• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belastingvrijstelling voor oldtimers blijft zoals het is

Auteur: Dennis, gepost 20 november 2008 om 10:04 – 23 Reacties

Oldtimer

In Nederland zijn auto’s van 25 jaar en ouder vrijgesteld van wegenbelasting, maar dat is een doorn in het oog van de ChristenUnie. Zij zien liefst dat enkel auto’s met een bouwjaar van voor 1983 vrijgesteld worden van de wegenbelasting. Er is gisteravond in Den Haag tot in de late uurtjes doorvergaderd, maar het voorstel van de ChristenUnie heeft het niet gehaald.

Er bleek in de nacht van woensdag op donderdag onvoldoende steun voor het voorstel te vinden. Staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën voelde weinig voor een beperking. Hij is wel bereid om nog eens goed te bekijken wat de gevolgen zijn van de huidige regeling.

Met dank aan Jacco voor de tip!

Ook interessant!

  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig
    Video: niet crashen op een recht stuk blijft lastig
  • Opgefriste Suzuki Jimny
    Opgefriste Suzuki Jimny blijft enorm guitig
  • Deze Lotus was van Jan Lammers maar kan nu van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

jan-kees-de-jager, Klassiekers

Vorig bericht: « Nieuwe Lexus RX in Los Angeles
Volgend bericht: Van gebruikte sportautostoel naar unieke bureaustoel »

Lees Interacties

Reacties

  1. patrickdelsol zegt

    20 november 2008 om 10:25

    Gaat opzoek naar een 528i op gas :) Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht.

    Login om te reageren
  2. RubenBaeten zegt

    20 november 2008 om 10:26

    Goede zaak. :-)

    Login om te reageren
  3. 90quattro zegt

    20 november 2008 om 10:32

    Gelukkig, er zijn nog mensen met een redelijk verstand binnen de politiek.

    Login om te reageren
  4. Laurens zegt

    20 november 2008 om 10:41

    Het laatste zinnetje is trikkie: “Hij is wel bereid om nog eens goed te bekijken wat de gevolgen zijn van de huidige regeling.”

    Maar meestal een zoethoudertje in de kategorie: glas, plas, was.

    Gefeliciteerd, young timers.

    Login om te reageren
  5. Jacco zegt

    20 november 2008 om 10:44

    Goed nieuws indeed! Laatste zinnetje is inderdaad gevaarlijk…ze moeten in Den Haag het besef nog krijgen danduurzaamheid(oldtimers) veel milieubewuster is dan uitlaatgassen en een hoog verbruik….

    Login om te reageren
  6. Willem vd Velde zegt

    20 november 2008 om 10:54

    Dit is verrassend, maar ben er blij mee, heel erg blij!
    Als m’n RS Turbo klaar is kan ik er toch nog belastingvrij in om rijden :-)

    Login om te reageren
  7. sjazz zegt

    20 november 2008 om 10:58

    hoe moet het anders met onze ’78 Bedford CF bandbus????

    Login om te reageren
  8. De Baron zegt

    20 november 2008 om 11:29

    @ sjazz

    Voor jullie band bus veranderd er niks.

    Als je goed gelezen had, had je geweten dat de de regeling willen bevriezen. Dus auto’s van VOOR 1983 zullen belastingvrij blijven. Voor auto’s van NA 1983 willen ze die regeling afschaffen ( wat ongetwijfeld zal gebeuren).

    Ciao Ciao

    Login om te reageren
  9. Mr. Marteen zegt

    20 november 2008 om 12:01

    Dan is het nu nog even wachten op de mooie modellen van eind jaren 80.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    20 november 2008 om 12:17

    @ Mr. Marteen: ‘mooie modellen van eind jaren 80’…
    Lijkt mij een contradictio in terminis… ;)

    Login om te reageren
  11. Ohplease zegt

    20 november 2008 om 12:35

    75, delta, 635csiM, XKS, countach, 308, …

    Login om te reageren
  12. RRRobert zegt

    20 november 2008 om 12:47

    @ Klassiekerrally: dat lijkt mij eerder een kwestie van welk bouwjaar jezelf bent. Ik ben zelf van 1969 dus had ik als tiener de autofolders en posters van de auto’s uit de jaren tachtig aan de muur hangen als tiener.

    @ Ohplease: Lotus Esprit, Audi 100, Ferrari Testarossa, …

    Login om te reageren
  13. De Baron zegt

    20 november 2008 om 12:52

    En vergeet de E30 M3 niet.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    20 november 2008 om 13:10

    @ Mr. Marteen, Ohplease (bedoel je niet de XJS?) en RRRobert (zelfde bouwjaar als ik): I stand corrected.
    Dat soort auto’s blijven indrukwekkend, al spreekt de Audi 100 me niet (meer) aan.

    Login om te reageren
  15. carsofcoolhaven.nl zegt

    20 november 2008 om 13:49

    Ik vind het wel een kek bakkie anders…

    al geef ik toe dat de sedan wat minder spannend is ;-)

    Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    20 november 2008 om 14:09

    @klassiekerrally

    Iedere periode heeft geslaagde en minder geslaagde modellen. Zo had je in de 60’er jaren de MGB GT, maar ook de MG 1300. Beide toen succesvol in de verkoop, qua uiterlijk best vergelijkbaar (zeker de achterkant) maar de een is nog steeds een klassieker en de andere min of meer geschikt als behuizing voor onze eier leggende vrienden ;-)

    Oftewel, wat klassiek is en blijft, de tijd zal het leren.

    Een goed geconserveerde coupé van willekeurig welk merk en model valt er meestal wel onder. Kwestie van hoeveel ervan verkocht zijn. Calibra misschien de uitzondering.

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    20 november 2008 om 16:19

    @ carsofcoolhaven; Dat is niet de versie waar ze het over hebben. Ze hebben het over auto’s van eind jaren ’80, en jij toont de versie die van ’68 tot ’74 is gemaakt. Het gaat over de C3, kijk maar hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_100 .

    Login om te reageren
  18. corrado vr6 slc zegt

    20 november 2008 om 17:43

    Nog 6 jaartjes en dan is m’n e30 ook een oldie, hopelijk blijven ze bij hun punt en verandert er niets..

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    20 november 2008 om 18:25

    @ Laurens: de MG 1300 is het zustermodel van m’n Morris, dus pas op wat je zegt! ;)

    Login om te reageren
  20. Sjakie Peters zegt

    20 november 2008 om 18:47

    Weg wezen met dat linkse geleuter van de ChristenUnie. Op en top truttigheid wat daar de boventoon voert. De overheid zal zich er een keer goed aan doen zich niet eeuwig te bemoeien met het dagelijkse leven van de burger. Mensen moeten zelf bepalen wat ze willen rijden en niet eeuwig de overheid die mensen probeert te sturen door die smerige belasting regelingen her en der.

    Wat mij betreft mogen al die vrijheids beperkende rode instanties a la de PVDA, SP , Groenlinks CU etc. lekker de goot in want daar zitten wij als automobilisten dan wel burgers absoluut niet op te wachten. Oja en als t ff kan nemen ze ook het hele belastingstelsel ook de afgrond mee in.. HATZEE WEG ER MEE

    Login om te reageren
  21. robbr zegt

    20 november 2008 om 22:47

    Die Jan-Kees heeft vast een een leuke MG of zo in de schuur staan……

    Login om te reageren
  22. carsofcoolhaven.nl zegt

    20 november 2008 om 23:43

    Aaah… mijn fout, zat niet voldoende op te letten.

    Login om te reageren
  23. Laurens zegt

    21 november 2008 om 09:36

    @Klassiekerrally

    Oh, sorry, dat wist ik niet ;-)

    Engelse auto’s, een stijl van leven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North