• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW introduceert de M235i xDrive [en meer]

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 mei 2014 om 15:10 – 18 Reacties

BMW M235i


Is 326 pk op alleen de achterwielen van je kleine coupé je iets te heftig? BMW lost het dilemma voor je op door de M235i vanaf deze zomer met xDrive uit te rusten.

De tweede helft van 2014 brengt weer een push aan BMW-diversificatie. We zagen in het kader hiervan al de EDE-versies van de 5 Series, en ook de 7 Serie Exclusive kwam aan bod. Maar BMW verbreedt zijn huidige gamma verder, met wat nieuwe motoropties en AWD voor sommige modellen die dat nog niet hadden.

De meest interessante hiervan is de M235i Coupé xDrive. De 326 pk sterke Bimmer wordt standaard met de 8-traps automaat uitgerust, en doet de accleratie van 0-100 in 4,6 seconden, twee tienden rapper dan de RWD-variant en slechts 2 tienden langzamer dan de M5.

Daarnaast introduceert BMW een 228i Coupé, als opvuller tussen M235i en 220i, met de bekende 245 pk sterke 2.0 TwinPower viercilinder.

4 Serie Cabrio

Ook de 4 Cabrio krijgt nieuwe motoriseringen, waarinder de 420i, een nieuwe instapper. Op dieselgebied komen er liefst 3 nieuwe motoren: de 425/430/435d met repsectievelijk 218pk/450Nm , 258pk/560Nm en 313pk/630Nm. De 425 heeft een vierpitter aan boord, de andere twee zijn zes-in-lijn-motoren.

8-traps automaat met ‘proactive drive’

Deze nieuwe automaat werkt samen met je navigatie (ook wanneer deze niet is ingeschakeld) en schakelt eerder terug wanneer er een bocht of rotonde aankomt. De technologie was voorbehouden aan de topmodellen, maar sijpelt nu ook door naar de 1 t/m 5 Serie. In hoeverre dit hetzelfde systeem is als dat van de Rolls-Royce Wraith weten we niet, maar het lijkt aardig identiek.

Een volledig overzicht van alle toevoegingen vind je HIER.

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Prijzen 4 Serie
    Prijzen 4 Serie Gran Coupé bekend, plus een hoop meer!
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, Coupe, f22, M235i, xDrive

Vorig bericht: « (Oude) baas! Pensionado bouwt houtgeschubte VW Kever
Volgend bericht: Video: zo verkoop je een oude Volvo »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    12 mei 2014 om 15:24

    4,6 sec is behoorlijk snel. Ik ben benieuwd wat de M2 gaat doen dan. Die zal dus waarschijnlijk even snel als een M5 naar de 100 knallen.

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    12 mei 2014 om 15:39

    In de sheets wordt trouwens gesproken over een M520d. Zal wel een foutje zijn, neem ik aan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 mei 2014 om 16:40

      @berlinetta: een M520d die er uitziet als een M550xd zou anders best wel verkopen. Die dikke motoren zijn natuurlijk prettig maar in Nederland en zelfs Duitsland niet echt nodig. Zoiets zou afbreuk kunnen doen aan de marketing kracht van de M maar dat argument heeft ook de X6M niet verhinderd. M staat inmiddels gewoon voor marketing, niet langer voor motorsport, een M520d zou dus wel eens kunnen komen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 mei 2014 om 16:50

        @mashell: Dat is dus gewoon een 520d met M-pakket. Je mist alleen de rechthoekige uitlaten en je hebt mistlampen in plaats van die aluminium stripjes in de voorbumper.

        Login om te reageren
  3. reistje zegt

    12 mei 2014 om 16:12

    Ik ben benieuwd hoeveel van de verkopen (in %) x-drive. Het lijkt mij dat zeker in NL dit gering met die 2 dagen sneeuw per jaar + extra verbruik, Co2’s, aanschaf blablabla.

    Verder ben ik erg benieuwd naar hoe dat proactive drive in de praktijk werkt. Het lijkt mij een systeem dat meer kosten (en problemen) dan baat opleverd.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      12 mei 2014 om 16:14

      @reistje: gering is,*

      GEEF MIJ EEN EDIT KNOP.

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    12 mei 2014 om 16:15

    Kortom, BMW legt gewoon de bekende motoren in hun ‘nieuwe’ modellen. Precies wat ik zei in t artikel waarin werd geintroduceerd dat BMW alleen met motoriseringen bla bla zou komen in t begin.
    M235i zal zeker een leuke zijn.
    Maar dan de 435xd convertible? Wuat? De trippleturbo 3.0 diesel in een cabrio? Zouden ze wat met t geluid kunnen doen? Of wordt het weer soundmixen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 mei 2014 om 16:23

      @gregorius: Het gaat hier niet om het M50d-blok. Dit is de variant met 313 pk (biturbo geloof ik).

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        12 mei 2014 om 17:03

        @berlinetta: sterk punt, my bad. Biturbo-blok inderdaad: n57d30 blok met dubbele turbo. Nog steeds erg apart voor een 4-cabrio. Maar ja, als de klant ervoor betaalt, waarom niet he?

        Login om te reageren
  5. thierryvth zegt

    12 mei 2014 om 16:56

    Ik zou maar gewoon op alle BMW’s een M plakken want die devaluatie van het M logo is al ruim 20 jaar in gang en heeft nu toch echt geen enkele betekenis meer.

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    12 mei 2014 om 18:21

    Met de M235iX is er dus geen enkele rede meer om voor een S3 te kiezen.
    Wat zal het wegennet daar van opknappen zeg..

    Login om te reageren
    • dtm01 zegt

      12 mei 2014 om 19:46

      @tupperware: hahaha bmw telt niet eens meer mee. Het gaat nu alleen nog om MB en Audi.
      Bmw is niet meer wat het was

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 mei 2014 om 20:07

        @dtm01:
        Blijft lachen met die blinde fanboys hier, er zijn inderdaad maar 2 Duitse premium merken.
        Het door mij geprefereerde Mercedes en BMW.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        12 mei 2014 om 20:23

        @dtm01:
        Om even op je naam te reageren.
        Wie staat er 1 bij de rijders, teams en constructeurs?
        Juist, jouw nick letterlijk uitgelegd betekend dus BMW.
        Dat durft deze Mercedes liefhebber wel toe te geven, ook al is het met “”mijn” merk een drama in het DTM.

        Login om te reageren
        • dtm01 zegt

          12 mei 2014 om 21:00

          @tupperware: klopt 1 race gereden en audi staat 4 keer in te top 5 doen ze goed in mijn ogen. Afgelopen jaar kampioen.

          Login om te reageren
  7. ederooij zegt

    12 mei 2014 om 18:36

    Nog wat interessante info gevonden rondom de 2-serie.

    quote: De prijs van de M235i xDrive begint bij 62.548 euro. De 228i kost 44.500 euro. In juli start de productie.

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    13 mei 2014 om 10:48

    Je gaat toch geen zware en onderstuurde 4-wiel aandrijver kopen wanneer je een rijders auto als een BMW wilt? Dit is echt alleen een gevoel van veiligheid ipv dat dit nou echt iets bijdraagt.Voor die verdwaalde dag dat je ermee op wintersport gaat zou ik het niet doen in ieder geval. Dat is het enige moment waarop het iets zou kunnen uitmaken.

    Login om te reageren
  9. GregBem zegt

    14 mei 2014 om 09:32

    ‘proactive drive’ bestaat ook op de MINI sinds het nieuwe model twee maand geleden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North