• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BBR Ford Focus RS – goed voor 410 pk

Auteur: ricardo, gepost 10 augustus 2010 om 10:10 – 25 Reacties

BBR Ford Focus RS

Inderdaad, dat zijn er 105 meer dan een gewoon RSje, en ook 60 paarden meer dan bij de RS500. Een ‘probleem’ blijf je echter houden: al dat vermogen moet nog steeds via twee wielen aan de voorkant worden weggezet. Torque Steer Galore, of heeft deze tuner daar een oplossing voor?

Niet meteen schrikken bij dit hoge aantal pk’s. Tuner BBR komt namelijk met vier verschillende upgrade-varianten voor de Ford Focus RS. Hieronder een korte opsomming.

  • Nummer Eén. Hier houden ze het nog bescheiden met een softwareupdate in de vorm van een ander chipje. Resultaat: een welkome 347 pk in het vooronder.
  • Nummer Twee. Nu wordt er al wat meer gereedschap de hand genomen. De intercooler wordt vervangen door een unit met meer koelvermogen, het inlaatspruitstuk gaat op de schop en samen met een andere chip schopt dit pakketje het tot een vermogen van 360 pk.
  • Nummer Drie. Hetzelfde als bij de vorige aanpassingen, maar dan met benzineinjectoren die meer kunnen inspuiten en een uitlaatsysteem met meer flow. Bij elkaar opgeteld goed voor 387 peekaa’s.
  • Nummer Vier. De topper krijgt hetzelfde voorgeschoteld als bij nummer 3, maar hierbij wordt ook de ijzeren long vervangen door een iets groter exemplaar en krijgt de brandstofpomp een upgrade. Dat resulteert in een aangenaam vijfcilinderblok met 410 pk als uitkomst. Abonnementen bij bandenboeren verstrekken ze dan weer niet, dus is het raadzaam om daar zelf even achteraan te gaan.

Om wat strakker door bochten te glijden biedt het bedrijf ook een vervanger voor je huidige veerpoten aan. Die bestaan uit veren van BBR en instelbare dempers van Koni. Of het genoeg is om de Ford niet te laten veranderen in een onderstuurd hatchbackje met teveel power op de verkeerde wielen moeten we maar even op de blauwe ogen van BBR geloven.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

bbr, focus, focus-rs, Ford, tuning, wit

Vorig bericht: « Lexus LFA in VS alleen verkrijgbaar met wurgcontract?
Volgend bericht: WTF: Nissan Patrol met zes wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. RS zegt

    10 augustus 2010 om 10:13

    In z’n 6 nog steeds wielspin.. :>

    Login om te reageren
  2. lars zegt

    10 augustus 2010 om 10:17

    halen ze toch relatief makkelijk veel extra peekaas eruit. wel leuk om te rijden zeker

    Login om te reageren
  3. EPI zegt

    10 augustus 2010 om 10:38

    JA! hebbehebbehebbe!

    Login om te reageren
  4. Freewarefreak zegt

    10 augustus 2010 om 10:38

    Ik zou hier nou graag een rijtest van zien. En dan objectief bekijken of het nou echt zoveel meer fun oplevert als de originele RS en wat het weggedrag doet.

    “Torque Steer Gallore” ..wat een geweldige uitdrukking! :D

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 augustus 2010 om 12:57

      @Freewarefreak: Die rijtest zou ik ook wel eens willen zien ;) Ik vraag mij ook af of dit pakketje de moeite wel waard is..

      Login om te reageren
  5. Dino2400 zegt

    10 augustus 2010 om 10:46

    “Torque Steer Gallore” ..wat een geweldige uitdrukking! :D

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  6. Alcantara zegt

    10 augustus 2010 om 10:47

    “maar hierbij wordt ook de ijzeren long vervangen door een iets groter exemplaar”
    Een ijzeren long, WTF?

    Login om te reageren
  7. john zegt

    10 augustus 2010 om 10:56

    de turbo vrind

    Login om te reageren
  8. elpistolero zegt

    10 augustus 2010 om 11:07

    hebben!!
    Eindelijk na al die jaren weer iets wat doet denken aan de cossie’s van weleer! Ga zo door!

    Login om te reageren
  9. Fiat Coupe zegt

    10 augustus 2010 om 11:14

    Met wat andere gesmede interne onderdelen plus een turbo formaatje watermeloen moet uit dit blok meer dan 550pk uit te halen zijn, de vraag is of je dat wil. Er zullen vast lui zijn die dit gaan proberen, er rijden tenslotte ook een aantal >500pk Fiat Coupe’s rond (met name in de UK)

    Login om te reageren
  10. maferick74 zegt

    10 augustus 2010 om 11:20

    Apart dat ze het niet hebben over remmen of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit? (zijn de standaard remmen wel opgewassen om zoveel vermogen tot stilstaan te laten komen?

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    10 augustus 2010 om 11:24

    Ik vond de Seat Leon 310 al héél wat…maar dit gaat nergens meer over ;-). Focus rijdt overigens zeer goed, hoewel het boven de 300Pk toch behoorlijk zoeken moet zijn.

    Login om te reageren
  12. johnneyKage zegt

    10 augustus 2010 om 12:06

    Prijs aub? Wie koopt dit dan vraag ik me af :D

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      10 augustus 2010 om 12:10

      @johnneyKage:

      20.000 euro?
      Als je ziet wat het kost om een Golfje op te fokken bij JD-Engeneering :P

      Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    10 augustus 2010 om 12:39

    Dit gaat inderdaad nergens meer over. Gewoon een zoveelste pk-wedloop (of moet ik zeggen: imagowedloop)

    Login om te reageren
  14. elpistolero zegt

    10 augustus 2010 om 13:12

    @Timmie:
    moet jij niet naar het “Grote Groene 14% bijtelling-topic om te discussiëren over wie er de de minste gram co2 uitstoot?”

    Wees blij dat er naast al die lelijke zogenaamd zuinige koektrommeltjes die onze wegen ontsieren nog eens wat leuks gemaakt wordt.

    Login om te reageren
  15. jimmy zegt

    10 augustus 2010 om 13:22

    Wat een trieste bak is dit zeg..

    Login om te reageren
  16. Lan_Evo zegt

    10 augustus 2010 om 13:41

    Dit is vrij kansloos om in te rijden waarschijnlijk, wel een mooie vermogenscurve.

    Login om te reageren
  17. Antoon zegt

    10 augustus 2010 om 13:46

    Misschien tijd voor een AB test tussen deze Ford en de Cosworth Impreza Sti?

    Login om te reageren
  18. MRStephan zegt

    10 augustus 2010 om 14:10

    Hier pakken ze het wat beter aan;
    http://www.pumaspeed.co.uk/viewadvice.jsp?newsID=16

    Ook 400 pk, maar dingen als koppeling en remmetjes worden ook even aangepast, wel zo handig lijkt me

    Login om te reageren
  19. janklaassen zegt

    10 augustus 2010 om 14:52

    goed.

    wit met zwarte wielen. altijd mooi.

    Login om te reageren
  20. PeugeotGTI zegt

    10 augustus 2010 om 15:09

    Monsterlijk
    Dus goed

    Login om te reageren
  21. Henk zegt

    10 augustus 2010 om 15:23

    Nummer 5: gebruik je verstand en laat een STI voor 1500 euro opvoeren, dan ben je nog sneller dan een 500pk RS..

    Login om te reageren
  22. Daniel 200SX zegt

    10 augustus 2010 om 16:36

    Een RS remt al serieus met zn originele remmen. Meer vermogen behoeft geen grotere remmen bij hetzelfde gebruik.
    Of je nu 1400kg (305pk)met 150km/u moet afremmen of 1400kg (410pk) met 150 km/u moet afremmen maakt geen reet uit. Het gaat om massa en vertraging, thats it.

    Als je echter het circuit op gaat kan je wel wat aanpassen qua remmen…. maar dat moet je met 305 pk ook.

    Hoop dat deze pk/remmen fabel nu eens begrepen wordt.
    Vette bak trouwens!

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    11 augustus 2010 om 11:04

    Ik gelooof dus gewoon niet dat je al dat vermogen kwijt kunt… Beter een extra (elektro?) motor op de achterwielen installeren, met dat energie-opslag-systeem van Porsche;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North