
Zo heel vaak horen we niet van deze tuner maar als ze uitpakken dan doen ze het goed. Dit keer is de BMW 1M aan de beurt.
Om te beginnen sloopten de heren 60 kilo van het totaalgewicht van de 1M af. Om dat voor elkaar te krijgen werd er flink met carbon fiber gewerkt, onder andere de motorkap, splitter, side skirts, kofferbakdeksel, diverse spoilers en de diffuser moesten eraan geloven. Ook de spiegelhuizen en delen van het interieur werder vervangen door carbon exemplaren.
Op het motorische vlak is er ook een hoop te krijgen. Uiteraard wordt de ECU aangepast en daarnaast is er een intercooler, downpipe, chargepipe en titanium freeflow uitlaatsysteem van slechts 7 kilogram te krijgen. De exacte cijfers zijn niet bekend, maar de typenaam P450 suggereert dat er als gevolg van deze opties ongeveer 450 trappelende paarden beschikbaar zijn onder de rechtervoet, waarmee de Kelleners Sport 1M die Wouter onlangs testte waarschijnlijk dus het nakijken heeft. En eerlijk is eerlijk: deze 1M Raze P450 oogt ook iets beter.





ziet er zeker dik uit! vind het wel triest dat de standaard 1M zo´n klote blok heeft gekregen. hij verdient meer!
@bomber888: xD nou inderdaad, wat een afgeknepen boutblokje ligt daarin dan!:P
@bomber888: wat is er klote aan het standaard 1M blok?
OT: leuk van die schetsen, lijkt het oh zo voorspelbaar toevoegen van carbon op de oh zo voorspelbare plaatsen ineens heel erg doordacht ;).
@gedwongenleaser: blok is gewoon niet M-waardig. tuurlijk gaat hij best vooruit. Echter, bmw haalt 340 pk nog uit een atmosferische 3 liter. om maar niet te spreken over een turbo versie. Erg jammer! en zeg nou niet dat komt door die emissie regels. ze hadden er echt wel wat beters van kunnen maken! ik denk dat ze deze auto bewust geen super goede moter gegeven hebben omdat het anders de verkoopcijfers van bijvoorbeeld de M3 zou aantasten. beetje hetzelfde wat porsche doet met de cayman
@bomber888: Kloteblok? Ik denk niet dat een 6 in lijn motor met 340 pk meteen een “kloteblok” genoemd kan worden…. Dit ding gaat echt wel zeer goed vooruit…
Zeker als je weet dat de 1M sneller rond het Top Gear test track was dan de M3 en de 1M reed dan nog op een licht vochtige baan… Just saying….
@Dimglor: het is inderdaad geen ‘klote’ blok, maar hij heeft wel een puntje. Voor de 1M is geen speciale motor ontworpen zoals bij andere M modellen, er staat ook BMW engine powered by M op, in plaats van M POWER. Dit vind ik ook jammer, daarentegen is het wel echt een hele gruwelijke auto die top in elkaar zit. Hij wordt niet voor niets vergelijken met de 1e golf gti, die een nieuw tijdperk op de weg heeft ingeluid.
@drivingpleasure: Als ik hem zou hebben, zou ik dat lullig deksel er af halen en vervangen voor een cover van Evolution in Carbon.
@Dimglor:.. zucht. als jij een lamborghini aventador koopt. maar er zit in die murcie geen v12 maar een geblazen v8 van de m5. ben jij dan tevreden? tuurlijk is het geen verkeerd blok. maar de auto is meer waard. snap je nu wat ik bedoel??
Ziet er echt gaaf uit zeker de kleur
Mooi. Meestal zijn die getunede auto’s niet om aan te zien, maar in deze kun je best gezien worden (hoewel het daar natuurlijk niet om gaat). Helaas woon ik te ver van de Ring om echt lol te hebben van zo’n auto.
@oli4k: Dus als je bij de Ring woonde kocht je er één?
Genoeg wegen waar je meer dan genoeg lol kunt hebben met een 1M, alleen maar over de Nordschleife jakkeren wordt ook een beetje saai. Dus ik zou zeggen gewoon kopen!
Alleen het Titanium uitlaatje voor deze 1M Revozport kost al $3.900,-
:-)
Altijd wel leuk als bij het artikel ook de prijsjes staan, dus bij deze:
Front grill (B E82 2 000 A300) : $250
Lightweight Bonnet (B E82 2 RAZ A200) : $1290
Front Splitter (B E82 2 RAZ A110) : $900
Front Splitter Brake Duct Kit (B E82 2 RAZ A120) : $500
Front Splitter Brake Duct Kit (B E82 2 RAZ A120) : $650* (carbon)
Lightweight Trunk (B E82 2 RAZ C200) : $600
Lightweight Trunk (B E82 2 RAZ C200) : $900* (Single Sided Carbon)
Lightweight Trunk (B E82 2 RAZ C200) : $1190* (Double Sided Carbon)
Trunk Lip Spoiler (B E82 2 RAZ C320) : $499
Roof Spoiler (B E82 2 RAZ C300) : $780
Lightweight Roof Panel (B E82 2 RAZ B400) : $1500
Mirror Covers (B E82 2 RAZ B200) : $290
Rear Diffuser (B E82 2 RAZ C110) : $780
Interior Door Cards Front Pair (B E82 1 000 B200) : $950
Interior Door Cards Rear Pair (B E82 1 000 B210) : $800
@rechercheur: Wat een geld. ‘Full-Options’ richting 12.500, dan moet het motorische tunen nog gebeuren.
@rechercheur: Ik zou dan in ieder geval niet voor full options gaan.. Zet je 12500 achteruit.. en voor wat? Voor 60 kg! Nee hoor, ik zou mooi voor al die motorische aanpassingen en uitlaat gaan. Dan heeft ie 450 PK! 110 meer als een standaard! Geen probleem.. dan sleept ie die 60 kg ook fluitend mee.. Trouwens een “standaard” 1M met 340 PK heeft dat gewicht ook en dat is in standaard trim al een niet te houden beest, dus wie ligt daar wakker van.
@Freewarefreak:
Ik zou sowieso adviseren om onder iedere potente BMW een titanium Akrapovic uitlaat te schroeven, fantastisch mooi geluid …
Voor een M3 pak je dan al snel zo’n 22 PK en 35 Nm extra.
Dit is echt wel een zeer mooie versie van de 1M…. Inderdaad mooier dan die getunede 1M van Kellener waar Wouter mee reed…
Dit deed me met die spoiler zelf een beetje denken aan de M3 Gts (die toevallig ook 450 pk heeft) :-)
Er zullen ook nog wel tuners komen die de 1m 500+ pk gaan geven… Turbo’s zijn altijd wel ver te tunen… Alleen betrouwbaarheid lever je natuurlijk wel in hiervoor.
@flutterby: En motorkarakter ook
mooi ding :o hij is idd mooier dan die van kellener
wat een geweldig machine , maar ik denk dat die standaard pk’s al voor mij genoeg zijn!
Niet goedkoop die upgrade dankzij al het carbon, maar o wat is het uiterlijk nu lekker zeg. Zo had die standaard moeten zijn BMW!
BMW had deze zelf uit kunnen brengen onder de naam ‘GT’ net als bij de M3. Hele dikke 1M. Ondanks dat ik niet zo’n fan ben van de 1 serie.
zeer mooi!
Was vanmorgen bij Breeman BMW op Zuid en daar stond een nieuwe 1M te koop in de showroom. helemaal uitverkocht voor 2011 zijn ze dus niet.
@erce: Uitverkocht betekent dus: Alle voor Nederland bestemde exemplaren zijn ingekocht en verdeeld onder de handelaren. Welke daadwerkelijk op naam van een klant zijn geschreven is dus niet bekend. Er zullen er inderdaad nog te koop zijn. Op MP staat er ook 1. Ook 0 KM.
Akrapovic Titanium sound …
http://www.youtube.com/watch?v=DAsMHVkNiZg
@rechercheur: Voor de 1M Coupé is ook een Akrapovic uitlaat, had die er maar op gezet :P Ik weet niet hoe dat moet..
Wanneer komt de 1M hatch nou.
Als de gewone al niet op de weg te houden is, hoe lang duurt het dan voor dit ding gecrashd is?
Lekker, zeker met die M3 CSL/GTS style velgen, liefst die spoiler eraf slopen en dan de ducktailstyle trunk van de M3 E46 erop!
http://www.youtube.com/watch?v=e6Hjn6UoPAU
@crackdavid: en ? hoe moet het ? :P ik weet het ook niet :oops: plaatjes weet ik wel.. aleen bij filmpjes heb je geen ”eigenschappen”
@dennisr:
Moet je ff aan norge vragen, die denkt namelijk tegenwoordig ook dat ‘ie handig is …
:-)
@dennisr:Gewoonde url copieèren
@norge: aah ok dankje :) zal het onthouden voor waneer ik het nodig heb :D
http://www.viddler.com/failblog/videos/621/
@norge:http://www.youtube.com/watch?v=axv70wH-qnQ&feature=player_detailpage
@norge:
Gewoon URL kopiëren, lukt lekker, hahahaha …
over FAIL gesproken
:-)
@rechercheur: Het werkt alleen met YouTube links en hij probeerde een Viddler link te plakken. Trouwens.. wat is er tussen jullie?
@Freewarefreak:
I know about YouTube links, norge nu waarschijnlijk ook …. :-)