• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter Bos

Auteur: robbie, gepost 29 september 2009 om 22:55 – 41 Reacties

Afbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter BosAfbeelding Maybach 62S Landaulet goedkoper dankzij Wouter Bos

Maybach 62S Landaulet
Per 1 januari komen er (uiteraard) weer nieuwe belastingregels die er voor moeten zorgen dat onzuinige en vervuilende auto’s fors duurder moeten worden, maar op de een of andere manier ontsnapt Maybach de dans. Zo wordt een 62S Landaulet maar liefst 90.000 euro goedkoper!

En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling geweest zijn van de nieuwe regels die gepresenteerd zijn op Prinsjesdag. Overigens worden ook de overige modellen van Maybach tussen de 20.000 en 28.000 euro goedkoper. Maar een koopje is zo’n 62S Landaulet nog steeds niet. Dit jaar is de prijs inclusief belastingen 1.500.940 euro en vanaf 1 januari 2010 is de prijs 1.410.368 euro. Enige voorwaarde daarvoor is wel dat de importeur natuurlijk niet stiekem de prijs omhoog gooit.

In Nederland is trouwens wel iemand geweest die 1,5 miljoen neergeteld heeft voor een Landaulet. Of deze prijsdaling ook geldt voor andere dure en onzuinige auto’s is nog niet bekend. Wie is er handig met BPM bedragen uitrekenen? (via: autotelegraaf.nl)

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse
  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Maybach Edition 100 is extra luxueus

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

62S, bpm, landaulet, Maybach

Vorig bericht: « Video: Zo bouw je een BMW X1
Volgend bericht: Bijna klaar: Honda CR-Z ‘Concept’ 2009 »

Lees Interacties

Reacties

  1. JesperF zegt

    29 september 2009 om 23:00

    Op de site http://www.nieuweautoprijzen.nl staan alle prijzen van 2010, gebaseerd op de importeursprijzen van 2009…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 september 2009 om 23:40

      @JesperF: Bedankt voor de link! Zeker handig!

      @circlestorm69, niet vergeten hoor. Ik weet simpelweg ook niet alles ;)

      PS Een Veyron wordt zelfs een ton goedkoper!

      Login om te reageren
  2. JPM zegt

    29 september 2009 om 23:04

    Zou ik de Landaulet mogen nomineren tot de meest nutteloze en poenerige auto die er is?

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    29 september 2009 om 23:09

    Zag hem laatst nog rijden, die Landaulet.

    Zuinige dure auto’s zullen goedkoper worden!

    Login om te reageren
  4. Sorcerer zegt

    29 september 2009 om 23:12

    Even een korte uitleg van het waarom:

    De BPM wordt omgebouwd van een luxebelasting naar een CO2-belasting. In veel gevallen is dit ongeveer hetzelfde, maar omdat een Maybach zo extreem duur is, is die hoge prijs nog hoger dan de hoge CO2-uitstoot van de Maybach.

    Ook een Veyron wordt volgend jaar 98.000 goedkoper, en zal in 2013 in totaal bijna 250.000 goedkoper zijn. Echter, de Maserati Quattroporte wordt 40.000 tot 90.000 duurder… door de relatief lage prijs en hoge CO2-uitstoot.

    Veel auto’s worden duurder omdat ze een wat hogere uitstoot hebben dan gemiddeld en nu lage BPM hebben; denk bijv. aan een simpele Volvo V50: de T5 wordt 1000en euro’s duurder, de D5 ook duizenden euro’s.

    Echter, de Audi S4 wordt dankzij z’n V6-met-turbo juist weer een paar duizend euro goedkoper.

    Tja…

    Login om te reageren
  5. Sorcerer zegt

    29 september 2009 om 23:15

    Ohja, nog een voordeel (ik klik te snel op ‘plaats reactie’ telkens, sorry): opties in je auto worden veel goedkoper in 2013!

    BPM is immers volledig gebaseerd op CO2-uitstoot! Dus die radio-cd-met-navigatie in een Audi wordt van 4.000 euro ineens nog maar iets van 2.200 euro in 2013! :)

    Op zich wel positief, maar jammer dat er geen uitzonderingen zijn voor auto’s waarin je bijna niet rijdt zoals Ferrari’s: wel tienduizenden euro’s duurder, maar je rijdt er bijna niet mee…

    Login om te reageren
  6. Brokkenpiloot zegt

    29 september 2009 om 23:29

    € 90.000,- eraf? Dan moet ik toch opnieuw kijken of ‘ie op mijn shortlist komt!

    Login om te reageren
  7. circlestorm69 zegt

    29 september 2009 om 23:32

    Bedankt voor de uitleg Sorcerer, want die was Robbie vergeten!

    Login om te reageren
  8. circlestorm69 zegt

    29 september 2009 om 23:32

    En een vaag verhaal is het wel met die nieuwe regels.

    Login om te reageren
  9. circlestorm69 zegt

    29 september 2009 om 23:38

    En een Audi R8 V10 wordt volgend jaar ruim 6000 goedkoper, om daarna weer langzaam te stijgen in 2011, 200 minder te worden in 2012 en weer 2700 duurder te worden in 2013. Lekker duidelijk allemaal!

    Login om te reageren
  10. joep1986 zegt

    29 september 2009 om 23:49

    @JesperF: Super bedankt voor de link je weet niet hoelang ik hier al naar op zoek ben!

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    30 september 2009 om 00:21

    De Landaulet is een briljant stuk uitbundige nonsens van een auto. Volkomen terecht, die prijsverlaging.

    Login om te reageren
  12. clubbtraxx zegt

    30 september 2009 om 00:26

    Worden we in dit land nou gigantisch genaaid door die hufters in Den Haag of niet?

    Vorig jaar een hoop blabla over de gefaseerde afschaffing van de BPM en dus een zogenaamd voordeel voor de consument. Nu bouwen ze de boel doodleuk om naar een CO2 heffing en blijven we dus idioot veel meer betalen voor onze auto’s dan nodig…

    Nee, zo stimuleer je de autobranche en economie wel (NOT).
    Zakkenvullers zijn het, maar ondertussen wel miljarden wegsmijten aan die nutteloze missie in Afganistan, want wel het braafste jongetje van de klas willen zijn…

    Login om te reageren
  13. Remco zegt

    30 september 2009 om 00:59

    Jahaaa Wouter dat is toch net even wat meer dan de rijtest Maybach 57S :)

    Login om te reageren
  14. NiNja zegt

    30 september 2009 om 01:02

    @RubenBaeten

    Helemaal offtopic, maar ik vroeg me af. Die Caddy op jou avatar? Die staat dicht bij de busstation in Amersfoort, is die van jou?:)

    Login om te reageren
    • RubenBaeten zegt

      30 september 2009 om 07:31

      @NiNja: Die was van mij. Dus als het goed is staat ie er ook niet meer. ;-)

      Login om te reageren
  15. Emerald_Green_Jag zegt

    30 september 2009 om 07:23

    Volgens mij gaat een aantal medebloggers hier in 2013 ziep diep in de schulden steken! Veyrons, Audi’s R8 en S4…. tjongejonge, het kan niet op! Of verwachten zij erfenisjes of andere financiële voordelen (bank beroven, staatsloterij winnen, smeergeld aannemen, etc.)? ;-)

    Geeft niets hoor jongens, dromen zijn er om ergens naartoe te kunnen werken.

    Login om te reageren
  16. Powerbrake zegt

    30 september 2009 om 08:19

    @(Volgens mij gaat een aantal medebloggers hier in 2013 diep, diep in de schulden)

    De meesten van hen moeten eerst nog een rijbewijs halen.

    Login om te reageren
  17. Danny zegt

    30 september 2009 om 08:31

    Whahaha, en de Lada Nivra gaat van €13.595 in 2009 naar een schokkende €46.250 in 2013…! Voor een Lada!

    Login om te reageren
  18. Laue zegt

    30 september 2009 om 08:31

    mag ik hier uit concluderen dan de ALLER rich peeps met maybach’s, veyrons e.d. er voordeel bij hebben en dat er voor jan modaaal geen sportief modelletje in zit i.v.m de CO2 terror?

    Login om te reageren
  19. pizzakoerier zegt

    30 september 2009 om 08:46

    Mooi die gaat op mn verlanglijstje voor sinterklaas volgend jaar

    Login om te reageren
  20. Jaap zegt

    30 september 2009 om 10:03

    CO2 is gezond voor bomen en planten.

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    30 september 2009 om 10:28

    @ Laue:
    Ja, dat mag.
    Omdat de miljardairs in ons landje 0,0001% goedkoper uit zijn, moet jij genoegen nemen met een Caliber i.p.v. een Challenger…

    Login om te reageren
  22. Remko zegt

    30 september 2009 om 10:38

    Het mooie voor de schatkist is dat een CO2 heffing gelijk de oplossing is voor geïmporteerde auto’s. Goed over nagedacht dus (en wij slikken het allemaal toch wel weer).

    Login om te reageren
  23. Polov zegt

    30 september 2009 om 10:55

    Porsche 911 GT2 (uitstoot: 298 g/km) wordt een dikke €10.000 goedkoper. Dat zit zo: de BPM die een kleine €20.00 lager uitkomt, wordt vervangen door een toeslag voor de co2-uitstoot van zo’n €9.000.

    http://www.quotenet.nl/quoto/jan-kees-de-jager-maakt-benzineslurpers-goedkoper.php

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    30 september 2009 om 11:16

    clubbtraxx: de BPM-afbouw gaat uiteindelijk gewoon door. Tenminste, op een site van Economische Zaken staat uitgelegd dat bij de invoering van de kilometerheffing de rest van de BPM ook wordt afgeschaft.

    Wel wordt dan de kilometerprijs van een onzuinige auto hoger. Dat naast de hoge brandstofprijs uiteraard. Dus als je met je Veyron 1:5 rijdt dan moet je bijv. straks 50 cent per kilometer betalen, terwijl je met je Prius maar 10 cent per kilometer hoeft te betalen, naast het feit dat de benzine nog eens veel duurder is…

    De exacte invulling van de km-prijs is trouwens nog niet bekend. Beter nog, er is helemaal niets bekend. Maar je kunt er vanuit gaan dat het wel zo’n soort regeling wordt.

    Aan de ene kant wel eerlijk:
    1) sterkste schouders zwaarste lasten
    2) je Ferrari is wel relatief duur per km, maar absoluut gezien goedkoop omdat je er toch niet zo veel mee rijdt

    Aan de andere kant niet eerlijk omdat het een excessief zware belasting is als je auto wat meer verbruikt. Dit nog even los van het ontbreken van sluitend bewijs voor een oorzakelijk verband tussen CO2 en opwarming van de aarde… (nogmaals: zonne-activiteit lijkt een grotere invloed te hebben, blijkt uit allerlei onderzoek; anders is het wel erg toevallig dat de aarde telkens opwarmt als de zon erg actief is… CO2 kan vervolgens verdampen uit ijs als de aarde warmer wordt en daar heb je dan je CO2-opwarming correlatie; alleen is CO2 dan het gevolg en neit de oorzaak)

    Maargoed, de prijzen die je nu op die site leest, zijn gebaseerd op de gegevens van nu. Goede kans dat veel modellen in de tussentijd nog zuiniger worden en dus niet zo veel duurder als nu op de site staat.

    Login om te reageren
  25. mrp zegt

    30 september 2009 om 11:34

    Bizar hoor, die nieuweautoprijzen.nl. Bijvoorbeeld een 5 deurs Ford Mondeo TDCI Ghia automaat gaat meer dan 5000 (vijfduizend) euro duurder worden, terwijl de handgeschakelde versie slechts driehonderd euro duurder wordt, dat betekent dat je straks 10.000 euro moet bijbetalen voor een automaat!

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 september 2009 om 11:46

    ‘Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker…’

    Login om te reageren
  27. Jelmer zegt

    30 september 2009 om 12:38

    Ik moet altijd zo lachen om mensen die politici zakkenvullers noemen na vermeende belastingverhoging. Alsof ze dat geld zelf mogen houden.

    OT: Sommige auto’s zullen compleet onverkoopbaar blijken. Maar bijvoorbeeld een BMW 330i wordt goedkoper.

    Login om te reageren
  28. ZeRoo zegt

    30 september 2009 om 12:39

    Op wie zijn naam staat die landaulet eigenlijk?

    Login om te reageren
  29. Jelmer zegt

    30 september 2009 om 12:42

    De Abarth 500 wordt niet duurder, de Golf GTI twee mille goedkoper… Prima toch?

    Het spijt me, maar ik zie het punt niet. Nogal wat betaalbare sportieve auto’s komen er goed vanaf, alleen een paar peperdure exoten niet. Nou, jammer hoor.

    Login om te reageren
  30. Hillos zegt

    30 september 2009 om 13:18

    Maybach Landaulet is wat overdreven, de heer Zegwaard die een paar huizen verderop in me straat woont is de gelukkige hollander die hem heeft. Maar hij is wel fucking stoer om te zien.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    30 september 2009 om 16:30

    Ssst, autoblog, schreeuw het nou niet te hard van de daken. Straks verhoogt Bos de boete per gram even om weer minstens evenveel binnen te krijgen…

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    30 september 2009 om 18:00

    Zozo, 90.000 euro op anderhalf miljoen, dat scheelt nogal eens wat!

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    30 september 2009 om 18:12

    Remko: ook op deze nieuwe regels wordt afgeschreven op BPM neem ik aan. Hoe ouder hoe minder, neem ik aan. Toch?

    Overigens verliest de overheid direct een rechtszaak hierover omdat dit oneerlijke concurrentie veroorzaakt t.o.v. buitenlandse aanbieders van 2ehands auto’s; vooral de net wat minder zuinige zijn totaal niet meer te verkopen in Nederland.

    Login om te reageren
  34. Joris zegt

    30 september 2009 om 18:38

    Bizarre rgeling eigenlijk. Op deze manier kost een auto als de dodge viper geen 152.900euro eer maar 290.390!! Dat is een verschi van 137.490!! Nagenoeg het dubbele!
    Nu zal Bos wel hopen dat iedereen een Viper gaat kopen.

    Login om te reageren
  35. nogunoglo zegt

    30 september 2009 om 19:46

    Ferrari California wordt ruim 12.000 Euro goedkoper. Reden genoeg om hem niet meer dit jaar te laten afleveren.

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    1 oktober 2009 om 00:03

    90.000 euro minder? Dat is echt gruwelijk! Maarja… 1.4 miljoen blijft gewoon veel geld… Te veel geld voor een auto:$

    Login om te reageren
  37. marcel zegt

    1 oktober 2009 om 12:31

    de meest foute en nutteloze h…sloep op de markt…
    Wat een gdrocht, wie koopt deze oude S-klasse nou nog?
    Ga als je geld tenminste nog niet is verdampt gewoon voor een Rolls of Bentley, getuit in elk geval nog van een beetje gevoel voor stijl…

    Login om te reageren
  38. oly zegt

    1 oktober 2009 om 16:09

    http://www.nieuweautoprijzen.nl/

    kijk dan even naar een veyron die wordt gewoon 100.000,- goedkoper. en in 2013 is ie nog 1.540.000

    Login om te reageren
  39. Gerard zegt

    4 augustus 2010 om 23:26

    Even dit over de Maybach 62 Landaulet, hij was beter ontworpen zoals de Mercedes-Benz Ocean Drive, die er volgend jaar volgens Mercedes zou gaan aankomen.
    Zelf vindt ik de Landaulet niet echt geslaagd als cabriolet, om nog maar te zwijgen over de scheidingswant tussen de bestuurder, de want is nog niet eens mat op de foto’s ervan te zien, tenzij dat optitioneel is, hopelijk standaard in alle geval.
    Ik wil’m alvast in de Ocean Drive uitvoering.

    mvg Big Boss Gerard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North