Zou de BMW-testrijder kijken of de bordenherkenning goed werkt?
De 3 Serie (sedan) is kort geleden onthuld, maar op termijn komt hier, net als bij de vorige generatie, ook een Touring, Cabrio en Coupé van. De hardnekkige geruchten willen dat de Coupévariant ‘4 Serie’ gaat heten, omdat binnen de BMW-strategie alles wat coupe is een even nummertje moet krijgen. Hoewel nog niet officieel bevestigd vanuit München heeft de hele wereld het er al wel over.
We hadden vorige week een impressie van de driedeurs Bimmer, en hier is de real doll deal, maar dan natuurlijk wel voorzien van een overdaad aan psychedelisch behang. In de achterbumper zitten voldoende uitsparingen om allerlei uitlaatconfiguraties te testen, maar bij dit model zit er slechts een lullig pijpje onder.
De daklijn ziet er goed uit, meer zie ik niet.
Ik kan altijd erg weinig zien van spyshots (is natuurlijk ook de bedoeling van de fabrikant:lol:)
@masterstig: inderdaad, heel veel meer kan je er niet over zeggen maar vanaf de zijkant en voorkant ziet de daklijn er fris uit…
@drivingpleasure: Sarcastisch?
@drivingpleasure: neehoor met fris bedoel ik gewoon goed/leuk…
is nog te vroeg om er wat over te zeggen
Op het eerste oog vind ik de daklijn op de 2e foto in het artikel te lang en te vlak aflopen.
Hiermee krijg je overigens wel echt een coupé, maar ben zelf meer voorstander van een 2-deurs sedan.
@jack_abarth: 2-deurs sedan? Dan krijg je net zo’n lelijk mormel als de 1-serie. Een echte coupé lijn is toch veel eleganter dan een slap sedan-aftreksel min 2 deuren.
-edit: check!=-
Die daklijn doet me lichtjes denken aan de Mustang, en dat is super! :lol: verder nog weinig over te zeggen..
@dennisr: moest gelijk aan hetzelfde denken. Een 67 mustang fastback heeft ook een daklijn die in beetje dezelfde hoek afloopt. Altijd gaaf
@dennisr: Mij doet hij denken aan een Calibra
komt er ook een 4 deurs uitvoering ??
@lincoln: dan zou de tweedeurs versie van de vierdeurs 3-serie dus een vierdeurs variant krijgen?
@Jeroen297: exact, en daarvan wil ik dan weer de tweedeurs..
@dennisr: of de cabrio
@Jeroen297: Ach, de A5 is niet meer dan de coupévariant van de A4, en daar is wel een vierdeurs van. Zou me niets verbazen als er een vierdeurs 4-serie komt…
@Citrofiel: BMW komt ook met een 4 deurs 6 serie.
@mashell: Pluspuntje voor jou dat je die belachelijke modellenstroom bij weet te houden…
@Citrofiel: Zo moeilijk is dat niet. Als het bestaat bij één van De Drie, dan komt het ook bij de andere twee. Je hoeft dus eigenlijk maar één derde te onthouden…
@Esprit_de_Flandre: Ik wacht nog steeds op de R-klasse concurrenten… :(
@Citrofiel: Hoezo :( ???
Ik hoop dat die er nooit komt. :P
@Esprit_de_Flandre: Ik vind de R-klasse gaaf. :D
@Citrofiel: Alweer een unieke eigenschap van… Citrofiel. :P
@Esprit_de_Flandre: Ach, ik ben ook niet voor niets lid van dit clubje. Apart, lelijk, gehaat, des te leuker wordt het! :D
@Citrofiel: Oh, pas op, ik kan ook wel genieten van een aparte auto. Mooi in z’n lelijkheid en zo, of liever nog interessant door z’n saaiheid. De oude Suzuki Alto’s bvb, of sommige van die stunteldesign Hyundai’s van vroeger. Wat ik bvb een topper vind is de Kia Retona. Ik vind die eigenlijk zelfs heel mooi. Basic, robuuste look, geen franjes, scharnieren buitenaan, beetje een Defender voor de 21e eeuw…
Ik zie mezelf er zo mee door de brousse rijden. Bijkomende plus is dat ie gebaseerd is op een echte militaire 4×4, dus zit ie stevig in elkaar. Jammer genoeg is ie niet lang geproduceerd en dus niet makkelijk te vinden.
Of de Auverland (nu Panhard) A3, ook van militaire oorsprong, en die wat op de Retona lijkt maar een pak ouder is.
@Esprit_de_Flandre: Leuk! Ook lid worden? :mrgreen:
@Citrofiel: zo zomaar kunnen, Morgan maakte de Aero8, daar de coupé versie van (aeromax), en maakte daar weer de cabrio van (aero supersport) :P
@lincoln: Of een 3 deurs of misschien wel een 5 deurs.
@lincoln: Ik hou het graag bij de 3-serie 5 deurs.
@bmwmaaktrijdengeweldig:
mooi .. dan neem ik de 3 deur 5 serie wel ..
Ding gaat zo te zien wel brede “nieren” krijgen…
@Rick-dos: Dat is: Sportief. Precies wat de coupé is!
@bmwmaaktrijdengeweldig: Dat afschuwelijk retro-ding dat ze R8 noemden had ook brede nieren, maar sportief vond ik dat er niet uitzien…
@Esprit_de_Flandre: Bedoelde het meer als: BMW vindt het sportief!
@Rick-dos: Deze BMW is al donor…
en profiel vond ik het vanaf de zijspiegel wel iets weghebben van een datsun…
Van wat ik zie
Dat ziet er goed uit
Audi A5 killer :-)
Eigenlijk raar, BMW geeft coupé-sport oneven nr’s, Audi de even nummers (A5,A7) :-)
@upstream: edit bedoelde dus: Eigenlijk raar, BMW geeft coupé-sport even nr’s, Audi de oneven nummers (A5,A7) :-)
@upstream: Juist niet raar. Maakt het onderscheid groter. Ik denk niet dat één van beide het leuk zou vinden moest het 4er tegen A4, 5er tegen A5, enz… zou worden.
Stomme vraag misschien, maar waarom krijgen test-modellen eigenlijk altijd dat psychedelische behang mee? Om de lijnen van de wagen optisch te beïnvloeden ofzo..?
@Brutus:
om te benadrukken dat er een nieuw model aankomt ..
anders zou die waarschijnlijk niet eens opvallen ..
@lincoln: Dit soort camouflage, dit wrap papier:P heeft BMW uitgevonden om de lijnen etc. nog niet prijs te geven. Nu hoeven ze niet meer allemaal kappen erop te schroeven etc. wat ze eerst deden. En nu gebruiken bijna alle autofabrikanten dit soort camouflage…
@drivingpleasure: in de latere fases van het testen. In de eerdere fases gebruikt iedereen aanplak plastic omdat het de vormen echt verhuld.
Ironisch hoe BMW logica in haar modelnamen wil brengen en ondertussen een 2 liter turbo x28i noemt.
@r3fl3x:
Ik wil je dag niet verpesten, maar die logica ging naar mijn kennis bij de E36 323i al verloren.
Dus dat is niet zo spectaculair meer.
@jack_abarth: Had een E30 316 (carburateur, dus zonder “i”) niet ook al een 1.8 liter motor?
@oli4k:
Het zou gerust kunnen, vandaar dat ik ook “naar mijn kennis” erbij vermeld heb ;-)
@jack_abarth: ik kan je verzekeren dat ik er niet wakker van lig. Maar door jouw opmerking wordt mijn punt alleen maar sterker: waarom zo’n wijziging als je er qua motoren (al jaren) een zooitje van maakt?
@jack_abarth: ik kan je verzekeren dat ik er niet wakker van lig. Maar door jouw opmerking wordt mijn punt alleen maar sterker: waarom zo’n wijziging als je er qua motoren (al jaren) een zooitje van maakt?
Apart dat de autofabrikanten en vooral de “premium” merken met zoveel dezelfde modellen op de proppen komen… Waarom uberhaupt een 4 serie? Volgens mij is deze even groot als een 6 serie. Ze dachten zeker van als Audi het kan dan kunnen wij het ook.
@avda: Dit is gewoon een 3 serie coupe.. hoe kom jij nou weer bij een 6 serie te recht?
fouten in het navigatiesysteem?
he he.
Misschien moest hij daar wel even stoppen om het overige verkeer niet tot last te zijn.
Ontopic: Lijn van motorkap naar achterkant ziet er goed uit, maar wel groot.. 20cm langer dan de voorganger ofzo?
Nou ik vind een 4-Serie niet passen bij BMW. En de 1-Serie ook niet. -1 voor BMW.
Ik zie dat BMW hun iconische kidney-grill over boord heeft gegooid. Weer iets heiligs waar ze zo van af stappen :(
@fiets:
Die komt er hoogstwaarschijnlijk wel gewoon op te zitten. Dat het er nu niet op gemonteerd zit wil niet zeggen dat het niet doorgaat.
@fiets: ben je nou serieus ? sowieso NIET dat BMW dat doet.. waarschijnlijk zodat de spotters hem niet als de BMW 4 serie herkennen..
Het is in iedr geval een echte BMW rijder,schijt hebben aan verbods borden is vrij normaal gedrag bij hun.
@norge: Aha, dat wist ik nog niet van mezelf, thanks for letting me know….
@kaasboerin: graag gedaan ;)
@kaasboerin: Heb je dat nog niet gemerkt, dat je soms in een straat vol toeterende en scheldende spookrijders terecht komt? :P
Ziet er een hoge kofferbak uit.. Ziet er meer uit als een sedan zo…
Vraag me af of ze de huidige 3 serie coupé kunnen overtreffen…
@Dimglor: Ik heb dezelfde angst. De huidige coupe is echt een heel mooi gevormde auto. Straks krijgt de 4-serie zo’n neus als de huidige 1-serie. Bah.
Het grote nieuws bij BMW is de nieuwe grote 4-deurs coupe op basis van de 6-serie. Ik zag deze toevallig in de auto und motorsport tijdschrift vanmiddag op mijn werk. Het zag er behoorlijk goed uit, het was een verdere fase dan de spyshots. Alleen weet ik niet wat er precies stond, omdat het artikel in het Duits was. Weet niet of er meerdere zijn die deze hebben gezien?
@agera: De Gran Coupé Concept was de voorbode van de nieuwe 6. En die gaat zoals verwacht in productie. Aangezien de volledige smoel en kont al gebruikt wordt op de 6 coupé en cabrio, zal er waarschijnlijk niet veel veranderen aan dit model. Is dus al een tijdje bekend…
@Esprit_de_Flandre: Ja klopt deze had ik eerder ook gezien, maar die ik vandaag zag leek geen concept maar een productieversie(zo ver zijn ze natuurlijk niet) Het leek een model in een ver gevorderde stadium alsof de auto zo in productie kon gaan. Was behoorlijk verbaasd, aangezien ik dacht dat ze “nog” in de concceptfase zaten.
@agera: Ik denk dat het productiestadium wel eens vrij dichtbij zou kunnen zijn. Het concept was eigenlijk ook niet zo speciaal, en de coupé en cabrio zijn er al. Meestal worden al die modellen samen ontwikkeld, maar gewoon niet allemaal samen gelanceerd. Nog wat laatste tests, en dan op het eerstvolgende grote salon presenteren dus…
@Esprit_de_Flandre: Laat maar komen die … want dat ontwerp zit volledig goed!
@xilver: Nah, vind ik niet. De achterkant is dik in orde, maar de voorkant van de nieuwe 6 vind ik ronduit lelijk…
@Esprit_de_Flandre: Idd, hij heeft precies een muurtje opgeschept tegen 30 km/u… beetje platjes.
Dit gaat weer een toppertje worden!
Zou het kunnen zijn dat BMW alle even nummers voor de 2 deurs auto’s gaat gebruiken en de oneven voor de 4 en 5 deurs modellen? Oftewel: alle even series zijn de echte rijders-auto’s, de rest heeft ook nog iets praktisch. Doe mij maar alvat een 235i coupe :-)
de huidige 3 coupe vind ik de mooiste in zijn klasse, denk wel dat de 4 ook zo mooi wordt.
Lijkt wel een pak gegroeid. Nu moet er wel een 2 komen…
Ik vind de huidige 6 serie al niet mooi en de 4 serie zal er ook niet beter op worden ivm rang. De E92 en E63 waren totaal verschillend van elkaar.
De motoren zijn inmiddels al ontwikkeld waarvan ik denk dat ze gewoon de 5 serie motoren erin lepelen.
Nou nog maar hopen dat Mercedes met een E63amg variant komt voor de E klasse coupé en we kunnen de ultieme vergelijking maken en concluderen wie de baas is: RS5-M4-E63AMG.
Blah, ik vrees een beetje voor een copy-paste van de 3-serie.