
De Jaguar C-XF heeft inmiddels op verschillende autobeurzen geschitterd en is ook te bewonderen op de AutoRAI, maar foto’s van de productieversie die in Frankfurt onthuld zal worden hadden we nog niet eerder. Op de foto’s is duidelijk te zien dat de extreem lage daklijn van de Concept-XF het productiestadium niet gehaald heeft en dat de XF zo ongeveer even hoog is als de huidige S-Type (1,45 meter).
Dit is een stuk hoger dan bijvoorbeeld de Mercedes CLS (1,39) die toch als voornaamste concurrent gezien moet worden. Hoe de achterkant er precies uit komt te zien houdt Jaguar nog even spannend. De XF komt begin 2008 op de markt en neemt dan de plaats in van de bejaarde S-Type. Volgens de geruchten zal de XF verkrijgbaar zijn met de 4.2 V8 met supercharger uit de XKR (420 pk) en een nieuwe 5.0 V8 met supercharger met nog meer vermogen (reken op minimaal 500 pk). Is dit de redding voor het kwakkelende Jaguar?
De Concept XF
via autoblog.it
Mooie striping op de zijkant!!
Mooie auto alleen jammer dat ie niet lager word
Eh…de auto is voor 75% afgeplakt..Hoe ga je nou zeggen dat ie mooi is?
Waarom kunnen ze nou nooit het eindproduct hetzelfde maken als de meestal prachtige concepten…
Dan vind ik die concept een stuk lager en mooier, vooral die koplampen.
concept is echt mooi, hoop dat ie zo blijft
@Casey
Ja ik snap het ook niet ;)
die auto is echt lelijk dat dak is veeeel te hoog bewijst maar weer dat alleen duitsers auto’s kunnen ontwerpen
@ Fova’s waarscheinlijk te duur om zo te produceren;)
oeps, bedoelde @ Hugo:P
@SamSam, reken er maar niet op…
@robert; sterk!
dit soort foto’s stonden ook al in de autoweek, zij denken dat de auto ernaast een mule is omdat hij van die brede wielkasten heeft enzo.
Mooi!
@ robert: Ehm, het is een gok hoor, maar jij houdt denk ik van Duitse auto’s?
Dat mag, en daarin sta je niet alleen. Maar je uitspraak is nogal -laat ik ’t netjes zeggen- kort door de bocht.
Persoonlijk vind ik de Duitse auto’s erg ’technisch’ vormgegeven en wat mij betreft mist er wat emotie. Daarom hoop ik dat deze nieuwe Jag een echte Brit wordt. Een nieuwe interpretatie van de kernwaarden van Jaguar. Elegantie, sportiviteit en snelheid.
Maar ik geef mijn mening over het ontwerp wel nadat de auto onthuld is. Lijkt me zinvoller.
A: die daklijn moet omlaag!
B: dat gaat waarschijnlijk niet. Vandaar dat-ie weer omhoog is gegaan. Dat was ook met de 6 serie van BMW. Op de ontwerptekening en het prototype had deze ook een lagere daklijn (vooral boven de achterbank) Pas in een later stadium (bijna te laat overigens) kwamen ze er achter dat er geen volwassenen achterin konden zitten (het dak moest met 5cm omhoog). Dat zal ook hier het geval zijn. Als ontwerper kan je wel een vet idee hebben, maar de technische mannen kun niet om een aantal praktische voorwaarden heen. Dat er ook nog mensen IN een auto moeten passen is daar 1 van. Resultaat: weg ontwerp.
Iemand al gemerkt dat op de foto van de S-Type en het prototype de achterste spoorbreedte precies (!) gelijk is? En dat die S-Type er langs achter wat raar uitziet? Mijn gokje: het is evenzeer een prototype met onopvallende S-Type kleedje op onderstelcomponenten & aandrijflijn van de CX-F… maar iedereen kijkt naar het vermomde prototype.
@oedipus, de XF zal gebouwd worden op basis van de huidige S-Type dus zo gek is dat dat niet.
hmm ik denk niet dat je de cls als voornaamste concurrent moet zien. het wordt immers de vervanger van de S-type, en die heb je al vanaf 59.000 euro, terwijl de cls pas bij 85.000 begint…
ik verheug me nu al op vrijdag :D (AutoRAI) :D
deze auto ga ik zeker bewonderen en vastleggen op mijn SD kaart
@robbie: jawel, was ik van op de hoogte. Reken trouwens op fikse verbetering, want Mike Cross heeft zich opnieuw bezig gehouden met het onderstel.
Knappe auto, maar de kont van de concept is te hoog voor het lage dak. Het lijkt een karikatuur. Voor een concept kan dat. Nu maar hopen dat ze de echte auto niet te braaf maken. En als ze echt sportief willen zijn, moeten ze de “R” sportversie wel van een lsd voorzien. Zonder oog je spectaculair… traag.
lovely!
engines are : V8 4,2 litre 298 cv
V8 4,2 supercharged litre 416 cv
6i 3,2 litre
V6 2.7D litre 207 cv
V8 3,6D litre 272 cv
…and… V8 5,0 supercharged litre more 500 cv
ENJOY! :-)
Een Ford Mondeo dat is het!
het is gewoon de nieuwe volkswagen passat!!!
maar ook een beetje een nieuwe jaguar.
als ze niet te veel afwijken van het concept model is goed!
A. De daklijn MOET niet omlaag.
B. Het is absoluut WEL haalbaar, het ontwerp van de concept: Raampjes iets kleiner en de deurpartij iets hoger. Klaar is kees. Ze moeten gewoon even kijken hoe de Duitsers het hebben gedaan met de CLS. ‘Tis niet zo moeilijk :)
De daklijn heeft weinig te maken met die van de concept jammer.
Wat een hoop gel*l over een paar spyshots van een uiterst gecamoufleerde auto. De daklijn is idd praktisch dezelfde als de S-type maar waarom zouden ze hem verlagen, er is al bijna geen plaats achteraan in de huidige S-type (hoofdruimte, beenruimte). Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de definitieve XF een ‘beauty’ zal zijn, en zeker mooier dan, wat andere beweren, een E-klasse, 5 reeks of A6…(niet zo moeilijk) Hij blijft sowieso sterk gelijken op de C-XF…
Ja, van de afgeplakte bak word je niet veel wijzer.
De concept vind ik een te hoog Mondeo-gehalte hebben.
Verder hoop ik erg dat de definitieve versie een stuk spannender wordt dan de huidige S-type is. Heb ik altijd de lelijkste Jag gevonden.
Ik hoop echt dat hij enorm veel gaat lijken op die concept!
In de Autoweek van vorige week stonden ook al spyshots…
in de Autovisie van 2 weken terug hebben ze er al mee gereden :)
en trouwens, de Mercedes CLS vind ik niet mooi :/
maar dat was de concept, he :P
ja, maar ik vind hem wel erg mooi (H)
PFFF…
Het is een Ford Mondeo
Het is een VW Passat
Alleen Duitse auto’s zijn goed…
Hou toch op! Ga lekker buiten spelen met dit weer of zo. Kinderachtige figuren. Zo! Dat moest gezegd.
en wat vind jij er dan van?
@jan..
Jij vraagt waarom zouden ze de daklijn veranderen?? ze moeten WAT doen met de ontwerpen van Jaguar.. als ze geen nieuwe lijn met ontwerpen inslaan dan is jaguar strax weer failliet.. het is wel gebloken dat de “oude” stijl van jaguar al jaren niet meer werkt en dus daarom op t randje van uitsterven staat..
een sportievere lijn zal Meer en vooral Andere mensen trekken naar dit mooie britse merk
hoe kunnen ze nou zien dat t de XF is?
miss is t wel de opvolger van de x-type of een ander nieuw product!
(k hoop t want hij is minder mooi dan de concept!)