• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestopt

Auteur: ricardo, gepost 24 mei 2013 om 13:14 – 19 Reacties

Afbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestoptAfbeelding BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk toegestopt

BMW 1 Serie Coupé krijgt 800 pk aangemeten
Standaard producten uit de BMW-catalogus bestellen is zó 2012.

Welkom in het midden van dit Zweedse M-project. Ee auto die zijn leven begon als een kaal, standaard 1 Serie E82-chassis. Maar al snel werd omringd door een uitbouwkit en werd uitgerust met een koolstofvezel dak. De vering en het subframe zijn afkomstig van een BMW M3 (E92), en voor de aandrijflijn werd een majestueus BMW-blok gebruikt: de S54 zes-in-lijn uit de E46 M3. Een recept vol e-nummers om van te kwijlen, nietwaar?

Vordering van de opbouw:

Aan het 3.2-liter blok, vol versterkte onderdelen, werd een blaasinstrument van PPF Turbo ter grootte van een bierfustje voor de thuistap gekoppeld. Met de turbodruk op 1,3 bar en met E85-peut in de racetank komt het vermogen op ongeveer 800 pk uit. Die 800 paarden waren echter net iets teveel voor de budgetbanden op de achteras toen hij volle polle ging op de testbank. Check de klapbandravage hieronder.

Als de auto af is zal hij uitkomen in de Scandinavische Gatebil Extreme-klasse. Een fotoserie van de opbouw vind je HIER. (bron: 1Addicts)

Hieronder de specs:

Chassis:

– 2012 make factory new bodyshell
– Glassfiber bodykit and doors
– Carbonfiber hood, roof, trunk, inner fenders and dash

Suspension/subframe:

-E92 front and rear subframe incl diff and electric steering
-Custom K-sport E92 M3 spec coilovers
-K-sport 356mm front and 330mm rear brakes
-Custom exhaust with twin pipes
-noname wheels

Interior

-Sparco bucket seats and 6 point harness
-E30 carbondash
-Dashllogger
-Pedalbox
-Hydraulic handbrake

Engine:

-S54B32 fully forged block internals , CP pistons, H rods, ARPs ++
-Stock cylinder head w/blocked and removed VANOS
-PPF S38 turbo tubular manifold with S54 flange
-Homemade aluminium 5mm plenum
-Turboservice T4 SX1000 turbo
-Megasquirt EMS
-Tilton 3 disc clutch
-6 speed E46 M3 transmission

Met dank aan Baardtijn voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, blauw, BMW, e46, e82, M3, Video

Vorig bericht: « Need For Speed Rivals: dit is de eerste trailer
Volgend bericht: Renault Twin’Run: 320 pk en 950 kg in een stadswagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. melkkoe zegt

    24 mei 2013 om 13:23

    Dit kan dus ook op de autobahn gebeuren. Lijkt me spannend

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 mei 2013 om 13:32

      @melkkoe: Daarom moet je dus altijd 3 man in je kofferbak hebben. Dan blijft het blijkbaar nog enigszins controleerbaar ;)

      Login om te reageren
      • Lennart95vdk zegt

        24 mei 2013 om 20:49

        @E34M5Touring: Meneer agent, ik kan het uitleggen..

        Login om te reageren
  2. loekie125 zegt

    24 mei 2013 om 13:32

    Lekker nutteloos. Is toch veels teveel vermogen voor een auto die daar niet op gebouwd is. Leuk hoor, wielspin in zn 6….

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 mei 2013 om 13:36

      @loekie125: “Als de auto af is zal hij uitkomen in de Scandinavische Gatebil Extreme-klasse”

      Heeft dus wel zijn nut. :)

      Login om te reageren
  3. ropbp zegt

    24 mei 2013 om 13:54

    Jøtebrøt, wat ’n gekløt. Jammer dat de camera aan de verkeerde kant stond.

    Login om te reageren
  4. coosbmw zegt

    24 mei 2013 om 13:59

    Ik krijg tranen in de ogen van die wielkasten, dat zou ik een 300 euro e36 nog niet aandoen.

    Login om te reageren
  5. The_12oach zegt

    24 mei 2013 om 14:06

    En voor die enkele ziel die zegt dat snelheid classificatie niet uitmaakt hier een mooi bewijs ervan =D
    Dan zijn zelfs de duurdere banden pure rotzooi.

    Login om te reageren
  6. v12biturbo zegt

    24 mei 2013 om 15:49

    Beetje overdreven, voor zo’ bak is 400 pk genoeg ik weet more is beter maar vind het een beetje nutteloos.

    Login om te reageren
    • ferryr zegt

      25 mei 2013 om 00:49

      @v12biturbo: en je nickname is v12biturbo…. Uhhhh??

      Login om te reageren
      • SNDR zegt

        25 mei 2013 om 15:08

        @ferryr: Denk dat die v12 biturbo dan hoort bij een heel wat grotere 7-serie. Scheelt toch een paar maatjes met een 1 serie coupe…

        Login om te reageren
      • v12biturbo zegt

        25 mei 2013 om 23:00

        @ferryr: ooh omdat dat me nickname is ben ik gelijk van mening dat je veel cilinders of veel motor/vermogen inhoud moet hebben?

        Login om te reageren
  7. Alwyn zegt

    24 mei 2013 om 16:16

    Correctie; het spruitstuk is van ppf en de turbo zelf is van turboservice…

    Ot: heerlijk hoe die Zweden te werk gaan!

    Login om te reageren
  8. bofkont zegt

    24 mei 2013 om 17:02

    Doodzonde van zo’n heerlijk S54 M3 blok!
    Weer zo’n totaal nutteloos pk monster wat alleen maar hard rechtuit kan.
    Het zoveelste turbo project, jongens stop maar internet/youtube staat al vol met die troep.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      24 mei 2013 om 18:51

      @bofkont: lees ff waarvoor dat ding in elkaar gezet wordt. Verre van nutteloos en zeker niet alleen snel in een rechte lijn.

      Login om te reageren
  9. qoekje zegt

    24 mei 2013 om 17:12

    http://www.youtube.com/watch?v=Ja6KgfQdhtU
    Ready for Gatebil 2013?
    De muziek is misschien een beetje lame maar leuk filmpie.

    Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    24 mei 2013 om 17:17

    Meesterlijke motor en aandrijflijn. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.. de hele koets vind ik helemaal niks.. één grote kale glasfiber, ijzer, zelfbouw-dash troep. Snap het allemaal wel.. je weet gewicht toch jonguh.. maar niet mijn ding. Ik zou graag een originele 1M zien met deze motor. En dan alles standaard en netjes houden. Wat de auto betreft dan hè. Veel cooler.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      24 mei 2013 om 17:21

      @Freewarefreak: denk niet dat je dan door de wedstrijd keuring komt.
      dan ben je in eens niet zo cool als je aan de kant staat te kijken hoe de rest los gaat

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        24 mei 2013 om 17:31

        @qoekje: Nee haha da’s waar. Dit moet gewoon een driftauto worden en geen straatauto.. dus gewoon een chassis met een powerhouse er in. Dat is het doel. Roken zal die.. :)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North