• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bill Ford doet niet geheimzinnig over zijn positie

Auteur: Dennis, gepost 4 september 2006 om 12:21 – 7 Reacties

Bill Ford Jr

Veel nieuws over Ford de laatste weken. Dat het niet goed gaat met de Ford Motor Corporation, dat weten we inmiddels. Het bedrijf met Bill Ford aan het roer verkeert in zwaar weer en heeft dringend geld nodig, veel geld. Terwijl je dan vaak ziet dat topmannen pas aftreden op het moment dat hun positie écht onhoudbaar is geworden, doet CEO Bill Ford absoluut niet geheimzinnig over zijn positie.

Toen hem gevraagd werd of hij het gevoel had dat zijn positie ter discussie staat, was zijn antwoord: “Titels zijn niet belangrijk voor mij. Dit bedrijf is altijd onderdeel van mijn leven geweest en dat zal zo blijven totdat ik dood ga. Wat nu belangrijk is, is om het bedrijf weer in de goede richting te krijgen”, aldus Ford.

Toen hem gevraagd werd waarom hij Renault-Nissan CEO Carlos Ghosn had benaderd, gaf hij aan voor zijn bedrijf altijd op zoek te zijn voor nieuw talent. Op de vraag of dat eventueel ook voor zijn eigen functie geldt, was zijn antwoord heel sportief: “Absoluut”. (bron: msnbc)

Hij is in ieder geval niet te trots en heeft de goede mentaliteit om zijn bedrijf te redden. Helaas is er veel meer nodig om Ford overeind te houden dan enkel een goede mentaliteit.

Ook interessant!

  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor
  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford

Vorig bericht: « Aston Martin directeur plant management-buyout
Volgend bericht: Hyundai FD Concept in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. tw zegt

    4 september 2006 om 13:10

    Goede CEO, zal z’n plaats afstaan als er iemand naar voren komt die het beter kan dan hijzelf om het bedrijf te redden!!!

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    4 september 2006 om 13:37

    Offtopic: daar kan Jorien van den Herik nog wat van leren…

    Ontopic: Ford maakte vorige week ook de cijfers bekend voor Augustus: Overall, Ford’s August sales up 6 percent compared with July 2006, but down 12 percent compared with August 2005 when Ford offered employee prices to all customers.
    Those little rascals — trying to hide the numbers under the big bold moves they’re showing off in the headline — don’t they know most journalists don’t read past the first line? ;) Via http://jalopnik.com/cars/news/boldly-breaking-ford-makes-a-bold-august-sales-movement-down-12-198201.php

    Login om te reageren
  3. Benny zegt

    4 september 2006 om 15:40

    Wat is eigenlijk de reden dat het slecht gaat met Ford? Zal natuurlijk wel met de verkoop te maken hebben, maar daar zal het toch alleen niet aan liggen ???

    Login om te reageren
  4. Zoef zegt

    4 september 2006 om 16:05

    Vakbonden.

    Login om te reageren
  5. XLenCe zegt

    4 september 2006 om 21:43

    Is dat dezelfde Ford die Lee Iacocca eruit heeft gewerkt? Of was dat z’n vader?? Als het wel dezelfde is, is het een hypocriet :-p

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    4 september 2006 om 21:57

    de reden dat het slecht gaat is dat de Pick-ups (F150 etc) en de SUV’s behoorlijk slecht worden verkocht op het moment. De amerikanen hebben ff schoon genoeg (leuke woordspeling) van die benzine slurpende dinosaurussen….. Aangezien die auto’s een vrij hoge winstmarge hebben kon er jarenlang veel geld mee worden verdient en is er weinig aandacht geweest voor de verbetering van de product-portfolio. Ze zitten dus met teveel, te oude, te weinig spannende modellen met een vrij lage winstmarge opgescheept……. en dan krijg je heel snel last van de grote pductiecapaciteit en de hoeveelheid personeel….. Maar dat personeel, daar kom je moeilijk goedkoop vanaf in de VS, want idd hebben de vakbonden daar heel veel over te vertellen…… De enige manier is dan afkopen….. maar dat kun je niet maken als je al teveel schulden hebt en weinig winst of veel verlies maakt…

    Login om te reageren
  7. Benny zegt

    5 september 2006 om 15:23

    In amerika kan je toch heel gemakkelijk van je personeel afkomen? of is/begint dat ook al veranderd?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North