• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 635d coupe en cabriolet

Auteur: Wouter, gepost 1 november 2006 om 08:30 – 45 Reacties

BMW 635d


De BMW 6-serie kennen we en de 286 pk sterke 3.0 liter twinturbo diesel kennen we ook. De combinatie is nieuw en mag ook gerust verrassend worden genoemd.

Toch komt de 635d er in zowel een coupe als een cabriolet versie. De 286 pk is in ieder geval ruim voldoende voor een begrensde top van 250 km/u. De sprint naar de 100 zal een tel of zes duren volgens mijn trouwe zakjapanner. En hoewel de rationale achter dikke diesels mij vaak ontgaat, mag de 635d toch voor de deur worden gezet.

Dat is niet al het dieselnieuws wat BMW voor ons in petto heeft: de 3-serie CC cabriolet en coupe komen er ook als 163 pk sterke 320cd. Goed voor de leasesletjes die graag een tandje smaakvoller nagelend aansluiten in de file.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Diesel

Vorig bericht: « Wallpaper Wednesday: Audi RS4
Volgend bericht: Quadzilla: buggy voor de openbare weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    1 november 2006 om 08:58

    De 3.0d twinturbo van BMW zal zeker wel een heerlijke motor zijn. Ik vind echter, call me old fashioned, dat een diesel niet in een coupé en vooral niet in een cabriolet thuishoren….Dat gezegd hebbende, mag die natuurlijk wel voor mijn deur staan hoor. Ik zal dan niet klagen…….. :)

    Login om te reageren
  2. flrs zegt

    1 november 2006 om 09:14

    LEkkkurrr , Dat zal wel een hoop van de verkopen voor zijn rekening gaan nemen, en ik hou denk ik wel van leasesletjes in een BMW 635 d cabrio :D:D

    Login om te reageren
  3. henk zegt

    1 november 2006 om 09:26

    dat je nou zo’n niet al te groot dieseltje in zo’n 3 serie coupe/cabrio stopt heb ik vrede mee, maar om in zo’n grote 6 serie te plaatsen…beetje jammer

    Login om te reageren
  4. Ralph zegt

    1 november 2006 om 09:31

    @henk
    als je ooit in een 535d hebt gereden zal je NOOIT zeggen dat dit een klein dieseltje is. Qua prestatie niveau zal hij tegen de oude 645i aan zitten en hij is zeker rapper dan de 630i

    Login om te reageren
  5. PuB zegt

    1 november 2006 om 09:41

    verassend = verrassend -edit: dank u!-

    verder een puike bak

    Login om te reageren
  6. JR zegt

    1 november 2006 om 09:47

    @ Rick dos: Tis mooi om te zien dat jij echt rotsvaste principes en overtuigingen hebt :-D

    Login om te reageren
  7. Eric zegt

    1 november 2006 om 09:53

    @Ralph
    Een vriend van me heeft een 535d touring en als je kickdown geeft heb je een enorme trekkracht. Hij blijft doortrekken tot 250km/h. (begrensd,hé)

    Als je deze motor in een 6-serie steekt krijg je een echte lange afstand cruiser.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    1 november 2006 om 10:37

    Eric, wat maakt een 6-serie meer tot een lange afstandscruiser dan een 5-serie? Volgens mij koop je een 6 omdat je die mooier vind of omdat je graag een hoge afschrijving hebt.

    Login om te reageren
  9. Trevor zegt

    1 november 2006 om 10:48

    Nu nog die rare opgeplakte kofferdeksel eraf…….

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    1 november 2006 om 11:34

    @JR
    Ik doe mijn best JR….ik doe mijn best…… :) ;)

    Login om te reageren
  11. G zegt

    1 november 2006 om 12:14

    vanaf wanneer zal de diesel leverbaar zijn?

    Login om te reageren
  12. d_vdm zegt

    1 november 2006 om 12:15

    Ik dacht dat Mercedes in de jaren ’70 al een diesel in een coupe lepelde: de W123 240 of 300CD coupe? (5-cilinder diesel meen ik). Ging wel ietsje langzamer dan de BMW, maar concept is hetzelfde.

    Login om te reageren
  13. McelloNL zegt

    1 november 2006 om 12:42

    Eindelijk :D ik ben echt een diesel fan, dus juich het alleen maar toe dat BMW de twinnie in de sechser gooit!

    Login om te reageren
  14. HAS zegt

    1 november 2006 om 14:07

    haha dit zou leuk zijn 286 pk sterke 3.0 liter twinturbo diesel in de 3-serie cabrio lolz

    Login om te reageren
  15. JR zegt

    1 november 2006 om 14:13

    @ d_vdm: Klopt helemaal. De W123 300CD was/is een enorm populaire auto in de Verenigde Staten. Ze worden tegenwoordig ook veelvuldig terug naar het oude continent geïmporteerd. Een bedrijf wat zich daar in nederland erg mee bezig houdt is CeKa Classiccars. Ze hebben nu geen één staan, maar regelmatig hebben ze een aantal staan.

    http://www.cekaclassiccars.nl/aanbod.html

    Login om te reageren
  16. Ex- vr6 rijder zegt

    1 november 2006 om 14:16

    Wie had nou verwacht dat de vintage 6 serie zo’n hit/ kanon zou worden.. ik niet !.. Maar netjes hoor BMW, ga zo door

    Login om te reageren
  17. Z-Rider zegt

    1 november 2006 om 14:47

    Tja je had er natuurlijk op kunnen wachten dat de 6 ook aan de beurt zou komen met de diesels in de cabrio…

    Die 535 diesel is echt een beesd en doet zeker niet onder voor een bezine motor. In de 6 zal die zeker tot zijn recht komen en menig benzine rijder het nakijken geven. In de nieuwe 3 serie cabrio zal het ook zeker niet misplaatst zijn,maar…. Ik deel ook de mening dat een diesel niet in een cabrio thuis hoort, maar ja wat doe je eraan als er een grote vraag naar is….

    De chiptuners zullen degenen die het standaard vermogen niet genoeg vinden weer fijn op hun wenken bedienen en dan is het echt oppassen geblazen als er weer eens iemand je uitgaat dagen…

    Login om te reageren
  18. Guz zegt

    1 november 2006 om 14:50

    elite lease

    Login om te reageren
  19. alexander zegt

    1 november 2006 om 18:17

    de moter lijkt/is top maar gaat dat dieselmoter geluid niet irriteren. en bij een diesel denk ik aan een bestelbusje. als iemand een diesel met een dikke uitlaat heeft of heeft gehoord zeg het aub even

    Login om te reageren
  20. henk zegt

    1 november 2006 om 18:35

    @ Ralph,

    ja misschien heb je wel gelijk…tijdje geleden in nieuwe 330d touring mee gereden en dat ding bleef ook maar gaan, laat staan 33. 3.5 liter diesel

    Login om te reageren
  21. Ralph zegt

    1 november 2006 om 20:14

    @alexander

    tja als je echt een race geluid wil moet je hem idd. niet kopen maar wil je juist veel rust in de auto dan moet je echt een diesel hebben. Bij een test van topgear was de 535d enkele db’s stiller dan de 545i!

    Login om te reageren
  22. Cuore sportivo zegt

    1 november 2006 om 21:05

    ik heb de 6 nooit mooi gevonden. Die neus en die koffer komen toch niet met elkaar overeen ? ’t Lijkt dat die constant ruzie maken!! De 8 van vroeger had nog iets, maar ik ben dan ook oldskool.

    Login om te reageren
  23. Ricardo zegt

    1 november 2006 om 21:27

    wanneer word de 635d leverbaar?

    Login om te reageren
  24. porsche fan zegt

    1 november 2006 om 22:05

    kan je wel weer zien wie er geen echt sportwagens bouwen he

    Bmw
    mercedes
    en nog wel wat:P

    je moet ook een porsche nemen als je een echte sportwagen wil :D

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    1 november 2006 om 22:18

    @porsche fan: yada yada! het is slechts wachten op een Cayenne diesel…

    Login om te reageren
  26. Ricardo zegt

    1 november 2006 om 22:47

    Wanneer kan je de 635d bestellen?

    Login om te reageren
  27. autoblogger zegt

    1 november 2006 om 23:08

    @Ricardo: dat is nog onbekend, we hebben echter info dat ie er komt…

    Login om te reageren
  28. realist zegt

    2 november 2006 om 01:29

    prachtig zowel van moter/wagen die 6 serie.
    een wagen voor de iets oudere gebruiker die het gemaakt heeft.

    Login om te reageren
  29. Sander zegt

    2 november 2006 om 16:26

    Waarom geen 645d? De 4.4 liter achtcilinder diesel uit de 7-serie vind ik meer bij de 6 serie passen dan de 3.0 liter zescilinder uit de 3 en de 5-serie.

    Login om te reageren
  30. Ricardo zegt

    2 november 2006 om 17:04

    oki als die leverbaar word, zou ik het graag willen weten, dan laat ik heb chippen.
    dan krijgt die auto 341 PK en 700 NM, dan is die sneller dan de 645i, ik denk iets minder snel dan de 650i, wat denken jullie?

    Login om te reageren
  31. RCKR zegt

    2 november 2006 om 20:57

    Geeeeeeeiiiiiiiiiiiiilllllllllll

    Login om te reageren
  32. EMC zegt

    6 november 2006 om 15:11

    Ben vanmorgen bij BMW langsgeweest en het is zeker dat de 635d er komt, doch pas in september 2007 leverbaar én tevens met een lichte facelift. De nieuwe biturbo benzinemotor met 306 pk uit de nieuwe 3-coupé zou er ook in komen ipv de huidige 258 pk lichte drieliter… Om naar uit te kijken dus!

    Login om te reageren
  33. jordey zegt

    21 november 2006 om 19:44

    4 deurs m6!!!

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    20 februari 2007 om 01:00

    Gelezen via http://www.carmagazine.co.uk/secret_new_car.php?sid=486&page=1

    A BMW 6-series with a twin-turbo diesel engine? I like the sound of that…
    So do we. CAR Online has learned that BMW will squeeze its mightily impressive twin-turbo diesel into the 6-series later this year. It’s the same engine we’ve come to love in the 5-series – and with a stonking 413lb ft of torque, it’s got more muscle than the M6 range-topper.

    We won’t know more details until the car is announced formally later in the year, but with the 272bhp 3.0-litre diesel six-pot under the bonnet, it’s not going to be slow. The 535d donor car can tear to 60mph in 6.5sec and feels even quicker in the mid-range.

    It should be the perfect combination for a GT-style coupe, like the 6-series. The new engine will be launched as part of a mid-life shake-up for the Six.

    Duhh ;)

    Login om te reageren
  35. Peter zegt

    4 mei 2007 om 11:45

    Fijn voor degenen die toch een mooie coupé willen rijden maar dat ook veel doen. Aanschaf zal duur zijn maar snel en relatief zuinig.
    Eerst maar eens kijken naar een 3 coupé diesel dan maar..

    Login om te reageren
  36. Peter zegt

    4 mei 2007 om 11:46

    Sowieso altijd chippen die diesels en turbomotoren

    Login om te reageren
  37. 6.45ci zegt

    30 mei 2007 om 16:20

    met de komst van een 635diesel word de bmw 6 reeks beschikbaar voor een te groot deel van de bevolking ze hadden het bij de m6 , 6.45ci (nu 6.50i) moeten houden om de exclusiviteit te behouden! Een 630i en 635d zijn toch geen sport auto’s meer? er moet op zijn minst een zware V8 in!

    Login om te reageren
  38. Ron zegt

    26 juni 2007 om 09:26

    De gerestylde 6-Serie gaat per september a.s. in produktie en is reeds te bestellen. Dit geldt tevens voor de 635d. Prijzen van zowel de auto als de opties worden medio juli verwacht. De motor is analoog aan die uit de 3 en 5-Serie.

    Login om te reageren
  39. majinstar zegt

    2 november 2007 om 12:23

    Injectie gaat boven alles.

    Login om te reageren
  40. CHICO zegt

    18 maart 2009 om 20:15

    IK HEB EEN 635 D CABRIO HELEMAAL VOLOPTIONS WEETJE HOE DIK DIE AUTO IS IEDEREEN KIJKT ZE WORDEN ALLEMAAL GEK DUS KOM NIE OUWEHOEREN DIESEL PAST HIER EN DAAR NIE IK RIJ 880 KM MET VOLLE TANK WEETJE HOE LEUK WAAROM ALS JE GELD HEBT MOET JE HET UITGEVEN VOOR BENZINE XXXXXXXXXXXXX

    Login om te reageren
  41. CHICO zegt

    18 maart 2009 om 20:17

    BY THE WAY MENSEN MET E 6 MET EEN BEZINE MOTOR DIE GASTEN RIJDEN NOOIT ALTIJD VOOR DE DEUR MET DIE AUTO WAT HEB JE ERAAN DAN HE BENZINE SUCKS

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    18 maart 2009 om 20:25

    @CHICO ..
    als jij van “geloofwaardige verhalen schrijven” je beroep zou maken ..
    ben je in 2 jaar tijd triljardair ..

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. BMW 635d - German Car Scene schreef:
    1 november 2006 om 11:13

    […] [Source: Autoblog.nl] […]

    Login om te reageren
  2. Motor Authority » BMW 635d Coupe and Cabriolet schreef:
    1 november 2006 om 12:20

    […] [Source: Autoblog.nl] […]

    Login om te reageren
  3. autojurnal » Diesel pentru BMW Seria 6 schreef:
    2 november 2006 om 15:15

    […] Daca datorita insonorizarii exceptionale a interiorului la Seria 6 coupe nu va fi nici o problema cu motorul diesel, fanii nu stiu inca ce sa se astepte de la versiunea cabrio, ce va fi si ea dotata cu acelasi propulsor. Sursa: autoblog.nl […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North