Zo, tijd om gas te geven! Wouter zit deze keer in de BMW 335i E91 van Autoblog-lezer Pieter.
Onder de kap ligt de legendarische N54 twin-turbo zes-in-lijn, en dat betekent maar één ding: pret.
Maar eerst even terug naar de vorige keer. Het is niet de eerste keer dat Pieter deelneemt aan Mijn Auto. Toen reden ze in een Passat R36, ook niet verkeerd, maar ja… voor de echte petrolhead blijft het altijd kriebelen.
Koppel? Meer dan genoeg. Geluid? Heerlijk. Maar is het allemaal rozengeur en maneschijn? Nou, nee. De N54 staat bekend als een beest van een motor, maar ook als een onderhoudsgevoelige diva. Hoge druk brandstofpomp, injectoren, olielekken. Je weet het wel. Toch, als je ‘m goed verzorgt, krijg je er bakken rijplezier voor terug.
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.





E92. Nog een BMW zonder gekke design en met als ik het goed heb hydraulische besturing wel eerste 6L met turbos 2 in dit geval. Idd slechte reputatie. Maar goed iederz BMW fanaaat weet dat de perfecte bullet proof motor niet bestaat of je moet schoppen uit de jaren 80. Verder nog een interieur met goede materialen en weinig hard plastik.
E92 blijft een mooie auto, zeker in station!
E91. E92 is de coupé.
Kniesoor !!!!1elf!!