• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW en Mercedes gaan samen onderdelen inkopen

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2008 om 18:03 – 35 Reacties

Nog betere vriendjes

De geruchten dat BMW en Mercedes closer zouden gaan samenwerken doen al een tijdje de ronde. Maar heeft BMW’s hoofd van ontwikkeling Klaus Draeger tegenover Auto Motor und Sport bevestigd dat beide merken samen onderdelen gaan inkopen.

Fanboys zullen zich niet direct zorgen hoeven te gaan maken, want het zal voornamelijk gaan om onderdelen die niet heel specifiek zijn of bepalend zijn voor de prestaties of de merk identiteit. Doel van de samenwerking is dan ook vooral om lagere kosten te kunnen bedingen bij leveranciers. Want hoe meer je inkoopt, hoe meer korting je kan vragen.

Overigens gaan er ook nog steeds geruchten dat Mercedes en BMW samen een platform voor een kleine auto willen ontwikkelen en dat BMW motoren wil gaan leveren aan onder andere Mercedes. (via: Automotive News)

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Video: Mercedes drift naar BMW-dealer
  • BMW M4 en AMG C63 driften door de stad
    Video: BMW M4 en Mercedes-AMG C63 driften door de stad

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, daimler, Mercedes

Vorig bericht: « Emmen krijgt een nieuw circuit
Volgend bericht: Video: The Nissan GT-R Story – Inside the Supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. technopatat zegt

    22 oktober 2008 om 18:08

    heb ik eigenlijk geen problemen mee, enkel met die motoren een beetje, maar als het de prijs drukt kan het uiteindelijk maar in ons voordeel spelen …

    Login om te reageren
  2. RobertJ zegt

    22 oktober 2008 om 18:08

    euhh, premium concurrenten samenwerken? of is er 1 niet premium? :P

    Login om te reageren
  3. Willem dL zegt

    22 oktober 2008 om 18:09

    Als het een financieel voordeel oplevert en het imago van beide merken gewaarborgd blijft kan ik dit slechts toejuigen!

    Login om te reageren
  4. MATSS zegt

    22 oktober 2008 om 18:24

    als het bij dat kleine wagentje alleen blijft vind ik het ok maar als het topmodel samen zou zijn dan nie zu

    Login om te reageren
  5. Super zegt

    22 oktober 2008 om 18:29

    ach ja, ze gaan tenslotte ook 1 f1 motor gebruiken dus waarom niet;)

    Login om te reageren
  6. Joost zegt

    22 oktober 2008 om 18:37

    @RobertJ waarom telkens weer die premium-shit omhoog halen.. Het is niet meer grappig ofzo xD

    Login om te reageren
  7. jeroen zegt

    22 oktober 2008 om 19:10

    Whahahhha, als mercedes met bmw motoren geleverd gaan worden zullen die mercs ook stijgen in de lijst met minst stilstaande auto`s langs de kant van de weg. zo zie je maar, bmw is gewoon kwaliteit.

    Login om te reageren
  8. ZubZero zegt

    22 oktober 2008 om 19:32

    tjhaa snap ik BMW heeft beste motors ter wereld!

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    22 oktober 2008 om 19:41

    De eerste stap naar een fusie is er! Natuurlijk hoeft dit helemaal niet maar het verleden heeft laten zien dat als er succesvolle strategische allianties plaatsvinden en in de markt is veel sprake van concurrentie dan kan het zo zijn dat na verloop van tijd de joint venture of alliantie omgezet wordt in een fusie of overname. Ik ben benieuwd, maar denk niet dat dit de komende 10 jaar zal gebeuren. Time will tell.

    Login om te reageren
  10. SjoerdV zegt

    22 oktober 2008 om 19:44

    ik begrijp het wel, nu Porsche een groot aandeel heeft in de VW groep. Porsche kan alle niche markten vervullen met nieuwe modellen tegen lage (lagere) prijzen dan dat BMW of Mercedes dat ooit zouden kunnen.

    Ook al heb ik liever een ster in mijn voorruit…ik begrijp de nodige beslissing helemaal.

    Login om te reageren
  11. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 19:47

    @ jeroen & ZubZero: dat is stierenpoep. Mercedes heeft de beste (diesel)motoren. Mercedes is niet voor niets het meestgekozen merk als taxi…

    Heb ooit iemand (die was absuluut geen mercedes-fan) eens horen zeggen: “Er is maar 1 diesel…en dat is ’n mercedes-diesel”

    On-topic: ik heb geen problemen met de samenwerking, als het financieel aantrekkelijk is. Moet het natuurlijk wel in de consumentenprijs doorwerken…

    *bladert door de brochure van de nieuwe C-klasse*

    Login om te reageren
  12. ripjans zegt

    22 oktober 2008 om 19:57

    Alleen maar weer positief, scheelt ons weer een paar eurotjes.

    Login om te reageren
  13. M-lover zegt

    22 oktober 2008 om 19:59

    @Emile_Benz :
    je kan dan wel niet echt zeggen dat ze zuinig zijn of veel vermogen hebben tov alle anderen… (heb voor statistiek het verbruik tegen de cilinderinhoud uitgezet, komt mercedes er echt niet goed uit, en tja,als je dan toch aant rondneuzen bent op de site kijk je ook al eens naar vermogen, en dat valt dan ook al weer tegen naar mijn mening!)

    en ‘ze’ zeggen ook dat merc-jes altijd dampen lijk een schouw, maar ik zal wss met andere mensen praten ;)

    blijft een feit dat het geen slechte motoren zijn, maar daar houd ik het dan ook bij!

    hoe minder de consument moet betalen voor dezelfde kwaliteit hoe beter!

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    22 oktober 2008 om 20:05

    @M-lover .. vermogen is van zo,n ondergeschikt belang ..
    leuk voor reageerders maar niet interessant voor consumenten iig ..

    MB heeft zich echt wel bewezen wat diesels betreft .. en binnenkort komen ze met hele schone .. daar kan de concurentie een puntje aan zuigen .. let maar op ..

    Login om te reageren
  15. M-lover zegt

    22 oktober 2008 om 20:14

    vroeger de besten, maar ingehaald.

    puntjes zuigen, nee, dan moeten ze van ver komen om alle andere merken in halen.
    over ‘superschone’ diesels gesproken, die nieuwe 3l blok van bmw, euro6… pas in 2014 verplicht, nou tegen dan zal mercedes hem ook wel hebben ;)

    Login om te reageren
  16. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 20:20

    @ M-lover: dampen lijk schouw? Ik zie geen rookpluimpie uit m’n uitlaat komen hoor. Ook niet alsof ie op bananenschillen rijdt. Mja, mijn “dieseltje” is ook geen pauperbak…

    Login om te reageren
  17. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 20:20

    …al zeg ik ’t zelf. :roll:

    Login om te reageren
  18. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 20:23

    En zolang ik al die petjes-figuren in hun Kadett-jes en corsa-tjes eruit trek (en ’t nakijken geef) met m’n ouwe diesel, vind ik dat ie vermogen zat heeft… :wink:

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    22 oktober 2008 om 20:28

    @Emile .. toets links-boven effe aceton in .. en druk dan op zoeken ..

    echt een aanrader ..

    Login om te reageren
  20. M-lover zegt

    22 oktober 2008 om 20:39

    is wel de moeite blijkbaar, binnekort ook eens wat ‘booster’ uitproberen in mijn oliestoof ;)

    Login om te reageren
  21. TBK zegt

    22 oktober 2008 om 20:41

    Vroeger kocht ik altijd samen met S. en A. m’n voorraad, leverde aanzienlijk wat korting op. Niks mis mee dus.

    Login om te reageren
  22. Emile_Benz zegt

    22 oktober 2008 om 20:46

    @ lincoln: mwoehahaha, dan rij ik straks ook nieuwere modellen eruit :twisted:

    Login om te reageren
  23. royboy zegt

    22 oktober 2008 om 20:50

    @technopatat: denk je dat het voordeel voor ons zal hebben…. denk het niet, gezamenlijk inkopen, lage kostprijs., zelfde of zelfs hogere verkoopprijs = meer winst!

    Login om te reageren
  24. Rick dos zegt

    22 oktober 2008 om 22:03

    Dit zou wel eens wat verder kunnen gaan dan dit alleen en dan denk ik zelfs aan een soort Piëch/Porsche-Porsche-VAG verhouding…

    Maar dan Quandt-BMW-Mercedes.

    Gezien het feit dat Stefan Quandt een holding company heeft opgezet die zich specifiek richt op auto gerelateerde bedrijven…

    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aQmQZ_RGpg5U

    Login om te reageren
  25. Ary zegt

    22 oktober 2008 om 22:20

    *denkt aan tegelijkertijd samen precies dezelfde schroeven, moeren en boutjes inkopen bij de gamma* xD

    Login om te reageren
  26. ML Benz zegt

    22 oktober 2008 om 23:06

    Als bmw eens gauw een eind gaat fietsen met die
    brakke motoren van ze.

    Ik zou er niet aan moeten denken dat dat mooie mercedes geluidje
    verloren zou gaan als dat kansloze bmw-gejank.

    Als het gaat om schroefjes enzo boeit het me niet. Maar verder moeten
    ze ook zeker niet gaan. Waarom zou mercedes zich zo verlagen?

    Login om te reageren
  27. Pordon zegt

    22 oktober 2008 om 23:19

    Ben het eens met ML benz, zolang het om boutjes en moertjes gaat vind ik het niet zo’n punt. maar als er BMW motoren in een Benz komen te liggen doet Mercedes zich daar niet goed aan. zeker wat diesels betreft.

    Heb een tijdje met de 3.0 TDI van Audi gereden en hebben sinds kort de nieuwe C320 CDI en dat blok voelt toch een stuk prettig

    Login om te reageren
  28. C200 Kompressor zegt

    23 oktober 2008 om 04:38

    Tja ik moet er ook niet eraan denken dat een motor van BMW in een BENZ!!
    Ik zat het laast in een MB W124 Diesel (TAXI) en dat ding hat maar 8.5 ton gelopen en het loopt nog best, zou BMW Diesel motoren ook 8.5 ton kunnen halen??
    Voor mij is maar 1 Diesel, dat is een Mercedes-Benz!!!!!

    Login om te reageren
  29. jack zegt

    23 oktober 2008 om 11:58

    @ iedereen die erover heeft dat het ene merk beter levert als het andere,

    Argumenteer er ook ff bij waarom een motor prettiger loop, ben namelijk best benieuwd wanneer iemand vindt wanneer een motor prettiger is.

    Bijvoorbeeld minder trillingen of iets in de richting.

    Maakt namelijk een discussie een stuk leuker…

    Login om te reageren
  30. AriM6 zegt

    23 oktober 2008 om 12:01

    @ Emile_Benz
    De enige reden die ik zie is wrm veel als taxi gebruikt worden is dat oude mensen houden van mercedes.
    de gasten die wel bereid zijn om 50 euro te betalen voor een ritje van 10 min.
    Voor de rest zie ik geen rede wrm ze mercedes nemen.
    Ik geef je een voorbeel: bij ons in de winkel komt er een kerel en die heeft een 730d.
    Hij gebruikt het als taxi, daarvoor had hij een Mercedes S.
    Hij heeft em na een half jaar weggedaan.
    De reden was omdat de service van mercedes gewoon heel slecht was.
    Bij BMW is dat volgens hem niet zo.
    Als je zo graag wilt weten wat er zo slecht is , dan zal ik het even voor je vragen

    Login om te reageren
  31. LP640 zegt

    23 oktober 2008 om 17:01

    Waarom is het BMW logootje kleiner dan die van mercedes op het topic plaatje?

    Tja zo ver kan het gaan hè ;)

    Login om te reageren
  32. DennieFR zegt

    23 oktober 2008 om 17:08

    Heerlijk voor de puristen hier hahaha.
    Ik kan het overigens alleen maar toejuichen..Als de korting aan de klanten doorberekend wordt tenminste ;)

    Login om te reageren
  33. Richard zegt

    25 oktober 2008 om 20:43

    Het zal best de kosten drukken die samenwerking, maar de kwaliteit van Mercedes !!!! Hebben jullie wel eens een BMW met 5 a 6 ton op de teller gezien. (rijdend en wel?)

    Login om te reageren
  34. MB zegt

    27 december 2008 om 01:09

    mensen die bmw de hemel inprijzen, zijn een stel onwetende tjappies.. kom op, bmw kan je never met een mercedes vergelijken.. vooral niet op dieselgebied. De reden dat ze als taxi worden gebruikt is omdat een mercedes veel kilometers kan maken. Mercedes kan een miljoen halen. Kan een bmw diesel dat halen?? never nooit

    Login om te reageren
  35. willem zegt

    22 februari 2009 om 20:02

    Er is maar een diesel,En dat is een toyota!daar kan geen benz of bmw tegen op

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North