• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 6-Serie Racing Dynamics Typhoon Roadster

Auteur: autoblogger, gepost 7 november 2006 om 12:19 – 120 Reacties

BMW 6-serie R75 SC E63 Typhoon Roadster


Racing Dynamics heeft de BMW 6-serie onder handen genomen en legt er een nieuwe direct-injection, Valvetronic 7,5 liter V-12 met een BMW M3 CSL 6-Speed SMG II Sequential gearbox in!

De 6-serie “Typhoon Roadster” krijgt daardoor een vermogen van 655 pk en is verkrijgbaar als coupe en cabrio. Om de 7,5 liter V12 motor wat af te koelen zijn de luchtinlaten op de voorbumper aangepast. Ook biedt Racing Dynamics een nieuwe voorspoiler, gemaakt van carbonfiber-kevlar. De achterkant heeft een extra luchtuitlaat gekregen en er zijn achterbumper-addons verkrijgbaar. Overige opties bestaan uit velgen, remmen, vering, interieur, etc.

De Typhoon Roadster (R75 SC) is het meest krachtige model wat Racing Dynamics ooit heeft gemaakt.

BMW 6-serie R75 SC E63 Typhoon Roadster

BMW Typhoon Roadster
BMW Typhoon Roadster
BMW Typhoon Roadster
BMW Typhoon Roadster
Met dank aan “C.L GTR” voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, tuning

Vorig bericht: « Chinezen komen NedCar redden
Volgend bericht: UPDATED: de nieuwe Smart ForTwo »

Lees Interacties

Reacties

  1. asas zegt

    7 november 2006 om 12:25

    wooooooow lelijk…….

    Login om te reageren
  2. bolo zegt

    7 november 2006 om 12:26

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 12:28

    @bolo
    Als jij nou als 1e gaat, dan wordt het hier tenminste gezellig! ;)

    Login om te reageren
  4. 908dieselpower zegt

    7 november 2006 om 12:32

    De 6-serie kan dus nog lelijker dan de m6 al is!

    Login om te reageren
  5. Sinterklaas - Oul@ zegt

    7 november 2006 om 12:35

    Er is niet optisch niet heel veel veranderd. Het is redelijk subtiel maar ik vind de voorbumper niet zo mooi.
    De velgen van de 6-serie of M6 ben ik ook niet helemaal blij mee. Zet dan die van Hartge eronder.
    Motorisch is het natuurlijk wel mooi ben alleen benieuwd of het niet te zwaar is geworden daar voorin, en ik denk dat het lichte kevlar niet echt gaat helpen om het gewicht van de motor te compenseren op het totaal gewicht in vergelijking met bv een M6

    Login om te reageren
  6. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 12:37

    M’n Sinterklaas naam slaat nog op een vorige topic. Dus aub geen verlanglijstje aan mij mailen want ik heb dit jaar geld!!!!

    Login om te reageren
  7. Matthias zegt

    7 november 2006 om 12:41

    Leuk leuk CSL motortje erin gepleurd :)

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 12:42

    De voorbumper is niet echt mijn stijl. De velgen vind ik wel mooi.

    Ik wil wel wat meer specs zien.

    Login om te reageren
  9. Piston zegt

    7 november 2006 om 12:52

    heeuuh? een SMG CSL versnellingsbak kan volgens mij zo’n 400nm aan, maar een V12 van 7,5liter lijkt me toch wat veel… een paar keer launch control en vervangen die boel.

    Hou wel van design van 6-reeks, laat alle andere wagens op de weg er zo conservatief uitzien.

    Login om te reageren
  10. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 12:55

    Wat is het toch een afgrijselijke bak die 6-serie…

    Petje af voor BMW… Dat ze door middel van zeer goede marketting in staat zijn dit gedrocht grootschalig te verkopen.

    Login om te reageren
  11. armada zegt

    7 november 2006 om 12:58

    @Ilquadrifoglio.
    Over smaak valt niet te twisten. Het zou ook niet mijn eerste keus zijn, maar ik vind het absoluut geen gedrocht.

    Login om te reageren
  12. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 12:59

    @Rick Dos

    Dat zeg ik…
    Is ook niet mijn smaak en dat heeft echt niet met die aardbeienmilkshake te maken welke ik net naar binnen heb gewerkt.

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 13:14

    @Oul@
    Wat heb jij gezegd dan?! Jij hebt helemaal niks gezegd! Sinterklaas zei wel iets in die trent, maar daar geloof ik niet meer in! ;)

    Aarbeienmilkshake?! Heb zelf net een Vanille achter de kiezen! :)

    Login om te reageren
  14. V_Freddy zegt

    7 november 2006 om 13:16

    Jammer van al het negatieve commentaar, vind hem zeker geslaagd deze auto is temminste niet overgoten met tupperware. En zou inderdaad wel wat meer specs willen zien

    Login om te reageren
  15. MrSelected zegt

    7 november 2006 om 13:19

    Super. Weinig optische veranderingen, alleen subtiele wijzigingen die hem nét wat mooier maken.

    En dan die motor. :|

    Kortom: Zeer Geslaagd

    Login om te reageren
  16. Greg zegt

    7 november 2006 om 13:25

    @Ilquadrifoglio:

    Ik denk niet dat de kopers van een 6 serie de auto kopen omdat ze door marketingacties overgehaald worden. Kopers van dit soort auto’s nemen verschillende proefritten en laten zich door de auto’s zelf overtuigen.

    Login om te reageren
  17. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 13:26

    @Rick Dos

    Kijk ff bij die opmerking van Sinterklaas – Oul@.
    Lekker hè zo’n milkshake?

    Login om te reageren
  18. JANUS zegt

    7 november 2006 om 13:28

    Ja dat is ook wat.
    Nou ben ik weer heel nieuwsgierig wat die bolo te melden had ! ;-)

    Login om te reageren
  19. pt0x zegt

    7 november 2006 om 13:31

    hmm, ben niet echt gecharmeerd meer van de 6. aan het begin vond ik het wel wat maar neh… ouwe lullen in de overgang bak ofzo.

    Login om te reageren
  20. Ragin Whabbit zegt

    7 november 2006 om 13:33

    @janus je bent niet alleen :D

    Dit gaat niet om het uiterlijk dit gaat gewoon om bruut rijplezier

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 13:35

    @Oul@
    Je wilt toch niet zeggen dat ik al die jaren voor jou liedjes heb gezongen hè?! ;)
    Heerlijk zo´n milkshake tussendoor!

    p.s. Ik wil mijn wortels terug! Ik geloof nooit dat jij een paard hebt! :)

    On-topic Over het design kan ik kort zijn. Die is gewoon mooi. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dit vindt. Ik vind het juist moedig van merken als BMW en Renault die met iets totaal anders komen. Je hoeft er niet van te houden, maar dan is het heel simpel, dan koop je het niet. Het is eindelijk weer eens wat anders, dan dat eenheidsworst wat je heden ten dage ziet.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 13:38

    @JANUS en Ragin Whabbit
    Dat willen jullie echt niet weten! Te zielig voor woorden gewoon!

    Login om te reageren
  23. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 13:46

    @ Greg

    Door middel van goede marketing kun je het merk een bepaald imago meegeven. Het feit dat iedereen zo lyrisch is over BMW, heeft echt te maken met marketing. Als men maar vaak genoeg te horen krijgt, dat BMW de ultieme rijmachine is, gaat men dat vanzelf geloven (het gros). Met dit gegeven stapt een potentiële koper tijdens een proefrit met een positief vooroordeel in.

    Naast de goed werkende maketingmachinine die achter het merk zit, is het momenteel gewoon een hype om Duitse auto’s helemaal geweldig te vinden.

    Daarom kunnnen ze een gedrocht als de 6-serie goed verkopen.

    Login om te reageren
  24. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 13:47

    @Rick Dos,

    Nee niet voor mij, ik denk dat je voor m`n vader hebt gezongen.
    Ik heb z`n staf overgenomen, hij trok het niet meer.
    Nee, het klopt, ik heb geen paard. Ik heb niet zo met (een) schimmel tussen m`n benen.

    Over het design kunnen we in ons geval kort zijn. We vinden het origineel mooi.
    Ik vind de 6-serie op een haai lijken van voren. Lekker agressief, een roofdier welke je achtervolgt.
    Maar bij deze voorbumper heb ik het idee dat het arme haaitje z’n onderlip heeft ingeslikt. Het moet een beetje uitsteken naar voren aan de onderkant.
    Het moet geen lip worden als die van Shaka Zulu of die Papua’s die een schotel in hun onderlip hebben…………….ach ik lul weer te veel.
    Je snapt me ;)

    Login om te reageren
  25. Greg zegt

    7 november 2006 om 13:58

    @Ilquadrifoglio:

    Als BMW alleen door Marketing zou verkopen, was het bedrijf al door de mand gevallen. Als ik naar mezelf kijk.. iemand die zich niet door marketing laat leiden, heb ik ook ervaren dat BMW gewoon goeie machines maakt. Ik stapte in een 1-serie niet al te lang terug voor een kennismaking en voor ik t wist zat ik al me Golf te taxeren door die dealer om in te ruilen. Marketing is niet wat BMW zo goed laat verkopen. Het zijn die geweldige achterwiel-aangedreven machines met een mooi motor geluid. Een keer genieten in een BMW en je weet t.

    Login om te reageren
  26. Sander zegt

    7 november 2006 om 14:00

    Grijze is echt super mooi!! Niks mis mee. De rode vind ik wat minder, of is dat de standaard M6? Hij ziet er maar saai uit vind ik. Beter die grijze:D

    Login om te reageren
  27. JANUS zegt

    7 november 2006 om 14:02

    @ Rick dos.
    Daar had ik al zo’n flauw voorgevoel van ;-)

    On topic:
    Milkshake is heel erg lekker maar ik word er nog dikker van. Kan ik dus beter maar niet doen. (O, was dat niet het topic :-D )

    Login om te reageren
  28. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 14:08

    @ Greg

    Mensen zijn heel gevoelig voor trends en zijn zeer goed beïnvloedbaar door middel van goede marketing.

    Daarom zal men de rit positiever ervaren dan dat die eigenlijk is.

    Login om te reageren
  29. Greg zegt

    7 november 2006 om 14:12

    @ Ilquadrifoglio..

    I give up man :)

    sinds ik hier actief aan t bloggen ben, ben jij de eerste die me gewoon laat ophouden met me verhaal.. Congratulations ;)

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 14:14

    @JANUS
    Ja, maar dan heeft je vrouw alleen maar meer om van te houden….. ;)

    Login om te reageren
  31. JANUS zegt

    7 november 2006 om 14:33

    @Rick two
    Geloof me, er is al meer dan genoeg van mij ! ;-)
    (en ik vind vanille het lekkerst !!)

    Login om te reageren
  32. BMW 545i zegt

    7 november 2006 om 14:40

    @ Ilquadrifoglio..

    volgensen mij heb jij niet helemaal begrepen hoe markting werkt, het gaat lang niet alleen om het gevoel, en jouw site is laat dat goed zien

    ik volg het hier ook al een tijdje en inderdaat ik ben het helemaal met Greg eens zinloze post

    en dat over BMW ga ik niet eens in, ik zeg je dit ik heb een keer een maseratie gehad. ik kocht hem nieuw en 333 turbo en na EEN jaar heb ik hem verkocht vanwege kwaliteits problemen……

    Login om te reageren
  33. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 14:41

    Willen de heren Rick Dos en Janus bij het topic blijven svp.
    Gesodemieter iedere keer met jullie!!!!!! ;)

    Login om te reageren
  34. JANUS zegt

    7 november 2006 om 14:44

    Sorry SinterOul@.
    Ksal ut nooit meer doen (denk ik)
    (Neem jij altijd aardbeien of neem je ook wel eens chocolade ? ;-) )

    Login om te reageren
  35. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 14:50

    @Oul@
    Nou ja zeg! Ik ga nooit off-topic! Toon mij maar aan wanneer dat gebeurd is…….oke on second thought….laat maar zitten! ;)

    Vanille is gewoon het lekkerst!

    OT!
    Jezus een 7,5 liter V12. Tjonge jonge zeg, zo´n motor loopt 1 op een vanillemilkshake lijkt mij zo?! ;)

    Hadden ze niet beter de V10 van de M5 kunnen gebruiken?

    Login om te reageren
  36. JANUS zegt

    7 november 2006 om 14:57

    @Rick zwei
    Hoeveel koppel zal dat ding dan wel niet ontwikkelen als je er een sundaye ijsje ingooit (met warme caramel saus !)

    Nou genoeg weer lijkt me zo.
    Door naar het volgende topic graag. :-D

    Login om te reageren
  37. pvl zegt

    7 november 2006 om 14:59

    @ rick dos

    Zeker en dan konde ze hem M6 dopen ;)

    Login om te reageren
  38. Greg zegt

    7 november 2006 om 15:02

    Hebben jullie heimwee naar die mooie zomer soms, met al dat ijsjes & milkshake gedoe? :)

    Jullie kunnen na het werk altijd nog langs de Mc drive voor een ijshorentje!

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 15:09

    @pvl
    LOL! :) ……ja, maar die bestaat toch al?!……. ;)

    Login om te reageren
  40. FrankH zegt

    7 november 2006 om 15:26

    Ik zou het nooit aanschaffen (liever de M6 zeg maar) maar vind het nog wel acceptabel de veranderingen.

    Login om te reageren
  41. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 15:28

    @ BMW 545i

    Na de studie Business Management, kan ik zeggen dat ik weet hoe marketing werkt.

    Laten we Coca Cola als voorbeeld nemen…

    Uit onderzoek is gebleken dat als je het Coca Cola etiket op de fles laat zitten, de meeste mensen beweren dat Coca Cola het lekkerst is. Verwissel je het etiket met bv. 3S Cola, wordt deze als lekkerst ervaren.

    Je kunt de naam Maserati niet eens spellen, laat staan er één kopen. Een Maserati 333 Turbo bestaat volgens mij ook helemaal niet.

    Login om te reageren
  42. Wickedm3n zegt

    7 november 2006 om 15:31

    wat zijn de specs?? verder de uitlaten niet mooi ik vind de AC Schnitzer veel mooier!

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 15:37

    @Ilquadrifoglio

    Dus wat je ons eigenlijk duidelijk wilt maken is dat Maserati, Ferrari, Lamborghini en Alfa Romeo ook allemaal kudtauto´s zijn?! En laten we dan al helemaal niet over het design hebben.

    We zijn er immers geïndoctrineerd dat dat zulke fantastisch mooie auto´s zijn. Toch?! ;)

    Login om te reageren
  44. Nick zegt

    7 november 2006 om 16:16

    Ik houd niet van de lijn die zich scheid tot de A-stijl van de lichtdozen aan de voorkant.
    Maar ja, dat is nou BMW.

    Login om te reageren
  45. dekster zegt

    7 november 2006 om 16:21

    In tegenstelling tot de meeste, vind ik hem best mooi. (wie gaat er ooit denken dat jij evenveel peekaa’s als een enzo onder die moterkap hebt ;) )

    Login om te reageren
  46. Bimmer zegt

    7 november 2006 om 16:50

    Dus als ik een BMW sticker op een hyundai plak is het….
    Eigenlijk beweer je dat alle BMW rijders oliedom zijn, en voor een BMW kiezen omdat het een BMW is?
    Het zijn gewoon degelijke auto’s, en dat is waar men voor kiest. Niet dat oudbollige design weer een nieuw leven in proberen te blazen, nee, innovatief zijn. Hoeveel hebben de oude en nieuwe 3 serie met elkaar gemeen optisch gezien? Niets, juist… Dat kan geen enkel ander merk zeggen.
    En wat versta je precies onder “marketing”? BMW maakt verbazend weinig reklame voor hun merk (hoevaak zie je het merk op TV?). Zorgen dat je klanten tevreden de zaak uitlopen, daar draait alles om.

    Login om te reageren
  47. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 16:53

    @ Rick dos

    Klopt inderdaad, Italiaanse automerken gebruiken regelmatig design als marketingstrategie. Gezien het van nature slechte marketeers zijn, leverd het echter geen grote verkoopaantallen op.

    Alleen je éérste zin voegt echter niets toe. Waarom deze automerken ku(d)t zouden zijn? Ik heb ze niet aangehaald in m’n vorige posts…

    Login om te reageren
  48. Bimmer zegt

    7 november 2006 om 16:53

    Owja, ontopic, voorbumper geeft de auto een lompe blik. Achterbumper is ook niet echt een verbetering ten opzichte van het orgineel. BMW heeft zijn zaakjes gewoon weer goed voor mekaar. Velgjes mogen er daarintegen wel wezen. :)

    Login om te reageren
  49. Greg zegt

    7 november 2006 om 17:06

    @Ilquadrifoglio

    Dit is een autoblog. Hier komen liefhebbers van auto’s samen om over auto’s te discussieren. Ik denk niet dat ik alleen voor mezelf spreek als ik je zeg dat er meer nodig is dan alleen marketing om een auto te kopen. Hoe komt het dat je dat niet begrijpt? Een gemiddelde BMW rijdt echt beter dan een gemiddelde Volkswagen en marketing heeft daar niets mee te maken. Om de rijeigenschappen van een auto kopen de meeste mensen een auto.

    Login om te reageren
  50. CSL zegt

    7 november 2006 om 17:15

    Met 655PK, +750NM en SMG zal deze wel een SLR killer worden.

    De Bumpers zijn gelukkig niet overdreven maar wel effectieve en die 20”velgen maken het af. Het is wel leuk dat hij ook als Cabriolet te krijgen is.
    Hij zit er zeker Elegant en tegelijkertijd scherp uit.

    Voor de M6 en M5[V10 S85 B50] hebben ze ook binnenkort een RS55 Motor (Step 1A) met 638PK en later 655PK.

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 17:17

    @Ilquadrifoglio
    Ik vind deze automerken ook niet ku(d)t, helemaal niet zelfs! Nou ja, misschien de Alfa! :)

    Nee, wat ik eigenlijk duidelijk probeerde te maken was dit;
    Marketing is (heel) belangrijk in autoland. Echter om nu te stellen dat door marketing alleen, een auto goed laat verkopen, dat vind ik te kort door de bocht. Je marketingstrategie kan nog zo goed zijn, maar als je product het niet kan waar maken wat je claimt, dan zak je al gauw door het ijs.

    Je kan (volgens mij en met mij velen andere) veel dingen zeggen over BMW. Echter, dat ze goede auto´s bouwen met goede prestaties dat valt volgens mij niet meer te ontkennen.
    Zo kan je niet ontkennen dan Ferrari, Lamborghini en Maserati mooie auto´s bouwen. Oké, Ferrari kan naar mijn mening wel wat beter, maar toch ze zijn niet lelijk.

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 17:19

    @Greg
    Nou ja zeg, hoe kom jij er ineens tussen? Toen ik deze topic aanklikte zag ik je comment niet staan, maar je kan begrijpen dat ik me bij de strekking van jouw comment aansluit. ;)

    Login om te reageren
  53. p. zegt

    7 november 2006 om 17:23

    heel vet alleen de voorbumper is jammer..

    Login om te reageren
  54. Greg zegt

    7 november 2006 om 17:26

    @Rick Dos

    mijn bijnaam is “Hack-Greg” ;)

    Nee.. zonder gekheid, ik denk dat Ilquadrifoglio niet op z’n achterhoofd is gevallen en best wel weet dat Marketing maar een onderdeel is van het eindproduct. T kan dat ie in de marketing business zit en zo z’n ei kwijt wil hier.

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 17:31

    @Greg
    Tja, het lijkt mij ook niet, maar je weet maar nooit natuurlijk…. ;)

    Login om te reageren
  56. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 17:45

    @ Greg

    Nee, ik zit niet in de marketingbusiness. Ik heb wel Business Management gestudeerd. Ik heb een beveiligingsbedrijf, en ben tegelijkertijd autoliefhebber.

    Voor de duidelijkheid, ik heb niet beweerd dat BMW’s slecht rijden. En marketing is inderdaad een onderdeel, maar wel een essentiëel onderdeel.

    Login om te reageren
  57. pvl zegt

    7 november 2006 om 17:52

    @rick dos

    bestaat die echt??? :d

    @Ilquadrifoglio

    Jouw redenering zit even degelijk in mekaar als de gemiddelde alfa romeo.
    Even serieus, heb jij ooit al eens bmw gereden? Ik kan moeilijk geloven van wel. Dat het design je niet aanstaat tot daar toe maar je kan echt niet ontkennen dat bmw erg goede wagens maakt. Dat is hetzelfde als in deze tijd beweren dat de aarde plat is en niet rond…

    En nu even on topic, ik blijf zweren bij de echte M6. Naar mijn mening is het kwasie onmogelijk om het beter te doen dan bmw zelf. De M6 blijft ook gewoon de mooiste!!!

    Login om te reageren
  58. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 18:02

    @ Rick dos

    Dat BMW goede auto’s maakt (in de zin van duurzaamheid) wordt gecreërd door de marketingmachine achter BMW. En uit de onwetende ‘volksmond’ wordt ook maar wat geroepen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat BMW niet meer als gemiddeld presteerd als het gaat om duurzaamheid. Het zijn namelijk de Japanse auto’s die het duurzaamst zijn.

    Overigens, niet alleen Ferrari, Maserati en Lamborghini maken mooie auto’s. Ook Aston Martin, Alfa Romeo en Jaguar kunnen er wat van…

    Login om te reageren
  59. Thom zegt

    7 november 2006 om 18:04

    het is best ”wennen”

    Login om te reageren
  60. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 18:12

    @ pvl

    Kun je het ook onderbouwen waarom mijn redernering verkeerd in elkaar zit (dat is waarschijnlijk wat je als onwetende en geïndoctrineerde bedoeld)?

    Ik heb zeker een aantal BMW’s bereden… En moet zeggen dat mij dat absoluut niet tegenviel. Maar er zijn in mijn beleving veel betere te vinden. Ik koop liever een Jaguar of een Alfa Romeo is hetzelfde segment waar BMW zich bevindt.

    Login om te reageren
  61. C8 Competizione zegt

    7 november 2006 om 18:21

    niks mis met die motor, bak enz. maar voor zulke specs verwacht ik wel wat een wat spectaculairder uiterlijk. t’is natuurlijk wel gaaf om een “gewone” 6-serie met 655 pk te hebben…

    Login om te reageren
  62. 911 zegt

    7 november 2006 om 18:40

    @ Ilquadritoglio
    wellus een auto tijdschrift gelezen????????
    ik bedoel… BMW’s worden daarin altijd op het gebied van rijeigenschappen als goed beoordeeld, en dat heeft niets met marketing te maken.

    Of wordt er zelfs in de autojournalistiek omgekocht……??

    Login om te reageren
  63. pvl zegt

    7 november 2006 om 18:52

    @ilquadrifoglio

    Ik denk dat er nu al meer dan genoeg mensen je hier duidelijk hebben willen maken wat ik bedoel. Het probleem is dat jij niet open staat voor een mening die afwijkt van de jouwe. Zoals reeds gezegd bmw maakt niet zo gek veel reclame. En het is niet omdat een merk veel reclame maakt dat ik het daarom goed vind. Kijk naar citroën de absolute “reclame king” deze dagen, toch zeker in België, en eerlijk gezegd ik loop er langs geen kanten warm voor.

    Net als zoveel anderen ben ik bmw liefhebber geworden toen ik de eerste keer meereed met een bmw. En de liefde voor het merk is alleen maar gegroeid toen ik daatwerkelijk zelf op het gaspedaal mocht duwen. Lijkt mij geen kwestie van marketing!!!

    En wat jaguar en alfa betreft, deze merken spelen tegenwoordig minstens een klasse lager dan BMW, audi of mercedes. Jaguar verkoopt voor geen meter, wie wil dan ook een veredelde ford? En alfa tja je kan ze mooi vinden maar op alle ander vlakken mankt het merk lekker achterop.

    Login om te reageren
  64. mgs013 zegt

    7 november 2006 om 18:55

    van de moment dat je design gaat mixen met proffesioneel activiteit kom je bedrogen uit. de meeste echt snelle en brute wagens die het kunnen maken op een circuit (liefst de nordschleife) zien er niet uit. voor mij telt enkel en alleen hoe functioneel is de bak en wat kan hij. vanaf dan ben ik overtuigt. daarna mogen van mij de looks beslissen . M.A.W. mijn vrouw dus. gaat zij er mee akkoord , kopen die bak!!! einde verhaal.

    Login om te reageren
  65. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 19:14

    @ pvl

    Het probleem is dat deze mensen geen of niet genoeg kennis van zaken hebben. Mijn theorie komt uit universitaire marketingboeken, dus ik kan aannemen dat deze klopt.

    Iemand die een auto in het segment van Citroën zoekt zal er wel voor warmlopen, daarom zie je relatief veel Citroëns op de weg.

    Wat betreft Jaguar en Alfa Romeo, daag ik je uit om het te onderbouwen.

    Login om te reageren
  66. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 19:19

    @Ilquadrifoglio
    Ik denk dat we een herhaling van stappen gaan maken.

    Marketing brengt je zover, maar je moet het wel waar maken van wat je claimt. En als je het niet kan waar maken, dan lopen mensen weg.

    En zoals ookal reeds eerder aangegeven, zoveel doet BMW niet aan marketing (in de zin van hun product aanprijzen). Ik denk dat BMW inmiddels zo´n goede reputatie heeft opgebouwd, dat het product voor zichzelf spreekt.

    Login om te reageren
  67. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 19:22

    @Rick Dos;

    Het enige product wat voor zichzelf spreekt is KITT van Knightrider!!!

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 19:29

    @Oul@
    Ja, maar KITT hoeft nog niet eens te spreken!

    Die is gewoon heel erg KOEL! ;) :)

    Login om te reageren
  69. Bimmer zegt

    7 november 2006 om 19:32

    Dat japanners zeer betrouwbare auto’s zijn weet iedereen. Maar hoevaak hoor je dat een BMW totaal weg roest? Kijk ook even naar de gemiddelde kwaliteit van het interieur. Ook daarom kies ik voor een Duitser, en niet voor een Amerikaan of Jap. Je kunt nog zo veel gestudeerd hebben, stukje praktijk ervaring is ook van belang.

    Login om te reageren
  70. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 19:35

    @ Rick dos

    Ben jij bewust onwetend?

    Hoe is BMW aan zijn imago gekomen?

    Precies, we werden overspoeld met “The ultimate driving machine”. Naast dit feit is het een hype om Duitse auto’s geweldig te vinden… Al zien ze er niet uit, het wordt grootschalig verkocht. Kun je niet ontkennen ;)

    Login om te reageren
  71. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 19:40

    @ Bimmer

    BMW is zeker geen slechte auto, maar niet meer als gemiddeld.

    Login om te reageren
  72. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 19:43

    @Ilquadrifoglio

    Ligt het aan mij, of wordt dit een pot ketel verhaa?! ;)

    Hoe BMW aan zijn imago is gekomen? Door jaren bewijzen te leveren van wat ze claimen.
    Heb ik ook een vraag aan jou. Hoe is Alfa Romeo zijn imago kwijt geraakt?

    “Al zien ze er niet uit, het wordt grootschalig verkocht. Kun je niet ontkennen ”
    Nou, laat ik het zo zeggen. Ik kan niet ontkennen dat smaken verschillen. En jouw smaak verschilt (op dit punt) met die van mij.

    Login om te reageren
  73. MCM zegt

    7 november 2006 om 19:54

    @Ilquadrifoglio

    terugkomend op jouw eerste post..ik ben zelf geen BMW-man meer sinds het nieuwe design maar dat BMW top auto’s maakt daar valt naar mijn mening weinig tegen in te brengen. Heb zelf ook met een zes gereden en dat is een heerlijke gt om in te rijden. Over marketing gesproken…wat breng je in tegen het feit dat bijvoorbeeld Jaguar gebruik maakt van Ford technologiën en dat Alfa’s ook gebasseerd zijn op gedeelde platforms…over marketing gesproken..deze auto’s zijn de zogenaamde premium merken van hun groep maar zijn maken veelal gebruik van technologiën afkomstig van de goedkopere “familieleden”…talking about marketing…of wat te denken van het “sportieve Seat”..het goedkope VAG-broertje..

    Login om te reageren
  74. CSL zegt

    7 november 2006 om 20:01

    @MCM

    Bij de presentatie van de kwartaalcijfers heeft BMW-directeur Norbert Reithofer duidelijk gemaakt dat het Beierse merk niet geïnteresseerd is in Aston Martin. Hiermee ontkrachtte hij geruchten over een eventuele overname die de ronde deden.
    ‘We zijn een gespecialiseerd bedrijf en we hebben daarom geen interesse in uitbreiding van onze activiteiten,’ zo verklaarde Reithofer.
    http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5534&cache=no

    Login om te reageren
  75. JANUS zegt

    7 november 2006 om 20:07

    Hè wat ?!
    Zei hier iemand KITT ???!!!

    Login om te reageren
  76. BMW Freak zegt

    7 november 2006 om 20:09

    Vind de rode versie echt afschuwelijk.
    De rode is wel mooi, alleen de voorbumber, daar zou ik de oude op laten zitten, hoewel dat natuurlijk onmogelijk is omdat hij dan onvoldoende koeling krijgt. Nee, doe mij maar de gewone M6

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:14

    Oké! Oude tijden herleven! Wie wilt KITT spelen wie is dan Michael Knight en wie is Devon! :) :) :) :P

    Login om te reageren
  78. JANUS zegt

    7 november 2006 om 20:18

    Mag ik dan weer met Bonnie en April spelen ?!

    Login om te reageren
  79. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 20:20

    @ Rick dos

    Je hebt idd gelijk, zo kunnen we wel jaren doorgaan :>.

    Maar BMW bewijst naar mijn mening niet wat het claimt…

    In het algemeen is Jaguar luxer, Alfa Romeo sportiever en zijn Jappen betrouwbaarder.

    Een combinatie zou de “Ultimate driving machine opleveren”. Maar dit is absoluut niet het geval. Gelukkig maar, anders zou het saai worden in deze Business.

    Maar over Alfa Romeo,

    Alfa Romeo maaktte tot eind jaren ’90 net als Ferrari, Lamborghini en Maserati klote auto’s als het gaat om betrouwbaarheid. Maar omdat een Alfa Romeo voor meer mensen bereikbaar is, kwam dit niet tengoede voor de naam.

    Waarom Alfa Romeo minder betrouwbare auto’s maaktte, is te weiten aan de Italiaanse regering. Die zagen het succesvolle Alfa Romeo als oplossing voor de werkeloosheid in Zuid Italië. Dus zette de overheid daar een fabriek neer, en namen de Alfasud in productie. Deze fabriek was echter veel minder modern dan de fabriek in Noord Italië, en draaide nooit op volle toeren. Daarnaast waren de mensen ook veel minder vakbekwaam, ze waren namelijk gewend op het land te werken :>.

    Gelukkig zijn deze problemen geheel verleden tijd, zowel in Noord- als Zuid Italië.

    Login om te reageren
  80. JustFendi zegt

    7 november 2006 om 20:26

    prachtige discussie.. ik denk eigenlijk dat t er een beetje tussenin zit.. ilquadifoglio heeft gelijk wat betreft ‘gedrocht’, want laten we wel wezen ieder mens met een paar ogen zal moeite hebben met het mooi vinden van de 6 serie.. Dus marketing is zeer zeker een troef van Bmw om deze auto toch grootschalig te verkopen.. Aan de andere kant is het ook zo dat rijden in een bmw een gevoel apart is, zeker als het aardig wat paardjes onder de kap heeft zitten..

    Conclusie: M6 is niet het grootste succes van bmw wat betreft design, dus marketing speelt zeer zeker een rol bij de m6!

    Login om te reageren
  81. autoblogger zegt

    7 november 2006 om 20:31

    LOL @ JANUS

    Login om te reageren
  82. autoblogger zegt

    7 november 2006 om 20:32

    Kan The Hoff niet gewoon meedoen aan de verkiezingen? Dat zou één en ander een stuk makkelijker maken..

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:35

    @JANUS
    We hebben 2 vrouwelijke columnisten……….. Meike=Bonny en Lotte=April dan?!

    Moeten we natuurlijk wel vragen of ze mee willen doen! :)

    Login om te reageren
  84. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:39

    @Ilquadrifoglio
    Ik persoonlijk vind een BMW juist wel die drie eigenschappen hebben. Ik denk echter dat dit weer een smaak issue wordt en daar blijkt dat we van mening verschillen.

    Ik heb impressies gezien van de 166 en als dat hem wordt dan wordt ie echt prachtig! 1 ding is zeker duidelijk, Alfa is weer goed aan de weg aan het timmeren!

    Login om te reageren
  85. JANUS zegt

    7 november 2006 om 20:47

    @autoblogger en Rick 2
    Kijk uit wat je zegt.
    Dit kan weer een hele lange en oeverloze discussie worden !
    (Alweer sorry Oul@ ;-) )

    Login om te reageren
  86. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 20:57

    @JANUS
    What did you say Michael?!…..

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    7 november 2006 om 20:59

    Heb niet alles gelezen maar is het iemand hier al opgevallen dat de naam van het ding NERGENS op slaat?

    Hoezo Roadster?

    Login om te reageren
  88. JANUS zegt

    7 november 2006 om 21:14

    @WoOody.
    Was mij inderdaad opgevallen maar in het stukje staat dat hij ook als cabrio verkrijgbaar zal zijn. Neem aan dat men dat bedoelt !?

    @Rick dos.
    Murdock you fool ! (Of zit ik er nu alweer naast ?!)

    Login om te reageren
  89. CSL zegt

    7 november 2006 om 21:18

    Inderdaad, als je het goed leest staat er duidelijk erbij dat hij ook als een cabrio verkrijgbaar is.
    —-De 6-serie “Typhoon Roadster” krijgt daardoor een vermogen van 655 pk en is verkrijgbaar als coupe en cabrio.—-

    @autoblogger
    het is “CSL” en niet “C.L GTR” ;)

    Login om te reageren
  90. Oul@ zegt

    7 november 2006 om 21:31

    @Janus:
    Oeverloze discussies.
    Kerel, dat hebben ze hier bij autoblog uitgevonden.
    Iedereen is Cum Laude geslaagd en is tegenwoordig Prof.drs.ing etc….. In de Oeverloze Discussiële Problematiek.
    En iedereen denkt het beter te weten.
    Laten we vooral door blijven gaan, houdt het levendig.

    Trouwens, jij belandt van Knightrider in de A-team, moet ik nu gaan beginnen over Airwolf of mag dat niet omdat daar geen auto in voorkwam?

    Login om te reageren
  91. Citrofiel zegt

    7 november 2006 om 21:34

    Ziet er strak uit!

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 21:34

    Ja hallo! Is echt niet leuk spelen met jullie….. :)

    Login om te reageren
  93. JANUS zegt

    7 november 2006 om 21:34

    @ Oul@.
    LOL :-D

    Airwolf was wel kik maar die meneer Stringfellow was een beetje zielig. Geef mij McGyver maar !

    Login om te reageren
  94. JANUS zegt

    7 november 2006 om 21:38

    Rickie is jaloers.
    Rickie is jaloers.

    Login om te reageren
  95. autoblogger zegt

    7 november 2006 om 21:40

    @CSL: dan moet je je naam even aanpassen bij je emailadres ;)

    Login om te reageren
  96. Rick dos zegt

    7 november 2006 om 21:44

    @JANUS
    Ik ben niet jaloers, JA! ;) :P

    Login om te reageren
  97. pvl zegt

    7 november 2006 om 22:58

    Ik citeer:
    … Mijn theorie komt uit universitaire marketingboeken, dus ik kan aannemen dat deze klopt.

    Eerst en vooral als jouw theorie uit marketingboeken komt dan is die niet van jou maar van de auteurs van die boeken. Een paar referenties zouden hier niet mistaan hebben, kwestie van je woorden wat kracht bij te zetten.

    Vervolgens, vroeger toen ik klein was en van mijn ouders naar de kerk moest gaan zij de pastoor altijd, ik citeer (ja nog maals) : “god is schepper van hemel en aarde, het staat in de bijbel geschreven”… Juist ja!

    Sry kerel maar omdat een of andere wizzkid een boek schrijft betekend dat nog niet dat het waar is wat die pipo aan het verkondigd. Ik vertrouw liever op mijn eigen gezond verstand en de “theorie” van de proefondervindelijkheid.

    Het is echt een simpel consept. Kijk als je wil weten hoe een appel smaakt dan zoek je dat toch ook niet in een universitair boekje op, je bijt er gewoon in. Als ik wil weten hoe een auto rijd, dan ga ik geen theorien gaan bestuderen achter de marketing strategie van het bedrijf die dat voertuig op de markt heeft gebracht. Neen, dan ga ik naar een lokale dealer en vraag een proefrit aan. Zo simpel gaat dat beste jongen. Zo ben ik er in de praktijk voor mezelf achter gekomen dat BMW verdomd goeie wagens maakt. Jaguar en Alfa, om maar enkele voorbeelden te noemen, bleken helemaal niet zo indrukwekkend te zijn als hun naam liet vermoeden. Ronkende namen, geen super wagens. Zie je, daarvoor moest ik geen boek openslaan!

    En nog iets als je toch zo een theoreticus bent, leg dan eens uit waarom een bmw het in cijfers uitgedrukt altijd zoveel beter doet dan een jag of een alfa???
    Waarom levert een moter van merk A beter prestaties dan een moter van merk B? waarschijnlijk omdat merk A beter zijn best heeft gedaan? Of zit ik er weer radicaal naast? Hetzelfde geld voor remtesten, elandtesten, circuit testen enzovoort.

    Dus jonge als je nog eens iets wil verkondigen zeg dan niets steeds “onderbouw deze theorie eens even” maar zorg er eerst voor dat je eigen theorie op iets trekt. Dat bespaart ons veel nutteloze en vooral irritante discuties in de toekomst.

    Versta me niet verkeerd, ik heb niets tegen boekenwijsheid, die kan heel nuttig zijn, als ze gebruikt wordt binnen de juiste context. En bespaar me weer die brainwash flauwekul. Ik heb ook gestudeerd, ik heb ook vakken gehad als communicatieleer, psychologie en sociologie. Reclame kan heel machtig zijn, maar niet zo machtig dat je de helft van de wereld kan wijsmaken dat een middelmatig merk ultimate driving machines maakt. Het blijft ook echt raar dat alleen jij BMW zijn snode plannen doorziet en de rest van de wereld maar hersendood die rommel blijft kopen.

    Amai dat lucht op!!!

    Gesnopen?

    Login om te reageren
  98. pvl zegt

    7 november 2006 om 23:00

    btw voor degenen die het nog niet doorhadden, dit was voor onze goeie vriend “Ilquadrifoglio” bedoeld

    Login om te reageren
  99. CSL zegt

    7 november 2006 om 23:02

    Op de website ”supercars.net” zag ik een foto staan van de BMW M6 2006 AC Schnitzer Tension Street Version in de kleuren Zilver en Zwart! Foto’s zijn genomen op de SEMA-show.
    http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=1025&pgID=3&pID=470137&first=true

    Dit was de eerste versie:
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/14/bmw_m6_ac_schnitzer_op_de_iaa

    Meer foto’s van de supercars op de SEMA-show etc..:
    http://www.supercars.net/gallery/119513/1025/3.html

    Login om te reageren
  100. Ilquadrifoglio zegt

    7 november 2006 om 23:38

    @pvl

    Dacht ik klaar te zijn met deze discussie…

    Maar goed,

    “En nog iets als je toch zo een theoreticus bent, leg dan eens uit waarom een bmw het in cijfers uitgedrukt altijd zoveel beter doet dan een jag of een alfa???
    Waarom levert een moter van merk A beter prestaties dan een moter van merk B? waarschijnlijk omdat merk A beter zijn best heeft gedaan? Of zit ik er weer radicaal naast? Hetzelfde geld voor remtesten, elandtesten, circuit testen enzovoort.”

    Kan ik over gaan schrijven maar dit zegt genoeg:

    http://video.google.com/videoplay?docid=-3533466381266186039&q=alfa+159

    http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-2101920,00.html

    Het zijn geen snode plannen van BMW, alle merken proberen het.

    Login om te reageren
  101. Bimmer zegt

    8 november 2006 om 00:08

    “By Jeremy Clarkson of The Sunday Times”

    Bij de woorden Jeremy en Clarkson kun je al stoppen met lezen, want dan weet je dat BMW altijd het onderspit zal delven.

    En kijk ook even deze video:
    http://youtube.com/watch?v=Ayk_Sh_8dMY

    Die mensen snappen waar het allemaal om draait.

    Login om te reageren
  102. Z-Rider zegt

    8 november 2006 om 00:18

    @ Ilquadrifolio:

    Was even een tijdje afwezig geweest op het blog en het eerste wat ik lees is deze discussie. Gelukkig heb ik de moeite genomen om alle posts te lezen en even na kunnen denken om nog wat nuttigs toe te voegen aan deze discussie. Jouw kern draait om het de hele “marketingstrategie” die iedereen blind maakt.

    Je onderbouwd het met theoretische kennis die je opgedaan hebt en uit boeken tot je hebt genomen. Als je goed leest naar wat voor posts er staan en wat voor mensen de site bezoeken dan kan ik niets anders concluderen dat de mensen hier zich niet gek laten maken door de MEGA RECLAMES van BMW. (kom trouwens zelf bijna geen BMW reclame tegen). Het feit is dat de mensen hier en ik denk ook elders zich laten leiden door emotie verkregen door eigen ervaring i.p.v. reclame.

    DUSSSSSSSSSSSS je motivatie was leuk geprobeerd maar helaas. Je BMW haat moet toch echt ophouden want het beinvloed je denkwijze.

    Login om te reageren
  103. CSL zegt

    8 november 2006 om 00:30

    @Z-Rider
    Ik ben het hier met je eens!

    Login om te reageren
  104. pvl zegt

    8 november 2006 om 00:35

    @Ilquadrifoglio

    Redelijk flauw zou ik zo zeggen. Het lukt niet meer met eigen woorden dus ga je het proberen met één filmpje waar dan uiteindelijk eens één alfa er als eerste uitkomt op één test … gebracht door auto motor und sport of zal ik auto mercedes und sport zeggen regelrechte bmw haters. Hetzelfde kan van Clarkson gezegd worden, er zijn trouwens tientalle topgearfilmpjes op het net te vinden waar diezelfde bmw hatende clarkson moet toegen dat de bmw kwa rijgedrag en prestatie toch de norm is in zijn klasse…

    Eerlijk gezegd ik had meer van jou verwacht. Wees een man en probeer eens te weerleggen wat ik daar heb aangehaald en als dat uiteindelijk niet lukt geef dan tenminste toe dat je theorie veel te radicaal is en behoorlijk fout zit.

    i say good day

    Login om te reageren
  105. Michael zegt

    8 november 2006 om 00:42

    Damn, wat een stelletje zeikerds zijn jullie :p lolz j/k! Vergeet niet dat het maar een automerk is he;-)

    FF over die beemer: damn die ziet er echt goed uit!! Ik vind het juist een hele geslaagde bodykit. En die motor, wat kan ik zeggen behalve SUBLIEM!!!

    Login om te reageren
  106. Z-Rider zegt

    8 november 2006 om 00:52

    @ PVL:

    Ik ben niet eens ingegaan op die filmpjes en artikelen omdat:

    A: Jeremy Clarkson a.k.a. The Britisch Beemer Hater er een vinger in de pap had.

    B: Inderdaad Mercedes und Motorsport.

    C: Die post getuigd van een barst in zijn redenering…

    Login om te reageren
  107. pvl zegt

    8 november 2006 om 00:54

    Zeg nooit “het is maar een automerk” op een autoforum vol fanatiekelingen ;) (en ja ik hoor daar ook bij :) )

    Ik heb gewoon een hekel aan mensen die dingen liggen te beweren die kant nog wal raken. Sommige mensen geloven echt hun eigen leugens …
    Trouwens we moeten het niveau toch een beetje op peil houden :d

    Login om te reageren
  108. pvl zegt

    8 november 2006 om 00:57

    @ Z-rider

    Hier spreekt een verstandig man!!!
    Zoiets mag ook gezegd worden, ;)
    mare nu ga ik toch es mijn bed gaan opzoeken.

    Nog een prettige nacht toegewenst!

    Login om te reageren
  109. Z-Rider zegt

    8 november 2006 om 01:05

    @ PVL

    Thanx!

    Sweet dreams!

    Login om te reageren
  110. pluis zegt

    8 november 2006 om 12:52

    “Het zijn namelijk de Japanse auto’s die het duurzaamst zijn.”

    mijn eerste auto was een Suzuki, die had ik nieuw gekocht.
    na 100.000km heb ik deze weer verkocht omdat er overal speling op kwam
    (na 3 jaar)
    daarna heb ik een 12 jaar oude BMW gekocht die strakker stuurt en beter ree
    op lange stukken.

    daarna heb ik nog meer BMW’s gekocht en de enigste reclame die ik ooit van
    BMW gezien heb, zijn de boekjes bij de BMW dealer zelf.
    maar, daar zat ik altijd omdat ik al wist wat ik ging kopen of wist waarom ik
    daar kwam, niet omdat de boekjes dat zo vertelden.

    de enigste tak waar ik denk dat marketing heel sterk is, is de MINI-afdeling van
    BMW.
    deze tak is niet orgineel BMW, maar met marketing toch sterk om winst te
    draaien voor het bedrijf.
    ze moeten wel, wie koopt er nu een veel ste klein autootje met voorwielaandrijving
    voor zoveel geld??

    deze kar zou ik echter nooit kopen, ligt geheel niet in mijn smaak en uitstraling.
    wordt eerder een Z4 3.0

    Login om te reageren
  111. BMW 323Ci zegt

    8 november 2006 om 14:35

    @pluis

    Ben het met je eens, wat er ook gezegd wordt over BMW hier op autoblog.nl of waar dan ook, ik weet dat ik niets anders moet hebben dan een BMW,
    die wagen biedt mij gewoon bijzonder veel rijplezier en ik ben niet bereid om dat snel op te geven.

    Login om te reageren
  112. stefaan zegt

    8 november 2006 om 16:22

    geschift machinetje

    Login om te reageren
  113. stefaan zegt

    8 november 2006 om 16:25

    nog ietske over die filmkes, der zijn wel veel filmkes da clarckson positieve dingen zegt over BMW, gelijk den 650i, hij noemt de motor ne nuclieairen bom en den M5 E60, vind hij een echte M5, hij vindt hem geschift, en kijk dan wel naart stuk dat hij op de M knop duwt en nie zevert over de zagende GPS en de pinkers, , want ikzelf rij met een 5 serie E60 en ik kan er perfect met werken, no problem at all…

    Login om te reageren
  114. CSL zegt

    8 november 2006 om 22:28

    Als je mening door die van Clarckson laat baseren dan denk ik dat je maar iets aan je IQ moet doen.

    Login om te reageren
  115. Susp1cious zegt

    9 november 2006 om 18:36

    Racing Dynamics is toch wel 1 van de vetste tuners!! Maken geen gebruik van turbo’s of iets dergelijks. Ze halen al het vermogen uit het verbeteren van de motor, in- uitlaat systeem en veranderde software. Knap dat er nog van deze mannen zijn die echt met motoren kunnen werken!

    Login om te reageren
  116. CSL zegt

    9 november 2006 om 18:45

    Ther is no placement for displacement!

    Login om te reageren
  117. H.J. Vaesen zegt

    11 november 2006 om 13:17

    Heb voor het eerst de gehele thread gelezen. Autoblog is een website met laag niveau, zo ook de reacties op deze thread. Meneer pvl en meneer Ilquadrifoglio proberen hier een beetje academisch te reageren maar het riekt hier naar HBOers.
    Het is een FEIT dat BMW’s kwalitatief gezien slechter zijn dan Japanse evenbeelden. Dat wijzen Duitse TüV testen uit.
    De gehele thread gaat over de toegevoegde waarde van marketing. De gemiddelde marketingprijs in Nederland per verkochte BMW 3-serie was in 2005 € 1700,=.

    Het kopen van een auto is 99% emotie, black-box principe. Als we allemaal puur rationeel zouden handelen reed heel Nederland in een Toyota Prius.

    Het heeft dus totaal geen zin om hier diep triest een week over te discussieren. Zoiezo is de kennis van Dhr. Ilquadrifoglio erg matig. Daarnaast is zijn kennis van de Nederlandsche taal ook, zeer matig. Desondanks komt hij er goed mee weg op deze met pubers gevulde website. Chapeau.

    Login om te reageren
  118. sacha zegt

    11 november 2006 om 14:31

    @H.J. Vaesen: U ook van harte welkom op onze mooie site!

    Login om te reageren
  119. CSL zegt

    12 november 2006 om 14:46

    Welkom professor H.J. Vaesen

    Login om te reageren
  120. apejotje zegt

    10 juni 2007 om 23:33

    simpel doch eng snel gebakje lijkt me.al zou ik het geld hebben dan graag n zwarte versie omdat m,n huidige 88er 3serie met3,8 motor ook zwart is en leuk met producten uit zuffenhausen meedoet. ach,wie weet,heb ik nog s mazel met de staatsloterij. blijft leuk spul die bmw,s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North