• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betrapt! Jaguar XF

Auteur: robbie, gepost 26 maart 2007 om 18:00 – 40 Reacties

Jaguar XF

De Jaguar C-XF heeft inmiddels op verschillende autobeurzen geschitterd en is ook te bewonderen op de AutoRAI, maar foto’s van de productieversie die in Frankfurt onthuld zal worden hadden we nog niet eerder. Op de foto’s is duidelijk te zien dat de extreem lage daklijn van de Concept-XF het productiestadium niet gehaald heeft en dat de XF zo ongeveer even hoog is als de huidige S-Type (1,45 meter).

Dit is een stuk hoger dan bijvoorbeeld de Mercedes CLS (1,39) die toch als voornaamste concurrent gezien moet worden. Hoe de achterkant er precies uit komt te zien houdt Jaguar nog even spannend. De XF komt begin 2008 op de markt en neemt dan de plaats in van de bejaarde S-Type. Volgens de geruchten zal de XF verkrijgbaar zijn met de 4.2 V8 met supercharger uit de XKR (420 pk) en een nieuwe 5.0 V8 met supercharger met nog meer vermogen (reken op minimaal 500 pk). Is dit de redding voor het kwakkelende Jaguar?

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

Jaguar XF

De Concept XF
Jaguar C-XF

via autoblog.it

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, spyshot, xf

Vorig bericht: « Nürburgring-bocht wordt vernoemd naar Schumi
Volgend bericht: Mobiliteit van de toekomst: c,mm,n [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. ZeRoo zegt

    26 maart 2007 om 18:01

    Mooie striping op de zijkant!!

    Login om te reageren
  2. S AMG zegt

    26 maart 2007 om 18:02

    Mooie auto alleen jammer dat ie niet lager word

    Login om te reageren
  3. Casey zegt

    26 maart 2007 om 18:12

    Eh…de auto is voor 75% afgeplakt..Hoe ga je nou zeggen dat ie mooi is?

    Login om te reageren
  4. Hugo zegt

    26 maart 2007 om 18:14

    Waarom kunnen ze nou nooit het eindproduct hetzelfde maken als de meestal prachtige concepten…

    Login om te reageren
  5. IFI zegt

    26 maart 2007 om 18:23

    Dan vind ik die concept een stuk lager en mooier, vooral die koplampen.

    Login om te reageren
  6. SamSam zegt

    26 maart 2007 om 18:29

    concept is echt mooi, hoop dat ie zo blijft

    Login om te reageren
  7. Fova' zegt

    26 maart 2007 om 18:31

    @Casey
    Ja ik snap het ook niet ;)

    Login om te reageren
  8. robert zegt

    26 maart 2007 om 18:32

    die auto is echt lelijk dat dak is veeeel te hoog bewijst maar weer dat alleen duitsers auto’s kunnen ontwerpen

    Login om te reageren
  9. Dude zegt

    26 maart 2007 om 18:32

    @ Fova’s waarscheinlijk te duur om zo te produceren;)

    Login om te reageren
  10. Dude zegt

    26 maart 2007 om 18:33

    oeps, bedoelde @ Hugo:P

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    26 maart 2007 om 18:37

    @SamSam, reken er maar niet op…

    Login om te reageren
  12. august zegt

    26 maart 2007 om 18:38

    @robert; sterk!

    Login om te reageren
  13. pietje precies zegt

    26 maart 2007 om 18:39

    dit soort foto’s stonden ook al in de autoweek, zij denken dat de auto ernaast een mule is omdat hij van die brede wielkasten heeft enzo.

    Login om te reageren
  14. Philip zegt

    26 maart 2007 om 18:46

    Mooi!

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    26 maart 2007 om 18:56

    @ robert: Ehm, het is een gok hoor, maar jij houdt denk ik van Duitse auto’s?
    Dat mag, en daarin sta je niet alleen. Maar je uitspraak is nogal -laat ik ’t netjes zeggen- kort door de bocht.
    Persoonlijk vind ik de Duitse auto’s erg ’technisch’ vormgegeven en wat mij betreft mist er wat emotie. Daarom hoop ik dat deze nieuwe Jag een echte Brit wordt. Een nieuwe interpretatie van de kernwaarden van Jaguar. Elegantie, sportiviteit en snelheid.
    Maar ik geef mijn mening over het ontwerp wel nadat de auto onthuld is. Lijkt me zinvoller.

    Login om te reageren
  16. MarcO zegt

    26 maart 2007 om 19:02

    A: die daklijn moet omlaag!
    B: dat gaat waarschijnlijk niet. Vandaar dat-ie weer omhoog is gegaan. Dat was ook met de 6 serie van BMW. Op de ontwerptekening en het prototype had deze ook een lagere daklijn (vooral boven de achterbank) Pas in een later stadium (bijna te laat overigens) kwamen ze er achter dat er geen volwassenen achterin konden zitten (het dak moest met 5cm omhoog). Dat zal ook hier het geval zijn. Als ontwerper kan je wel een vet idee hebben, maar de technische mannen kun niet om een aantal praktische voorwaarden heen. Dat er ook nog mensen IN een auto moeten passen is daar 1 van. Resultaat: weg ontwerp.

    Login om te reageren
  17. oedipus zegt

    26 maart 2007 om 19:12

    Iemand al gemerkt dat op de foto van de S-Type en het prototype de achterste spoorbreedte precies (!) gelijk is? En dat die S-Type er langs achter wat raar uitziet? Mijn gokje: het is evenzeer een prototype met onopvallende S-Type kleedje op onderstelcomponenten & aandrijflijn van de CX-F… maar iedereen kijkt naar het vermomde prototype.

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    26 maart 2007 om 19:20

    @oedipus, de XF zal gebouwd worden op basis van de huidige S-Type dus zo gek is dat dat niet.

    Login om te reageren
  19. joep zegt

    26 maart 2007 om 19:21

    hmm ik denk niet dat je de cls als voornaamste concurrent moet zien. het wordt immers de vervanger van de S-type, en die heb je al vanaf 59.000 euro, terwijl de cls pas bij 85.000 begint…

    Login om te reageren
  20. martin zegt

    26 maart 2007 om 19:34

    ik verheug me nu al op vrijdag :D (AutoRAI) :D
    deze auto ga ik zeker bewonderen en vastleggen op mijn SD kaart

    Login om te reageren
  21. oedipus zegt

    26 maart 2007 om 19:53

    @robbie: jawel, was ik van op de hoogte. Reken trouwens op fikse verbetering, want Mike Cross heeft zich opnieuw bezig gehouden met het onderstel.

    Knappe auto, maar de kont van de concept is te hoog voor het lage dak. Het lijkt een karikatuur. Voor een concept kan dat. Nu maar hopen dat ze de echte auto niet te braaf maken. En als ze echt sportief willen zijn, moeten ze de “R” sportversie wel van een lsd voorzien. Zonder oog je spectaculair… traag.

    Login om te reageren
  22. jaguarista zegt

    26 maart 2007 om 20:29

    lovely!

    engines are : V8 4,2 litre 298 cv

    V8 4,2 supercharged litre 416 cv

    6i 3,2 litre

    V6 2.7D litre 207 cv

    V8 3,6D litre 272 cv

    …and… V8 5,0 supercharged litre more 500 cv

    ENJOY! :-)

    Login om te reageren
  23. RRPhantom zegt

    26 maart 2007 om 20:36

    Een Ford Mondeo dat is het!

    Login om te reageren
  24. ron zegt

    26 maart 2007 om 21:19

    het is gewoon de nieuwe volkswagen passat!!!

    Login om te reageren
  25. lincoln mark8 zegt

    26 maart 2007 om 22:03

    maar ook een beetje een nieuwe jaguar.

    Login om te reageren
  26. robert zegt

    26 maart 2007 om 22:06

    als ze niet te veel afwijken van het concept model is goed!

    Login om te reageren
  27. M.M.M zegt

    26 maart 2007 om 22:15

    A. De daklijn MOET niet omlaag.

    B. Het is absoluut WEL haalbaar, het ontwerp van de concept: Raampjes iets kleiner en de deurpartij iets hoger. Klaar is kees. Ze moeten gewoon even kijken hoe de Duitsers het hebben gedaan met de CLS. ‘Tis niet zo moeilijk :)

    Login om te reageren
  28. stefan zegt

    26 maart 2007 om 23:40

    De daklijn heeft weinig te maken met die van de concept jammer.

    Login om te reageren
  29. jan zegt

    27 maart 2007 om 00:39

    Wat een hoop gel*l over een paar spyshots van een uiterst gecamoufleerde auto. De daklijn is idd praktisch dezelfde als de S-type maar waarom zouden ze hem verlagen, er is al bijna geen plaats achteraan in de huidige S-type (hoofdruimte, beenruimte). Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de definitieve XF een ‘beauty’ zal zijn, en zeker mooier dan, wat andere beweren, een E-klasse, 5 reeks of A6…(niet zo moeilijk) Hij blijft sowieso sterk gelijken op de C-XF…

    Login om te reageren
  30. SugarFree zegt

    27 maart 2007 om 08:56

    Ja, van de afgeplakte bak word je niet veel wijzer.
    De concept vind ik een te hoog Mondeo-gehalte hebben.
    Verder hoop ik erg dat de definitieve versie een stuk spannender wordt dan de huidige S-type is. Heb ik altijd de lelijkste Jag gevonden.

    Login om te reageren
  31. Xemurai zegt

    27 maart 2007 om 09:26

    Ik hoop echt dat hij enorm veel gaat lijken op die concept!

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    27 maart 2007 om 14:51

    In de Autoweek van vorige week stonden ook al spyshots…

    Login om te reageren
  33. Davidov zegt

    28 maart 2007 om 01:04

    in de Autovisie van 2 weken terug hebben ze er al mee gereden :)

    Login om te reageren
  34. Davidov zegt

    28 maart 2007 om 01:06

    en trouwens, de Mercedes CLS vind ik niet mooi :/

    Login om te reageren
  35. RA999 zegt

    28 maart 2007 om 08:09

    maar dat was de concept, he :P

    Login om te reageren
  36. Davidov zegt

    28 maart 2007 om 12:13

    ja, maar ik vind hem wel erg mooi (H)

    Login om te reageren
  37. Ivo zegt

    28 maart 2007 om 16:26

    PFFF…

    Het is een Ford Mondeo
    Het is een VW Passat
    Alleen Duitse auto’s zijn goed…

    Hou toch op! Ga lekker buiten spelen met dit weer of zo. Kinderachtige figuren. Zo! Dat moest gezegd.

    Login om te reageren
  38. Davidov zegt

    28 maart 2007 om 17:24

    en wat vind jij er dan van?

    Login om te reageren
  39. crew zegt

    6 april 2007 om 20:03

    @jan..
    Jij vraagt waarom zouden ze de daklijn veranderen?? ze moeten WAT doen met de ontwerpen van Jaguar.. als ze geen nieuwe lijn met ontwerpen inslaan dan is jaguar strax weer failliet.. het is wel gebloken dat de “oude” stijl van jaguar al jaren niet meer werkt en dus daarom op t randje van uitsterven staat..

    een sportievere lijn zal Meer en vooral Andere mensen trekken naar dit mooie britse merk

    Login om te reageren
  40. jules_k zegt

    9 april 2007 om 17:45

    hoe kunnen ze nou zien dat t de XF is?
    miss is t wel de opvolger van de x-type of een ander nieuw product!
    (k hoop t want hij is minder mooi dan de concept!)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North