• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LFA in VS alleen verkrijgbaar met wurgcontract?

Auteur: ricardo, gepost 10 augustus 2010 om 09:12 – 47 Reacties

LFA

Van alle 500 Lexus LFA’s gaan er naar verwachting 150 naar Amerika. Wie er één wil hebben moet goed in de smaak vallen bij Lexus, en tot voor kort ook een tweejarig leasecontract tekenen. Dat laatste om te voorkomen dat kopers de vrij exclusieve LFA meteen weer -voor een veel hogere prijs- zouden doorverkopen. Dat leaseplannetje is van de baan. Maar daar komt weer een nieuwe regeling voor in de plaats.

Wie in de Verenigde Staten de Japanse supercar van omgerekend 325.000 euro kan veroorloven, en zich heeft laten overhalen door die heerlijk knetterende V10 (rijtest), kan de Lexus nu wel gewoon kopen. Wel wordt je verzocht je handtekening te zetten onder een nogal specifiek koopcontract. Daarin staat dat je de auto in de eerste twee jaar alleen aan de dealer mag verkopen. Ook dit wordt weer gedaan om eventuele tussenhandel te voorkomen. Wel krijg je er dan de nieuwprijs voor terug. Of het bedrag dat ‘ie op het moment van verkopen waard zou zijn (wat waarschijnlijk meer is dan de nieuwprijs).

Het kan natuurlijk zijn dat je de regeltjes in het contract keihard negeert, en de LFA aan de eerste de beste geïnteresseerde verpatst. Heel begrijpelijk, het is immers jouw auto en je maakt er waarschijnlijk nog winst op ook. Alleen wil Lexus in dat geval wel even het verschil tussen de nieuwprijs en de verkoopprijs terug hebben. Ook weer om te voorkomen dat er veel duurdere tweedehandsjes op de supercarmarkt komen. Zou een performancebak als de LFA zelfs deze regeltjes wel waard zijn? (via AutoEvulution)


Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

lease, Lexus, lf-a

Vorig bericht: « Opvallen doe je met een Carlsson CK65
Volgend bericht: BBR Ford Focus RS – goed voor 410 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. HTJ zegt

    10 augustus 2010 om 09:18

    Ik snap Lexus wel hoor, maar snappen de dealers dit ook? die kunnen natuurlijk ook sterk boven de prijs proberen te vangen…

    Login om te reageren
  2. Mouzie zegt

    10 augustus 2010 om 09:25

    No joke maar ik word er niet koud of warm van. Sterker nog, ik vind hem gewoon lelijk!

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  3. forza! zegt

    10 augustus 2010 om 09:29

    Dit noemen ze nou hypen…beetje tragisch om die anabole Toyota zo z’n waarde te laten behouden. Persoonlijk snap ik sowieso niet wat mensen in dat ding zien, maar smaak is ondoorgrondelijk ;)

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      10 augustus 2010 om 09:42

      @forza!: het is niet om de waarde hoog te houden, eerder andersom eigenlijk…

      Login om te reageren
  4. xilver zegt

    10 augustus 2010 om 09:32

    Ik begrijp die regeling ergens wel… maar als je een wagen koopt dan moet je ermee kunnen doen wat je godverdomme ook maar wil (ook al is het belachelijk lelijk tunen). Ik pas voor deze en zoek me wel een andere wagen, zonder contracten…

    Login om te reageren
  5. NLBUURMAN zegt

    10 augustus 2010 om 09:43

    wacht even: als ik de auto in de prak rijdt, of verschrikkelijk slecht laat overspuiten, en verkoop de auto dan aan de dealer, krijg ik er dan ook nog de originele prijs voor? zo ja, dan zijn er vast amerikanen die met zoiets komen, only in america

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 augustus 2010 om 14:10

      @NLBUURMAN: of de waarde van het moment… ga je gang dus en niet klagen als je dan maar 60% krijgt van Lexus.

      Grappig en tegelijk triest te lezen wat de gemiddelde 12-18jarige autoblogbezoeker snapt van een instant klassieker als deze LF-A (zie het stompzinnige gezwets hierboven). Is ook wel erg moeilijk als er geen Porsche, Ferrari of Lambo op staat…
      De 500 kopers snappen het wel en dus is de auto binnen een half jaar uitverkocht ondanks zijn forse prijs….
      De ttijd van Autoweek op Goodwoood zegt wel iets over het potentieel van deze auto. 3sec sneller dan alle stratauto’s die ze op die baan hebben geklokt… incl. GT-R en 997 mkII GT3.. in handen van Sandor van Es en met camera en cameraman aan boord….

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 augustus 2010 om 14:26

        @w0o0dy: …of, zoals Jezza het zei; “de auto is z’n prijs simpelweg niet waard”.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          10 augustus 2010 om 15:13

          @Megakix: Jezza? lol ik hecht qua prijzen en “waarde” veel meer aan het oordeel van meer dan 500 personen die de auto dat bedrag WEL waard vinden…
          Het ding is exclusief, luxe en rijdt toch een GT-R eraf op het circuit… ondanks twee man en camera-meuk aan boord. 3sec op die korte baan is veel.

          Login om te reageren
  6. Sorcerer zegt

    10 augustus 2010 om 09:43

    Hmm, de nieuwprijs krijg je dan terug, of meer?

    Leuk, kijken hoeveel Amerikanen er een lening voor aanschaffen, want zo heel duur is het dan niet eens meer als je de rente per maand bekijkt…

    Login om te reageren
  7. Freeekie zegt

    10 augustus 2010 om 09:48

    Goed, jij houdt je aan hun regeltje; zij houden zich aan hun garantie (mocht je die al nodig hebben). Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het mensen die zo’n auto enkel kopen voor het geld dat ze eraan kunnen verdienen bij wederverkoop. Bah.

    En mocht de beoogde waardestijging tegenvallen, dan kan je hem altijd nog binnen twee jaar terugverkopen voor de nieuwprijs. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig; niet-tevreden-geld-terug na 2 jaar en tientallen duizenden kilometers ;)

    Login om te reageren
  8. zesinlijn zegt

    10 augustus 2010 om 09:56

    Dat is toch te bezar…?! Gaat ze alleen maar geld kosten. Nu kan, precies zoals Freeekie zegt, iedereen dat hak 1 week voor hij 2 jaar oud is dus weer voor de nieuwprijs of meer teruggeven!
    Dus Lexus geeft die mensen gewoon 2 jaar een auto op proef!
    Je moet hem alleen aftikken en de terugkoopprijs is gegarandeerd…? Rare japanners….

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      10 augustus 2010 om 10:05

      @zesinlijn: Denk dat de uiteindelijke regeling dus niet zo gaat werken. Neem aan dat Lexus niet dom is.

      Login om te reageren
  9. zesinlijn zegt

    10 augustus 2010 om 09:56

    Bizar…

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    10 augustus 2010 om 10:00

    nou geef mij maar gewoon een echte supercar!

    Login om te reageren
  11. Breinstein zegt

    10 augustus 2010 om 10:12

    Vind de houding van Lexus behoorlijk arogant. Net of zo’n misbaksel meer waard wordt en dat mensen ermee willen handelen. Het is geen zeldzame Ferrari of Lamborghini maar een ordinaire Lexus!

    Login om te reageren
  12. tt zegt

    10 augustus 2010 om 10:37

    er zijn ook merken die de wagen zelfs voor je bijhouden ( ferrari iemand…) dus zo uniek en extreem is het dan weer niet…

    Login om te reageren
  13. fant zegt

    10 augustus 2010 om 10:48

    Een geweldige wagen, en ik snap best dat ze niet willen dat mensen hem meteen verpatsen. Is ook belachelijk, zo’n auto moet bij de echte liefhebber terecht komen, niet bij een of andere debiel die nóg rijker wil worden(als je zo’n ding kunt betalen hoef je waarschijnlijk al niet erg op de centjes te letten).

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    10 augustus 2010 om 10:50

    Ik denk eerder dat ze bang zijn dat de waarde te snel daalt..

    Login om te reageren
  15. Geert Schoots zegt

    10 augustus 2010 om 10:58

    Vergeet ook niet dat dit een prima manier is om de auto nog meer in de spotlights te plaatsen. Ik hoop dat meer fabrikanten overgaan tot een tweejarige niet goed geld terug garantie… :)

    Login om te reageren
  16. Merry zegt

    10 augustus 2010 om 11:00

    de auto ziet er ook uit als een wurgslang dus wat verwacht je dan?

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    10 augustus 2010 om 11:26

    En dan nog verliezen op de 0-100 van de GT-R, om tenslotte met een bumperlengte te winnen van de GT-R hahahaha:

    http://www.youtube.com/watch?v=T6g_4PJS-ow

    Login om te reageren
  18. Megakix zegt

    10 augustus 2010 om 11:28

    Overigens, de Porsche Carrera GT had in het begin ook deze clausule.

    Login om te reageren
  19. BMW 130i zegt

    10 augustus 2010 om 11:31

    Ik zou zeggen, verkoop hem aan een maat voor hetzelfde bedrag als de originele verkoopprijs, dan krijgt Lexus niks en ben je ook meteen van dat contract af. En kop hem dan voor hetzelfde bedrag terug.

    Kan dat? Of is dit te kort door de bocht?

    Login om te reageren
  20. rider zegt

    10 augustus 2010 om 11:36

    Ferrari heeft deze clausule al jaren voor hun topmodellen, F40/F50 en Enzo. Niets nieuws dus, maar wel wat vreemd voor een japanse fabrikant. Maar het past wel bij een supercar zoals de LFA.

    Login om te reageren
  21. BaySideBlueBoy zegt

    10 augustus 2010 om 12:13

    Als je in Nederland een nieuwe Nissan GT-R koopt bij de dealer moet je ook een soortgelijke contract ondertekenen. Ook daar mag je je GT-R niet binnen een jaar doorverkopen zonder tussenkomst van de dealer. De consequentie als je het toch doet is dat de fabrieksgarantie vervalt.

    Login om te reageren
  22. Lelijk eendje zegt

    10 augustus 2010 om 12:18

    Ge koopt gewoon deovolger van de Murci of de Jota beter gezegd en ge hebt er geen last van.
    EN ge hebt een mooiere en betere auto en geen veel te dure Toyota! En lelijk dat ie is. :(

    Login om te reageren
  23. KoFFiE zegt

    10 augustus 2010 om 12:54

    Lexus met grootheidswaanzin? Het is niet omdat ze zichzelf het “luxe” en “klasse” imago aanprijzen dat dat ook meteen zo is… Het design van de gemiddelde lexus is dat van een saaie grijze stadsmus, en die LFA is ook zo speciaal niet…

    Achjah – zolang er mensen zijn die erin trappen en geld aan willen geven… Mocht ik die centjes hebben, er zou toch iets serieus anders voor m’n deur geparkeerd staan…

    Login om te reageren
  24. Lan_Evo zegt

    10 augustus 2010 om 13:36

    Op zich wel begrijpelijk natuurlijk dat ze de nieuwprijs willen behouden, op die manier komt hij eerder bij een echte liefhebber en voor de ‘normale’ prijs, niet dat er 40 tussenpersonen tussen zitten. Maar ik zou 1 jaar wel redelijker vinden als 2 jaar.

    Login om te reageren
  25. jorden zegt

    10 augustus 2010 om 13:36

    @ K0ffie

    ik ben het er helemaal mee eens dat Lexus last heeft van grootheidswaanzin.
    De laatste auto die in waarde is gestegen is de enzo.
    de LFA lijkt mij geen Enzo niveau.

    Login om te reageren
  26. Timmie zegt

    10 augustus 2010 om 13:40

    Zulke contracten zouden er meer moeten komen, want een groot deel van deze dure wagens (en dan vooral exclusieve oldtimers) wordt puur aanzien als investering, en niet als auto…

    Login om te reageren
  27. vanKampen zegt

    10 augustus 2010 om 14:01

    Jammer zeg, dat jullie op je Astra van ’96 met 800Watt op de hoedenplank wél moeten afschrijven………….

    Login om te reageren
  28. vanKampen zegt

    10 augustus 2010 om 14:09

    Wat jammer zeg, dat jullie op je Astra van ’96 met 800Watt op de hoedenplank meer af moeten schrijven…………

    Login om te reageren
  29. Markus zegt

    10 augustus 2010 om 14:09

    Blijkbaar bieden ze hem dan te goedkoop aan. Een betere oplossing is om de verkoopprijs omhoog te gooien. Helemaal omdat ze (zover ik heb begrepen) al verlies maken op elke LFA.

    Login om te reageren
  30. jorden zegt

    10 augustus 2010 om 15:53

    @ Woody

    Als een bugatti Veyron niet eens waardevast is met een oplage van 350 stuks en een auto die WEL geschiedenis heeft geschreven, vertel mij eens waarom de lexus waardevast gaat zijn???

    Login om te reageren
  31. BenjaminvL zegt

    10 augustus 2010 om 16:06

    @Jorden
    Omdat een bugatti Veyron met al zn ‘special editions’ ruimschoots over de 500 stuks oplage komt…

    McLaren had met zn F1 toch precies dezelfde regeling? Kopers werden verplicht om de F1 eerst bij de fabriek aan te bieden bij verkoop.

    Als ik ergens mn spaarpot terug kan vinden, dan haal ik zo’n LFA op :D

    Login om te reageren
  32. Mbaas zegt

    10 augustus 2010 om 16:21

    verkoop je hem aan persoon 2 voor 1000 euro meer, laat je die m verkopen voor 50k meer hoef je toyota maar 1000 van die dingen te geven, maar hier zal ook wel aan gedacht zijn

    Login om te reageren
  33. Something zegt

    10 augustus 2010 om 17:18

    Overpriced lelijke auto naar mijn mening, van het geld wat je op moet hoesten voor een LFA koop je toch veel leukere auto’s.
    Dan kies ik toch liever een DBS :)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 augustus 2010 om 20:52

      @Something: “Overpriced lelijke auto naar mijn mening, van het geld wat je op moet hoesten voor….”

      Ja als je dat over de Veyron zegt spring je zo ongeveer uit je vel, maar feit is en blijft dat deze wel is uitverkocht en dat ze de Veyron aan de straatstenen niet kwijtraken… Bovendien staan de eerste Veyrons alweer te koop…. 29 stuks?
      http://www.jameslist.com/brands/cars/bugatti/veyron

      Login om te reageren
  34. Mc zegt

    10 augustus 2010 om 17:53

    Wat een geklaag allemaal. Ik ben blij dat er tenminste nog een fabrikant met hoogtoerige V10 op de markt komt. Man wat een geluid maakt dat ding! En dan mag een GTR bijna net zo snel zijn, zo’n geblazen 6 cilinder klinkt toch een stuk minder bruut.

    Login om te reageren
  35. Eric zegt

    10 augustus 2010 om 21:22

    In het laatste magazine van Autocar (gerespecteerd engels magazine) wordt ie voorbij gestoken door de 458 Italia. Ook de Noble M600 en 997 GT3 RS worden door de 458 naar de achtergrond geduwd!!! Dat ze hun verkoopcontract steken waar de zon niet schijnt.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 augustus 2010 om 21:38

      @Eric: rechtuit cijfers zeggen niet zoveel, zoals er al staat de LF-A heeft geen Launch control en zijn dit tests met een pre-production auto die al vreselijk veel op de donder heeft gehad… Daarnaast is de LF-A geen pure sportwagen maar een zeer snelle GT met de motor voorin (en dat is voor rechtuit accelereren niet ideaal).

      De kracht zit in de bijzondere motor, de luxe, de exclusiviteit en de balans in de handen van minder briliante bestuurders… this one is for amateurs and enthousiasts, not pro-racers. Reken maar dat een GT3, Noble en zelfs de 458 in de handen van een minder professioneel coureur vreselijk veel moeite zullen moeten doen om de LF-A voor te blijven.

      Login om te reageren
  36. spykerboy zegt

    10 augustus 2010 om 21:36

    tja, ik zou het er niet echt mee eens zijn maja, wie ben ik he? een of andere simpele ziel voor die gasten natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  37. MAB zegt

    11 augustus 2010 om 01:33

    Wat zijn dat voor k*t regels KLANT IS BAASS!!

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    11 augustus 2010 om 11:01

    Ik vond het leuk, maar als ze een soort Ferrari XX kuren gaan krijgen dan laat maar;) Ik koop wel een 458 Italia! Is nog mooier ook;)

    Login om te reageren
  39. willemth zegt

    11 augustus 2010 om 12:29

    Marketing 1.01 – door regels op te stellen omtrent het verkopen voor een hogere dan nieuwprijs, suggereer je dat de auto daadwerkelijk in waarde zou stijgen. Daarmee neem je de angst weg dat de auto in waarde zal dalen (naar Nissan niveau) dus gaan meer mensen hem kopen.

    Login om te reageren
  40. Redlinx zegt

    5 augustus 2021 om 17:40

    Lexus lfa lelijk?? Jaloezie is juiste benaming op duitse markt nix vergelijkbaars en het is niet het enigste merk met deze regels check italie maar eens met la ferrari

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North