• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW het meest populair bij aftermarket velgen

Auteur: Dennis, gepost 27 december 2008 om 09:01 – 102 Reacties

BMW 335i


Zijn BMW eigenaren het minst tevreden met de velgen die het merk standaard op de optielijst heeft staan? BMW’s worden namelijk het vaakst voorzien van een nieuw setje lichtmetaal.

Dit zou blijken uit een eigen onderzoekje van de website www.wheelsizecalculator.com die daarvoor de zoekopdrachten van hun bezoekers uit verschillende landen een maand lang bijhield. Van 22 november tot 22 december ging het om 3329 unieke bezoekers die op zoek waren naar een andere velgen voor hun auto.

De overall top 10 met meest populaire merken voor een nieuw setje sloffen:

#1. BMW 18%
#2. Audi 15%
#3. Fiat 9%
#4. Citroen 8%
#5. Volkswagen 6%
#6. Renault 4%
#7. Alfa Romeo 4%
#8. Nissan 3%
#9. Honda 3%
#10. Chevrolet 3%

Overige merken 26%

Nog een aantal uitkomsten:

  • Hyundai is het minst populaire merk voor een nieuw setje sloffen.
  • Onder de Franstalige bezoekers was Renault favoriet, op de voet gevolgd door Volkswagen.
  • Bij de Spaanstalige bezoekers was Opel het meest gezochte merk.
  • Bij de Duitstalige kwam niet verrassend Mercedes-Benz op nummer één.
  • De Zweedstalige site was de enige waar Porsche met regelmaat aangeklikt werd, maar waar Jeep en Fiat het populairst waren. Het Zweedse Volvo stond ook in de Zweedse top 10.
  • Bij de Italiaanse site gaat Fiat ver boven de rest aan kop.
  • De Engelstaligen klikten het meest op Honda.
  • De Polen het meeste op Volkswagen.
  • Dat Nederlandstalige bezoekers divers zijn bleek uit het feit dat Dacia en Lada alleen bij ons werden opgezocht op de site.

Ook interessant!

  • 22 inch velgen klein maken doe je met dikke BMW
  • blauwe velgen
    Blauwe velgen op een HELE dikke BMW, mag dat?
  • Alpina velgen
    Deze set velgen van Alpina kost 279.950 euro
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Waarom heeft BMW nooit deze niche opgevuld?
  • Slecht nieuws voor mensen die de Audi Concept C niet mooi vinden
  • Eindelijk, een SUV van een luxemerk dat het wél begrepen heeft
  • Gespot – Een Ferrari Testarossa zonder dakkie
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, concept, lijstjes, top10, velgen

Vorig bericht: « Duikt Intel in de EV accu markt?
Volgend bericht: Column: Mijn top negen »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven zegt

    27 december 2008 om 09:03

    Komt omdat de leuke bmw velgen minstens 4 ton kosten als je ze op het optielijstje aankruist, allemaal goed en wel, maar waarom 4000 betalen als je aftermarkets hebt voor 1000 waardoor de veiligheid helemaal niet in het gedrang komt ?

    Login om te reageren
  2. Bertus zegt

    27 december 2008 om 09:15

    Het zijn nou eenmaal patserbakken, en de patsertjes zijn meestal van het type dat eigenlijk niet genoeg geld heeft. Dus wordt menig tweedekluif beemertje van een setje uitbundige oversized, maar cheapass velgen voorzien.

    Hyundai is toch een auto voor bejaarden en boekhoders, die geven niks om blingblingvelgen, niets treuriger dan die spaarzame mintgroene Hyundai Excel met dikke spoilers en foute velgen.

    Login om te reageren
  3. A-Alpina zegt

    27 december 2008 om 09:15

    En ik altijd maar denken dat die yanks van die (vaak belachelijk grote en lelijke) velgen onder hun SUV, pickup of what ever gooiden…

    Weer iets geleerd ;)

    Login om te reageren
  4. mrtn zegt

    27 december 2008 om 09:47

    @ Bertus

    Bedankt dat ik nu als bejaarde/boekhouder wordt geclassificeerd! :P Overigens ligt er onder mijn Hyundai wel een net setje andere velgen.

    Login om te reageren
  5. 1er reihe zegt

    27 december 2008 om 10:12

    @mrtn: en ik door Bertus als patsertje, hij denkt wel heel graag in hokjes zo te lezen! De beste kerel rijdt zelf hoogstwaarschijnlijk Suzuki Alto en heeft hier wellicht moeite mee :D

    Login om te reageren
  6. Dave zegt

    27 december 2008 om 10:12

    Neen, een BMW is net een zodanig mooie wagen dat veel mensen de drang voelen er een finishing touch aan te geven. (vaak smakeloos, maar goed).

    Login om te reageren
  7. monk zegt

    27 december 2008 om 10:13

    hoewel bmw velgen, wel vaak vervangen worden voor een ander setje bmw (look) velgen, zie die hele m6 velgen hype.

    Login om te reageren
  8. wapz zegt

    27 december 2008 om 10:13

    Fiat op 3? Huh?

    Login om te reageren
  9. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    27 december 2008 om 10:14

    Bijna elke auto met verlaging en andere velgen word in mijn ogen mooier, en het type mensen die BMW’s koopt vind dat over het algemeen ook (en hebben vaak ook iets meer te besteden) want onder een mooie auto horen gewoon mooie “schoenen”.
    Ik vind het ook zonde als er onder een nieuwe BMW 15 of 17″wielen liggen want dat is gewoon te klein, het ziet er toch ook niet uit als een man van 2.10meter lengte schoenmaat 38 heeft..

    Login om te reageren
  10. Rick zegt

    27 december 2008 om 10:50

    Verbaasd mij nog dat Chevrolet op 10 staat, had daar een ander merk verwacht!

    Login om te reageren
  11. WieAndersDasAuto zegt

    27 december 2008 om 10:56

    Ik vind de BMW velgen heel mooi maar dan moet je minimaal 18” hebben.

    Login om te reageren
  12. keeskong zegt

    27 december 2008 om 10:58

    @ corrado, Jij doet nu alsof een bmw een groote auto is. Ik heb onder mijn 635CSI lekker de orginele 14″jes.

    Login om te reageren
  13. 1er reihe zegt

    27 december 2008 om 11:03

    @keeskong: 14″is wel een beetje klein voor een 635CSI vind je niet? Ik heb onder m’n 1-serie 16″, maar daar heb ik spijt van, want als ik eerlijk ben begint het pas een beetje leuk te worden vanaf 17″ en hoger. (maarja, je moet ergens stoppen met aankruisen van die optielijst :P)

    Login om te reageren
  14. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    27 december 2008 om 11:05

    @ keeskong:

    Nieuwe BMW’s zijn ook geen kleintjes meer.
    Maar 14″jes bij een 635CSI vind ik toch echt te klein..

    Login om te reageren
  15. jOnas zegt

    27 december 2008 om 11:06

    Dus kunnen we besluiten dat BMW de lelijkste velgen maken :p

    Nee,nee geintje, geef mij trouwens maar velgen vh merk zelf die horen gewoon beter bij de auto, zorgt voor een uitgebalanceerder geheel…(meestal toch)

    Login om te reageren
  16. Ziggy zegt

    27 december 2008 om 11:11

    volgens mij een amerikaans onderzoek.
    denk dat volkswagen in europa veeel hoger zou komen te staan !

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    27 december 2008 om 11:13

    Tja, die BMW’s zijn zo duur. De meeste gaan als 316i op stalen velgen de fabriek uit. Als de eigenaar weer wat gespaard heeft dan komen er leuke velgen van het bandencentrum en wat M type plaatjes natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  18. Thibaut zegt

    27 december 2008 om 11:17

    haha, die nederlanders zijn wel sukkelaars:p
    een dacia en een lada, heel sexy met 20″ eronder hoor:p
    koop misschien een betere auto?

    Login om te reageren
  19. pieter zegt

    27 december 2008 om 11:20

    BMW is hèt ‘willen maar nie kunnen- premium merk’ bij uitstek. Voor het type volk die hun auto op afbetaling koopt en moet wachten tot het loon is gestort om een voorschot te kunnen betalen… (En die hem dan 2jaar later weer moet verkopen ‘wegens bouwplannen’ omdat gans hun vermogen erin zit :-) )

    Dan willen ze ook exlcusieve looks voor weinig geld (wat je met een standaard duitser moeilijk kan bereiken, vandaar de velgen.

    Login om te reageren
  20. NLX zegt

    27 december 2008 om 11:22

    Huh?

    “Overige merken 26%”

    Ik neem aan dat er dan nog merken zijn waar gemiddeld nog meer after market velgen op worden geschoefd dan bij BMW, anders kom je niet bij een gemiddelde van 26%. Of het zijn alle percentages bij elkaar opgeteld, wat het dan wel een verdomd rare statistiek maakt. Je kan niet zeggen, als er bij een merk 14 op de 100 autos aftermarket velgen krijgen en bij de ander 12 op de 100, dat het samen dan 26% is. Nee, dan is het 26 op 200 wat 13% is. Ik vindt het maar, ik snap niet hoe ze aan een gemiddelde van 26% komen als de koploper maar 18% heeft.

    Login om te reageren
  21. NLX zegt

    27 december 2008 om 11:23

    Goedemorgen ik snap hem al

    Login om te reageren
  22. XytraS zegt

    27 december 2008 om 11:37

    Terecht heeft hier al iemand opgemerkt dat dit komt doordat BMW nogal veelal gekocht worden door mensen die meer om uiterlijk (stoer) m’a tu vu vertoon geven (je moet je met iets onderscheiden natuurlijk :p). Vandaar ook de grotere belangstelling voor meer gepimp.
    Sommigen die een Beemer hebben voelen zich aangevallen en zeggen dat het om clichés gaat en uiteraard is niet iedereen met een Beemer een patser (het zijn natuurlijk goede sportieve, zij het te dure auto’s), maar je kan sowieso niet ontkennen dat de andere kant van het verhaal ook klopt ;)

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    27 december 2008 om 11:38

    @iedereen die niet kan lezen! Dit onderzoek gaat NIET over aangeschafte velgen, maar over zoekopdrachten van hun bezoekers!!!

    Als ergens heel vaak naar wordt gezocht hoeft dat nog niet te betekennen dat die velgen ook daadwerkelijk worden aangeschaft.

    Ik gok dat een heleboel mensen met een rijke fantasie eerst bedenken dat ze een leuke M3 hebben en vervolgens gaan ze eens kijken welke velgen daar leuk onder zouden staan.

    Daarom staan Lada en Dacia er natuurlijk ook tussen. Want wie wil er nou niet virtueel een Lada/Dacia pimpen?

    Login om te reageren
  24. DennieFR zegt

    27 december 2008 om 12:08

    Robbie heeft wel gelijk op een punt uiteraard,ik zit zovaak op internet M5’s,S8’s,S-klasse Designo ed te bekijken terwijl al het genoemde niet net,maar ruim buiten m’n budget valt :(
    Maar dat BMW-rijders alsnog bovenaan staan vind ik niet vreemd,want van de 3 Duitse ‘wedfabrikanten’ (vooruit dan,Audi,BMW & Mercedes) zijn de BMW-rijders over het algemeen toch het meest op sportieviteit gesteld,en daar horen nou eenmaal ook velgen bij.
    Ik leg zowieso altijd al andere (nee geen oversized,hoewel 18” onder een Ibiza) velgen omdat je auto zo een eigen ’tintje’ krijgt.

    Login om te reageren
  25. keeskong zegt

    27 december 2008 om 12:11

    @ Corrado en 1er reihe,

    Ik vind het mooier om een orginele look te hebben dan een “gepimpte” patsbak. Dat vind ik ook van de meeste serie2 6series. Mijn oudje uit 1977 vind ik nog wel kunnen omdat hij zo lekker suf hoog op z’n pootjes staat en lekker veel rubber om de banden heeft. Heerlijk hoe al die petjes je zitten aan te gapen in m’n opa-mobiel.

    Hier een plaatje, niet mijn auto, maar heel vergelijkbaar:
    http://www.e-24.ru/files/4336/e24_siena_brown.jpg

    Login om te reageren
  26. Majinstar zegt

    27 december 2008 om 12:16

    Ik wil ook voor mijn 3 serie een nieuwe setje. Graag deze:

    http://www.babodream.co.kr/zbxe/files/attach/images/1496/579/173/2007-AC-Schnitzer-TENSION-BMW-6–Series-Side-1280×960.jpg

    Login om te reageren
  27. 1er reihe zegt

    27 december 2008 om 12:26

    @pieter: droom lekker verder jongen :D
    @XytraS: gelukkig voel ik me niet aangevallen, ik weet zelf gelukkig beter en bepaal zelf waarin ik rij en wat ik daarvan vind. Ik verbaas me hier wel regelmatig hardop over het kortzichtige hokjes-denken van velen. Ik heb de indruk dat het hier gaat om de types die helaas zelf geen recente BMW kunnen rijden en dit stiekem maar wat jammer vinden…

    Je noemt ze trouwens “te duur”, maar wat versta je daaronder? Ik kan geen goedkopere concurrentie noemen die zelfs ook maar een klein beetje in de buurt komt qua rij-eigenschappen; dus ik ben zelf altijd van mening dat ze absoluut duur zijn, maar niet te duur voor wat je krijgt.

    Login om te reageren
  28. Toy zegt

    27 december 2008 om 12:35

    Ik zie op elke hoek van de straat een zielige huisman met een toyota verso met lelijke zwarte velgen. Dus waar is Toyota???

    Login om te reageren
  29. Stahlblau zegt

    27 december 2008 om 12:38

    Bij mij moet alles ‘OEM’ zijn. Zelfs een 16:9 BMW-breedbeeldnavi in een BMW waar geen breedbeeldnavi hoort, maar een 4:3 kleurennavi, is voor mij not done.

    Om terug te komen op de velgen ben ik ook wel een enorme punaisepoetser. Onder een E46 facelift horen E46 faceliftvelgen en onder een E46 pre-facelift horen E46 pre-facelift velgen. M5 of M6 velgen onder een E46 vind ik echt verschrikkelijk. Daar horen gewoon Style 44 ‘Seven’ velgen onder of Style 72 M icm. het M-Pakket.

    Waar ik wel een zwak voor heb, zijn Breyton Race GTS velgen. Onder een E90 staan ze erg fraai en onder een E61 M5 Touring vind ik het ook wel wat hebben. Maar dan toch echt liever die fabrieksvelg met dat BMW-logootje erin.

    Login om te reageren
  30. sebastianchubasco zegt

    27 december 2008 om 12:38

    @1er reihe
    “ik verbaas me hier wel regelmatig hardop over het kortzichtige hokjes-denken van velen. Ik heb de indruk dat het hier gaat om de types die helaas zelf geen recente BMW kunnen rijden en dit stiekem maar wat jammer vinden…”

    …en jij vindt dat “anderen” het hokjes-denken bezigen en jijzelf niet…

    Login om te reageren
  31. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    27 december 2008 om 12:46

    @ keeskong:

    Mooie wagen hoor, maar die kleur en die skateboard-wieltjes vind ik niet zo veel aan…

    Login om te reageren
  32. 1er reihe zegt

    27 december 2008 om 12:58

    @sebastianchubasco: Als ik hier reacties lees dat het gehele merk BMW lekker makkelijk over 1 kam wordt geschoren als “patserbakken”, dan zet ik daar inderdaad hardop mijn vraagtekens bij. Ik zie de zogenaamde “petjes” in de oude BMW’s rondrijden maar ook net zo goed in Audi’s of bijv. VW Golfjes.

    Recente BMW’s worden door allerlei types gereden, vooral in grote getale door mensen die gewoon een mooie sportieve (lease-)auto zoeken, en precies diezelfde doelgroep verplaatst zich ook in Mercedes of Audi; kijk op een gemiddelde dag maar eens op de snelweg om je heen.

    Als jij dat hokjesdenken vindt, so be it.

    Login om te reageren
  33. M-lover zegt

    27 december 2008 om 13:00

    @pieter:
    ‘BMW is hèt ‘willen maar nie kunnen- premium merk’ bij uitstek.’
    Zever. Maar je hebt altijd mensen die boven hun bugdet gaan shoppen!

    Naamplaatjes gooien is niet mooi… Ik ga toch ook niet vragen in wat voor een kist jij rondrolt (ik kan ook vragen wat voor auto rij jij?)?

    ontopic:
    een mooie auto, ietsje verlaagd en velgen naar je eigen goesting, niets mooier toch? BMW-original velgen zijn vaak wel erg duur ja!
    Een mooi BBS-je mag er altijd onder een BMW wat mij betreft! of een dikke 5-spaak/radiaalspaak.

    Login om te reageren
  34. AriM6 zegt

    27 december 2008 om 13:02

    @ sven
    4 ton voor velgen ?
    4 ton is in geld 400.000 he.
    Ik heb nog iemand 400.000 voor velgen zien betalen hoor

    Login om te reageren
  35. AriM6 zegt

    27 december 2008 om 13:04

    @ pieter
    “BMW is hèt ‘willen maar nie kunnen- premium merk’ bij uitstek. Voor het type volk die hun auto op afbetaling koopt en moet wachten tot het loon is gestort om een voorschot te kunnen betalen… (En die hem dan 2jaar later weer moet verkopen ‘wegens bouwplannen’ omdat gans hun vermogen erin zit )”

    Niet iedereen is zoals jouw pieter

    Login om te reageren
  36. matt zegt

    27 december 2008 om 13:11

    Sven bedoelt uiteraard 4 mille

    Login om te reageren
  37. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    27 december 2008 om 13:20

    @ keeskong:

    Zoiets heb ik, 60/40 verlaagd en 17″ers erop.
    Is toch veel mooier dan origineel.

    http://img46.imageshack.us/img46/2514/bmw325rv8nl0.jpg

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    27 december 2008 om 13:23

    Geen vreemd iets. BMW´s zijn ook maar eenheidsworsten. Ik snap heel goed dat je jezelf wil onderscheiden van de meute.

    Login om te reageren
  39. sebastianchubasco zegt

    27 december 2008 om 13:32

    @1er reihe
    bedankt voor het nog eens onderbouwen van je eigen opgeworpen stelling…

    Login om te reageren
  40. romo zegt

    27 december 2008 om 14:09

    Geen aftermarket meuk op mijn E92 M3………………….ook geen spacers en verlagings setje………………

    Mijn M3 is origineel en dat blijft ie ook, gewoon helemaal af…………..

    Beter wordt het niet IMHO………………….

    Login om te reageren
  41. romo zegt

    27 december 2008 om 14:10

    Nog vergeten; de 19″ dubbelspaaks zijn gewoon prachtig……………..en winterbanden doe ik ook niet aan…………

    Login om te reageren
  42. Gerard Bowling zegt

    27 december 2008 om 14:15

    romo ga nou maar lekker in de zandbak spelen met je schaalmodel e92 m3.

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    27 december 2008 om 14:17

    Waar ik een pokkehekel aan heb zijn de BMW 3 of 5 series met M3, M5 of M6 velgen eronder.

    Ik bedoel, echt joh? Geen fantasie in je donder?

    Begrijp me goed, mooie velgen kunnen best goed staan (en ja zélfs bling bling velgen) maar het is gewoon afgezaagd als je onder je nieuwe BMW M velgjes eronder gooit. Net alsof je Lexus style achterlichten eronder gooit. Gadver.

    Gooi er dan originele velgen onder of anders originele velgen. (ga daar maar eens over nadenken ;) )

    Login om te reageren
  44. romo zegt

    27 december 2008 om 14:32

    Gerard Bowling schrijft,

    27 December 2008 om 14:15
    romo ga nou maar lekker in de zandbak spelen met je schaalmodel e92 m3.

    egh; je gelooft me niet?

    Nou kijk dan even op driving-fun.com

    Wat een bizarre reactie zeg……………………..

    Login om te reageren
  45. Bert zegt

    27 december 2008 om 14:50

    apart, BMW heeft al zon beetje de meest uitgebreide optielijstjes.

    Stuurwielrandverwarming a 254 euro anyone?

    Met de tijd dat ik uit die optielijst zou zijn hebben ze tegenwoordig alweer een nieuw model en zie je het door jou uitgekozen model alweer rondgereden worden door ….ehhhh… “een bepaald soort type” bestuurder.

    Verbaast me niks dus dat BMW eigenaren meer zoeken op dit soort “versieringen” over het algemeen zijn ze dus toch nooit tevreden en willen ze altijd meer en beter.
    Alhoewel de BMW’s er meestal het minst slecht uitzien als ze standaard gelaten worden.

    Generaliserend? Jazeker!
    En weer bevestigend ook nog, hokjes bestaan!

    Login om te reageren
  46. Elrae zegt

    27 december 2008 om 14:51

    @mx5/rx8owner: haha, lachen! Lekker droog (ben overigens zelf BMW rijder/liefhebber, moet ik er bij zeggen).

    Ik zit toch iedere keer wat gniffelend al dat gekibbel te lezen. Over hokjesvorming, clichés, etc. Er waar rook is, is vuur. Oftewel: in de vaak gebezigde reacties moet toch een kern van waarheid zitten.

    Mijn persoonlijke mening: een BMW koop je niet om je onopvallend en puur functioneel door het verkeer te begeven. Een BMW is fraai vormgegeven, met subtiele welvingen, soms angel-eyes, achterwielaangedreven, etc. Al met al erg gericht op fijn, sportief rijden en een dito uiterlijk.

    Waarom dan aftermarkten wielen? Tja, meer keuze natuurlijk, hoewel ik er zelf een hekel aan heb. Origineel houden is ook mijn motto. Maar ik denk dat als bij nieuwkoop die peperdure originele breedset niet is aangevinkt het voor een tweede- of derdehandskoper die niets voor niets geen nieuwe koopt, het niet in verhouding staat om die alsnog te kopen.

    En dan blijft over te gaan Marktplaatsen of een aftermarketset te kopen. En dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Over smaak valt niet te twisten, maar die nieuwste M5/M6 velgen onder een 3-serie … aargh.

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    27 december 2008 om 15:00

    dit onderzoek gaat vast in het .. “autoblog.nl onderzoeken top 10” .. lijstje ..
    van 2008 + 2009 terecht komen .. waarschijnlijk op #1 ..

    Login om te reageren
  48. The Apple zegt

    27 december 2008 om 15:14

    Zeer simpel waarom…
    De mooie velgen hebben allemaal Runflats en zijn dus ook peperduur.
    Dus kopen ze allemaal lelijke 17 inch velgen, en vervangen ze daarna door andere sloffen.

    Login om te reageren
  49. gerardo zegt

    27 december 2008 om 15:21

    waarschijnlijk levert bmw gewoon lelijke velgen. Maar ja, bmw is voornamelijk bestemd voor blingblingvolk zodat ze het sowieso nooit goed kunnen doen. Ik acht blingblingvolk ook nog in staat om het typeplaatje van hun auto te halen. Jammer…

    Login om te reageren
  50. DennieFR zegt

    27 december 2008 om 15:32

    @ Gerardo

    Wat is er mis met het typeplaatje van je auto halen?
    Een strakke achterkant is beter dan bijvoorbeeld een Mercedes-SUV met op de achterkant….

    ML320 CDI * 4-matic

    Ik bedoel,waar zeik je in godsnaam over?

    Login om te reageren
  51. romo zegt

    27 december 2008 om 15:47

    Ik constateer een boel niet inhoudelijke reacties, ik proef jalouzie………..

    Een leuk draadje met zeik reacties idd……………………….

    Login om te reageren
  52. Dan zegt

    27 december 2008 om 15:47

    Zo, zo! wat een hoop gekanker allemaal op die BMW’s c.q rijders. Dat klinkt eigenlijk als socialistische arbeiders gekanker. Maar mochten onverhoopt zelf eens een nieuwe BMW aan kunnen schaffen dan kijken ze de mindere rijders met de nek aan. Zo zijn ze dan weer wel die socialistische arbeidertjes.

    Login om te reageren
  53. Dan zegt

    27 december 2008 om 15:51

    romo, Natuurlijk is het Jalouzie. Daarom halen zo ook hun sleutelbos langs je portier,

    Login om te reageren
  54. romo zegt

    27 december 2008 om 16:02

    Dan;

    Zo is het precies, op mijn vorige E46 M3 zowel motorkap als portier onder de krassen. Op de nieuwe gaat het ( vooralsnog) goed……………….

    Login om te reageren
  55. Bert zegt

    27 december 2008 om 16:07

    En waarempel maken de aanwezige BMW-ers hun eigen vooroordeel weer waar…
    Als je commentaar hebt ben je jaloers, das lekker bekrompen zeg.

    Ik ben zelf gewoon geen fan van BMW, ik heb zat budget om er 1 aan te schaffen maar ik trek helaas het merk zelf gewoon niet, wat jammer is want de techniek en de RWD is natuurlijk fantastisch. Zeker in combinatie met een 6 cylinder benzine.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik de Z4 toch wel even ga bekijken als ie er is.

    Login om te reageren
  56. romo zegt

    27 december 2008 om 16:17

    Bert,

    Jouw commentaar is eerlijk, maar dat zijn ze hier bij lange na niet!

    Ik haal even het commentaar van Gerard Bowling 27 December 2008 om 14:15 aan……………………dat gaat dus nergens over. Als je zo schofferend commentaar levert dan voel ik me genoodzaakt daarop te reageren. ( punt)

    Is dat bekrompen? Het commentaar wel, mijn reactie niet……………….

    Login om te reageren
  57. Yellomello zegt

    27 december 2008 om 16:30

    Op mijn 635CSi zit nu 16″ BBS-lichtmetaal en ik ga er wellicht iets groters op zetten, ja inderdaad, BBS RS velgen. Omdat het mooi staat.

    [IMG]http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/BMW%20635Csi%201983/4ac0c9bf.jpg[/IMG]

    Login om te reageren
  58. Yellomello zegt

    27 december 2008 om 16:31

    http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/BMW%20635Csi%201983/4ac0c9bf.jpg

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    27 december 2008 om 16:35

    Drie mogelijkheden:
    – BMW maakt lelijke velgen
    – BMW verkoopt zijn velgen te duur
    – BMW maakt auto’s voor sjonnies ;)
    Flauw hè?

    Maar goed. Helemaal eerlijk is dit natuurlijk niet. Het ligt sterk aan hoeveel auto’s er van een merk zijn, hoewel dat niet helemaal terugkomt in de cijfers. Dat in Italië bijvoorbeeld Fiat bovenaan staat, is logisch, met een kwart (heel grove schatting) van de auto’s van dat merk zijnde.
    Dat Citroën vrij hoog staat (daar moet ik natuurlijk even wat over zeggen) is te verklaren doordat Citroën tot nu toe op veel auto’s niet snel de standaardvelgen leverde. Dat was slecht bij heel hoge uitrustingsniveau’s het geval. Flauw, maar kleinere maten zijn wel beter voor het comfort. ;) Gelukkig is dat aan het veranderen, de C4 Picasso en C5 zie je meestal toch wel op lichtmetaal.

    @ AriM6; Dan heb je niet goed opgelet. Zie deze velgen maar eens. En ja, die zitten al onder wat auto’s, hoewel ik betwijfel of er veel mee gereden wordt…

    Login om te reageren
  60. sebastianchubasco zegt

    27 december 2008 om 16:42

    ik zag laatst een paar bmw m velgen onder een woonwagen! toeval?

    Login om te reageren
  61. 1er reihe zegt

    27 december 2008 om 17:14

    @gerardo: het typeplaatje van de auto halen? Zonder typeplaatje bestellen zelfs! Een kale reet is gewoon het mooiste op elke auto, en misschien nog belangrijker: Natuurlijk ook die dealer-reclame van de plaat af!

    @sebastianchubasco: Toeval bestaat niet knul! Je zegt zomaar wat en schrijft je reacties alleen maar omdat je zin heb om te zeuren, provoceren en reacties uit te lokken. Ga buiten spelen! :D

    Login om te reageren
  62. sebastianchubasco zegt

    27 december 2008 om 17:17

    @ 1er reiger
    klopt, en wat is jouw heilige reden om te reageren op autoblog?

    Login om te reageren
  63. The Apple zegt

    27 december 2008 om 17:20

    @sebastianchubasco: zoals “1er reihe” al zei, ga buiten spelen!

    Login om te reageren
  64. sebastianchubasco zegt

    27 december 2008 om 17:28

    @ the apple
    alleen als je het lief vraagt…

    Login om te reageren
  65. keeskong zegt

    27 december 2008 om 17:37

    @Yellowmello Mooi wagentje! Niet mis met een paar bbs’jes. Kan erg mooi zijn imo als je een beetje beschaafde modellen neemt en zeker niet groter dan 17″ gaat.

    Login om te reageren
  66. bueno zegt

    27 december 2008 om 17:55

    bertus 27-12-2008 van bueno beetje jaloers bertusje?????????

    Login om te reageren
  67. Herke zegt

    27 december 2008 om 17:59

    @ gerardo: als je een bmw aanschaft kan je zelf kiezen of je met of zonder typeplaatje wil rijden.. hoef je er dus echt niet zelf af te halen.

    Login om te reageren
  68. Yellomello zegt

    27 december 2008 om 18:15

    @ Keeskong: ik heb een set 16*10 BBS liggen, alleen denk ik dat ik naar 17*8 of 17*9 ga.
    http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/BMW%20635Csi%201983/BBSRS16x10wielen3-delig1.jpg

    Login om te reageren
  69. M-lover zegt

    27 december 2008 om 19:35

    @Romo:
    “Nog vergeten; de 19″ dubbelspaaks zijn gewoon prachtig……………..en winterbanden doe ik ook niet aan…………”

    Ach ja, een setje winterbanden kost immerst ook meer dan je hele auto???
    Op zoon auto zou je net het verstand moeten hebben om er net wel een setje goede winterbanden op te leggen als je er toch mee wil rijden als het slechter weer is of glad.

    Winterbanden hebben nut, geloof je het niet? dan hoop ik voor mijn plezier dat je ooit eens net niet stil komt op je brede sloffen omdat er een beetje aquaplanning is, nieuw bumpertje, nieuwe kap, nieuwe lamp, spuiten, monteren, kost je meer dan een setje banden hoor… denk daar aan!

    @Yellomello:
    10duim, waar heb je die onder liggen? lijkt me (omdat het 16ers zijn) toch wel breed voor de welbepaalde auto :D 17*8 is een leuke maat… 215 ligt er wel mooi op vind ik zelf.

    Login om te reageren
  70. Rossi zegt

    27 december 2008 om 20:17

    Ben ik de enige die Mercedes mist in de top10??

    Login om te reageren
  71. binkie zegt

    27 december 2008 om 20:40

    @ Elrae

    iemand die het snapt, heerlijk ;)
    Tja jammer van het pro/con bmw gekibbel. Het zijn gewoon fijne auto’s voor mensen die ze kunnen waarderen en voor de tweedehandsmarkt zijn originele wielen gewoon duur.
    Vlijmscherpe analyse Elrae, wat mij betreft ;)

    Login om te reageren
  72. b0z4 zegt

    27 december 2008 om 22:36

    Alle mensen die lopen te zeuren over BMW ( rijders ) kunnen zelf niet een BMW betalen en zijn super jaloers dus gaan ze maar HATEN.. Net zoals die VW reclame met de passat ! Mensen kijk die reclame en je zult je zelf erin zien !!

    Login om te reageren
  73. Rick dos zegt

    27 december 2008 om 22:44

    Moest het toch even twee keer lezen om het nog niet te snappen…

    “En waarempel maken de aanwezige BMW-ers hun EIGEN vooroordeel weer waar…”

    Of bedoel je je eigen vooroordeel?

    en dan…

    “Als je commentaar hebt ben je jaloers, das lekker bekrompen zeg.”

    Maar vooroordelen hebben is bij voorhand toch al bekrompen?

    Login om te reageren
  74. willie zegt

    27 december 2008 om 23:38

    hoe je het ook wendt of keert, een bmw valt in de smaak bij mensen die uiterlijk vertoon belangrijk vinden. dat is niet goed of fout, dat is gewoon een feit. uiterlijk vertoon voert de bovenhand bij een slag volk waar niet iedereen zich mee wil identificeren; het wordt door velen gezien als een vorm van slechte smaak. daar komt bij dat de bmwee’s die heden ten dage worden aangeboden een zeer discutabel design hebben. daardoor krijgen we twee kampen: de bmw fan die trots is op zun karretje en iedere kritiek wegwuift als jalouzie en de bmw hater die werkelijk niet kan begrijpen dat iemand zich in zo’n kar durft te vertonen. da’s mooi voor autoblog, want ieder bmw topic wordt hier door zowel bmw voor- als tegenstanders aangegrepen om elkaar eens lekker in de haren te vliegen. houden zo, zou ik zeggen en ik zou dan ook een ieder willen aansporen om ook in 2009 niet enkel de nuance te zoeken maar vooral ook om door te gaan met elkaar gezellig af te blijven zeiken. zo te lezen hier hoef ik me daarover geen zorgen te maken…

    Login om te reageren
  75. Yellomello zegt

    27 december 2008 om 23:38

    M-lover schrijft,
    27 December 2008 om 19:35
    @Yellomello: 10duim, waar heb je die onder liggen? lijkt me (omdat het 16ers zijn) toch wel breed voor de welbepaalde auto :D 17*8 is een leuke maat… 215 ligt er wel mooi op vind ik zelf.

    Onder de 1983 635CSi… zit nu BBS-Mahle 16*7 en 16*8 onder, voor 205 en achter 225 breed. De 16*10’s krijgen 245/45 omdat het dan er nog uit ziet, maar omdat ik twijfel of dat ik liever 16″ (en iets verlaagd) met extreem breed rij danwel 17 en iets minder breed denk ik dat ik de set ga verkopen. maar goed, ik ben er niet helemaal over uit.

    http://i163.photobucket.com/albums/t295/GeoNav-Int/BMW%20635Csi%201983/BBSRS16x10wielen3-delig1.jpg

    Login om te reageren
  76. Benjamin1 zegt

    28 december 2008 om 00:31

    @romo
    Echte m3 rijders gebruiken niet 100 puntjes…………………………………………………………………….

    Ik hoef echt geen andere velgen. Rijd normaal gesproken op 17″ fabrieksvelgen, nu alleen op 15″ stalen velgen met winterbanden. Kan niet wachten tot mn eigen velgen er weer onder gaan. Ookal rijden die winterbanden stiekem wel heel lekker

    Login om te reageren
  77. Nebur zegt

    28 december 2008 om 11:53

    Ohjeee….als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt zijn er altijd een stel die hem eraf willen hakken.
    Stel je voor dat je anders zou zijn dan de rest. Anders kan dus zijn door andere velgen onder je bolide te plaatsen om hem te personaliseren.
    Het is jouw auto en je moet zelf weten wat je ermee doet. Ik heb meer het idee dat het afgunst is ten op zichte van een ander.

    Ga eens in een Vinex wijk kijken in de avond. Daar hebben 9 van de 10 mensen hetzelfde interieur. Willen ze hetzelfde hebben als de buren want stel je voor dat het anders is en men over je gaat praten.

    Zoals je ziet geldt dit niet allen voor auto’s maar voor alles eigenlijk.
    Durf anders te zijn anders wordt het allemaal zo saai in de wereld.

    Een setje mooie velgen , al dan niet aftermarket, maken een auto mooier mits het de juiste zijn.
    Een mooie Audi of BMW met een mooi setje velgen mag je zo voor de deur zetten hoor.

    Login om te reageren
  78. Olaf90 zegt

    28 december 2008 om 12:03

    Ook al is BMW mijn favoriete automerk, het zijn gemiddeld genomen wel patserbakken. Je ziet dan ook heel vaak velgen onder een BMW die er absoluut niet bij passen (of die ik er in ieder geval niet onder zou leggen). Met de standaard BMW wielen is mijns inziens niets mis. Ze hebben een ruime keuze en stuk voor stuk zijn ze gewoon gaaf.

    Login om te reageren
  79. koerdistan zegt

    28 december 2008 om 17:30

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  80. Bertus zegt

    28 december 2008 om 19:42

    @Bueno: Had je geen argumenten, en trek je daarom nu maar de jaloeziekaart? Beetje zwak hoor! Ik heb in van alles rondgereden, en BMW maakt geen verkeerde auto’s. Mijn overbuurman heeft een prachtige blauwe tweedeurs E30 met originele velgen etc.

    Maar over het algemeen zie ik toch de verkeerde types in een opge-M-de 316. Meestal klootjesvolk met puisten en petjes die hier in een kinderrijke woonwijk toch weer de Yokodrama’s laten gillen, en vervolgens hun beemertje bijna in de C3 van de buurman prakken omdat ze die achterwielaandrijver met cheaporubber niet onder controle hebben.

    Je ziet in BMW’s gewoon vaker dan gemiddeld patsertjes, dat wil niet zeggen dat elke beemerrijder een patser is. Gras is groen, maar groen is niet altijd gras, snappuwel? En als u zich aangesproken voelt, wel, wie de schoen past..

    Login om te reageren
  81. mike zegt

    28 december 2008 om 20:21

    ik denk dat audi er eigenlijk niet echt in thuis hoort, omdat er wel veel audirijders met de modellen van audivelgen rondrijden maar een groot deel is daar immitatie van en word dus denk ik niet meegerekend met deze test.

    Login om te reageren
  82. denny zegt

    28 december 2008 om 21:57

    Heey die sven

    4 ton weet je wat je daar van kan kopen
    niet zoon raar steltjes velgen maar daar heb je een SUPER ferrari voor he
    4 ton = €100.000
    En NIET €1000

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    28 december 2008 om 22:37

    “Had je geen argumenten, en trek je daarom nu maar de jaloeziekaart? Beetje zwak hoor!”

    …

    “Maar over het algemeen zie ik toch de verkeerde types in een opge-M-de 316. Meestal klootjesvolk met puisten en petjes die hier in een kinderrijke woonwijk toch weer de Yokodrama’s laten gillen, en vervolgens hun beemertje bijna in de C3 van de buurman prakken omdat ze die achterwielaandrijver met cheaporubber niet onder controle hebben.

    Je ziet in BMW’s gewoon vaker dan gemiddeld patsertjes, dat wil niet zeggen dat elke beemerrijder een patser is.”

    Zie je nou, bueno. Dat is pas ijzersterk beargumenteerd.

    Een beetje lopen zeiken over het “type volk” dat men er in ziet rondrijden. En dat men vooral dáár niet mee geassocieerd wilt worden. Dat is helemaal niet zwak! Dat is bekrompen. Maar goed, ook hier, wie de schoen past… :roll:

    Login om te reageren
  84. AriM6 zegt

    29 december 2008 om 18:15

    @ Citrofiel
    Maar die kun je niet standaard bij je BMW , Audi , mercedes , lada of wat je ook wil kopen krijgen.
    Als je 400.000 betaald voor standaard velgen, dan ben je niet zo goed bezig

    Login om te reageren
  85. Citrofiel zegt

    29 december 2008 om 18:20

    @ AriM6; Ah, ik heb nu pas door dat je slechts een fout van Sven verbeterde. Gezien in die context klopte het wat je zei, en was het terecht dat je Sven wat bijleerde. Hij scheen te denken dat 4 ton 4000E is… :)

    Login om te reageren
  86. Bertus zegt

    29 december 2008 om 19:25

    @Rick Dos: selectief knippen, mijn vriendelijke buurman met beemer is opeens pleiterik. Dan bent je pas een grote vent. Maar goed, ik kan daar met mijn bekrompen (of was het nou gekrompen?) hersentjes vast niet bij.

    Enne, hoe voelt dat nou, meesterposter? Zo ver boven het klootjesvolk verheven?

    Login om te reageren
  87. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    29 december 2008 om 19:31

    €

    Login om te reageren
  88. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    29 december 2008 om 19:32

    @ Citrofiel:

    Het € teken doe je zo:

    Alt in blijven drukken met 0128 ;)

    (Uhum, ik moet natuurlijk ook de rest van de tekst erbij schrijven)

    Login om te reageren
  89. Maarten zegt

    29 december 2008 om 19:40

    Bertus is zeker 15 en weet niet waar hij over praat????
    Je moet toch is peugeot gaan vergelijken met bmw.

    Login om te reageren
  90. BMW 530 DA zegt

    29 december 2008 om 20:09

    niet mee eens. Iemand die een BMW koopt zijn meestal auto-liefhebbers en die zijn meer met hun auto bezig dan anderen, vandaar een extra velg en bumpertje etc.
    op nr 1 staat sven: een ton is 100.000 euro kerel.

    Login om te reageren
  91. BMW 530 DA zegt

    29 december 2008 om 20:19

    na een aantal reacties gelezen te hebbenwil ik toch graag even reageren op de mening die veel mensen denken te moeten hebben over BMW rijders: ik heb dus een BMW 530 Da. waarom? ik zou zeggen rij er eens in, dan weet je waarom. BMW is een rijders-auto, daar zijn de geleerden het over eens. heb hem laten chippen en de vermogensbank geeft aan: 231 PK 0-100 in 7,4 sec. wegligging: super. hele fijne auto om in te sturen. nadeel: je mag maar 120 op de snelweg. trek ik mij daar wat van aan: niet altijd. Ik heb hem origineel gelaten op 1 ding na: set 2e hands alpina look originele BMW velgen styling 32 eronder: nieuwprijs 3500 euro. absurd gewoon. wat ik wel fout vind: M pakket in een 316i bv.
    groet, tjalling
    ennuuhhh Freude am fahren ……

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    29 december 2008 om 22:47

    @Bertus

    Ik had het niet over de grootte van jouw hersencapaciteit noch heb ik daar een waardeoordeel over, dat doe je toch écht zelf. Over je zienswijze op BMW rijders daarentegen en dat ie al dan niet bekrompen is des te meer. Je hebt immers wel een oordeel klaar over “andere” BMW rijders, maar je buurman die je dan toevalligerwijs kent, die vrijwaart je in je beleving van je algemene opvatting over BMW rijders. Maar als je jouw “vriendelijke” buurman niet gekend had, en je had ‘m zomaar in het wild gezien, viel die dan ook onder “verkeerde types”?

    Maar boven dit alles, en dat was eigenlijk ook de werkelijke reden dat ik selectief geknipt heb, beschuldig je een ander van zwakte in z’n argumentatie maar kom je vervolgens met een nóg zwakkere argumentatie. Pot, zwart, ketel. Nogmaals, het was mijn bedoeling niet om dit een waardeoordeel over jouw hersencapaciteit te maken, maar aangezien je het zelf opbrengt en ook aangeeft dat jouw hersenen er niet bij kunnen, laat ik die oordeel aan jou.

    Wat me trouwens wel opvalt is dat je je vaak bezigt met het woord “klootjesvolk”. En ook vanuit een superioriteitsdenkbeeld beredeneert (immers gebruik je woorden als verheven en klootjesvolk en je visie op BMW rijders is nu ook wel duidelijk) ten aanzien van mijn behaalde resultaat, terwijl ik dat totaal niet doe. Vormt dat superioriteitsgevoel (of geef het beestje een andere synoniem) toevallig een rode draad in je leven? Móet je andere mensen naar beneden halen alleen maar om je zelf beter te voelen?

    Ik weet het niet. Eerlijk gezegd heb ik daar verder ook geen interesse in. Het valt me alleen op, that’s all…

    Login om te reageren
  93. Bertus zegt

    29 december 2008 om 23:11

    @Rickdos: ik ben zeer vereed door alle aandacht, wat een epistel!

    Ja, ik zie een bepaald soort beemerrijder vaker dan me lief is. Niet elke beemerrijder is zo, dat probeer ik ook aan te geven door een nadere typering. Wie daar niet toe behoort hoeft zich niet aangesproken te voelen. Mijn argumentatie is daarmee niet zwak, je bent het er gewoon niet mee eens, dat mag, maar je hoeft me niet meteen bekrompen te noemen. Over mijn psychische achtergronden zullen we het hier maar niet hebben, het blijft tenslotte wel een otoforum.

    Maar goed, blijkbaar mag je hier geen mening hebben, alleen als het gaat over Opels afplassen, of Volvo’s, en wordt een enigszins prikkelende en eigenzinnige opmerking over BMW’s en bepaalde berijders hier niet gewaardeerd. Ik zal proberen me wat meer te conformeren aan de mores hiero, en lekker meepolderen waar gewenst, want stel je voor dat de communis opinio hier geraakt wordt.

    Login om te reageren
  94. Rick dos zegt

    29 december 2008 om 23:16

    @Bertus

    Apart, nu ineens een beetje verongelijkt gaan zitten doen. En óók nog eens de conclusie trekken dat je geen andere mening mag hebben.

    Een mening mag en kan altijd. Het is de vraag of die gegrond is en als je dan van repliek wordt gediend moet je natuurlijk niet vreemd opkijken…

    Maar goed, ik voel aan mijn theewater dat dit in een oeverloze discussie kan uitmonden waar ik eerlijk gezegd geen zin in heb. Tabé.

    Login om te reageren
  95. Kees zegt

    30 december 2008 om 10:57

    BMW is dan ook het merk merk met het hoogste sjonnie en anita gehalte. Velgen maken de een auto af, maar de gemiddelde BMW-fanboy wil zijn wansmaak natuurlijk nog extra etaleren door de keus van foute bling bling velgen. -kijkt uit raam- Naast mijn C70 staat op dit moment een X6 geparkeerd en zie dat ding eens stralen van lelijkheid. Volgens mij als er een Koreaanse grille op de X6 zat had iedereen hem met het “design wonder” SsangYong Actyon vergeleken.

    Login om te reageren
  96. 1er reihe zegt

    31 december 2008 om 11:40

    @Kees: Daarentegen vindt ook lang niet iedereen jouw C70 mooi en kan je van Volvo stellen dat het nog altijd een oude-lullen-imago heeft. Als die eigenaar blij is met zijn BMW X6, mooi toch? Hij heeft er ongetwijfeld geen enkele boodschap aan of jij zijn auto mooi vindt. Ik zou ook kunnen doorgaan over de Volvo C30 met die “prachtige” achterkant *ahum*, waar Volvo nu mee aan het prijsstunten is omdat ze aan de straatstenen niet te slijten zijn, maar waarom zou ik dat doen; als iemand hem toch mooi vindt moet ie ‘m vooral kopen!

    Dus: koop en rij wat je lekker zelf mooi vindt en hou eens op met het afzeiken van andere automerken op basis van imago, dat is de meest zwakke argumentatie die er bestaat.

    Login om te reageren
  97. Bertus zegt

    31 december 2008 om 17:08

    @Rick Dos: Lijkt me inderdaad een goed plan om hier maar mee te kappen.

    Login om te reageren
  98. John zegt

    3 januari 2009 om 00:38

    Tjonge jonge, wat een commentaar weer op BMW. Te patserig, te duur waarschijnlijk allemaal van paupertjes die van hun baas niet duur mogen kiezen dan een Opel Corsa en van hun vrouw moeten kiezen voor een zuun’ge bak veur de bijtelling :D

    En ja, ik mag het zeggen met 2 Bimmers veur de deur ;) Zal wel een patserT zijn, vindt het prima. Ik rij tenminste in de auto die ik graag wil rijden en voel me daar prima bij. Gezien het aantal jaloerse reacties die ik onderweg krijg en de bovenmatige belangstelling van dienders met een blijkbaar te laag salaris die elke dag 2x ‘papierencontrole’ moeten houden zouden de meesten graag per direct van automobiel ruilen.

    Login om te reageren
  99. Julian zegt

    3 januari 2009 om 12:47

    Dankjewel bertus.. Ik rij in de nieuwe Santa Fe, ik heb er ook mooie lichtmetalen wielen op gezet.. omdat die standaard zo klein zijn;)

    Login om te reageren
  100. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 januari 2009 om 13:00

    Ik denk dat een onderscheid naar bouwjaar hier een heleboel discussie gescheeld zou hebben…

    BMW maakt gewoon top-auto’s, en zijn zeer gewild in de lease.
    Dit zijn de jonge BMW’s, en daar zal niet veel after-market aan te pas komen.
    maar na een jaar of 10, is dat ineens heel anders!

    Dit zal bij ieder merk zijn, maar bij BMW beduidend sterker!

    Login om te reageren
  101. Marcel 16v driver zegt

    8 januari 2009 om 14:43

    idd bij audi krijg je ook van die lullige kutvelgen onder je auto van 60mille

    Login om te reageren
  102. HH zegt

    13 februari 2009 om 23:37

    Klopt wel ongeveer, dit zien we bij ons ook. Neemt niet weg dat die
    velgen prachtig staan onder die bmw!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North