BMW laat nieuwe MINI en 1 Serie GT (?) buiten spelen

Auteur: , 24 Reacties

Dankzij een hoogtestage op de Oostenrijkse Grossglockner zitten deze aankomende kleine modelletjes van de BMW Group, die beide op het UKL1-platform staan, straks boordevol rode bloedcellen.

Een van onze lezers was onderweg naar de jaarlijkse Tiroler polkabeurs, en liep de twee concerngenoten op de berg tegen het lijf. De BMW, waarvan we nog steeds niet zeker weten of we ‘m nou 0 Serie, 1 Serie GT, Active Tourer, of wat dan ook moeten noemen (misschien is ‘BMW met aandrijving op de verkeerde wielen’ wel aardig), was flink ingepakt, want zo hoog kan het knap koud worden natuurlijk.

De F56 MINI, die er ook als vijfdeurs (F55) schijnt te komen, was niet minder gecamoufleerd, hoewel we aardig kunnen gokken wat er onder verscholen zit: heel veel hip interieur en een 1,5 liter driecilinder koffiemolentje. Het model zal over niet al te lange tijd zijn intrede doen, we gokken op Genève 2014 voor de productieversie, misschien ook wel op de IAA aanstaande september, als ze het maken van een concept overslaan.

Vermoedelijk komen hier de volgende motoren in te liggen:

Cooper, B38 1.5L 100kW / 136 PS (3-cil)
Cooper S, B48 2.0L 140kW / 190 PS (4-cil)
Cooper D, B37 85kW / 116 PS (3-cil)



24 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Mooi die simpele velgen onder de mini.
Dat ziet er niet bepaald bmw-achtig uit
Zou dat de nieuwe Mini zijn? Dus gedaan met ronde koplampen?
@kapiteinaudi: is gewoon afgeplakt zodat het minder op mini koplampen liijkt
3 cilinders? Pff dat is toch wel een beetje vreemd. Alhoewel mijn 107 ook wel leuk klinkt als je een beetje toeren draait!
@TimoBac:
Die Toyota/Daihatsu blokjes gillen het uit van de pret tussen 5000 en 7000 toeren.
Zeker als je hem chipt en er een ander inlaat systeem op fabriceert, hier hebben we er een met Forge slangen en een Sandtler Carbon intake.
Als ik zo naar die Mini kijk dan gaat dit platform de geschiedenis in als UGLY 1.
De eerste BMW Mini vond ik goed gelukt maar net als met films worden de remakes alleen maar minder.
Alsof je naar een Smart Forfour kijkt.
@norge:
Die was zijn tijd dan ook te ver vooruit. Je ziet ze nu vaker rijden dan toen ze nog gemaakt werden. En O ja, ze waren destijds stervens duur, dat hielp ook niet echt mee….
@jrk68:
En iedereen wist dat het een Mitsu was…
@StijnB:
Dat wisten alleen de kenners en dat is hooguit 10% van de automobilisten.
Hij deelde trouwens alleen de bodemgroep met de Colt, verder was er geen schroefje uitwisselbaar.
Dat is met jouw geliefde merk wel anders en dat staat het verkoop/verhuur succes niet bepaalt in de weg.
De grootste makke was dat toen de Forfour op de markt kwam net bekent was hoe slecht de Citycoupe/Fortwo motorisch was. Het feit dat de Forfour motorisch een Mitsubischi is kon dat niet veranderen.
Dat dus en zoals ik al zei de prijs (de 109pk diesel was net zo duur als de Golf 4 TD rode I).
@jrk68:
Wat heeft Toyota hier mee te maken?

Verder denk ik dat aardig wat van het doelpubliek van de link tussen beide wagen wist, zeker daar ze uit dezelfde fabriek rolden. Ik denk dat dit, zeker in combinatie met de prijs, de kansen op succes geen goed heeft gedaan. Jammer want zo’n slechte auto was het zeker niet.
Ik ben eens benieuwd naar die nieuwe mini.
Ze gaan dat ‘engelse’ erin willen stoppen maar hij zal ook modern moeten zijn, benieuw hoe ze het qua design oplossen. Technisch zal het wel niets veel speciaals zijn.

Da’s het nadeel van de groten die durven niets nieuws te proberen.

En de kleintjes daar hoor je niets meer van (iemand nog iets gehoord van dat stadsautootje van Gordon Murray? de echte niewe mini)
@Hupke:
Inderdaad, helaas is de enige Murray die nog in het nieuws komt Andy…
Die spiegels van die Mini zullen op een gemiddelde Scania niet misstaan. Wat een gevaartes man! Volgens mij worden ze alletwee gruwelijk lelijk. Die koplampen van die bmw… Alfa 159 tijdperk is alweer een tijdje voorbij hoor!
Weer een golf concurrent ? Het hele kluppie is rond. A3, golf, a klasse en nu BMW! Ben benieuwd
Mijn Mini-dealer in België wist me te vertellen dat de nieuwe Mini te koop zal zijn vanaf februari/maart 2014. Dus introductie op de IAA lijkt me dan ook logisch.
Daarnaast zouden de grootste nieuwe kenmerken vooral te vinden zijn bij de lichtpartijen, waar led-techniek zijn intrede zou maken.
Top tipgever. Onderweg naar de Polkabeurs. Ben benieuwd hoe hij het gehad heeft.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).