• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M GmbH aan de elektrificatie, maar..

Auteur: RubenPriest, gepost 1 oktober 2016 om 08:57 – 22 Reacties

1M


Zelfs bij de sportdivisie van BMW gaan ze de emissievrije kant op.

Bij BMW M GmbH gaan ze over op elektrificatie, maar verwacht geen model op de korte termijn. BMW M baas Frank van Meel spreekt namelijk over ‘de toekomst’. Het onderwerp kwam ter sprake toen van Meel de pers te woord stond tijdens de autoshow van Parijs.

Volgens de Nederlander is de aandrijflijn niet de belangrijkste factor van een M-product, maar slechts een hulpmiddel in het gehele proces. Voor nu ziet de M-baas nog geen concrete mogelijkheden. Van Meel zegt dat er wat gedaan moet worden aan het gewicht van de batterijen. De accu’s in elektrische auto’s wegen behoorlijk wat en hebben invloed op het rijgedrag. Daarmee maakt hij een bruggetje naar de buren bij BMW-i. De groene tak van de Duitse autofabrikant is bezig met de laatste technologieën op het gebied van elektrisch rijden. Wanneer BMW-i met iets interessants op de proppen komt is een samenwerking voor de hand liggend.

Daarnaast maakt van Meel duidelijk dat BMW M niet bezig is met de ontwikkeling van een eigen sportauto. Concurrent AMG deed dit bijvoorbeeld wel met de AMG GT. De M-baas zegt dat de BMW i8 momenteel dé eigen sportauto van BMW is. Een i8 met een M-behandeling gaat ook niet gebeuren. Volgens de baas is de hybride uitstekend geëngineerd en heeft M hier niets aan toe te voegen.

Long story short: Ja, BMW M gaat over op elektrificatie, maar niet voordat de nu loodzware accu’s naar de sportschool zijn geweest. (via TopGear)

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • bmw i4 prijzen
    BMW wil geen einddatum voor brandstofmotor noemen
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • 'Nederlander gaat de scepter zwaaien over BMW M'

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, frank-van-meel

Vorig bericht: « Dit landgoed met een bazenoprit biedt aan 14 auto’s onderdak
Volgend bericht: Vergelijking: de nieuwe Audi Q5 vs de oude »

Lees Interacties

Reacties

  1. kobus1967 zegt

    1 oktober 2016 om 09:02

    Nu de accu’s steeds goedkoper worden en per kg meer opslagcapaciteit krijgen is er ruimte om meer kosten in de carrosserie te stoppen. Ten Cate is bezig om een volledige kunststof body te ontwikkelen. Die elektrische betaalbare sportauto komt en het zal mij niet verbazen als Tesla ook hier weer de grote concurrenten aftroeft.

    Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    1 oktober 2016 om 09:24

    Duidelijke visie.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    1 oktober 2016 om 09:42

    Kijkend naar voorgaande uitspraken van BMW M, die i8M komt er. En accu assisted M modellen staan op het punt van introduceren. Als gewicht echt zo belangrijk zou zijn was er geen X5/6M en ook geen 2 serie van 1600kg….

    Login om te reageren
    • ch26 zegt

      1 oktober 2016 om 11:16

      @E34M5Touring: nee gewoon niet

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      1 oktober 2016 om 11:24

      @e34m5touring: ook mijn gedachte. Wat zal het worden; Mi8 of i8M…?

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        1 oktober 2016 om 17:07

        @e1000bmw523i: Bmw i8-M

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    1 oktober 2016 om 10:19

    Ik ben benieuwd welke van de Duitse 3 als eerste met een performance model met hybride techniek komt.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      1 oktober 2016 om 11:33

      @dutchdriftking: VAG en Mercedes hebben het beiden al gedaan. VAG middels de Porsche 918, Mercedes met een elektrische van de SLS electric drive.
      Porsche 918 hybrid: http://www.abhd.nl/video/porsche-918-spyder/
      SLS e-cell: http://www.abhd.nl/video/mercedes-sls-amg-e-cell/

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        1 oktober 2016 om 18:03

        @e1000bmw523i: Ik bedoel een auto onder het RS, M of AMG label.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          1 oktober 2016 om 18:48

          @dutchdriftking: SLS zit toch onder het AMG-label…?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            1 oktober 2016 om 21:45

            @e1000bmw523i: dat was toch geen hybride maar een gelimiteerde puur elektrisch voertuig?

            Login om te reageren
            • e1000bmw zegt

              2 oktober 2016 om 12:19

              @dutchdriftking: Ah, ik had het woordje “hybride” in je eerste comment gemist…

              Login om te reageren
  5. rydodrive zegt

    1 oktober 2016 om 10:21

    van ///Meel

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    1 oktober 2016 om 10:35

    Als je als baas van de M(otorsport) beweert dat de aandrijflijn ‘slechts’ een deel is van het product dan lul je marketing technisch en politiek 100% correct met de media mee, maar je zeikt tegelijkertijd wel je HELE en COMPLETE klandizie af !
    En je degradeert je eigene M naar wat Renault nu aan het kleautzakken is met de legendarische Gordini naam, eenkleurtje en twee reesstrepen op een fucking Twingo !

    Kijk, ik begrijp dat de man niet tegen de mogelijke electrificering van het wereldwijde wagenpark KAN zijn, maar lul dan inde ruimte van ‘we zijn de mogelijkheden aan het bekijken om de M beleving toe te passen op mogelijk toekomstige modellen’ ,’of “op de M divisie houden we nauwlettend de nieuwste ontwikkelingen op aandrijvingsgebied in de gaten en uiteraard staan we niet negatief tegenover een elektrische aangedreven M, maar de wagen zal dan wel een volwaardig M moeten zijn die aan alle criteria moet voldoen die de M beleving de M beleving maakt voor onze klanten

    Met deze dooddoener kun je net zo goed een Prius kopen, de aandrijving wan een Prius is ook slechts een onderdeel van de Prius beleving, of een Dacia Logan, de aandrijving van die wagen is ook slechts een onderdeel van de beleving .

    You’re FIRED !

    Login om te reageren
    • 367pk zegt

      1 oktober 2016 om 10:42

      Ik had het niet treffender kunnen zeggen! Mijn M6 GC weegt een ton of twee, en die voel je duidelijk in de bocht. Heb een weekje met een i8 gereden, en wat het meest opviel was de briljante balans in de bochten, te danken aan het laag liggende, gelijkmatig verdeelde, accupakket. Zo is extra gewicht niet direct een straf. @desjonnies:

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 oktober 2016 om 13:24

      @desjonnies: Wil jij aub solliciteren bij BMW? Dan trap ik tenminste in de marketingverhalen.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      1 oktober 2016 om 14:27

      @desjonnies: chapeau, my thoughts exactly

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      3 oktober 2016 om 02:09

      @desjonnies: hoezo zeikt hij de klandizie af? Hij zegt juist dat een brandstof motor momenteel de beste keuze is, maar zodra dit veranderd zal ///M meegaan.

      Login om te reageren
  7. raoufff zegt

    1 oktober 2016 om 10:45

    Mooi initiatief, maar ik hoop dat ze niet doorslaan met die elektrificatie bij BMW M. Straks koop je een M3 en moet je zelf motorgeluiden gaan downloaden en af te laten spelen via de speakers om toch het gevoel te krijgen dat je in een ‘sportieve’ auto rijdt.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    1 oktober 2016 om 11:34

    @kennone: Kak mijn huilende emoties toont hij niet..

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    1 oktober 2016 om 11:43

    “Volgens de baas is de hybride uitstekend geëngineerd en heeft M hier niets aan toe te voegen.”
    Een groter compliment kan de i8 niet krijgen. Helaas toont het ook meteen aan dat M gewoon een Marketinglabel van BMW geworden is (geen dochterbedrijf of zelfs maar divisie) wat BMW ergens op plakt of niet op plakt.

    Login om te reageren
  10. grrrrommmmm zegt

    2 oktober 2016 om 17:23

    Ook een mooie om de toch uiteindelijke 4wiel aandrijving te rechtvaardigen….
    Ach ja…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North