• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW: Geen X1 M en M7, wellicht wel een M1

Auteur: robbie, gepost 14 juli 2009 om 12:02 – 50 Reacties

BMW M7


Hoopte je na de presentatie van het M Sport pakket voor de 7 Serie ook nog op een ‘echte’ M7? Dan heb ik slecht nieuws voor je. Want volgens Kay Segler gaat die er niet komen. Maar wie is hij dan om dat zomaar te zeggen?

Kay zwaait sinds mei van dit jaar de scepter bij M GmbH en hij zou dus moeten weten waar hij het over heeft. Ook een X1 M kunnen we (gelukkig) wel vergeten volgens hem. Kay vindt dat een 760i meer dan genoeg vermogen heeft en een eventuele M7 zou in zulke kleine oplages gebouwd worden dat het nooit rendabel zou zijn.

Een eventuele M-uitvoering van de 1 Serie ziet het BMW M opperhoofd wellicht wel zitten. Al moet hij daar eerst nog een jaar(!) over nadenken. Hij ziet namelijk wel degelijk een behoefte voor een ‘instap’ M-modelletje. Maar het moet BMW natuurlijk wel genoeg geld opleveren.

Maar hoe betrouwbaar zijn deze uitspraken allemaal? Dat blijft natuurlijk lastig inschatten. We weten in elk geval wel dat zijn voorganger (Ludwig Willisch) regelmatig bullshit verkondigde. Een paar voorbeelden:

“Er komt wel een M3 CSL / Er komt geen M3 CSL”
“Er komt geen M5 Touring”
“Er komt geen M6 Cabrio”
“Er komt geen handgeschakelde M5 (E60)”
“Er zal nooit een M uitvoering van een SUV komen”

Allemaal dingen die uiteindelijk niet waar bleken te zijn. Zou onze nieuwe vriend Kay Segler wel de waarheid spreken? Of liegt hij ook alsof het gedrukt staat? (via: autonews.com)

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 7-serie, BMW, Kay-Segler, m1, m7, x1

Vorig bericht: « Foutje, bedankt! Mercedes stopt error in reclame
Volgend bericht: Gespot: Horny Customs Audi R8 en RS6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Buijsman zegt

    14 juli 2009 om 12:05

    m7 was al een tijd bekend dat niet door ging.
    maar m1 lijkt me wel gaaf

    Login om te reageren
  2. Pieter zegt

    14 juli 2009 om 12:05

    Ik hoop allesinds dat hij de waarheid spreek in verband met de X1. Want zowel het model als een eventuele M versie ervan zijn te belachelijk voor woorden.

    Login om te reageren
  3. bmw-e30-7bh zegt

    14 juli 2009 om 12:07

    Ik ben er zwaar mee eens dat er een M instap model moet komen!

    Login om te reageren
  4. emielwind zegt

    14 juli 2009 om 12:07

    ben benieuwd of M GMBH nog iets kan doen met het butt-ugly uiterlijk van de 1

    Login om te reageren
  5. ErikkNL zegt

    14 juli 2009 om 12:11

    BMW mag wel met een instapmodel! M1’tje is nog niet eens zo gek, want de concurrentie heeft toch ook Race modelletjes van hun kleine auto’s. De naam wordt alleen een probleem! Alleen nu loopt BMW wel achter op de concurrentie. Er is weliswaar geen RS8, maar wel S8 en van Mercedes de S AMG dus eigenlijk kan BMW niet achterblijven. Achja we zien het wel!

    Login om te reageren
  6. Buijsman zegt

    14 juli 2009 om 12:12

    bmw moet gewoon bij ieder model een M model maken

    Login om te reageren
  7. cdp1193 zegt

    14 juli 2009 om 12:13

    Die instap-M zal waarschijnlijk rond de 50.000 euro liggen want een 135i kost al 42.100 euro. Voor dat geld pak ik toch liever een 335i

    Login om te reageren
  8. cdp1193 zegt

    14 juli 2009 om 12:17

    edit: Neem ik liever een 335i.

    Login om te reageren
  9. racerx zegt

    14 juli 2009 om 12:21

    De nieuwe B7 van Alpina is ruimschoots voldoende voor klanten die een sportievere 7 serie willen. Er zit alleen geen V12 in.

    Login om te reageren
  10. Headhunterz zegt

    14 juli 2009 om 12:23

    @ erik
    maarja als je kijkt naar de 760i, kan ie echt wel mee met de S8 en S AMG hoor, het is alleen de type aanduiding wat minder ”cool” klinkt

    Login om te reageren
  11. MDA zegt

    14 juli 2009 om 12:28

    Ze wilden toch een extra pittige 1-serie coupe maken die weer ’tii’ zou gaan heten? of wordt dat toch gewoon weer een M1?

    Wel apart trouwens dat er geen M7 komt. Merc heeft wel een S amg en Audi heeft een S8 (maar weer geen RS8)…

    Ach. Na die X5M en X6M sta ik nergens meer van te kijken.

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    14 juli 2009 om 12:35

    Maar een handgeschakelde M5 E60 is bij ons toch helemaal niet te koop? Ik dacht alleen in de US? Of all places….

    Login om te reageren
  13. Merry zegt

    14 juli 2009 om 12:38

    Als er maar kleenexdoekjes uit de deuren komen vind ik het best.

    Login om te reageren
  14. MR2 20V zegt

    14 juli 2009 om 12:39

    Ik hoop dat als er een M-model komt van de 1-serie, ze ‘m geen M1 gaan noemen…!!

    Login om te reageren
  15. jack zegt

    14 juli 2009 om 12:43

    Kay vindt dat een 760i meer dan genoeg vermogen heeft en een eventuele M7 zou in veel te kleine oplages gebouwt moeten worden om rendabel te zijn.

    Lijkt me nogal vreemd, moet het niet zo zijn dat ze er relatief veel moeten verkopen om rendabel te zijn
    ;)
    -edit: ff aangepast ;) –

    Login om te reageren
  16. Majinstar zegt

    14 juli 2009 om 12:43

    De afzetmarkt van BMW met een M7 zal wereldwijd vele malen groter zijn, dan met een M1. Vooralsnog zie ik weinig 135i rijders op de weg, dus waarom zou je een M1 op de markt moeten brengen ? De enige mensen die een 135i kopen zijn de liefhebbers en fans van BMW.

    Mensen hebben behoeften aan een M badge, 4 uitlaat pijpen & strakke luchtroosters. De 760i is in zijn klasse geen tegenhanger van de S65 AMG en S8. De rijders van die 760i kopen de auto uit medelijden, maar zitten liever te wachten op een echt topmodel. Iets waar BMW al jaren op achter loopt, vooralsnog weigert op in te spelen en nog steeds niet op de markt heeft gebracht in dat huidige segment.

    Als je dan toch extra geld in het laatje wilt krijgen, dan moet je snel een M7 op de markt brengen en afstappen van het BMW cultuur: Onze topmodel moet het duurst en snelst zijn.

    M3 – 4.9 sec van 0 naar 100
    M5 – 4.7 sec van 0 naar 100
    M6 – 4.6 sec van 0 naar 100

    760i – 4.6 sec van 0 naar 100

    Login om te reageren
  17. Mr. Dj M. zegt

    14 juli 2009 om 12:49

    “Kay vindt dat een 760i meer dan genoeg vermogen heeft en een eventuele M7 zou in veel te kleine oplages gebouwt moeten worden om rendabel te zijn.”

    Dat is toch ideaal, kleine oplages :P Klein beetje een foute samentrekking geloof ik!

    Login om te reageren
  18. johan zegt

    14 juli 2009 om 12:50

    heeft een S600 niet meer vermogen dan een S AMG?

    Login om te reageren
  19. Merry zegt

    14 juli 2009 om 12:51

    @ Majinstar
    Ik dacht dat de M3 de snelste van het zooitje was.Misschien alleen op het circuit dan ofzo.

    Ik vind alleen dat heel die M wel zijn glans verloren heeft door al die M logo’s op de diesel 5-serie en dergelijke.

    Login om te reageren
  20. CrazyHenkie zegt

    14 juli 2009 om 12:52

    @ Merry

    Precies, en dat is net datgene waardoor BMW wél premium is, en Audi niet ;)

    xD

    Login om te reageren
  21. Snorremans zegt

    14 juli 2009 om 12:53

    @MR2 20V: Misschien noemen ze ‘m wel 135iM, als een soort knipoog naar de 535iM. M1 lijkt me persoonlijk ook niet de juiste naam…

    Login om te reageren
  22. Harie zegt

    14 juli 2009 om 13:04

    @ jack

    Een autobouwer kan uit marktonderzoek behoorlijk nauwkeurig inschatten hoe groot de markt is voor een bepaald model en hoe verzadigd deze markt al is. Ze kunnen dus goed inschatten hoeveel modellen ze kunnen verkopen. Hierop richt je dan ook de productie in. Ze kunnen er uiteraard wel meer maken, maar als hier geen markt meer voor is dan houdt het op… dan krijg je ze simpelweg niet meer verkocht.

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    14 juli 2009 om 13:08

    @Freewarefreak, yep alleen in de VS, maar hij is er dus wel :D

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 13:16

    Mogen ze nog wel even nadenken over de naamgeving, M1 lijkt me een beetje té optimistisch ;) .

    Login om te reageren
  25. Duidelijk zegt

    14 juli 2009 om 13:16

    @johan: S600 517 pk, S63 AMG 525 pk, S65AMG 612 pk.
    Neen dus…

    Puur aan specificaties is de 760i nog steeds achter op mercedes. 544pk produceert hun V12. Ook zit de 65AMG met 1100nm vele verder dan hun 750nm.
    Enige dat ik zie is dat mercedes een automaat heeft die die koppel aan kan. BMW weet ik niet sinds die 750nm het meeste is van al hun modellen.

    Maar persoonlijk kan het me niet veel schelen die M1. Voor dat geld koop ik waarschijnlijk een 335i met M-pakket. (als ik ooit een bmw zou kopen, liever MB :p)

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    14 juli 2009 om 13:17

    -edit: check-

    Login om te reageren
  27. Majinstar zegt

    14 juli 2009 om 13:30

    @ Merry:

    Bij BMW is het belangrijk dat de duurste modellen ook het snelst zijn. Het zou immers een beetje lullig zijn als b.v. een M3 ( met een instap prijs van 99.500 € ) jou inhaalt, terwijl jij een M6 ( met een instap prijs van 158.000 € rijdt. Dit is ook het grootste minpunt van dit merk. De reden waarom er dan ook nog geen M7 op de markt is, omdat deze in feite weer sneller zou moeten zijn dan een M6.

    Login om te reageren
  28. JLJ zegt

    14 juli 2009 om 13:30

    Asjeblieft géén nieuwe M1. De 1-serie is zeker geschickt voor een M-behandeling, maar noem hem wel anders, b.v. M135CSi, als eerbetoon voor de allereerste M-BMW, de M635CSi.

    Login om te reageren
  29. Majinstar zegt

    14 juli 2009 om 13:31

    @ Duidelijk: Koop je nou liever een MitshuBishi ? ;)

    Login om te reageren
  30. ferrari zegt

    14 juli 2009 om 13:48

    wel jammer, immers is BMW een dynamisch merk, rijd fantastisch en zijn sportief. ook jammer omdat audi een S8 (V10) en MB diverse AMG versies van hun S klasse hebben. allemaal modellen die je toch wel regelmatig tegenkomt in het verkeer. natuurlijk verkopen die modellen minder dan de standaard modellen maar om nou te spreken van slechte verkoopcijfers…….. nou, nee, niet echt. het zou BMW helemaal niet slecht doen om toch een M versie te brengen met iets meer vermogen en een nog dynamischer onderstel/remmen/stuurinrichting. minsschien is die V8 twin turbo daar wel een geschikte kandidaat voor. 600pk/750Nm, zou dat heel goed een alternatief top model kunnen zijn naast de wat zwaardere V12 – 760iL die dan meer op comfort/luxe gericht kan worden. terwijl de M7 meer op sport gericht kan worden.

    Login om te reageren
  31. Edge zegt

    14 juli 2009 om 13:49

    Jammer dat er geen M7 komt. Er is zeker wel een markt voor dat soort auto’s. De S65AMG wordt ook best goed verkocht. Waarom zou BMW dan niet meedoen met de trend van snelle luxe sedans? Een gemiste kans, als je het mij vraagt. Ik hoop ook nog steeds dat Audi ooit met een RS8 komt.

    Login om te reageren
  32. Punk zegt

    14 juli 2009 om 13:52

    Jammer anders stonden ze meteen op nummer 1 vergeleken met andere modellen.

    Login om te reageren
  33. GOD zegt

    14 juli 2009 om 14:47

    Ik zie het nut er niet eens van in om een M7 te maken.
    maar dat had ik ook bij de X5M en X6M en stiekem is het best gaaf, gewoon omdat het kan.
    een 135iM is geen slecht idee. mits die niet te duur word.

    Login om te reageren
  34. Merry zegt

    14 juli 2009 om 14:54

    @Majinstar
    Ik vond de M3 toch echt sneller aanvoelen dan de M5.
    Maar dat zal wel door het gewicht komen denk ik maar goed het gaat alsnog over 2 a 3 tiende van een seconde.
    Echt niemand kan dat verschil echt rijden tenzij je een coureur ben.
    Maar allebij de wagens zijn niet echt mijn ding, zeker niet voor dat geld!!!
    En ik ben het wel met je eens dat BMW niet echt de auto tot het uiterste van hun kunnen maakt.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    14 juli 2009 om 15:19

    Wat wil een M7 wel niet worden als je weet hoe ongelooflijk snel een 760i is.
    800pk met 1200nm ofzo?
    Ik zou inderdaad meer focusen op ee M uitvoering van de 1serie. Een M135i ofzo met 420pk wat makkelijk te doen is. Simpelweg motor finetunen en de performance pakket van BMW monteren (onderstel,interieur,uitlaat etc.). Endan het gewicht wat laag houden. Dan heb je gewoon een suspercar killer.

    Login om te reageren
  36. Jipino zegt

    14 juli 2009 om 15:25

    @Majinstar

    Dat is echt onzin van de bovenste plank. Een X6 is toch ook niet sneller dan een m5 terwijl de X6 echt een hoger getal heeft.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    14 juli 2009 om 15:25

    @Majinstar
    M3 DCT : 0-100 4.6sec standaard

    Login om te reageren
  38. Headhunterz zegt

    14 juli 2009 om 16:00

    veel mensen hebben het er hier over een RS8, wat moet ik me daar bij voorstellen? proppen ze er dan de motor in van de LP640? :P klinkt best lekker eigenlijk! :twisted:

    Login om te reageren
  39. Femme zegt

    14 juli 2009 om 16:02

    BMW heeft Alpina al, er is helemaal geen M-versie nodig. Het Alpina-concept past bovendien veel beter bij de doelgroep die BMW met de 7-serie voor ogen heeft dan BMW Motorsport. Er is door onze bekende BMW-insider Scott al gehint op een Alpina B7S met getunede V12 die ruim voldoende in huis zal hebben om de BMW clientèle tevreden te houden. Aangezien de motortuning van Alpina zich tegenwoordig vooral richt op softwareaanpassingen en het handig hergebruiken van BMW-onderdelen (in plaats van de geperfectioneerde handgebouwde motoren uit het verleden) is het voor Alpina eenvoudiger geworden om met een gechiptunede BMW-turbomotor een nieuw segment aan te spreken.

    Login om te reageren
  40. Majinstar zegt

    14 juli 2009 om 17:24

    @ Merry: Dat zal inderdaad te maken hebben met het gewicht. Qua acceleratie zitten ze niet ver van elkaar, maar toch door het gewicht lijkt zo’n M3 wat sneller te gaan.

    @ Jipino: Jij vergelijkt SUV’s met Sedan’s en Coupé’s. Als je in dat segment kijkt kan je duidelijk opmaken dat ook daar het topmodel het snelst en duurst is t.o.v. de andere versies. Zo is de X6 M ook duurder en iets sneller dan de X5 M, omdat deze hoger is.

    @ CSL: De DCT is optioneel verkrijgbaar voor rond de 3800 €. De M3 blijft standaard 4.9 sec van 0 naar 100.

    Login om te reageren
  41. Headhunterz zegt

    14 juli 2009 om 17:31

    @ femme
    maar kijk eens naar het uiterlijk dat Alpina ervan maakt, niet echt stijlvol tegenover Motorsport.. motorisch gezien wel leuk, maar het gaat er ook om hoe iets in het geheel er uitziet. Oke er moet wel duidelijk verschil wezen tussen een 7 serie van BMW en een van Alpina, maar met Motorsport zou het er dan spannender uitzien dan wanneer Alpina dat zal doen ;)

    Login om te reageren
  42. JanJansen zegt

    14 juli 2009 om 17:57

    De eerste M auto’s werden gemaakt als homologatiemodellen voor een bepaalde raceklasse, bijvoorbeeld het DTM. Toen kon je nog rondrijden met het idee dat je dezelfde auto had als bijvoorbeeld Schumacher. Dat is waarom het M logo zo is omgeven door mystiek en heroïek.
    Nu krijgen zelfs SUV’s het M logo krijgen opgeplakt, wat een onzin. Wanneer maken ze nou weer eens een echt snelle en aparte M versie? Eentje die het commerciële imago van zich afschudt!

    Ps voor het referentiekader; de huidige M3 is niet snel, de oudere M3CSL wel heb ik op het circuit gemerkt. Maar dan nog rij je er met een Caterham rondjes omheen.

    Login om te reageren
  43. M-lover zegt

    14 juli 2009 om 18:58

    @JanJansen:
    uhum, een M3 of een ‘gewone’ 3 is toch een heel verschil, komt erbij dat de ‘mensch met geld’ dezer dagen een airco, surroundsysteem, elektrisch verstelbare zetels en weet ik veel wat in zijn sportauto wil, en dan moet je niet dom zijn, maar hem dat geven!
    Gooi die shit er allemaal uit en je hebt je snelle wagen, maar geen daily driver… (alsof een M3 niet snel zat is voor op de openbare weg :s)
    Gaan vergelijken met een caterham is zinloos…

    OT: een 1M heb ik altijd al gemist, de huidige 1-sporthatch met een e46 M3 blok in, dat gaat lekker! (op circuit al bewezen).
    Maar een M1 zal mijn droom altijd blijven ;)

    Login om te reageren
  44. Harry zegt

    14 juli 2009 om 20:06

    @ cdp1193

    Vertel mij eens heel gauw waar jij een 135i kan kopen voor 42.000 euro. Heb net even op de site van BMW gekeken en een 135i Coupé heb je vanaf 54.306 euro, de cabrio heb je vanaf 60.660 euro. Maar dat wordt natuurlijk nog flink wat meer met een paar leuke opties.

    Login om te reageren
  45. Artijn zegt

    14 juli 2009 om 21:40

    Waarom Waarom maakt BMW niet een knetterend en gierend monstertje met de naam M1??

    Mijn droomspecs:

    6cil. 2.5 liter, 450nm bij 3250rpm, 350pk bij 9000rpm (!!!!), max. 1050-1150 Kg, 0-100 4.6sec / 0-200 13sec Prijs 50k met een uitloop naar 55k

    4 cil 2.0 liter, TwinTurbo (Maar zonder turbogat(!!!), 450nm vanaf 1500rpm en 290pk bij 9500rpm (!!!!) max. 1000-1100 Kg, 0-100 4.5sec / 0-200 14sec, Prijs 40K ok miss max 50k

    1 van beide zou met gemak: De best selling sportscar ever kunnen worden als je het mij vraagt!!! :D

    Vanaf die magische dag zijn er in ieder geval een heel hele hoop blije mensen extra op deze wereld, amen!

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    14 juli 2009 om 21:46

    De 760i vormt qua prestaties wel een concurrent van de AMG’tjes, maar ook qua weggedrag? Waar de AMG’s specifiek voor snelheid zijn ontwikkeld, is de 760 gewoon een auto met grote motor. Misschien dat het M-sportpakket daar nog wat aan verandert, maar een AMG-concurrent is het zonder de M-badge nooit. Mensen zijn nu eenmaal badge-geil.

    Login om te reageren
  47. tv zegt

    14 juli 2009 om 22:53

    De MB S600 (517pk) en Audi A8 W12 (450pk) is meer op comfort gericht.
    De 63 (525pk) en 65 (612pk) AMG en S8 (450pk) is een sportiever die liever zelfrijden. uitgezonderd van lang.

    760i comfort en Alpina is meer een S8 en M7 en meer een RS

    Login om te reageren
  48. Spyder zegt

    15 juli 2009 om 08:11

    En toch blijf ik er bij dat ik er één gezien heb in Santa Monica (LA). Het was een 7-serie met afgeplakte badges en de typische M-uitlaten (vergelijkbaar met een vorig model M3). Daarvoor reed trouwens ook nog een X6M (deels afgeplakt).

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    15 juli 2009 om 12:54

    @Majinstar
    Dan heb je het alsnog mis: folder gegevens M3 coupe H6 : 0-100 4.8sec.

    DCT doet in werkelijheid zelfs in 4.3 sec:
    http://www.fastestlaps.com/car4823dd9fec763.html

    En de handbak in werkelheid 4.6sec:
    http://www.fastestlaps.com/car46f388b437911.html

    Die Verglijking tussen S65AMG en 760i is best dom. De S65 kost boven 300.000 euro. De verglijking tussen S63 en S60 is meer op zijn plaatst waar de 760i gehakt van deze twee maakt. Ik zie de gechipte 650pk uitvoeringen al rond rijden :)

    Login om te reageren
  50. R1k zegt

    16 juli 2009 om 11:13

    Ik vraag me af of ze de ‘nieuwe’ M1 wel M1 gaan noemen, aangezien er al een model van BMW met die naam rondrijdt en ze helemaal geen samenhang hebben. Al zou het wel makkelijker zijn voor de naamgeving van de M-modellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North