• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 640d krijgt vierwielaandrijving [xDrive]

Auteur: ricardo, gepost 24 februari 2012 om 10:09 – 38 Reacties

BMW 640d xDrive

De nieuwe Zesser met een dieselmotor in 5,3 tellen naar de honderd km/u stoempen? Ja, het kan.

Nieuw aan de line-up van de 6 Serie is dit met xDrive uitgeruste dieselspeeltje, BMW’s antwoord op de Quattrofetisjisten uit Ingolstadt. En tot voor kort zagen we xDrive nog niet in combinatie met diesels bij deze coupé, alleen op modellen als de 650i. De 640d heeft het bekende 3.0-liter TwinPower Turbo commonrailblok aan boord, goed voor 313 pk en 630 Nm aan koppel. Hiermee sprint je 0,2 seconden sneller naar de honderd km/u dan de reguliere RWD diesel. Winst!

Het brandstofverbruik van de BMW 640d xDrive komt uit op 5,7 á 5,8 l/100 kilometer, hangt een beetje af van de gekozen bandenmaat. Deze best wel zuinige cijfers worden mede behaald door Brake Energy Regeneration, en het altijd-afslaan-bij-stoplichten-systeem (Auto Start-Stop). De verschillende rijmodi bestaan uit SPORT, SPORT+ en COMFORT. Maar voor de hardcore hypermiler is er nog zoiets als ECO PRO.

Nederlandse prijskaarten ontbreken nu nog, maar in Genève kan iedereen er even zelf omheen lopen. Niet dat zulks boeiend is, hij ziet er -op de badges na- immers niet anders uit dan een RWD 640d. Kijk maar.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Heet! BMW i7 krijgt het warm
    Heet! BMW i7 krijgt het warm
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Opgefriste BMW 3 Serie
    Opgefriste BMW 3 Serie krijgt bijzonder instrumentarium

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Coupe, Diesel, f13, geneve-2012

Vorig bericht: « Driedeurs BMW Concept M135i: ruim 300 pk
Volgend bericht: Maakt Vorsteiner de Porsche 991 aantrekkelijker? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Poll zegt

    24 februari 2012 om 10:15

    Wat moet je nou met eco pro op ’n twinturbo zescilinder..

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 februari 2012 om 10:30

      @Poll: …het feit dat je’m uit kan laten…is ook een vorm van ‘macht’ en dito ‘misbruik’…kicken veel kalige dikke mannekes op hoor ! ;-)

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 februari 2012 om 10:38

      @Poll: Voor de emissie-pijling/keuring.. :D

      Login om te reageren
    • StijnB zegt

      24 februari 2012 om 10:46

      @Poll:
      Ja dat is een grap, in realiteit (test Autogids) zuipt zo’n dieselding nog steeds 10 liter per 100 km.

      Login om te reageren
      • Vreddy_B zegt

        24 februari 2012 om 10:55

        @StijnB:

        Nou dat is toch super zuinig voor zoveel power ;-)

        Login om te reageren
      • tborre zegt

        24 februari 2012 om 11:28

        @StijnB: dat is dan toch een reuze verschil .. maar daar staat bmw wel bekend voor.. sommige autobouwers komen dichter bijd e realiteit met hun verbruikerscijfers dan andere, maar allen zijn ze wel extreem positief…

        Login om te reageren
  2. eklasse zegt

    24 februari 2012 om 10:16

    Wachten op de facelift waarbij ze die lelijke koplampen veranderen en klaar is kees.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      24 februari 2012 om 10:22

      @eklasse: kan je beter de koplampen van de B en de SL verbouwen…

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      24 februari 2012 om 12:23

      @eklasse: als ze dan nou ook die dikke aars er vanaf kunnen halen!

      Login om te reageren
  3. gedwongenleaser zegt

    24 februari 2012 om 10:20

    Ik vind die zwarte echt lelijk, veel te druk. Die rode vind ik dan weer geweldig, die bumper staat ‘m veel beter. En wat mij betreft alleen maar een pluspunt dat xDrive op een diesel met zoveel koppel, moet toch heerlijk zoeven zijn!

    Login om te reageren
  4. eklasse zegt

    24 februari 2012 om 10:29

    Ik heb die SL nog niet in het echt gezien. Op foto’s idd waardeloos.

    Login om te reageren
  5. TDI-goeroe zegt

    24 februari 2012 om 10:35

    BMW’s triturbodieselpowerrrrrrrrrrr met 381pk en 750Nm
    zou niet misstaan in de 6-serie :D

    Login om te reageren
  6. zeeuw zegt

    24 februari 2012 om 10:36

    Ik weet niet of dit als mierenneu**** wordt gezien, maar ik zag nog enkele fouten:

    “Deze best wel zuinige cijfers worden mede behaalt door”.

    In deze zin is “behaalt” incorrect, de juiste schrijfwijze is “behaald”.

    “immers niet anders uit dan een RWD 640d.”

    In deze zin is “dan” incorrect, het juiste woord is “als”.
    (als/dan constructie).

    Verder een erg dikke bak! BMW is goed bezig op diesel-gebied.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      24 februari 2012 om 10:51

      @zeeuw: volgens mij is ”dan” wel juist.. ”ziet er niet anders uit dan..”

      Login om te reageren
    • rickmakkinga zegt

      24 februari 2012 om 11:30

      @zeeuw: Na de woorden ‘ander’ en ‘anders’ moet ‘dan’ gebruikt worden.

      Ik vind de rode zesser ook een stuk mooier. Alles is daar net wat strakker. Maar of het een verbetering is t.o.v. de voorgaande modellen?

      Login om te reageren
  7. james125 zegt

    24 februari 2012 om 10:38

    TWEE fouten:

    -dieselmotor

    -vierwielaandrijving, een bmw hoort achterwielaandrijving te hebben!

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      24 februari 2012 om 15:55

      @james125:

      Denk eens heel goed na..

      Login om te reageren
  8. bempi zegt

    24 februari 2012 om 10:47

    Eén van de lelijkste coupé’s van dit moment. Gatverdamme ! Deze versie heeft zelfs nog meer kerstverlichting dan een Audi.
    Het enige wat ze goed hebben gedaan aan de nieuwe 6 is hem wat slanker / lichter laten maken.

    Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    24 februari 2012 om 10:51

    ben benieuwd wanneer BMW weer mooie wagens gaat maken..

    Login om te reageren
  10. The360box zegt

    24 februari 2012 om 11:00

    Dat 4wd geeft een beetje een vies smaakje. Zoiets als Audi, 1 pot nat ofzo?

    Login om te reageren
  11. atakan zegt

    24 februari 2012 om 11:11

    Ik had gehoopt op een RWD..

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      24 februari 2012 om 11:16

      @atakan: @The360box: Je hebt nog steeds de keus uit een 640d met RWD. Scheelt nog eens in de kosten ook.

      Login om te reageren
  12. kevinRS6 zegt

    24 februari 2012 om 11:48

    Lijkt me een fijne motor maar in een 6 serie toch liever een benzine!

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    24 februari 2012 om 11:48

    Heeft er iemand enig idee wat betreft levensduur van de accu en startmotor bij wagens met start/stop systemen?

    Login om te reageren
  14. tripple zegt

    24 februari 2012 om 12:06

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • nostravinniedus zegt

      24 februari 2012 om 12:34

      @tripple: Die laatste zin vind ik echt niet kunnen doe even normaal! @ redactie van AB. Moderator zou hier ook iets over moeten zeggen vind ik.
      OT: Vind die LEDjes erg vervelend! Ze staan zelden goed op een auto

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        24 februari 2012 om 12:37

        @nostravinniedus: Hij heeft nu een ban aan zijn broek, no worries.

        Login om te reageren
  15. nostravinniedus zegt

    24 februari 2012 om 12:40

    smokalot:You’re dope!!! :)

    Login om te reageren
  16. bass1103 zegt

    24 februari 2012 om 13:24

    BMW heerst!

    Login om te reageren
  17. Northwestern zegt

    24 februari 2012 om 13:24

    Als je een beetje gaat trappen zijn de verbruikswaarden niet meer reëel lijkt me.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      24 februari 2012 om 14:28

      @Northwestern: geldt dat voor jouw auto wel dan?

      Login om te reageren
  18. sebasjuhh zegt

    24 februari 2012 om 16:49

    Smakelijk.

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    24 februari 2012 om 18:40

    echt een dikke bak .. echt vet .. baggerdik en moddervet ..

    dat kunnen de Fransen veeeeeeeel chiquer ..

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    24 februari 2012 om 19:28

    Zo , BMW wordt steeds aantrekkelijker .Jammer van het petten imago .

    Login om te reageren
  21. nomar zegt

    24 februari 2012 om 20:05

    Wooohooow boeiend… Niet dus.

    Login om te reageren
  22. drivingpleasure zegt

    25 februari 2012 om 23:50

    Hele dikke wagen. Ik zit nu in Frankrijk bij een van de BMW X-drive promoties. Hier staat gewoon een dikke 6.50 Xdrive en nog veel meer, heel vet.

    Login om te reageren
  23. jrmpower24 zegt

    28 februari 2012 om 15:42

    Deze heerlijke BMW hoort gewoon achterwielaandrijving te hebben.

    Login om te reageren
  24. Tonnie zegt

    28 februari 2012 om 20:34

    Audi’s pesten, gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North