• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koop

Auteur: RubenPriest, gepost 16 mei 2017 om 22:09 – 54 Reacties

Afbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koopAfbeelding BMW M3 GTS voor een serieus bedrag in ons land te koop

M3 GTS
De prijzen voor dit soort gelimiteerde uberhokken schieten werkelijk de spuigaten uit.

Het was de kroon op een imposante generatie M3: De E9X was de enige generatie M3 met een V8. De laatste M3 met een V8. 150 stuks maakte BMW van een kroonjuweel op deze reeks, die luistert naar de naam M3 GTS (rijtest). De vierliter achtcilinder werd opgeboord, het interieur werd gestript en het uiterlijk werd nóg agressiever gemaakt.

De sportiefste E92 M3 ooit werd in 2009 geïntroduceerd en mocht weg voor een prijs van 115.000 euro exclusief BPM. De GTS was gebouwd om mishandeld te worden op het circuit, maar voor velen exemplaren kwam het nooit zover. Het gelimiteerde oranje kanon was vooral interessant voor investeerders. Niet vreemd, want de waarde van de M3 GTS is er door de jaren heen niet minder op geworden. Integendeel.

Binnen onze landsgrenzen staat er momenteel eentje te koop. Het gaat om nummertje 106 en de auto heeft 2.436 kilometer op de teller staan. Ferrari Munsterhuis in Hengelo wil 209.500 euro voor de GTS. Dit bedrag is exclusief BPM. Ter vergelijking: de GTS uit onze rijtest in 2015 had slechts 500 km gelopen en ging destijds weg voor 129.750 euro.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Coupe, e92, gts, M3, occasion, oranje

Vorig bericht: « Hypermoderne villa met garage voor zes auto’s
Volgend bericht: Dit zijn de NL’se deelnemers aan de 24 uur van Le Mans »

Lees Interacties

Reacties

  1. bogey zegt

    16 mei 2017 om 22:22

    Zullen we maar gewoon wachten op een volgende generatie? Neem aan dat de eerste M4’tjes de deur al uit zijn?

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      16 mei 2017 om 22:26

      @bogey: want jij verwacht dat de volgende generatie een hoogtoerige atmosferische motor krijgt? Dat is namelijk de voornaamste reden dat deze zo belachelijk overpriced is.

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        16 mei 2017 om 22:38

        @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Uiteraard niet, het enige wat ik verwacht is dat die veel goedkoper is en dat je die ook als belegging zou kunnen kopen of even lekker mee kan scheuren. Porsches turbo doen het overigens ook goed.

        Login om te reageren
  2. focusrs1 zegt

    16 mei 2017 om 22:22

    Mooie wagen – wel flink aan de prijs…

    Login om te reageren
  3. napo zegt

    16 mei 2017 om 22:24

    Ach,.. het is wat de “gek” er voor geeft…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      16 mei 2017 om 23:06

      @napo: die aanhalingstekens kun je wat mij betreft weg laten…

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      16 mei 2017 om 23:30

      @napo: Genoeg gekken in Dubai die hun BMW verzameling compleet willen maken…

      Login om te reageren
  4. retsok zegt

    16 mei 2017 om 22:26

    Bij foto 2 loopt de toerenteller bij 7k in het rood. Bij foto 12 pas bij 8k. Hoe zit dit?

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      16 mei 2017 om 22:27

      @retsok: een begrenzer die ruimer wordt naarmate hij warmer wordt

      Login om te reageren
      • retsok zegt

        16 mei 2017 om 22:58

        @lekkaah: weer wat geleerd!

        Login om te reageren
        • marinepower zegt

          17 mei 2017 om 12:46

          @retsok: dat had de E39 M5 ook al.

          Login om te reageren
    • peug206 zegt

      16 mei 2017 om 22:57

      @retsok: renault rs modellen zit ook zoiets, de motor verlaagt de begrenzer als deze nog koud is. Bij net starten ligt deze rond de 5300rpm zo uit mn hoofd.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        16 mei 2017 om 23:27

        @peug206: snap überhaupt niet waarom dit geen algemeen goed is bij auto’s tegenwoordig…

        Login om te reageren
    • Foramen zegt

      16 mei 2017 om 23:53

      @retsok: is in mijn 2002 M3 ook al zo, werkt super om jezelf in bedwang te houden.
      Heb nooit geprobeerd of het ook daadwerkelijk de toeren lager begrensd of alleen als visuele indicatie voor de bestuurder.

      Login om te reageren
      • z4coupe30si zegt

        17 mei 2017 om 08:18

        @foramen: is alleen visueel en gekoppeld aan je koelvloeistof. Geeft dus een vertekend beeld over de temperatuur van je auto.

        Volgens mij gebruikt de E46 CSL de olietemperatuur. Veel accurater dus. Toen ik nog een M3 had eens verdiept om dit te wijzigen naar olietemp, maar is er nooit van gekomen.

        Login om te reageren
        • Foramen zegt

          17 mei 2017 om 08:49

          @z4coupe30si: Klopt ja, olie temperatuur is er onder af te lezen.
          Ik vind het zelf een heel fijne reminder om er rekening mee te houden.

          Login om te reageren
  5. lekkaah zegt

    16 mei 2017 om 22:27

    Tsja, aandelen staan bizar hoog, obligaties zijn bizar duur en onroerend goed spuit ook door het plafond..

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      16 mei 2017 om 22:36

      @lekkaah: oftewel onze euro’s zijn zolangzamerhand niks meer waard:p

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        16 mei 2017 om 22:39

        @retsok: tsja, de ecb heeft daarvoor gezorgd, nu rustig afbouwen met zijden handschoentjes

        Login om te reageren
  6. hight96 zegt

    16 mei 2017 om 22:34

    Doe even normaal zeg…

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      16 mei 2017 om 22:59

      @hight96: dit zijn koopjes (bij een ferrari dealer)

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        17 mei 2017 om 09:28

        @peug206: Ja snap ik, maar dit is te gek voor deze auto..

        Login om te reageren
  7. dare2think zegt

    16 mei 2017 om 22:44

    Deze auto komt uit de tijd dat het niet op kon. M3 met v8, audi rs6 met v10, audi diesel v12 en die schitterende 6.2 Merc v8’s. Dat is allemaal weg. De beste investering is dus een auto uit die tijd. Mark my words.

    Login om te reageren
  8. freshlife zegt

    16 mei 2017 om 22:47

    Laatste m3 met v8, ook de eerste trouwens. Nou geweldig.
    V8 is van nature al een lompe opzet zonder de souplesse van een 6 cilinder. Verder is de motor lang niet zo racy/exclusief als de 6 cilinder van de e46.

    Meer een auto voor de show dan voor de liefhebber. Was ook nauwelijks sneller op de ring meen ik me te herinneren.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      17 mei 2017 om 07:47

      @freshlife: u weet dat de S65 engine van BMW vaak in de racerij wordt gebruikt waaronder Lemans?

      Login om te reageren
      • freshlife zegt

        17 mei 2017 om 08:58

        @lekkaah: ja dat weet ik. En weet je waarom? Omdat deze meer marge/reserve heeft.

        Het is toch juist

        Login om te reageren
      • freshlife zegt

        17 mei 2017 om 09:02

        Jazeker, en dat is omdat deze meer marge/reserve heeft. Ook is het blok kleiner en makkelijker te plaatsen.

        Ik ben echter van mening dat de s54 de ultieme doorontwikkeling is van engineering vd 6 cilinder. Juist gaaf om zo’n ‘racy’ motor uiteindelijk in een straatauto terug te zien. 6 engine of the year awards achter elkaar zegt ook genoeg.
        Verder heeft de s54 meer pk per liter dan de s65, en is zuiniger.

        Op een gegeven moment was de rek uit de 6 cilinder, en kon bmw niet meer opboksen tegen porsche die telkens de inhoud vergrootte. Toen is de ‘makkelijke weg’ gekozen door van de v10 van de m5/m6 2 cilinders af te hakken. Vandaar mijn voorkeur voor de s54?

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          17 mei 2017 om 10:58

          @freshlife: ook de s65 heeft vele awards mogen ontvangen, de S54 is absoluut een parel, beter dan de S65 durf ik niet te zeggen :)

          Login om te reageren
          • freshlife zegt

            17 mei 2017 om 11:17

            @lekkaah: zeker waar, ook 4 of 5 uit mijn hoofd. Heb alleen het idee dat bmw bij de s65 een beetje de makkelijke weg heeft gekozen, terwijl de s54 uiteindelijk gewoon uitontwikkeld was. De 6 cilinder der 6 cilinders zegmaar.

            Beide natuurlijk vet

            Login om te reageren
  9. jannemaneke zegt

    16 mei 2017 om 22:56

    “Exclusief BPM” Verwachten ze dat dit ding binnenkort een miljoen waard zal zijn ofzo? Sommige handelaars toch he

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      16 mei 2017 om 23:34

      @jannemaneke: Handelaren…..

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        17 mei 2017 om 01:58

        @luuktb: Dat hangt van je paspoort af.

        Login om te reageren
        • jannemaneke zegt

          17 mei 2017 om 05:33

          @9000cse: Of van je eigen ingesteldheid.

          Login om te reageren
          • bmwfreak038 zegt

            17 mei 2017 om 08:00

            @jannemaneke: ongesteldheid?

            Login om te reageren
  10. kingdante zegt

    16 mei 2017 om 22:59

    Deze kan het missen van het Wk wel een beetje verzachten.

    Login om te reageren
  11. viezefreddyw zegt

    16 mei 2017 om 23:03

    Leuk ding, heb hem altijd erg gaaf gevonden. Maar kolere, wat zijn die dingen aan de prijs zeg. Dit slaat eigenlijk helemaal nergens op.

    Login om te reageren
  12. nopetrolnofun zegt

    16 mei 2017 om 23:09

    De laatste leuke M3 dus, tegenwoordig mag niks meer klinken.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      16 mei 2017 om 23:27

      @nopetrolnofun: Mwah… voor mij hield de laatste leuke M3 bij de e46 al op met die heerlijke hoogtoerige straight six!

      Login om te reageren
  13. ff40 zegt

    16 mei 2017 om 23:12

    Voor die kale auto die nauwelijks sneller is dan het origineel?

    Pffff

    Login om te reageren
  14. MoeWat zegt

    16 mei 2017 om 23:23

    Wat een karig interieur zeg

    Login om te reageren
  15. davelepeef zegt

    16 mei 2017 om 23:30

    Grappig. Auto’s fabriek-af als tokkiemobiel geleverd zijn ineens investeringsobjecten… Ach, de jongere rijken van nu stonden er 10 jaar geleden bij de Mac nog naast te kwijlen…

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      17 mei 2017 om 08:01

      @davelepeef: tokkie mobiel? Wow jij durft..

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        17 mei 2017 om 08:32

        @bmwfreak038: ik verwacht met zo’n nickname niet echt een objectieve mening :) maar ik ben ook een klein beetje sarcastisch. Een héél klein beetje want een beetje motorsportboer bouwt dit ook voor je. De auto op zich, de techniek, is niet bijzonder genoeg om een dergelijke prijs te rechtvaardigen. Maar origineel-BMW + gekte rondom evt toekomstige klassiekers betekenen gekke prijzen…

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          17 mei 2017 om 14:37

          @davelepeef: je zult versteld staan “don’t judge or underestamate people by there names”. Hoezo ik ben gerust kritisch, Erik Hulzebosch zei ooit; krieties? Dat bent van die dingen waarmet je op ’n bord schrieft! Ik heb toch echt genoemd dat ik het dashboard “goedkoop” vindt ogen ten opzichte van bijvoorbeeld de E46.

          Login om te reageren
  16. toyotaprius zegt

    17 mei 2017 om 00:14

    Wat je ook kan doen, is de blauwe M3 bij Jetcars kopen.. oranje wrap (folie is vast wel bij de Gamma te koop), her en der wat optische aanpassingen doen, badges er op plakken en klaar!

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      17 mei 2017 om 08:05

      @toyotaprius: Sterker nog.. Koop een regulier M3 voor een minder bedrag en je krijgt meer. Denk aan een radio, een achterbank, climate control, etc.. Mocht je echt willen sloop je dus de achterbank eruit en verkoop je deze op Marktplaats. Plak er een mooie wrap overheen en klaar. Heb dat nooit zo begrepen. Fabrikanten die spullen weglaten uit een auto, er een ‘speciale’ badge op plakken en er vervolgens duizenden euro’s meer voor vragen.

      Login om te reageren
      • toyotaprius zegt

        17 mei 2017 om 21:48

        @ardonjr: je hebt een groot punt… “Less is more.”.. je maakt een referentie naar een specifiek model en cashen maar.. geweldige kleur maar het rechtvaardig het verschil in prijs niet.. wel een geniale video van een m3 GTS VS de m5 taxi.

        https://youtu.be/jFroPYlmODk

        Login om te reageren
  17. rufctr01 zegt

    17 mei 2017 om 06:16

    Damn, wat een geld! Het is en blijft een heel gaaf speeltje, maar 209.000 ex BPM? Nee, dat zou ik er ruim niet voor over hebben.

    Login om te reageren
  18. boomhauwer zegt

    17 mei 2017 om 07:50

    Get less, pay more.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    17 mei 2017 om 08:01

    Wat is het interieur van zo’n e91 lelijk he tov de e46.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      17 mei 2017 om 08:03

      @dutchdriftking: het oogt haast goedkoop vooral het dashboard

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        17 mei 2017 om 08:24

        @bmwfreak038: Laatst in een 5-serie e61 gereden, drama dat dash!

        Login om te reageren
  20. MaartenD zegt

    17 mei 2017 om 08:10

    210k voor deze auto is natuurlijk echt geen geld….je krijgt er zelfs een prachtige achterspoiler van de halfords bij ?

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      17 mei 2017 om 15:48

      @maarten020: ???koopje dus haha nee jongens even serieus, 210 nee dankje.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North