daarom hebben radiografische auto’s die echt ergens moeten komen banden met dezelfde afstand tussen de noppen als echte auto’s.

    Login om te reageren
  5. ikleesookoverautos zegt

    19 juli 2018 om 16:51

    Eigenlijk wel een goede marketing move. Er zijn genoeg RC fans en die bereik je dan ook. Nu nog drift bandjes.

    Login om te reageren
  6. krissie zegt

    19 juli 2018 om 19:15

    grootste bandenfabrikant blijft…. lego. 318m per jaar. ter vergelijking, de 2e plaats is voor michelin, die doet 194m per jaar

    Login om te reageren
  7. HzR zegt

    19 juli 2018 om 21:08

    Elke goede rc speciaalzaak verkoopt Pro-Line banden. Daar zul je ze binnenkort dus wel kunnen kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North