• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford martelt de E-Transit met een goede reden

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juni 2021 om 11:59 – 11 Reacties

Ford

Klanten willen natuurlijk een Ford E-Transit zonder problemen. Daarom ‘martelt’ Ford de nieuwe elektrische bedrijfswagen op tal van manieren.

Je beseft het tijdens een dagelijkse autorit misschien niet, maar je vierwieler kan een hoop hebben. Dat moet ook wel, want een model wordt meestal op meerdere continenten verkocht. En lang niet alle landen hebben zo’n mak klimaat als Nederland.

Om te garanderen dat een model presteert onder de meest bizarre omstandigheden testen autofabrikant voertuigen op extreme manieren. Ford spreekt zelf over marteltests in het geval van de E-Transit. Maak je geen zorgen. De E-Transit wordt niet aan kettingen gelegd en uit elkaar getrokken. Het martelen slaat op andere toepassingen. De goede reden is dat klanten een auto kunnen rijden zonder issues, althans dat is het uitgangspunt.

Ford E-Transit tests

In een video krijg je te zien wat Ford allemaal met de E-Transit doet, voordat het voertuig begin volgend jaar op de markt komt. Denk aan uitdagende winterse rijomstandigheden testen in Michigan, in de Verenigde Staten met meer dan -35 graden Celsius. Terwijl in het Fords Environmental Test Centre in Keulen de elektrische bedrijfswagen wordt blootgesteld aan extreme hitte. In dat testcentrum staan 28 lampen die gezamenlijk een ruimte meer dan 40 graden Celsius opwarmen. In zo’n ruimte kijkt Ford bijvoorbeeld of het accupakket van E-Transit niet te warm wordt en of de vloeistofkoelingstechnologie doet wat ‘ie moet doen.

  • Ford E-Transit
  • Ford E-Transit
  • Ford E-Transit

Vervolgens pakken ze de E-Transit op de Lommel Proving Ground-testbaan van het bedrijf in België beet om het ding door gigantische kuilen en over ruwe wegdekken te laten rijden. Voor die laatste test had Ford overigens geen testbaan nodig gehad. Op de ring van Antwerpen kun je deze proeven ook wel uitvoeren.

Al met al staan de tests gelijk aan de slijtage van 240.000 echte kilometers autorijden.

Ook interessant!

  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • Ford E-Transit
    Ford E-Transit is compleet nieuw, met stoelverwarming!
  • elektrische Transit
    Elektrische Transit Custom wordt halve Volkswagen
  • Ford V758
    Nieuwe Ford V758 zorgt voor een mysterie

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, Ford, transit

Vorig bericht: « Huracán Evo volgauto voor vliegveld Bologna
Volgend bericht: Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia! »

Lees Interacties

Reacties

  1. avocado zegt

    25 juni 2021 om 12:17

    Wat is hier precies nieuw? Dat ie na herhaaldelijk falen nu wel voldoet?

    Login om te reageren
  2. raoufff zegt

    25 juni 2021 om 12:53

    Ik mis het gedeelte dat voetbalhooligans erop los gaan.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    25 juni 2021 om 12:59

    Dit is toch niks nieuws? Het zou pas nieuws zijn als Ford zou besluiten om dit soort tests in de toekomst alleen nog maar virtueel te doen… ;)

    Login om te reageren
  4. Charles Taycan 4S zegt

    25 juni 2021 om 13:26

    Goed bezig Ford!👍

    Login om te reageren
  5. faalhaas zegt

    25 juni 2021 om 14:05

    Een weekje volhouden bij Postnl voldoet ook als 240Kkm.

    Login om te reageren
    • slaatje1987 zegt

      25 juni 2021 om 16:44

      precies voor de gemiddelde bezorg bus voelt dit als vakantie

      Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      25 juni 2021 om 17:06

      @faalhaas: Of bij coolblue of AH

      Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        25 juni 2021 om 18:54

        @berlingohdi: AH rijdt Crafter. Coolblue rijdt Sprinters.

        Login om te reageren
        • BerlingoHdi zegt

          25 juni 2021 om 19:08

          @dailydriver: Bedoelde meer de opmerking zelf, auto’s worden helemaal afgeragd.

          Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        25 juni 2021 om 19:08

        @berlingohdi: Die gaan maar 100 ;-(

        Login om te reageren
  6. evdw zegt

    25 juni 2021 om 20:02

    Shit, per ongeluk op een “branded content” item geklikt merk ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North