• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijna klaar: Honda CR-Z ‘Concept’ 2009

Auteur: robbie, gepost 30 september 2009 om 08:33 – 44 Reacties

Honda CR-Z Concept 2009
We gingen er eigenlijk vanuit dat Honda op de Tokyo Motorshow die over enkele weken van start gaat de productieversie zou tonen van de CR-Z, maar helaas moeten we het weer doen met een conceptcar. Twee jaar geleden zagen we de CR-Z voor het eerst opduiken (ook in Tokyo) en voor de show van 2009 heeft Honda het model wel een stuk dichter bij productie gebracht.

Zo zien we een redelijk productierijp interieur en ook de buitenkant lijkt zo goed als af. Over de techniek rept Honda nog met geen woord, maar algemeen wordt aangenomen dat onderhuids de hybrideaandrijflijn van de Honda Insight is te vinden. En dat betekent dus dat de CR-Z er niet alleen goed uitziet, maar ook nog eens heel erg zuinig is. Bye, bye Volkswagen Scirocco?

Naar verwachting zullen we de productieversie van de CR-Z in de eerste helft van 2010 kunnen verwachten. Nu alleen nog wachten op die Prius Coupe/MR2/Celica.

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Hybride Honda HR-V
    Hybride Honda HR-V voor Europa (en ook NL!)

Nieuwste artikelen

  • Bekendste Nederlandse Tesla-leasemaatschappij op de fles
  • Grootste ergernis draadloos laden in de auto opgelost door onverwacht merk
  • Zo bizar hard zijn verkeersboetes gestegen
  • Blijf weg van je auto als je drank of drugs op hebt, ik herhaal..
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, cr-z, Honda, Hybride, tokyo-2009, wit

Vorig bericht: « Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter Bos
Volgend bericht: Subaru Hybrid Tourer Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bennink zegt

    30 september 2009 om 08:36

    Zo, dat dash lijkt wel heel erg op die van de Insight… ziet er goed uit, die wagen! Ben benieuwd naar de échte binnenkort.

    Login om te reageren
  2. pizzakoerier zegt

    30 september 2009 om 08:41

    Mijn goedkeuring kan het zeker wegdragen, het ziet er allemaal net wat blitser uit als een prius of insight…de vorm doet mij overigens (ja ik weet het ik ga lekker de vergelijkingsmongool uithangen) aan de citroen c4 denken, zou het zicht naar achter net zo belabberd zijn als in die wagen?

    Login om te reageren
  3. Yorm zegt

    30 september 2009 om 08:48

    Waar moet ons kentekenplaatje komen voor…..?

    Login om te reageren
  4. kasper zegt

    30 september 2009 om 08:54

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  5. Bennink zegt

    30 september 2009 om 08:54

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  6. Bennink zegt

    30 september 2009 om 08:55

    Dammit, CR… Waarrrr is die EDIT-knop?

    Login om te reageren
  7. Treff zegt

    30 september 2009 om 09:06

    ziet er niet slecht uit! Wel een model die ze op de markt kunnen brengen!

    Login om te reageren
  8. TKoote zegt

    30 september 2009 om 09:07

    Mooier dan de concept, maar waarom snapt Honda nou niet dat er ook mooie kunststoffen gebruikt kunnen worden voor het interieur?

    Login om te reageren
  9. Ramshoek zegt

    30 september 2009 om 09:13

    @TKoote
    VAG koppelt goedgebouwde interieurs aan mooie materialen.
    Honda koppelt goedgebouwde interieurs aan betrouwbaarheid (…)

    Login om te reageren
    • Snorremans zegt

      30 september 2009 om 09:20

      @Ramshoek: Waarom nou direct weer die vergelijking trekken? Dat is toch dikke onzin… Ze kunnen bij Honda natuurlijk ook gewoon zorgen dat beide zaken dik in orde zijn. Honda is nou niet bepaald 1 van de goedkoopste merken…

      Login om te reageren
  10. Ramshoek zegt

    30 september 2009 om 09:15

    Als ik naar de verschillende kiekjes bij dit artikel kijk, dan zie ik op de interieurfoto’s een handbak, terwijl de Civic en Insight Hybrids het toch veelal met een CVT doen?
    Is er dan toch hoop op een lekkere hoogtoerige 2 liter VTEC ?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      30 september 2009 om 16:04

      @Ramshoek: de eerste civic hybride had dacht ik ook een handbak. Het Honda systeem maakt het niet uit, misschien iets minder energie regenereren als je naar het stoplicht rolt en niet terugschakelt.

      OT: leuk ontwerp.

      Login om te reageren
  11. Ramshoek zegt

    30 september 2009 om 09:23

    @ Snorremans
    Wat verwacht jij voor aandrijflijn? Lekker VTEC in ’t assortiment? Of alleen een 1.3 met gekoppeld IMA dingetje?

    Login om te reageren
  12. Snorremans zegt

    30 september 2009 om 09:23

    En ohja, erg aantrekkelijk model. Heel wat beter dan die rare Insight en Prius… Het hybride rijden wordt zo wel erg aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  13. dotternetta zegt

    30 september 2009 om 09:28

    Ja! Mooi! Ik heb al 2 jaar een wallpaper van de eerste proto op mijn pc en die verveelt nog steeds niet :)

    Login om te reageren
  14. Jan Rap zegt

    30 september 2009 om 09:35

    Sweet!
    Hij ziet er echt heel goed uit, al verwacht ik niet dat ik er ooit in zal passen… :(

    Login om te reageren
  15. Prisma zegt

    30 september 2009 om 09:38

    Spijtig dat ze de neus nog zo hard veranderd hebben.
    Ik vond de concept wel wat hebben, maar deze heeft nu verkeerde maten.

    Hoop dat we nu meer info krijgen over de Supra(MR2(3)) of Celica.

    Login om te reageren
  16. prinz pilz zegt

    30 september 2009 om 10:32

    Alleraardigst wagentje. Vrees inderdaad dat ik er niet in pas.

    Login om te reageren
  17. The Honda Spirit zegt

    30 september 2009 om 10:56

    eindelijk een auto waar ik die oude prelude op in kan ruilen…

    Login om te reageren
  18. Jo-zef zegt

    30 september 2009 om 11:17

    Lijkt vooraan wel wat weg te hebben van een Maserati Quattroporte en heeft een echt priusgat! :shock: Beginnen die Jappen nu ook al zoals de Chinezen? Wat een mottig karretje, dat ze dit lelijk concept maar snel afvoeren!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 september 2009 om 11:22

      @Jo-zef: Knap dat je hier een Quattroporte in kan herkennen…

      Login om te reageren
  19. MattCurlew zegt

    30 september 2009 om 11:18

    Leuk ding hoor! Alleen jammer van die triest kijkende koplampen

    Login om te reageren
  20. MattCurlew zegt

    30 september 2009 om 11:27

    Die Q heeft ook een grote muil en triest kijkende koplampen :P

    Login om te reageren
  21. Jo-zef zegt

    30 september 2009 om 11:38

    @ robbie http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Honda/CR-V_Concept_2009/Honda_CR_Z_Concept_2009_09.jpg http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Maserati/Quattroporte_Sport_GT_S/Maserati_Quattroporte_Sport_GT_S_015.JPG En euh, ik stelde wel degelijk “lijkt wel wat weg te hebben van” eh :)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      30 september 2009 om 11:58

      @Jo-zef: ik zie het nog steeds niet.
      Quattroporte = ronde vormen, lange lage neus
      CR-Z = hoekig, vierkant, korte schuinoplopende neus

      Of doel je op het feit dat beide auto’s 4 wielen en een stuur hebben?

      PS Als je hard genoeg zoekt kan je in elke auto wel iets van een andere auto herkennen…

      Login om te reageren
  22. GerreLekker zegt

    30 september 2009 om 12:02

    Jammer van de Audi-neus…

    Login om te reageren
  23. jelle zegt

    30 september 2009 om 12:12

    Ik vind dit echt niet mooi…

    Login om te reageren
  24. Jo-zef zegt

    30 september 2009 om 12:21

    Neen neen, het zijn volgens mij vôoral de lijnen van de ‘bulb’ op de motorkap, waar ze vertrekken en de plaatsing van lichtblokken en rooster op de voorkant die spontaan het beeld van het fronton van de machtige Quattroporte oproepen ;) Het is niet omdat je dergelijke, tijdloze klasselimousine in geen enkel opzicht kan ver-gelijken met hetgeen hier door Honda wordt gepresenteerd, dat beiden niet op elkaar kunnen ge-lijken, niet? 8)

    Login om te reageren
  25. MattCurlew zegt

    30 september 2009 om 12:25

    Ik snap de vergelijking enigzins wel. De C4 Coupe vergelijking is daarentegen te grappig voor woorden. De CRX was nl. de eerste met zo’n achterruit, toen kwam de 323 Coupe en daarna volgde pas de MB C Sportscoupe en C4 Coupe. Maar ja men heeft een beetje een kort geheugen als het om auto’s gaat. De ene keer lijkt een nieuwe Kia op een Ford maar als er dan een nieuwe Ford komt lijkt het op die ene nieuwe Kia.. zucht..

    Login om te reageren
  26. Waus zegt

    30 september 2009 om 12:50

    Vindt dit eigenlijk wel een geslaagd modelletje. Ik vond het concept ook al cool, en ik moet zeggen dat de aanpassingen op het concept geslaagd zijn. Dit zit er prima uit!

    Login om te reageren
  27. wow zegt

    30 september 2009 om 12:58

    Mooie Audi neus goed naar gekeken…….

    Login om te reageren
  28. bobbieee zegt

    30 september 2009 om 15:57

    Honda CRX MUIHAHAAAAAAAAAA mijn 1e auto, oh wat een tijd. toen was alles nog goed, strakke meisjes, snel over de rotonde, weinig verbruik, precies genoeg ruimte… fuck hell, als de Honda CR-Z uit komt bestel ik meteen een!

    Login om te reageren
  29. Bobby Orlando zegt

    30 september 2009 om 16:06

    De voorzijde lijkt veel op een audi, en dat is geen compliment.

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 16:32

    Begin ik nou de nieuwe Japanse auto-ontwerpstijl te waarderen? :shock: Het valt me op dat ik nieuwe Japanse auto’s steeds vaker geslaagd/mooi vind, terwijl ze nog wel een onmiskenbaar Japans sausje hebben…

    Login om te reageren
  31. yanktank zegt

    30 september 2009 om 17:06

    @wow en boby orlando
    een audi heeft een lelijkere gril.
    verder is het een goed uitziende auto die 10 jaar na het einde van de productie populair word onder petjes. en 20 jaar daarna een klasieker.

    Login om te reageren
  32. yanktank zegt

    30 september 2009 om 17:08

    o ja en waarom eigenlijk verglijken met een motorfiets op de picas?

    Login om te reageren
  33. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 18:01

    Laat ze ‘m maar gewoon zo op de weg zetten.
    Want hij ziet er echt heel erg goed uit.

    Login om te reageren
  34. NiNja zegt

    30 september 2009 om 18:19

    Toen ik de foto op de frontpage zag dacht ik ook meteen aan de Quattroporte, vind het dus niet raar dat meer mensen dat ook zien.

    Login om te reageren
  35. coldcwoblue zegt

    30 september 2009 om 20:56

    In Japan wordt deze auto vanaf julie 2010 geproduceerd en NU verkocht op de automarkt, in de lente van 2010 gaat deze naar amerika en vervolgens Europa.

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    1 oktober 2009 om 00:15

    Ziet er gelukkig redelijk goed uit, hopen dat het productiemodel er erg op lijkt!

    Login om te reageren
  37. Dafydd zegt

    4 oktober 2009 om 12:14

    oef ik rij al jaren honda crx en dan de versie waar dit model vanaf is gehaald… er is voor mij geen enkele auto die beter rijdt als een honda crx… maar voor deze zou ik zeker een uitzondering kunnen maken… wel een beetje aanpassen en tunen dan komt het helemaal goed met dat bakkie… netjes gedaan…

    Login om te reageren
  38. Commentaar zegt

    9 oktober 2009 om 00:37

    Ik heb hier maar drie dingen over te zeggen:

    1. WAAAW!

    2. het concept vond ik toch nog beter

    verschilletje...

    3. Dit wordt beslist mijn volgende auto

    Login om te reageren
  39. SD zegt

    9 oktober 2009 om 20:01

    Geweldige wagen ik kan al niet wachten.

    Login om te reageren
  40. pwortel zegt

    1 november 2009 om 12:38

    Ziet er aardig uit. Jammer dat er nooit meer een CRX 4 is gekomen.Je moet aan een mooi concept niet te veel veranderen (lees Porsche 911 !) Mijn ideale CRX: Iets ronder, kruising tussen CRX en Integra R. Nu met achterwielaandrijving als S2000. Geheel alu/carbon carosserie, 240 Pk+ uit S2000, met alle elektronische beveiligingen voor wegligging (uitschakelbaar) niet meer dan 700 kg, dus 2.9 kg/pk (!) Dan wordt het weer leuk, net als een Elise of sneller !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North