• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW legt naam “M10” vast

Auteur: robbie, gepost 26 september 2007 om 20:03 – 45 Reacties

BMW M10

In het verleden bestond nogal wat verwarring over de naam die BMW zou geven aan de nieuwe R8-beater die in ontwikkeling zou zijn. Namen als Z9, Z10 en M10 deden de ronde, maar nu is gebleken dat BMW de rechten op M10 vast heeft laten leggen. De kans is dus heel groot dat het model M10 zal gaan heten. Als motoren kunnen we de V10 uit de M5/M6 verwachten (wellicht met turbo’s?). En er wordt ook gesproken over de nieuwe V8 uit de M3.

Maar dat is nog niet alles, want BMW heeft ook nog de namen 555 en Progressive Activity Sedan vast laten leggen. De 555 zal hoogstwaarschijnlijk een 5 Serie zijn met het blok dat we ook in de nieuwe über-X5 zullen vinden (450-480 pk).

De term Progressive Activity Sedan zal BMW hoogstwaarschijnlijk gebruiken om een crossover op basis van de 5 Serie aan te duiden. Momenteel wordt hiermee druk getest en dit model zal V5 gaan heten. Zeg maar een (hopelijk wel succesvolle) concurrent voor de R-Klasse. (via)

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, crossover, m10, Supercars

Vorig bericht: « Video: RUF R Turbo @ Nordschleife
Volgend bericht: Mazda M(akeover) X(treme)-5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. golf 4 zegt

    26 september 2007 om 20:08

    heej ben ik de 1e:D
    –edit: boeiend–

    tegenstander r8?

    Login om te reageren
  2. Joris zegt

    26 september 2007 om 20:11

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    26 september 2007 om 20:12

    niiiicceee, vooral die 555 lijkt me echt wel heftig!

    Login om te reageren
  4. Segura zegt

    26 september 2007 om 20:12

    waar blijven de foto’s

    Login om te reageren
  5. Fova' zegt

    26 september 2007 om 20:16

    555 of M5, is dat niet zo’n beetje hetzelfde? ik bedoel 480 om 507 pk

    Login om te reageren
  6. firefly zegt

    26 september 2007 om 20:18

    Is 555 niet al van Subaru?

    Login om te reageren
  7. bnc zegt

    26 september 2007 om 20:19

    BMW M10… hmm wel lekker, ik hoop op een echte supercar van bmw tewege, liefst met middenmotor *fingers crossed*

    En als de 555i er echt komt, staat ie wel heel dicht van de M5… mss een powerupgrade in aantocht?

    Login om te reageren
  8. speedlimit zegt

    26 september 2007 om 20:19

    Dikke motoren maar laten we eerst maar eens afwachten of ze ook ’n mooi uiterlijk meekrijgen.
    De huidige 1/3/X3 zijn nou niet bepaald modellen die je mooi kunt noemen.

    Login om te reageren
  9. Fruitcake zegt

    26 september 2007 om 20:20

    @Fova

    De M5 krijgt binnenkort een upgrade naar 520/550 PK ;)

    Login om te reageren
  10. phantom zegt

    26 september 2007 om 20:52

    @ Fruitcake: aangezien wat audi heeft geflikt met die 580 pk rs6 mogen ze er van mij wel wat meer bijgooien,

    trouwens die v8 biturbo en die m10 zij echt vet, goed zo bmw strooi maar eens met pk’s

    Login om te reageren
  11. Kobey zegt

    26 september 2007 om 20:56

    –edit: ip ban–

    Login om te reageren
  12. Ari_M6 zegt

    26 september 2007 om 21:04

    @ phantom

    v8 biturbo ? De V8 die in de M3 licht heeft geen dubbelle turbo. sterker nog dat heeft geen turbo’s. of bedoel je een andere ?

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    26 september 2007 om 21:10

    ik hoop dat het een F430 scuderia killer word die M10. want die ferrari lijkt me toch een lekkere bak! Atmospherische v10 die alleen wat hoger doorjankt, minimaal gewicht enzo, snelle versnellingsbak. staat allemaal op het verlanglijstje ;)

    Login om te reageren
  14. m5 zegt

    26 september 2007 om 21:18

    in de m10 komt een nieuwe v8 met (bi) turbo die in de volgende m5 ook komt te ligge

    Login om te reageren
  15. Spirit of extacy zegt

    26 september 2007 om 21:21

    Die foto is toch gewoon een shopje van een F430. Er is al eens een hopeloos lange discutie geweest daarover.

    Login om te reageren
  16. Markus zegt

    26 september 2007 om 21:31

    Ze zullen wel vaker wat namen vastleggen, wil volgens mij helemaal niet zeggen dat ze daar meteen iets mee gaan doen, misschien wel nooit zelfs. Maar intussen kan een ander die merknaam niet meer gebruiken en dat is natuurlijk sowieso de bedoeling, ongeacht of ze hem zelf wel of niet gebruiken gaan.

    Login om te reageren
  17. Windhoos zegt

    26 september 2007 om 21:50

    Kobey schrijft,

    26 September 2007 om 20:56
    Audi denkt dat ze BMW inhale kunnen ze nog verder dromen

    ————————————————————————–

    Wat een nutteloze reply weer, ongeacht de prestaties of vermogen blijft het feit dat ze volgens de verkoopcijfers NOG STEEDS concurenten zijn en dat kan men echt niet 1, 2, 3 veranderen. Als je reply’s wilt gaan leveren zorg er dan tenminste voor dat deze goed onderbouwd is……….

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    26 september 2007 om 22:10

    @Windhoos: niet op reageren, heb de reactie van Kobey al ge-edit. Irritant gedoe.

    Login om te reageren
  19. Luc zegt

    26 september 2007 om 22:13

    komt er dan ook een normale 10–serie?

    Login om te reageren
  20. Juppe zegt

    26 september 2007 om 22:14

    @ Firefly
    555 was toendertijd de sponsor van het Subaru rallyteam, het is een sigarettenmerk.

    Login om te reageren
  21. Rick dos zegt

    26 september 2007 om 22:24

    Mooi! Gaat BMW nog meer benchmarks neerzetten….

    Login om te reageren
  22. Racer X zegt

    26 september 2007 om 22:54

    Gaaf, BMW in het offensief. Dat belooft wat! Vooral de 555 en de M10 hebben mijn belangstelling gewekt. De V5 mogen ze houden wat mij betreft, daar koop ik geen BMW voor.

    Login om te reageren
  23. dj_raoul zegt

    26 september 2007 om 23:31

    M10 is al een motorcode van BMW, klinkt me verwarrend in de oren zo…

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    27 september 2007 om 00:08

    Die V10 met een bi-turbo opstelling??Ik wil nu niet zagen, maar ik vrees dat dat blok al zo op z’n limiet zit, dat een bi-turbo wel eens zijn dood kan betekenen…

    Ofwel boren ze hem op ( wat ik betwijfel ), ofwel nemen ze de V8 met bi-turbo opstelling die ook gebruikt wordt in die 335 coupe en peperen ze hem wat.

    Login om te reageren
  25. Pier zegt

    27 september 2007 om 00:43

    Ik associeerde 555 ook meteen met Subaru…dat had ik als Subaru zijnde toch laten vastleggen mgoed. Verder klinkt het interessant, nu kijken wat er allemaal uit de hoge hoed getoverd wordt!

    Login om te reageren
  26. ugur zegt

    27 september 2007 om 00:53

    Bmw hoort zijn motoren zonder turbo te produceren.. het zijn echte toerenmotoren die gewoon lekker janken als je gas geeft.. het is eenspecialiteit van bmw om zonder turbo’s met audi en mercedes te kunnen concurreren die wel turbo’s gebruiken.. de m10 zou gewoon een ge-ugrade v10 erin moeten hebben..

    Login om te reageren
  27. Zoef zegt

    27 september 2007 om 07:43

    Gauw M1, M4, M7,8 en 9 vastleggen. Je weet maar nooit.

    Login om te reageren
  28. Jordey zegt

    27 september 2007 om 07:53

    lijkt me eerder dan dat die 5 serie 555 pk krijgt. of die m10 555pk v10.

    Login om te reageren
  29. YK zegt

    27 september 2007 om 12:01

    Ik denk eerder dat de BMW M5 een upgrade krijgt van 507 naar 555pk. Ik weet niet of ze dat kunnen met een 5,0 liter atmosferische motor, maar dat zou wel betekenen dat ze zo 111 pk/liter te pakken hebben en dat allemaal zónder turbo!

    Login om te reageren
  30. majinstar zegt

    27 september 2007 om 12:36

    Oeh ik krijg nu al kippevel, zodra ik de woorden al in mijn mond neem. :D

    De M10 !!!!!!!!!

    Gewoon heet man.

    Login om te reageren
  31. bmwF zegt

    27 september 2007 om 12:43

    in de M10 komt waarschijnlijk een V10 vanwege de naam M10, hangt er vanaf hoe de V8 met de testen het doet

    Login om te reageren
  32. Marten zegt

    27 september 2007 om 13:01

    Hoe gaat de über 6-serie heten? 666? ;-)

    Login om te reageren
  33. Marten zegt

    27 september 2007 om 13:02

    @YK:

    Yamaha: 160 pk uit 1000 cc (geloof ik) atmospherisch. Dus zo’n prestatie is het nog niet.

    Login om te reageren
  34. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 13:04

    @ Marten

    Krallaballa!

    hoe kun je die motoren nou met elkaar vergelijken???? ?? ??

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    27 september 2007 om 14:16

    @ Juppe: nu weet ik eindelijk waar dat ‘555’ op de Impreza’s op sloeg! Ik wist echt niet dat dat een sigarettenmerk was. Kun je dat in Nederland krijgen?

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    27 september 2007 om 14:38

    het houd jammer genoeg een keer op voor BMW om te blijven concureren met atmosferische motoren tegenover turbo/supercharged motoren
    maar als er turbo’s worden gebruikt om te helpen bij lage toeren
    dan wil ik wel eens zien wat er gaat gebeuren
    335 diesel kan een ouwe RS4 bijhouden (bron: een of ander blad waar het uitgebreid getest werd)
    ik denk dat de M10 de V8 krijgt met turbo’s maar hoop natuurlijk op een geblazen V10 :)

    Login om te reageren
  37. YK zegt

    27 september 2007 om 15:13

    @Marten, ja uit 160 pk uit een 1-literblok halen is makkelijk dan 507 uit 5 liter. Bij de motor van die Yamaha heb je natuurlijk minder onderdelen die ook minder wrijving ondervinden. Het rendement is daardoor hoger en heb dus meer pk’s p/l.

    Het is in de eerste plaats al fout dat je een 1-liter met een 5-liter vergelijkt, allebei totaal verschillende blokken. Daarbij is er ook nog dat de overbrengingen in een motor minder zijn dan bij een auto, twee totaal verschillende systemen. Ben het daarom volkomen eens met Pannekoek :)

    Login om te reageren
  38. DennieFR zegt

    27 september 2007 om 16:49

    Kortom,BMW heeft goede plannen!!

    Login om te reageren
  39. bartholomeo zegt

    27 september 2007 om 19:25

    M10 klinkt spectaculair, maar geef mij toch maar een V10 met 2 turbo’s erop :D

    R8-beater zeg je, gaat bmw zich eindelijk in het vaarwater van de porche 911 durven begeven ?

    Login om te reageren
  40. phantom zegt

    27 september 2007 om 21:40

    @ Ari_m6: Nee niet de m3 v8 maar die 555 motor zeg maar, ik dacht dat die 2 turbo’s had of heb ik dat verkeerd gehoord?

    Login om te reageren
  41. PieterA zegt

    27 september 2007 om 22:00

    Een V5?? Niet doen, je ziet wat Mercedes er met de R-klasse van gebakken heeft. Een hoopje na-apers zijn het. Mercedes heeft dit, wij moeten het ook hebben, ze hebben dat, wij moeten het ook hebben.

    Login om te reageren
  42. CSL zegt

    28 september 2007 om 23:31

    Ze mogen ook een nieuwe M12 laten vast zetten ;).
    Die v12 750pk uit de X5 LM doet wonderen.

    Login om te reageren
  43. the dubble zegt

    16 oktober 2007 om 17:56

    wat is dat ^ voor gedrocht….

    een m10 lijkt me wel wat moois… maar dat moet niet al te lang gaan duren…

    Login om te reageren
  44. John zegt

    7 november 2007 om 21:10

    Leuk weer een nieuwe term: PAS. Een toenemende activiteits auto. Whatever moet ik me daar nu weer bij voorstellen?

    Login om te reageren
  45. segura zegt

    7 augustus 2008 om 18:16

    BMW M10 op komst
    BMW heeft de komst van Audi’s R8 met argusogen bekeken. Het Duitse merk voelt zich genoodzaakt iets terug te doen en brengt om die reden een nieuw model: de M10.

    Dat meldt een Duits autotijdschrift. De BMW M10 krijgt volgens de geruchten de V10 van de M5 en de M6 onder de kap, maar dan met meer vermogen: reken op ongeveer 550 pk. Belangrijker nog is het lagere gewicht: door het gebruik van dure, lichtgewicht materialen blijft het gewicht beperkt tot ongeveer 1400 kilogram. Een stuk minder dus dan de BMW M6, die 1710 kilogram weegt.

    De supersportieve BMW krijgt trekjes van de Concept CS, die op de Shanghai Motorshow stond. Dat was echter een vierdeurs coupé, terwijl de M10 een tweedeurs Gran Turismo met een voorin geplaatst motorblok wordt. Als de BMW M10 daadwerkelijk komt, is dat niet voor 2009. (autoweek.nl)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North