• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bill Ford wil hogere brandstofprijzen. Goed idee?

Auteur: Dennis, gepost 27 april 2009 om 22:25 – 54 Reacties

Bill Ford

Nu de benzineprijs in de VS gestabiliseerd is rond 2 dollar per gallon (40 eurocent/liter) pleit Bill Ford voor het verhogen van de brandstofprijzen. Toen de prijzen vorig jaar zomer een recordhoogte bereikten, verkochten de zuinige auto’s als nooit tevoren. Die interesse is momenteel weer voor een groot deel vervaagd, terwijl de autobouwers vanuit Washington nu juist min of meer gedwongen worden om zuinige auto’s te bouwen. De brandstofprijzen moeten volgens Bill Ford voorspelbaar worden en voldoende hoog zijn om consumenten ertoe te bewegen efficiënte auto’s aan te schaffen.

Niet alleen de economische crisis, maar indirect ook het feit dat de brandstofprijzen in de Verenigde Staten altijd zo laag waren, heeft er aan bijgedragen dat de Amerikaanse autobouwers in forse problemen zijn geraakt. Er was namelijk geen enkele prikkel om zuinige auto’s te bouwen. De brandstof was immers spotgoedkoop en bovendien stond de consument in het land van “Bigger is Better” niet te springen om zuinige compacte auto’s. Autofabrikanten hebben hierdoor niet of minimaal in geïnvesteerd in efficiënte voertuigen en dat breekt ze nu op.

In dat opzicht zou een hogere brandstofprijs dus een goede maatregel zijn om innovatie bij fabrikanten te stimuleren en de consument richting zuinige auto’s te bewegen. Daarbij komt het ’t milieu ten goede en sowieso geldt dat het verhogen van de efficiëntie winst is. Maar de economie van een land is een fragiel stelsel. Wanneer je aan de ene kant iets verandert, is de kans groot dat er aan de andere kant iets omvalt. Het verhogen van de brandstofprijs is een directe aanslag op de koopkracht van mensen en nu de economie zo in het slop zit, kun je je afvragen of nu verhogen de juiste timing zou zijn.

Een ingewikkeld vraagstuk, want er spelen tal van tegenstrijdige belangen. Er zijn genoeg argumenten te bedenken die voor het verhogen pleiten, maar eveneens genoeg argumenten om het (nog) niet te doen. Toch denk ik dat je op langere termijn moet blijven proberen de efficiency te verbeteren en als zuiniger kan, dan is het zonde om het na te laten. (via: autobloggreen)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bill-ford, Ford, tanken

Vorig bericht: « Een “must have” voor iedere BMW eigenaar
Volgend bericht: Mcchip VW Golf VI GTI »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cantago zegt

    27 april 2009 om 22:26

    Als ik die man was dan zou ik meer bewaking dan Obama inhuren…

    Login om te reageren
  2. gerjan zegt

    27 april 2009 om 22:31

    40 euro cent per liter ! zelf rijd hij ceker ook z’n zuinige ford met a label.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    27 april 2009 om 22:31

    Een paar cent accijns erop, en er worden niet alleen zuiniger auto’s gekocht, maar de overheid haalt ook nog eens bakken geld binnen die het begrotingstekort wat verkleinen.

    Login om te reageren
  4. VivelaFRANCE zegt

    27 april 2009 om 22:40

    Normaal gesproken zou ik fel tegen deze stelling zijn, maar in Amerika kunnen de prijzen best hoger (maar 40 eurocent!) en hij heeft goede redenen om de prijzen op te hogen (meer innovatie). En zoals @Citrofiel zegt: de overheid verdient er ook nog eens bakken met geld aan!

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    27 april 2009 om 22:46

    Misschien beter net als hier (EU) eisen stellen aan de CO2 uitstoot van het leveringsprogramma van een fabrikant. Met een soort boeteregeling, en dat geld terugpompen via innovatieondersteuning. Of gebruiken om de staatsschuld af te lossen :lol:

    Want de installed base in USA is benzineslurper, en Joe the Plummer is dan zwaar de lul. En stemt vervolgens wat anders, oh, dat is de hidden agenda van Bill!

    Login om te reageren
  6. six-trey zegt

    27 april 2009 om 23:13

    In amerika rijden ze nog met ECHTE auto’s zonder al dat elektronisch gezever. Daar zie je nog dagelijks Muscle cars, hotrods, pickups en lowriders daar is het straatbeeld nog niet aangetast met lelijke mini wagens.
    Ik rij hier dagelijks met een klassieke amerikaanse luxe wagen, en mijn vriendin vind hem bloed mooi maar zou hem toch willen kapot slaan,
    een verbruik van 1/7 (14l/100km) en jaarlijks 800 euro aan taks is hier zo goed als onbetaalbaar persoonlijk had ik toch ook liever de prijzen als in de USA

    dus de benziene prijzen opvoeren is een slecht idee, en iedereen die zegt ja doe de prijzen maar als hier is hyppocriet, als je een slaaf bent die dagelijks 15 uur moet werken en een andere slaaf moet 8 uur werken ga je dan ook pleiten om de andere even veel te doen werken?

    Login om te reageren
  7. RomeoS zegt

    27 april 2009 om 23:14

    Van mij mag hij dat best invoeren in de VS, mits Nederland niet meedoet ;)

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    27 april 2009 om 23:14

    Mag ie best doen, maar ja als er geen efficiente auto gebouwd wordt om te verkopen, komt er geen vraag naar, dus hoeven ze neit gebouwd te worden, dus komt er geen vraag.

    Eén van de meest bekende cirkels, na het wiel dan.

    Login om te reageren
  9. Poll zegt

    27 april 2009 om 23:20

    Ja hoor omhoog met die handel, komt de begroting ook weer ten goede.

    Login om te reageren
  10. oil zegt

    27 april 2009 om 23:24

    Ik ben voorstander van het systeem in Saoedi Arabië. gratis benzine. Was er niet in Canada in Alberta die gigantische oilievoorraad, waar de hippies uit San Francisco zo tegen zijn?

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    27 april 2009 om 23:31

    Is onvermijdelijk vrees ik…

    Login om te reageren
  12. 406_v6 zegt

    28 april 2009 om 00:02

    @six-trey,

    Je argumenten zijn geweldig….. get a life…..
    Als de Amerikanen hun benzine prijzen wat gaan “normaliseren” t.o.v. west europa zijn we tenminste gauw verlost van die schrootbakken….

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    28 april 2009 om 00:09

    In plaats van de brandstofprijzen te verhogen zouden ze beter de Amerikaanse constructeurs blijven aansporen om zuinigere en schonere auto’s te bouwen. De omweg van via de dure prijzen andere wensen te creëren vind ik echt bij de haren gegrepen.

    @ six-trey: Ik ga ervan uit dat je niet elke dag met je six-trey rijdt, dus waar rij je dan dagelijks mee?

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    28 april 2009 om 00:46

    ik zou maar eens met je vriendjes uit het old boys netwerk gaan praten hoe het kan dat jullie nu eens de zak zijn. Nee maak dan maar meer competitieve vormen van alternatieve aandrijving. Op de langere termijn staat het sowieso vast dat de prijzen van fossiele brandstoffen over tien jaar weer sky high zijn.

    Login om te reageren
  15. six-trey zegt

    28 april 2009 om 00:49

    404_v6
    op autoblog.nl iemand uitschelden dat hij geen leven heeft…

    @Tombnolz
    het is lastig ;) voor mijn werk moet ik auto’s slepen en auto’s onder weg kunnen herstellen dus gebruik ik voor het werk mijn Dodge Ram, voor naar de winkel te rijden gebruik ik ook de Ram om dat ik veel kan laden, de 63 gebruik ik om van A naar B te graken als gezins wagen zeg maar, en natuurlijk ook om de zaterdag uit te gaan met de vriendin of voor naar carshows the gaan ;) behalve als het vriest, dan ben ik bang dat het zout mijn velgen, bumpers, chassis zou aantasten en gebruik ik ook de Ram

    Login om te reageren
  16. blokker5 zegt

    28 april 2009 om 01:40

    Hmmm inderdaad wel heel lastig. Tegenover die koopkracht staat bijvoorbeeld wel de prijselasticiteit. Die is bij benzine namelijk positief (er is geen alertnatief!) De binnenlandse bestedingen worden dus wel hoger, altijd goed voor de economie. Als die prijsverhoging er komt zal er waarscchijnlijk ook inderdaad meer vraag zijn naar zuinige auto’s. Dit zal, via innovatie enz, de werkgelegenheid ook bevorderen. Ook goed voor de economie! En als die innovatie nodig is, is er ook een hogere scholingsgraad nodig. Bij een hoge scholingsgraad zijn de lonen ook hoger. Met een beetje geluk wordt die koopkracht dan alsnog meer (hoger percentage loonstijging dan inflatie). In de theorie klinkt het heel leuk maar is volgens mij toch iets te kort door de bocht. Het zou wel een leuk expiriment zijn.

    Login om te reageren
  17. Karel zegt

    28 april 2009 om 06:46

    Ik was in januari in Amerika en heb toen zelfs voor $1,46/gallon getankt.
    (0.28 euro/liter)…

    Was wel fijn (heb toen >4000 km gereden) voor de portemonnee.

    Login om te reageren
  18. Bob zegt

    28 april 2009 om 08:49

    @Karel .. tja .. dat was in Januari … ik tank tegenwoordig weer voor $2.60/gallon met mijn Range Rover.

    Login om te reageren
  19. Benny1 zegt

    28 april 2009 om 08:58

    Het blijft leuk de gallon prijs vergelijken met onze benzineprijs.

    Nee geen goed idee, er zit teveel aangekoppeld. Er zullen toch genoeg andere manieren zijn om de US consument in de juiste beweging te duwen? Grote auto’s met zuinige motoren misschien?? Een compromis, als ze daar voor gaan kunnen ze bij ons Hollanders wel om advies vragen.

    Login om te reageren
  20. Peushovel zegt

    28 april 2009 om 09:04

    The 25 pennies of Obama

    Login om te reageren
  21. Crosscabouter zegt

    28 april 2009 om 09:06

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat het grotendeels tussen de oren zit. Ook wanneer ik in Amerika zou wonen zou ik een zuinige auto kopen. Dan kun je pas laggen. Er zijn zat auto’s die 1 op 10 – 13 o.i.d. rijden en er top uit zien. En dan maar lachen bij de pomp!

    Login om te reageren
  22. jay zegt

    28 april 2009 om 09:38

    mee eens de usa mag ook eens tax en accijns betalen

    Login om te reageren
  23. cardesigner@USA zegt

    28 april 2009 om 09:42

    In de zomer van 2008 was het wel 5 dollar per gallon.

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    28 april 2009 om 09:56

    Bill Ford wil stabiele prijzen ..
    en dat lijkt me niet meer dan logisch ..

    overal ter wereld vinden mensen brandstof te duur ..
    ook al betalen ze 3 cent de liter ..
    ik weet niet waarom ..

    een soort van verplichte klaagkost ..

    Login om te reageren
  25. Al Bundy zegt

    28 april 2009 om 10:04

    40 c per liter.. begin al maar eens de prijzen omhoog te trekken naar ons europees gemiddelde, dan het belgische en dan het nederlandse. Dan rijdt niemand nog auto daar

    Login om te reageren
  26. StormRAM zegt

    28 april 2009 om 10:19

    @lincoln: Wie BEGINT hier nou met klagen? Bill Ford of wij? ;)

    Natuurlijk moet je betalen voor brandstof, maar dat gezeur van hippiesaan de ene kant en oliemagnaten aan de andere kant er om heen maakt dat de brandstofprijzen zo wisselen. En dat roept irritatie op bij mensen. Kan ik me goed voorstellen. Ik ben dus wel voor stabilisatie, maar niet met een hoge prijs, zeg 1 euro per liter. Betaal ik hier in de supermarkt ook voor 1 brood. En dat is (indirect) ook een soort van brandstof. :P

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    28 april 2009 om 10:27

    @Stormram ..
    stabieliteit is een belangerijke factor voor een samenleving ..
    als de brandstof prijs daalt/stijgt met bijv. 25% ..
    is dat 25% ..

    en 25% = 25% ..
    maakt niet uit wat je netto afrekent bij de kassa ..

    Login om te reageren
  28. BananaFlip zegt

    28 april 2009 om 10:42

    Slecht idee.
    Moet gewoon nog lager.
    Kunnen de Amerikaanse fabriekjes weer gewoon muscle cars en ander sterk zuipend spul gaan maken, no problemo.
    Maar ja, dan kan niemand over een paar jaar nog die muscle cars zien rijden door die enorme wolken van roet en andere milieuvervuilende goedjes.
    Dus laat maar zo.

    Login om te reageren
  29. DafMaf zegt

    28 april 2009 om 11:01

    @StormRAM. Waar koop jij brood voor een euro? Ik betaal overal 2 euro voor een heel brood (aanbiedingsprijzen niet meegerekend).

    Login om te reageren
  30. RRRobert zegt

    28 april 2009 om 11:07

    2 dollar per US gallon is echt geen 40 eurocent de liter…

    2 dollar per gallon ≈ 2,60 euro voor 3.78 liter; da’s dus 69 eurocent per liter.

    Toegegeven, da’s nog steeds retegoedkoop in vergelijking met Nederland, maar in vergelijking met vorig jaar zomer (destijds ruim 4 dollar/gal @ $ 1.60/euro ≈ 1.70 €/l) is de benzineprijs in de USA met ca. 60% gedaald, waar de daling in Nederland slechts zo’n 25% bedraagt over dezelfde periode.

    Dat plaatst de oproep van Bill Ford toch in een heel ander perspectief ;)

    Login om te reageren
  31. Arnoud zegt

    28 april 2009 om 11:12

    Goed idee. Het wordt tijd dat ze ook in de Joe Es of Ee milieubewuster worden. En als dat moet via hogere brandstofprijzen, dan moet dat maar. Op harde koppen moet je nu eenmaal hard slaan voordat er iets binnendringt. Als ze nu eens de motor uit de Seat Cupra 310 gebruikten ipv een good ol’ V8… Net zoveel pk’s bijna net zoveel Nm’s maar stukken zuiniger. Het klinkt anders (niet-Amerikaans), maar dat wil niet zeggen dat het niet spectaculair klinkt.

    Login om te reageren
  32. Freez zegt

    28 april 2009 om 11:24

    Persoonlijk denk ik dat de man gelijk heeft.

    Het afgelopen jaar heeft aangetoond dat de benzine-prijs prikkel zelfs bij de Amerikanen werkt; de vraag naar V8 Pickups en SUV’s was compleet ingestort, met een kortstondige vraag naar zuiniger mobielen. Echter de olieprijs is weer fors gekelderd, en omdat benzine in Amerika relatief goedkoop is gaat de doorsnee niet milieubewuste amerikaan weer liever voor een V8. En je kan als Amerikaanse fabrikant wel proberen zuinige kleinere auto’s te ontwikkelen en te bouwen, maar als je vervolgens niet kan slijten schiet het ook niet op. Met een constante hoge brandstofprijs, kan je de zuinige auto wél ontwilkkelen en verkopen, milieu blij, en van diezelfde accijns kan Obama de financiële crisis in Amerika oplossen. Oftewel iedereen blij, behalve die Amerikaanse SUV liefhebber.

    Login om te reageren
  33. StormRAM zegt

    28 april 2009 om 11:25

    @Dafmaf: Bij Albert H.! :D 3 broden voor 2 euro! Hebben ze standaard in de schappen liggen in mijn woonplaats. :lol:

    Login om te reageren
  34. Dennis zegt

    28 april 2009 om 12:36

    @RRRobert: Reken even met mij mee…

    2 dollar = 1,52 euro (bron: http://www.wisselkoersen.nl)
    1 gallon = 3,78 liter
    3,78 liter kost dus 1,52 euro
    1 liter kost dus 1,52 / 3,78 = 0,40 eurocent

    Capiche?

    Login om te reageren
  35. RRRobert zegt

    28 april 2009 om 12:45

    @ Dennis:
    Waar haal jij een dergelijke wisselkoers van 1,52 vandaan? Ui de krant van augustus 2008 zeker?

    Hier: http://www.wisselkoersen.nl/currency/showgraph.aspx?currencyid=514306
    US$ 1.00 ≈ € 0.76 oftwel… € 1.00 ≈ US$ 1.31

    Capiche?

    Login om te reageren
  36. sven zegt

    28 april 2009 om 12:46

    @ 406_v6
    Ipv iemand zijn auto een schrootbak te noemen, en zeggen dat de prijzen ginder gestabiliseerd moeten worden, wat dacht je van hier de prijzen te stabilizeren ? we betalen meer accijnsen, heffingen en belastingen op onze benzine dan dat het normaal is. Ik woon zelf 8 maanden uit het jaar in amerika, en vind de benzine prijzen best ok. De gemiddelde amerikaan rijdt ook een stuk meer dan de gemiddelde europeaan, en met hoge benzine prijzen zou dit onmogelijk worden en tot een algemene volkscrisis lijden. Ik herriner mij de tijd nog dat ik 20 frank per liter moest betalen(ca 1990), jullie ?

    Login om te reageren
  37. Roy zegt

    28 april 2009 om 12:52

    Voor ons is het zeer voordelig als Amerikanen minder brandstof gaan verbruiken, gaat bij ons ook de prijs omlaag wegens mindere vraag.

    Login om te reageren
  38. Dennis zegt

    28 april 2009 om 12:56

    @RRRobert: Even scherp blijven.

    Kijk naar wat je zelf hebt opgeschreven: US$ 1.00 ≈ € 0.76

    Als 1 dollar gelijk staat aan 0,76 euro, dan is 2 dollar toch 1,52 euro.
    Als een gallon=3,78L $2=€1,52 kost, dan kost 1 liter 0,40 eurocent.

    Login om te reageren
  39. de sjonnies zegt

    28 april 2009 om 13:11

    Me dunkt dat het de enige manier is om zuiniger om te springen met brandstof, wees eerlijk de Europese auto industrie heeft de handschoen op weten te pakken en de auto’s zijn daardoor een stuk zuiniger geworden.
    Rijd je een zuinige auto, wordt de brandstof relatief goedkoper, omdat je minder nodig hebt per kilometer, dus per saldo zal een 4 cilinder TDI of HDI zuiniger zijn dan een 5 liter V8, als de brandstofprijzen verdubbelen.

    Login om te reageren
  40. Turbo zegt

    28 april 2009 om 14:00

    De brandstofprijs moet gewoon aan vraag en aanbod overgelaten worden. De suggestie dat de brandstofprijs hoger moet, desnoods met ‘hulp’, is gedoemd om problemen te geven.

    Login om te reageren
  41. Freez zegt

    28 april 2009 om 15:31

    @Turbo

    W’rom, in Europa doet men dat al decennia lang, het is niet zo dat het slecht gaat aan deze kant van de plas. Alleen zijn onze auto’s in doorsnee veel milieuvriendelijker.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    28 april 2009 om 15:46

    @ StormRAM; Je wilt stabiliteit, maar niet op een hoge prijs? Dat lijkt me moeilijk worden. Stabiliteit op een lage prijs zou betekenen dat als de prijzen aan de hand van vraag en aanbod stijgen, de overheid subsidies zal moeten meegeven. En in de VS heeft de overheid al geen geld over… (hoewel ze het wel zo laten lijken)
    Stabiliteit op een hogere prijs is veel beter uit te voeren door de hoeveelheid accijns aan te passen. Is de eigenlijke prijs laag, veel accijns, is de prijs hoog, dan weinig accijns, zodat het resultaat stabiel is.
    Kortom: Het lijkt me logischer om, als je stabiliteit wil, dat op een hogere prijs na te streven.

    Login om te reageren
  43. Mikeee zegt

    28 april 2009 om 16:03

    Ongelooflijk. De legendarische Nederlandse afgunst wordt wederom tentoongespreid op Autoblog.

    Dat het “maar” 40 eurocent is en dat ze daar “dus” meer belasting/accijnzen moeten gaan betalen omdat het makkelijk kan.

    Mensen die dit roepen zijn net kreeften in een aquarium. Als de ene eruit probeert te kruipen trekken de anderen hem weer omlaag.
    Iedereen samen in de misère, samen op z’n poldersch delen en vadertje staat mag weer graaien want daar worden “we” allemaal beter van… uiteindelijk… toch?

    Neen. De staat produceert niets. NIETS. Behalve regels natuurlijk. Want anders wordt die gezien voor wat die echt is: irrelevant. Elke cent die de staat van je steelt geeft het meer macht over je. De politici (overal ter wereld) zijn doorgedraaid met hun “maakbare samenleving”. Ik gun die parasieten de middelen niet.

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    28 april 2009 om 16:29

    @Citrofiel .. dank je wel ..

    Login om te reageren
  45. Citrofiel zegt

    28 april 2009 om 16:40

    @ lincoln; Nou, graag gedaan hoor! :D Wat ik dan ook gedaan heb…

    Login om te reageren
  46. lincoln zegt

    28 april 2009 om 16:51

    @Citro .. het belang van stabiliteit/consistency uitleggen ..

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    28 april 2009 om 17:09

    @ lincoln; Leuk dat ik dat heb gedaan, het was namelijk niet de bedoeling achter die reactie. Ik heb volgens mij alleen uitgelegd dat stabiliteit op een hogere prijs realistischer is dan op een lage prijs, en dat het daarom niet vreemd zou zijn als de accijns omhoog zouden gaan. Dat is, míts er stabiliteit gewenst is. Het is slechts een randvoorwaarde waar ik voor het gemak vanuit ben gegaan om StormRAM’s onrealistische wens te ontkrachten , ik heb het niet uitgelegd… :?:

    Login om te reageren
  48. wilco zegt

    28 april 2009 om 17:30

    Zo n vent moet ophouden met zeuren. Het is eindelijk een beetje betaalbaar, laten we dat koesteren zolang het duurt…

    Login om te reageren
  49. 406_v6 zegt

    28 april 2009 om 17:42

    @sven,

    Nee die 20 frankskes zeggen mij niks, maar ik tankte dan ook in het guldentijdperk.. ;)
    Maar wees eens reeël, wat verdiende jij toen de benzine 20 frank koste en hoeveel is dat nu?
    We kunnen wel blijven zeuren over de brandstofprijzen alhier, maar feit is dat Mr. Ford een sterk punt heeft, de vraag is alleen of men (de Obama administration) het lef heeft daar wat mee te doen.
    Duurdere brandstof zal de gemiddelde amerikaan dan ook dwingen (als ze evenveel miles willen blijven rijden) om een zuiniger auto aan te schaffen; aangezien ze die niet echt hebben daar in de states, ligt er -potentieel- véél werk voor de noodlijdende autoindustrie.

    Login om te reageren
  50. Moskoviet zegt

    28 april 2009 om 18:47

    Neen.

    Login om te reageren
  51. xjs678qr zegt

    28 april 2009 om 19:21

    Goed idee: de prijzen in de US en Europa gelijkschakelen naar het gemiddelde van beide!

    In de US wonen ze wel een pak verder van de garage en gebeurt er dus veel meer onderhoud zelf. Dus het is wel te begrijpen dat ze meer simpele mechaniek verkiezen (bvb grotere maar atmosferische motoren).

    Login om te reageren
  52. Topless zegt

    28 april 2009 om 21:09

    Dus: Wilt u meer betalen voor een liter benzine? Koop een Ford. U vindt de prijs al hoog genoeg? Koop dan maar een ander merk.

    Login om te reageren
  53. sven zegt

    29 april 2009 om 02:28

    @ 406_v6

    In amerika zijn wagens zat die zuinig rijden. Japanners rijden zuining, ford en vooral GM zijn effectief zuinige wagens gaan produceren, die best goed verkopen. En zoveel meer zijn de gemiddelde lonen niet meer omhoog gegaan sinds de prijzen heel laag stonden. wat ik nu verdien en wat ik toen verdiende is een heel verschil, maar blijft toch dat ik liever 35 dollar betaal om mijn tank vol te gooien, dan 70 euro te betalen om mijn tank vol te gooien.

    Het is ook een feit dat amerikanen meer uitgeven aan andere items zoals gezondheidszorg, aangezien deze daar niet gesocialiseerd is. Mijn mening is duidelijk dat andere mensen niet meer zouden moeten betalen om op ons niveau te komen, wij zouden minder moeten betalen om op hun niveau te komen. Een veel lagere benzine prijs gekoppeld aan zuinige, weinig vervuilende wagens, doet de prijs niet wankelen, en zorgt voor meer koopkracht voor de mensen.

    Wij hebben tegenwoordig geen zegje meer over wat met ons geld gebeurt, regeringen stellen criteria op, waaraan wij moeten voldoen, willen we onze bankrekening niet helemaal geplunderd zien door de staat. En voor mij is het meer dan genoeg.

    Login om te reageren
  54. StormRAM zegt

    29 april 2009 om 09:42

    @Citrofiel en Lincoln: Dank u voor de uitleg. Ik snap de uitleg van Citrofiel @15.46.:) Ben niet zo heeel goed in economie enzo, :oops: maar ik snap ’t nu. :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North