• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 114i: goedkoopste 1 Serie ever

Auteur: Alwood, gepost 13 mei 2012 om 10:57 – 85 Reacties

BMW 1 Serie driedeurs


De 1.6 viercilinder uit de BMW 116i maar dan met nog minder vermogen, voor een nog zachter prijsje.

Op een gegeven moment ga je je afvragen waarom mensen de BMW-optie kiezen. Want van achterwielaandrijving of premium zal je bij een 100 pk viercilinder weinig merken. Zeker niet als je voor de €24.990,- instapper kiest. Daarentegen is deze motorisering ook weer niet echt duurder dan een vergelijkbare Volkswagen Golf 1.4 TSI.

Dan zijn we er dus uit. Niet premium, wel een redelijk prijsje voor de 360-1200 liter bagageruimte. De 1,6 liter viercilinder turbo heeft slechts 102 pk maar ook 180 Nm koppel vanaf 1100 tpm. Met dat koppel kom je makkelijk van de plek en meer vermogen kan je tussen de trajectcontroles op de A2 echt niet kwijt. Sprint van 0 naar 100 km/u: 11,2 seconden.

De CO2-uitstoot komt neer op 129 gram per kilometer (5,5 l/100km). Ook na 1 juli heeft de BMW 114i hiermee 20% bijtelling.


Ook interessant!

  • De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
    De goedkoopste BMW 130i op de rollenbank
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 20%-bijtelling, bijtelling, BMW

Vorig bericht: « BMW 3 Serie Touring, dit is ‘m
Volgend bericht: Droomcombo: matching Aventador en G55 AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. kenner zegt

    13 mei 2012 om 10:59

    Is het vandaag BMWnieuwsdag ofzo??
    zoveel BMW’s op de vroege zondagochtend is echt te veel..

    Login om te reageren
    • bmwfreak zegt

      13 mei 2012 om 11:18

      @kenner: Dat is juist goed…

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        13 mei 2012 om 11:37

        @bmwfreak: Nou, vind die 1-series echt niks, maar dat vind ik. en dan om de dag te beginnen met 2 niks zeggen 1-series, dan nog liever een leuke Golf 6. Aan jouw nick te zien kunnen we een leuke discussie starten ;)

        Login om te reageren
  2. vale46 zegt

    13 mei 2012 om 11:00

    Mooie cijfertjes, maar niks speciaal.
    Zal vast goed verkopen in de stad, met een BMW rijden, voor geen geld, en toch klein en praktisch.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 mei 2012 om 12:15

      @vale46: ik zeg…even tunen en de auto heeft 140Pk…en dan heb je voldoende voor de Nederlandse sjok-en-tuf-wegen.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        13 mei 2012 om 12:37

        @Megakix: Precies dacht ik ook. Chippie aanpassen en je hebt een gave 3 deurs achterwiel aandrijver met 140 PK voor 25K. Een Golf is niet goedkoper met die waarden. Dan weet ik het wel.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          13 mei 2012 om 21:53

          @Freewarefreak:
          @megakix:
          Geen slecht plan eigenlijk… Met 140pk komt dit nog aardig vooruit denk ik :)

          Login om te reageren
        • bempi zegt

          14 mei 2012 om 10:47

          @Freewarefreak:

          Als particulier mag je aan je auto sleutelen, maar als je gaat leasen en je wilt daarna chippen, dan is je lease contract niks meer waard.
          ON: De 114i is meer een uitvoering zodat lease rijders ook een BMW 1 serie kunnen rijden. Verder weinig toegevoegde waarde.

          Login om te reageren
          • ErikkNL zegt

            14 mei 2012 om 11:47

            @bempi: daar heb je zo’n chipbox voor toch? Haal je eruit bij service. Niks aan de hand

            Login om te reageren
            • bempi zegt

              14 mei 2012 om 14:49

              @ErikkNL:

              Als je je lease auto inlevert komen ze daar wel achter. Kan je alsnog gaan betalen. Geloof me veel vrienden van mij hebben het geprobeerd. Weinig succes.

              Login om te reageren
              • vale46 zegt

                14 mei 2012 om 22:41

                @bempi: Hoe komen ze daar dan achter?
                Gewoon bij het teruggeven de originele chip er terug in en geen kat die er iets van merkt, toch?

              • bempi zegt

                15 mei 2012 om 14:40

                @vale46:

                Worden die meestal niet weggegooid ?

              • vale46 zegt

                15 mei 2012 om 19:04

                @bempi: Nope, als je er om vraagt zeker niet.
                Dan krijg je die gewoon mee en kan je hem altijd terugzetten.

    • baasbas zegt

      14 mei 2012 om 20:34

      @vale46: 3 deurs is in ieder geval waardeloos in de stad :)

      Login om te reageren
  3. darkpluisje zegt

    13 mei 2012 om 11:00

    Das veel bmw voor weinig geld! Dat je niet veel van achterwiel aamdrijving merkt gaat het hier niet om, het gaat er om dat je die bmw hebt voor het geld van een golf wat voor veel mensen intressant is… En vol met opties is het interieur nogsteeds geweldig en zoals gezegd is voor dagelijks gebruik 100pk eigenlijk meer dan voldoende.

    Login om te reageren
    • bennyblisto zegt

      13 mei 2012 om 11:59

      @darkpluisje: 100pk is niet echt meer dan voldoende! Invoegen en inhalen is vreselijk als je dit vermogen hebt. Vooral als het druk is.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 mei 2012 om 12:11

        @bennyblisto: dat is zeker genoeg .. kijk maar hoeveel autos zoveel vermogen hebben die op de baan rijden, leer terugschakelen om terug te draaien

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          13 mei 2012 om 12:11

          @KaCh1ng: leer terugschakelen om in te halen**

          Login om te reageren
        • bennyblisto zegt

          14 mei 2012 om 10:05

          @KaCh1ng: ja goed, tuurlijk kom je er mee op je bestemming, maar het is vele malen comfortabeler om meer vermogen te hebben! Een comfort dat je toch bij een goede bmw zou verwachten.. Helaas gaat het leasebakrijden leven niet altijd over rozen.

          Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        13 mei 2012 om 12:32

        @bennyblisto: waarom niet? met een handbak gaat het prima, je moet alleen geen handbak hebben.

        Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        13 mei 2012 om 16:44

        @bennyblisto: ik rijd voor mijn werk dagelijks in allerlei verschillende auto’s met vermogens die verschillen van 60 tot 400… Prive rijd ik het meest in een 105pk Passat diesel en ik kan je vertellen dat die 105pk meer dan genoeg is, zeker ook in druk verkeer. Als je met 100pk niet kan rijden dan kan je gewoon niet goed genoeg inschatten waar je tussen kan en wat andere mensen doen… Toegegeven is dat het met meer pk makkelijker is om te rijden, maar ik weet van dit werk ook dat alles boven de 150pk voor dagelijks gebruik overkill is en alleen zorgt voor meer benzine verbruik waar dat niet nodig is.

        Login om te reageren
  4. Lucb zegt

    13 mei 2012 om 11:01

    Dat worden veel 114i’tjes zonder enige opties, lekker op stalen velgen.

    Login om te reageren
    • james125 zegt

      13 mei 2012 om 11:17

      @Lucb: Ja inderdaad, denk ik ook!
      Allemaal omdat er BMW op staat.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        13 mei 2012 om 12:16

        @james125: goeie markt dus…

        Login om te reageren
  5. White_Lightning zegt

    13 mei 2012 om 11:07

    Vermogen van een wagen is één ding, onderstel en algemene architectuur is een ander ding. Huidig rijd ik een 320D Touring (E91 aut.) en een 118D (F20 handbak, voor mevrouw). De 1 reeks bied me het meeste rijplezier, zelfs met een lager vermogen.

    Login om te reageren
  6. audi18 zegt

    13 mei 2012 om 11:15

    Zal vast goed zijn voor de verkopen, en ze moeten wel want Audi biedt de 1.2tsi ook in de A3 aan toch?
    Is het nu wel weer klaar met het bmw nieuws?

    Login om te reageren
  7. rotarypowah zegt

    13 mei 2012 om 11:23

    Ah. De motorisatie bepaald dus of een auto premium is?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      13 mei 2012 om 12:44

      @rotarypowah: Ja dat vind ik ook een beetje onzinnige statement. Mijn maat heeft een nieuwe 1. Nou wat een gave auto is dat zeg. Interieur is zo mooi. Retestrak. Kan zich meten met alles wat er “premium” is.

      Login om te reageren
  8. michelyman zegt

    13 mei 2012 om 11:24

    Vanaf nu rij je niet meer voor lul in een 116i/D

    Login om te reageren
    • besaram zegt

      14 mei 2012 om 00:33

      @michelyman:
      Hahahaha lol

      Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    13 mei 2012 om 11:41

    Feitelijk de meest zinnige BMW sinds de isetta voor de Nederlandse forens. Heb je toch een BMW sleutel aan je sleutelbos hangen!

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      13 mei 2012 om 11:49

      @pomoek: Zinnig tot je de prijs gaat bekijken, 25000 is gewoon te veel voor 100pk. Voor minder geld heb je een 500 Abarth of een DS3 met 154pk. Ik zou het wel weten..

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        13 mei 2012 om 11:54

        @gerard1710: Die auto’s zijn wel een stuk kleiner. Dan is een 1-serie toch wel meer volwassen.

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          13 mei 2012 om 12:03

          @Alpinaa: Ok, de 1-serie is iets groter, maar het is marginaal, in ieder geval niet zoveel dat dat het prijsverschil rechtvaardigt.

          Login om te reageren
        • RaKiM zegt

          13 mei 2012 om 12:10

          @Alpinaa: voor anderhalf duizend minder heb je een focus met 150pk

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            13 mei 2012 om 12:12

            @RaKiM: Dat bedoel ik, er zijn leukere alternatieven voor zo’n prijs..

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        13 mei 2012 om 12:17

        @gerard1710: Megane RS heeft dan mijn absolute voorkeur..

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          13 mei 2012 om 12:42

          @Megakix: Die is alleen 33000, hoewel je met een paar opties daar bij de BMW ook al aan zit..

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            13 mei 2012 om 13:24

            @gerard1710: klopt, maar een ‘afgetopte’ versie niet…En je hebt gelijk vwb de meerprijs van een 114i voordattie op je stoep staat.

            Login om te reageren
  10. autoimporterenduitsland zegt

    13 mei 2012 om 11:50

    Vreselijk……een 1-serie moet minimaal een 120 zijn. Komen ze met een 114…die komt niet in mijn wagenpark hoor

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 mei 2012 om 12:15

      @autoimporterenduitsland: waarom? kijk hoeveel golf/passat 1.6TDI’s er op de baan zijn (om een populair voorbeeld te geven) , een S80 met een 1.6D, en die middelgrote monovolumes met maar een 1.5-1.6diesel

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 mei 2012 om 13:59

        @KaCh1ng:

        Om je een voorbeeld te geven. Bij PSA zou ik eerder kiezen voor de 1.6HDi dan de 2.0HDi. Die 1.6 is voelt naar mijn menig veel vlotter en sportiever aan dan de 2.0.
        Al is er natuurlijk geen match voor de 2.7HDi.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 mei 2012 om 12:18

      @autoimporterenduitsland: vroegah wel ja…toen reed je vanaf een ..20i een 6-cilinder.

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        13 mei 2012 om 12:30

        @Megakix: heel vroegah niet, de eesret e21 320 en e12 520 waren 4 cil.

        Login om te reageren
  11. Specht zegt

    13 mei 2012 om 12:07

    Wat zijn de tuningmogelijkheden van dit blokje?
    Als je er met simpel chippen ineens 20 pk extra uithaald dan is dat natuurlijk wel leuk, ondanks dat het verder gewoon een lelijk hok is.

    Login om te reageren
  12. the-budel-guy zegt

    13 mei 2012 om 12:07

    dit is nu officieel de ik wil graag een bmw maar ik kan/mag het niet.

    Login om te reageren
  13. Silverarrow zegt

    13 mei 2012 om 12:10

    50/50 gewichtsverdeling, achterwielaandrijving, BMW-kwaliteit en 100 pk is niks mis mee, prima auto om lol mee te hebben.

    Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    13 mei 2012 om 12:16

    1,6 liter viercilinder turbo, kan je lekker chippen toch? 102pk uit een 1.6 met turbo , kan makkelijk meer

    Login om te reageren
  15. spylegion zegt

    13 mei 2012 om 12:24

    Mensen die dit leasen vinden de badge het belangrijkst lijkt mij,
    Image baby..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 mei 2012 om 13:51

      @spylegion:

      Niet per se, er zijn genoeg bedrijven die voor alles bij BMW gaan shoppen en dan de 1-series aan een hele goede prijs kunnen krijgen. Als je dan kan kiezen tussen een kale C3 of een 1serie dan weet ik wel welke ik zou kiezen.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        13 mei 2012 om 15:00

        @Hupke: Geen C3, een DS3 met 150pk. Maar goed, ik zou beiden niet willen hebben … De 1-serie wordt pas leuk bij ~180pk, daaronder stuurt het lekker, maar is het net ffies te tam. En zeker met 100pk is het puur imago en weinig lol …

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 mei 2012 om 17:41

          @dawwg:

          Nu weet ik niet in wat voor bolide dat jij rijdt en hoe jij rijd maar met 100pk in een kleine wagen kan je toch al behoorlijk vlot met het verkeer mee. En op je woon werk traject (we hebben het hier over leasebakjes) ga je ook niet Schumi zitten spelen dus dan is er toch echt niets mis mee.
          Daarbij had ik het over situaties waarbij de 1series (of de Aklasses) heel goedkoop verkregen kunnen worden als je een heleboel wagens huurt. Dan gaat het niet om lol maar om wat je krijgt voor je geld. Dan is een 1serie toch echt wel superieur aan een kale C3 zonder zelfs maar airco.

          Login om te reageren
          • tunefuldjmike zegt

            13 mei 2012 om 18:49

            @Hupke: een kale c3 kost ook 10k minder dan een kale 114i…

            Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    13 mei 2012 om 12:34

    Waarom zit die turbo er op? Ieder atmosferisch 1.6je heeft tegenwoordig toch dat vermogen? Wordt ie weer goedkoper van..

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      13 mei 2012 om 13:31

      @Jochempie: koppel! een atmosfeer 1.6 haalt met veel moeite 180Nm bij 4500rpm

      deze doet 180Nm bij 1100rpm!!!!

      Zelfs mijn oude 1.9 turbodiesel heeft daarvoor 2000rpm voor nodig!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        13 mei 2012 om 14:16

        @tjorque: Ja en nee. Het verbruik is eerder de reden dan het maximale koppel. Door een turbo kun je redelijk meekomen ondanks slechts 100pk en zonder continue toeren te draaien. Zonder turbo moet het ding altijd volle bak draaien om de gang erin te krijgen/houden.

        Overigens klinkt het prachtig zo’n koppel maximum bij 1100toeren maar is een behoorlijk theoretische waarde. Fabrikanten mogen doen wat ze willen bij zo’n koppel/vermogensmeting en het is zelfs mogelijk om meerdere metingen te combineren. Hoe dat werkt/helpt? Je laat de turbo op snelheid komen en daarna meet je het maximale koppel. Dus niet vanaf stationair het gas intrappen en meten wat er gebeurt…zoals bij een rollenbanktest gebruiklijk is. Het koppel zal wel beter zijn dan een atmosferisch blok maar reken er maar wel op dat je ook met dit ding heel regelmatig off-boost even zult zitten wachten op dat koppel…

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          13 mei 2012 om 15:02

          @w0o0dy: Je hebt zelfs 10 jaar oude 1.6 NA met 100pk, dus vermoedelijk zit er een smurfenturbo … maar goed, het turbo-gat zal kleiner zijn met een 1.6 dan b.v. bij de 1.2TSI.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            13 mei 2012 om 22:06

            @dawwg: klopt een 1,6 is relatief groot om ook nog een turbo op te zetten… maar we hebben het ook wel over een auto van 1300kg..

            Login om te reageren
    • Larick zegt

      13 mei 2012 om 17:20

      @Jochempie: 1.6 atmosferisch uit 2002 al, 120 pk.

      Login om te reageren
  17. DennisS65B40 zegt

    13 mei 2012 om 12:54

    Oh god… Nog meer van die lelijke hokken op de weg!!! [zegt een BMW fan]

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      14 mei 2012 om 16:06

      @audir8v10: +1, ik hou ook erg van BMW’s, alleen dit model kan echt niet! De koplampen zijn bij het Fotoshoppen te ver naar onderen ”getrokken”, nu is het een soort mislukte waterdruppel… En over die Polo achterlichten nog maar te zwijgen…

      Login om te reageren
  18. lamborgfan zegt

    13 mei 2012 om 13:35

    100pk.. Bmw? 0-100 11sec.! Euhm langzaam, ga je echt van huilen op de snelweg. Tdi’tje met vergelijkbaar vermogen heb je meer aan denk ik! Zeker bij invoegen en inhalen. F%ck premium, denk een keer aan jezelf zou ik zeggen en rijd niet bmw om op je buurman te bitchen! :p (hij lacht je toch wel uit in die 1-serie)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 mei 2012 om 14:05

      @lamborgfan: ons oude 520d was niet veel sneller met 136pk (’02 model) dus wat boeit het? echt niet huilen op de snelweg

      Login om te reageren
  19. mashell zegt

    13 mei 2012 om 14:12

    Ideaal voor het Nederlandse woon-werk verkeer. Meer vermogen kun je toch niet inzetten.

    Login om te reageren
  20. realcar zegt

    13 mei 2012 om 14:19

    Premium is wat anders dan veel vermogen!

    Login om te reageren
  21. rogierrs zegt

    13 mei 2012 om 14:48

    dus als je deze auto koopt heb je een lelijke BMW die langzaam is, welke gek gaat die nou kopen

    Login om te reageren
  22. Justawheelchairguy zegt

    13 mei 2012 om 15:07

    Ik koop wel een Golfje dan.

    Login om te reageren
  23. roestvrijstaal zegt

    13 mei 2012 om 15:12

    Ik vind het nou niet bepaald een schoonheid. Premium idee valt ook helemaal weg, want als je als serieuze leaser een Einzer rijdt word je doorgaans aangezien voor wannabe-premium. Snel is ie ook niet, dus wat je overhoudt is degelijke materialen en goed weggedrag. Voor 25k is er echt wel wat beters op de markt !

    Login om te reageren
  24. joeytrambel zegt

    13 mei 2012 om 15:29

    raar hoor die 1.6 motor met turbo en dan 100 pk, je kan er zonder turbo al 125 pk uithalen toch..? alleen voor het koppel misschien, ik had liever gezien dat dit een 1.2 tje was geworden of gewoon een 1.4 atmospherisch.

    Login om te reageren
  25. Jesper zegt

    13 mei 2012 om 15:38

    Een 1.6 turbo met 100pk, da’s wel héél erg geknepen. Ik verkoop atmosferische 1.3tjes met dat zelfde vermogen…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 mei 2012 om 16:01

      @Jesper: Hopelijk zijn ze ook weer makkelijk te ontknijpen ;)

      Login om te reageren
  26. jrk68 zegt

    13 mei 2012 om 16:31

    Valt me toch een beetje tegen van de Bayrische Motoren Werke, een 1.6 met de prestaties van een 1.0 3cilinder.
    Ach je moet wat als wannabee.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 mei 2012 om 16:37

      @jrk68: zo een 1.0 gaat 110d km mee, en zo een 1.6 250d km

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        13 mei 2012 om 18:09

        @KaCh1ng:bij vag wel ja.
        De gtti blokjes van daihatsu gingen wel wat langer mee al is dat inmiddels zo’n 25 jaar geleden.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 mei 2012 om 20:12

        @KaCh1ng: je hoort dat vooroordeel hier zo vaak, een kleine motor gaat niet zo lang mee. Maar mechanisch gezien is daar geen enkele logische reden voor.

        Login om te reageren
      • Jesper zegt

        13 mei 2012 om 23:28

        @KaCh1ng: Bronnen? Onderbouwing? Wat heeft het aantal cc’s voor invloed op de levensduur?

        Login om te reageren
  27. alfamail zegt

    13 mei 2012 om 17:16

    Toch zou ik veur zoveul Euri’s een ander leuk waggeltje kopen….

    Login om te reageren
  28. cesarestevao zegt

    13 mei 2012 om 17:34

    Ik vind BMW’s leuk, maar dit model is de lelijkste model sinds 5 serie GT doe mij maar de vorige 1 serie!!

    Login om te reageren
  29. Imom zegt

    13 mei 2012 om 19:05

    Wat word er weer gezeikt jongens,volgens mij blijft het BMW embleem er toch op staan of niet soms en 100 pk is ruim voldoende de dag van vandaag.

    Login om te reageren
  30. meneersander zegt

    13 mei 2012 om 19:25

    Is nog altijd 5 seconden sneller naar de 100 als een Polo slowmotion :P is in NL een prima auto.

    Login om te reageren
  31. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 mei 2012 om 19:26

    Ik vind het een mooie auto! En met al die naaimachientjes van tegenwoordig rij ik zelfs met mn klassieke auto’s al die lease-sjonnies eruit. Wordt bijna gevaarlijk zo groot als het snelheidsverschil is… ;)

    Login om te reageren
  32. disciplina zegt

    13 mei 2012 om 20:14

    Waarom een turbo…
    Omdat CO2 uitstoot daalt, drastisch! ;)

    Login om te reageren
  33. mightymike zegt

    14 mei 2012 om 09:11

    Wat een waardeloze bak is dit zeg. Ik met me 1.95 kon achterin niet eens zitten en voorin met de stoel helemaal naar achter ook niet, stoelen zitten wel heel chill. Maar 1.95, ik ben toch niet de enige in NL die vrij lang is. En kom op zeg weer zo’n inimini cilinderinhoud. Word dat ook wel zat

    Login om te reageren
    • alfamail zegt

      14 mei 2012 om 10:32

      @mightymike: dat is nou eens goed commentaar! Ik ben ook 1.95m klein ; er zijn te weinig auto;s voor een normale prijs waar de Noord Europeaan in past helaas, sta weer versteld van zo’n Volvov40 (de nwe) maar die word tegenwoordig door chinezen gebouwd dacht ik…

      Login om te reageren
  34. voytekbe zegt

    14 mei 2012 om 13:31

    Wat is dit nu weer voor een onzin Alwood?
    “Veel premium is er niet aan”
    Wat heeft premium nu in godsnaam met het relatief beperkte vermogen te maken? Premium gaat over wegligging, afwerking van de wagen, het schakelgevoel, service bij de dealers, …

    Trouwens 100 pk in een 1-serie voor een daily voor woon/werk verkeer is MEER dan voldoende.
    Lage uitstoot is fiscaal aantrekkelijk, koppel bij lage toeren, … Dat doen de atmosferische golfjes of ibiza’s ze niet na met gelijkaardig vermogen me dunkt. Als je hem enigszins uitrust met lederen zetels, 17 duimsvelgen, automatische airco en CD-speler zit je toch al snel aan de 28k euro dus zo cheap is dit nu ook weer niet. Opties bij BMW kosten geld en een standaard auto is best wel kaal.

    Ik vind het spijtig, ik lees regelmatig toch wel eens een artikel met gefronste wenkbrauwen op autoblog, zonde! Objectiviteit en/of gezond verstand zou sommige bloggers geen kwaad doen. Altijd die onzin over PK’s terwijl ze zelf in een oud hok rondrijden van 15k euro om toch maar te kunnen zeggen dat ze een 6-cylinder hebben. Voetjes op de grond zou ik zeggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North