• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M3 sedan officieel!

Auteur: autoblogger, gepost 6 oktober 2007 om 08:35 – 101 Reacties

BMW M3 sedan e90


Daar is ie dan, DIT is de M3 sedan!

De M3 sedan maakt gebruik van dezelfde 4-liter V8, met 420pk. Hierdoor gaat de vierdeurs in 4,9 seconden naar de 100 (de coupé doet het in 4,8). De begrensde topsnelheid is 250 km/u.

In tegenstelling tot de coupé heeft de sedan geen carbon dak. De overige herkenningspunten zijn wel duidelijk aanwezig; een power bulge, het dikkere front (zonder mistpitten), de kofferdeksel met spoilerlip, de zijspiegels, de M3 luchtroosters en de twee distinctieve dubbele uitlaten.

Filmpjes staan hier, hier en hier. Persbericht is als volgt:

Dertien jaar na de introductie van de eerste BMW M3 Sedan introduceert BMW M GmbH de tweede generatie. Hiermee krijgt de succesvolle BMW M3 Coupé nu weer gezelschap van een vierdeurs variant.

De nieuwe BMW M3 Coupé heeft sinds zijn introductie de harten van vele autoliefhebbers over de hele wereld veroverd. De nieuwe BMW M3 Sedan voorziet in hetzelfde sensationele rijgedrag, maar zal daarnaast in de smaak vallen bij die autoliefhebbers die hun passie voor sportief autorijden graag combineren met praktische bruikbaarheid. Dat deze specifieke kwaliteiten uitstekend in één voertuig kunnen worden verenigd, heeft BMW eerder overtuigend bewezen met de BMW M5 Sedan en Touring.

De BMW M3 Sedan blinkt uit in rijeigenschappen die niets te wensen overlaten, en koppelt dit aan uitstekend comfort voor maximaal vijf inzittenden. De functionaliteit van vier portieren en een royale bagageruimte (tot 450 liter) wordt gecombineerd met de dynamiek van de uit de M3 Coupé bekende 4,0 liter V8 en een M sperdifferentieel dat het indrukwekkende vermogen op de achterwielen overbrengt.

Vanzelfsprekend is de nieuwe BMW M3 Sedan uitgerust met dezelfde geavanceerde technieken als de BMW M3 Coupé. Tegelijkertijd is de BMW M3 Sedan als model ook volledig nieuw ontwikkeld, met diverse details die kenmerkend zijn voor een BMW met het fameuze M-label. Als high performance sportauto vestigt de nieuwe BMW M3 Sedan zowel ten aanzien van design als van functionaliteit een nieuwe norm. Daarbij is ook deze sedan in de beste traditie van BMW M GmbH ontwikkeld om zelfs de meest geavanceerde technieken uit de wereld van de autosport beschikbaar te maken voor de openbare weg.

Hiermee accelereert de nieuwe M3 van 0 tot 100 km/u in niet meer dan 4,9 seconden, terwijl de topsnelheid elektronisch wordt begrensd op 250 km/u.

Autosport als uitgangspunt
Binnen het modellengamma van BMW M GmbH staat de BMW M3 traditioneel het dichtst bij de autosport. Dat gold al in 1986 voor de allereerste generatie van de BMW M3, en is net zo duidelijk zichtbaar in de vierde generatie die dit jaar zijn opwachting maakt.

En waar de vorige generatie van de BMW M3 Sedan werd ontwikkeld op basis van de BMW 3 Serie Sedan, daar verschilt het nieuwe model zowel uiterlijk als onderhuids fundamenteel van de ‘reguliere’ sedan. Behalve een uniek design en geavanceerde componenten voor de aandrijflijn en het onderstel hadden de technici van BMW M vooral het verbeteren van de vermogen/gewicht verhouding als belangrijke prioriteit. Mede door het consequente gebruik van lichtgewicht componenten bedraagt de gewicht/vermogen verhouding van de nieuwe BMW M3 Sedan slechts 3,8 kilo per pk; een verbetering van maar liefst 20% ten opzichte van zijn toonaangevende voorganger.

Afgezien van de dragende constructie werden alleen de portieren, het dak, de kofferdeksel, ramen en de achterlichtunits overgenomen van de BMW 3 Serie Sedan. Het aantal componenten dat voor de BMW M3 Sedan nieuw werd ontwikkeld is dan ook bijna even groot als bij de M3 Coupé.

Het interieur staat geheel in dienst van maximaal rijplezier, in een omgeving die volledig is toegesneden op de wensen van de vijf passagiers. Daarbij is in de eerste plaats gedacht aan de bestuurder, die kan beschikken over een instrumentarium dat een actieve rijstijl stimuleert, en dat alle gelegenheid biedt het enorme potentieel van de nieuwe BMW M3 Sedan te verkennen.

Nieuwe V8 combineert kracht met efficiency
Na ruim vijftien jaar heeft de veelgeprezen zes-in-lijn motor van de vorige generaties van de BMW M3 plaatsgemaakt voor een zo mogelijk nog indrukwekkender krachtbron. Beide modelvarianten van de nieuwe BMW M3 beschikken voor het eerst over een krachtige V8, met tal van componenten die genen van de achtcilinder BMW Sauber F1 in zich dragen.

De specificaties van deze high performance krachtbron vormen een overtuigend bewijs van de kennis en kunde van de motorspecialisten van BMW M GmbH. Het vermogen van de 3.999 cc metende V8 bedraagt 309 kW/420 pk, met een maximum koppel van 400 Nm dat al beschikbaar is bij 3.900 toeren per minuut.

Minstens zo indrukwekkend is het maximale toerental van 8.300 toeren per minuut, en het feit dat 85 procent van het koppel beschikbaar is binnen het uitzonderlijk brede toerengebied van 6.500 tpm.

Dit vermogen wordt via een handgeschakelde zesversnellingsbak met een compleet nieuwe eindoverbrenging naar de achterwielen geleid. Hiermee slaagt de BMW M3 Sedan erin een levendige acceleratie te combineren met het uithoudingsvermogen en de dynamiek van een volbloed sportwagen. Ondanks het specifiek vermogen van 105 pk per liter bedraagt het gecombineerde brandstofverbruik slechts 12,4 l/100 km. Deze voor dit segment bijzondere brandstofefficiency is mede te danken aan innovatieve systemen als Brake Energy Regeneration, dubbele VANOS verstelbare nokkenassen en individuele gaskleppen.

Aluminium onderstel voor superieur rijplezier
Voor de nieuwe BMW M3 werden het onderstel en de wielophanging compleet nieuw ontwikkeld. Daarbij verschilt de BMW M3 Sedan slechts in detail van de Coupé, met het oog op een optimale gewichtsverdeling voor de vierdeurs variant.

Bij de ontwikkeling van het onderstel van de BMW M3 Sedan stonden niet alleen de overbrenging van het vermogen en de wegligging centraal, maar is ook gestreefd naar een zo laag mogelijk gewicht. Mede daarom bestaat de nieuw ontwikkelde voorwielophanging vrijwel volledig uit aluminium. Daarmee werd een aanzienlijke gewichtsbesparing gecombineerd met een hogere mate van torsiestijfheid, een belangrijke voorwaarde voor dynamiek op de weg.

Het krachtige remsysteem met de uit een speciale compound vervaardigde remschijven weegt minder dan bij de vorige generatie van de BMW M3 Sedan. Het remsysteem gaat schuil achter lichtmetalen M-design velgen, in het formaat 8,5 x 18 inch voor en 9,5 x 18 inch achter. Laagprofiel banden in het formaat 245/40 (vóór) en 265/40 (achter) garanderen de juiste grip op elk wegoppervlak.

Complete standaarduitrusting
De nieuwste BMW M3 Sedan is standaard bijzonder compleet uitgerust. De auto is standaard onder meer voorzien van lederen bekleding, elektrisch bediende sportzetels, iDrive navigatiesysteem, alarmsysteem, PDC parkeersensoren en metallic lak.

Met een uitgebreide optielijst kan elke autoliefhebber de nieuwe BMW M3 Sedan verder afstemmen op zijn persoonlijke smaak. Met Electronic Damper Control (EDC) en MDrive kan de chauffeur afhankelijk van voorkeur en omstandigheden de set-up van de auto volledig instellen. Eveneens optioneel zijn de 19 inch velgen, terwijl het 825 Watt sterke BMW Individual High End Audio System met 16 hoogwaardige luidsprekers een aanzienlijke bijdrage kan leveren aan het toch al unieke rijplezier.

BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90
BMW M3 sedan e90

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3

Vorig bericht: « Pininfarina Rondine Corvette, doe mij die maar
Volgend bericht: Column nu: De terugkeer van de helden van de jaren tachtig »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari 612 zegt

    6 oktober 2007 om 08:43

    nice !!!!

    Login om te reageren
  2. Barry zegt

    6 oktober 2007 om 08:48

    die voorkant van de coupe, erg mooi! Maar wat ik niet begrijp, waarom heeft deze niet standaard de “smoke” kleur achterlichten in plaats van die oranje knippers? Dat staat hem imho een stuk beter!

    Login om te reageren
  3. pipil zegt

    6 oktober 2007 om 08:48

    geen clearline of blackline achterlichten?

    Login om te reageren
  4. Werner zegt

    6 oktober 2007 om 08:56

    als ze de coupé en de sedan naast elkaar parkeerden en zouden zeggen ‘kies er maar eentje uit’, ben ik toch wel even bezig denk ik. de coupé is wel iets mooier, maar deze is natuurlijk praktischer in mijn opzicht.

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    6 oktober 2007 om 09:00

    Mooi, en ook al gelijk de voorkant van de coupé (of is dit de voorkant van de facelift?)
    Maar ziet er prachtig uit, nu nog de achterlichten donker en het ziet er prachtig uit!!

    Login om te reageren
  6. Danny zegt

    6 oktober 2007 om 09:07

    Geef mij toch maar een C AMG, ziet er toch wel iets sportiever uit…

    Login om te reageren
  7. Luc zegt

    6 oktober 2007 om 09:07

    doe mij maar de coupe

    Login om te reageren
  8. Rits zegt

    6 oktober 2007 om 09:09

    Waarom niet dezelfde achterlichten als de coupe? voor de rest is het een gave bak, nu nog de m3 station.

    Login om te reageren
  9. dekster (Union Fait La Force) zegt

    6 oktober 2007 om 09:14

    Opgestaan, spannende kwalificatie gezien op tv en nu dit, het wordt een mooie dag :)

    Login om te reageren
  10. student zegt

    6 oktober 2007 om 09:17

    …. wat een ‘sissy’ bij de RS4 :) !!

    Login om te reageren
  11. egon8 zegt

    6 oktober 2007 om 09:21

    De vorige M” had een toch meer dramatische uitstraling, dit is meer een understatement car, velen houden ervan, ik hoor niet bij hen.
    @ Danny: voor mij ook een C amg dan ;-)

    Login om te reageren
  12. TheEdge zegt

    6 oktober 2007 om 09:34

    Kicke bak!!! alllen jammer dat er geen carbon dak op zit

    Login om te reageren
  13. Rick zegt

    6 oktober 2007 om 09:39

    @Danny.
    En dan naar brabus gaan 2 TON uitgeven en je hebt 700PK in je AMG ;)

    Login om te reageren
  14. Greg zegt

    6 oktober 2007 om 09:50

    Als ie de achterkant van de Coupe had gekregen was dit de mooiste en meest praktische M3 of all times! Nu is t een M3 met een oude Nissan Primera achterkant… shame on BMW

    Login om te reageren
  15. PieterA zegt

    6 oktober 2007 om 09:53

    Idd, tem de achterlichten waanzinnig mooi, maar da…. tjah

    Doe mij maar de coupé.

    Login om te reageren
  16. daan zegt

    6 oktober 2007 om 10:05

    ik kies voor de sedan deze is praktiser en goedkoper en bijna even snel

    Login om te reageren
  17. ronald ccx zegt

    6 oktober 2007 om 10:05

    mensen ..”skool” mij eens even in al die afkortingen hier want…. :S imho??.. omg etc etc..
    ben niet zonhardcore typert

    Login om te reageren
  18. ronald ccx zegt

    6 oktober 2007 om 10:06

    sorry even onntopic.. mooie bak dak had wel carbon mogen zijn vind ik

    Login om te reageren
  19. audi zegt

    6 oktober 2007 om 10:16

    Moooi, alleen die bobbel op de moterkap??

    Login om te reageren
  20. babbaloerie zegt

    6 oktober 2007 om 10:18

    @ronald ccx
    imho = in my honest opinion
    omg = oh my god

    Login om te reageren
  21. Wouterman! zegt

    6 oktober 2007 om 10:18

    Sorry, maar ik vindem er een beetje lachwekkend uitzien…
    Zal overigens wel top rijden

    Login om te reageren
  22. AppieFlappie zegt

    6 oktober 2007 om 10:20

    Die achterkant bah, voor de rest nice!

    Login om te reageren
  23. caspar zegt

    6 oktober 2007 om 11:04

    Beter dan de coupe. Maar nog altijd een tikkeltje ordinair vergeleken met (jaja daar komt ie weer) een audi rs4.

    Login om te reageren
  24. speedlimit zegt

    6 oktober 2007 om 11:06

    Ziet er niet echt uit als ’n sportsedan…cheap ass look-a-like achterlichten op ’n m3.
    Zal best goed rijden hoor maar ’t oog wil ook wat en met deze saai ogende bak kun je beter doorschuiven naar de concurrenten.

    Login om te reageren
  25. Ties zegt

    6 oktober 2007 om 11:08

    Wat heeft het nou voor zin om nóg zo’n M3 te maken met precies dezelfde prestaties? Deze is nog lelijk ook

    Login om te reageren
  26. trekveer zegt

    6 oktober 2007 om 11:11

    MMM Lekker MMM

    Maar idd de achterlichten zit nog oranje in!!!

    Login om te reageren
  27. AJ zegt

    6 oktober 2007 om 11:19

    Toch wel effe wat minder dan de coupé, maar wel leuk dat ze er echt anders uitzien allebei. Niet een coupé met 4 deuren.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    6 oktober 2007 om 11:20

    zoals verwacht mooier (imho) dan de coupé, daar vallen de spoilers etc. net iets teveel op in mijn ogen, maar de voorkant is het nog steeds niet. De voorbumpers blijft een rommelige indruk maken. Wel een stukje sjieker dan de c63 amg, maar of dat nou een pluspunt is voor de doelgroep? Tja de rs4 is redelijk vergelijkbaar qua imago en die verkoopt goed dus misschien is dit wel slim.

    Login om te reageren
  29. Leejon zegt

    6 oktober 2007 om 11:31

    Coupé graag!

    Login om te reageren
  30. Demoniac zegt

    6 oktober 2007 om 11:34

    @caspar: ik vind zelf de zilveren spiegels op de S- en RS-modellen van Audi nogal kitscherig. Ik vind zowel de RS4 als deze M3 prachtige auto’s trouwens.
    @Ties: het nut van dit ding? Voor de mensen die geen coupé willen rijden (vaak met meerdere mensen in de auto zitten bijvoorbeeld) maar een M5 te duur/groot/lelijk vinden :P

    Login om te reageren
  31. Beau92 zegt

    6 oktober 2007 om 11:39

    Als de voorkant ook van de sedan was, had ik het mooier gevonden, ik vind het gewoon niet kloppen die coupé voorkant op een sedan. Doe mij maar de Coupé.

    Login om te reageren
  32. bmwF zegt

    6 oktober 2007 om 11:48

    mooi mooi mooi, nu alleen nog de blacklights.

    Login om te reageren
  33. Hansie! zegt

    6 oktober 2007 om 12:01

    Jammer van de uitlaat en de bobbel in de motorkap.

    Login om te reageren
  34. demoder zegt

    6 oktober 2007 om 12:34

    mooi voor met z’n 2en want achterin een 3 serie kan je net zoals een a4 niet normaal zitten zonder je benen op te vouwen. Dus kanje toch beter de coupe kopen !!!! In duitsland want daar kost die maar 63mile

    Login om te reageren
  35. MCK zegt

    6 oktober 2007 om 12:38

    De achterlichten blijven IMO het minst mooie onderdeel op deze auto, al kan dat simpel worden verholpen door een setje Blacklines.
    Nu maar hopen dat ie wat goedkoper wordt dan de Coupe, sinds er geen carbon dak op zit en omdat de sedan over de gehele 3-serie ook goedkoper is dan de coupe.

    Ik kijk al uit naar de Cabrio en de Touring…

    PS: Is dit wellicht een voorbode op de facelift van de E90 Sedan en E91 Touring met de Coupe voorlampen?

    Login om te reageren
  36. H.J. Vaesen zegt

    6 oktober 2007 om 12:46

    Beetje té braaf eigenlijk.

    Login om te reageren
  37. Michael zegt

    6 oktober 2007 om 12:56

    Best een mooie auto! Al vraag ik mij wel af wie dat die gaat kopen? Men gaat toch voor een coupé of cabrio?

    Login om te reageren
  38. Jeroen123 zegt

    6 oktober 2007 om 12:57

    Wat een geknepen billetjes… Coupe is vele malen mooier!

    Login om te reageren
  39. superman zegt

    6 oktober 2007 om 13:44

    C63 AMG! aub… Het wordt omgekeerd oude mensen kopen BMW en jonge mensen mercedes….

    Login om te reageren
  40. bvking zegt

    6 oktober 2007 om 13:46

    idd te braaf
    vind de coupe mooier
    nu kunnen we een eerlijkere vergelijking maken met de rs4 :P
    bij autovisie won de rs4 alleen op een leeg circuit is de m3 beter…
    oftwel 3 dagen in het jaar op zandvoord ;)

    Login om te reageren
  41. rubentjee zegt

    6 oktober 2007 om 14:05

    echt un mooie auto vind de lijn van de achterlichte naar het m3 loggo in voorscherm echt goed uitzien

    Login om te reageren
  42. Summer Sky zegt

    6 oktober 2007 om 14:13

    De 3-serie sedan KAN wel mooi…zie je wel! Ik hoop dat ze die voorlichten als facelict op alle 3-tjes gaan zetten. De velgen zijn wel wat over de top, zodat het geheel een beetje als een Tonka-autootje overkomt, maar daar valt wel een mouw aan te passen

    Login om te reageren
  43. Ronin zegt

    6 oktober 2007 om 14:26

    Erg mooie auto

    Vind het erg goed dat er weer een m3 sedan is!

    Login om te reageren
  44. clijde zegt

    6 oktober 2007 om 14:35

    Hier slaat BMW de plank goed mis, i.m.v. de concurentie (RS4, C AMG) De techniek is altijd goed bij BMW, maar de looks van de sedan ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  45. CSL zegt

    6 oktober 2007 om 14:49

    Erg dik. Het werd tijd na 10jaar.

    Login om te reageren
  46. joost zegt

    6 oktober 2007 om 14:54

    Dezelfde lelijke achterlicht units op een m3 plaatsen!? Dat snap ik dan weer niet.

    Login om te reageren
  47. Davidov zegt

    6 oktober 2007 om 15:00

    Mooie M5-wielen, te brave/saaie achterkant. Ben trouwens wel weer blij dat er eindelijk weer eens een M3 sedan is.

    Login om te reageren
  48. Ricavant1.8T zegt

    6 oktober 2007 om 15:05

    ziet er opgeblazen en log uit..
    en die achterkant… sja nog steeds even lelijk!!

    de vorige M3 was een echte powerhouse… dit is vreselijk!

    Login om te reageren
  49. Ricavant1.8T zegt

    6 oktober 2007 om 15:05

    ziet er opgeblazen en log uit..
    en die achterkant… sja nog steeds even lelijk!!

    de vorige M3 was een echte powerhouse… dit is vreselijk!

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    6 oktober 2007 om 15:17

    :lol: Van opzij ziet die powerbulge er meer uit als een gezwel!

    Login om te reageren
  51. Pordon zegt

    6 oktober 2007 om 15:34

    Whahah flop… wat mercedes wel gelukt is qua uiterlijk is bij bmw duidelijk mislukt

    Login om te reageren
  52. kadett rijdt beter zegt

    6 oktober 2007 om 15:46

    Eigenlijk ben ik een RS4 fan, maar ik denk dat iedereen het er toch wel over eens is dat de vorige M3 wel echt adembenemend mooi was..

    Kijk nog maar eens even mee naar dit plaatje:

    http://www.autoweek.nl/images/800/c/62883618c63c371f6c5f28113387ae5c.jpg

    En deze M3, tja, die valt gewoon in de categorie: Jammer! Leuk geprobeerd, volgende keer beter!

    M.a.w ontsla die sukkel van een Bangle, de 1-serie coupe was al erg genoeg, toen kwam die rare cross-over van laatst op basis van de x5, brrr, eng gewoon…

    Login om te reageren
  53. M3 zegt

    6 oktober 2007 om 16:00

    de motorkap vindt ik een beetje lelijk
    maar de rest is de auto te gevaarlijk

    Login om te reageren
  54. M3Power zegt

    6 oktober 2007 om 16:11

    Slechte Motorkap Schoon bak,maar gij mij liever en coupe =)

    Login om te reageren
  55. De Kiekendief zegt

    6 oktober 2007 om 16:19

    M3 Sedan en M5 zijn geen mooie auto’s. Te gewoon voor zulke pk beesten.
    De M3 Coupe en vooral de M6 zijn prachtige bakken. Maar goed, ik teken ook al voor een ‘gewone’ 335i. En @Kadett, ja die oude M3 was een beauty, dat zie je ook weer terug op de fotolink.

    Login om te reageren
  56. Jos zegt

    6 oktober 2007 om 16:24

    ik vind m mooier dan de coupe, hij lijkt een beetje op een kleine M5

    Login om te reageren
  57. shivan zegt

    6 oktober 2007 om 16:54

    eenuhh dit moet dus op tegen de lexus IS-F

    en in jullie vorige blog stond dit:
    Desalniettemin is het voltallige Duitse drietal toch wat sneller naar de 100 dan de 4,9 seconden die de Lexus er voor nodig heeft.

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/26/lekker-gummen-met-de-lexus-if-s

    keuze snel gemaakt dan maar weer he:D lexus roeleert

    Login om te reageren
  58. Stylez zegt

    6 oktober 2007 om 17:04

    ’s Werelds saaiste vette auto.

    Login om te reageren
  59. thomas M zegt

    6 oktober 2007 om 17:31

    BLACK please!

    Login om te reageren
  60. Roadronner zegt

    6 oktober 2007 om 17:47

    Doe mij de coupé maar. Die achterkant van die sedan blijft gewoon gruwelijk mislukt, nu ook weer.

    Login om te reageren
  61. Djonko zegt

    6 oktober 2007 om 18:50

    lijkt op de coupe maar dan met de hik

    Login om te reageren
  62. roy zegt

    6 oktober 2007 om 19:29

    Nou ik heb de coupe 10x liever dan de sedan zo te zien

    Login om te reageren
  63. Edo- zegt

    6 oktober 2007 om 19:56

    @Demoniac

    Je kan prima zitten achterin de nieuwe 3 hoor, is best een stukje langer dan de E46 waar je idd wel vaak je benen moest opvouwen..

    Login om te reageren
  64. Sdb. zegt

    6 oktober 2007 om 20:05

    Ik kies voor de Rs4;)

    Login om te reageren
  65. Kobey zegt

    6 oktober 2007 om 20:13

    Wel opvallend: de Coupe sprint in 4,8 seconden naar de 100, de sedan in 4,9.

    Twee deuren eruit en het carbon dak eraf levert dus maar een tijdswinst van 0,1 seconden op?

    Login om te reageren
  66. w0o0dy zegt

    6 oktober 2007 om 20:23

    @Kobey: het zou wel eens zo kunnen zijn dat de sedan een iets lagere luchtweerstand heeft dan de coupe door de vorm van de “cabine”. Klinkt misschien gek als je naar de twee auto’s kijkt maar ik heb ergens gelezen dat een sedan beter was qua luchtstroom achter de auto. Daarmee zou de auto boven de 60km/u iets winnen tov de coupé.

    Login om te reageren
  67. Romeo zegt

    6 oktober 2007 om 20:31

    Ben ik nou de enige die ‘m wel mooi vind ?
    Ik vind ‘m meer klasse uitstralen dan de Audi of Merc. De Lexus daarentegen…

    Het wordt dan de Lexus of de Beemer.

    Login om te reageren
  68. Autobandventieldopje zegt

    6 oktober 2007 om 21:02

    Mwoi…denk dat ik als coupe voor de M3 CC, als station de Audi RS4Avant en als sedan voor de C63AMG zou gaan …maar deze is ook echt niet verkeerd.coupe vind ik mooier uiteraard! Maar echt gestraft ben je er niet mee volgens mij..

    Login om te reageren
  69. Martijn zegt

    6 oktober 2007 om 21:50

    Zonder naam te noemen wil ik degene die hier zegt dat Lexus wint toch wel even een klap voor ze kop geven eigenlijk…. maar ff ontopic Doet u mij deze maarrr~~

    Login om te reageren
  70. ben zegt

    6 oktober 2007 om 22:58

    het is net de gewone 3 die zn schijt afknijpt (van de achterkant gezien dan)

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    6 oktober 2007 om 23:01

    Ben ik het nou of is de achterbak ingekort? Of valt het me nu pas op……

    Login om te reageren
  72. shivan zegt

    6 oktober 2007 om 23:32

    hey martijn geen geweld hiero

    ennuh telt me eigen mening dan niet vind die m3 sedan gewoon 10 keer niets :D en de lexus een superauto om naar te kijken

    Login om te reageren
  73. dekster (Union Fait La Force) zegt

    6 oktober 2007 om 23:40

    @Rick dos
    zijn de overmaatse velgen die dat doen ;)

    Login om te reageren
  74. speedlimit zegt

    7 oktober 2007 om 01:12

    @ Martijn

    Naar mijn mening wint de IS-F ’t zeker kwa uiterlijk in vergelijking met deze M3 die toch echt saai is en dat is nog zacht uitgedrukt ;)
    Zo zou ik ook kunnen zeggen dat degene die deze M3 mooi vind al reeds ’n klap v/d molen heeft gehad…maar ieder zij mening toch?

    Login om te reageren
  75. volvo-adept zegt

    7 oktober 2007 om 10:00

    Ben meer een fan van de RS4. Maar het feit dat de M3 ook leverbaar wordt met een 7-traps DSG(!) doet mij twijfelen.

    Login om te reageren
  76. Zoef zegt

    7 oktober 2007 om 11:18

    Waarom geen mistlichten? (ernstig bedoelde vraag.)

    Login om te reageren
  77. Solstice zegt

    7 oktober 2007 om 11:59

    Mooi ingetogen chique, begrijp soms niet waarom (bepaalde) mensen een standaard BMW M ordinair vinden… Het is eigenlijk de Q-car bij uitstek van het hele rijtje (AMG C63, RS4, IS-F etc.) Eigenlijk had ‘ie ook maar 2 uitlaten i.p.v. 4 moeten hebben, dan was ‘ie zo goed als perfect (voor mij in ieder geval ;-) )

    Login om te reageren
  78. MRTN zegt

    7 oktober 2007 om 12:23

    Waar is het carbon dak ???

    Login om te reageren
  79. Ruben zegt

    7 oktober 2007 om 12:46

    Dender wat een wagen!! gwoon super! en dat zeg ik… de Alfa Romeo fan:$

    Login om te reageren
  80. barry zegt

    7 oktober 2007 om 13:42

    tjah, er ontbreken echt veel dingen, geen mistlichten, panorama dak zou echt leuk staan, oranje knippers achter staan echt lelijk, en de spiegels lijken ouderwets net als die van een M3 E-36. Bij de velgen hebben ze ook niet gedacht aan een sportieve style maar gewoon een M5 style, ik denk dat de nieuwere modellen gewoon weer met honingraad velgen op de markt komen :) geef mij maar een E420 cdi MET panoramadak

    Login om te reageren
  81. Sander zegt

    7 oktober 2007 om 13:58

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  82. Barry330cd zegt

    7 oktober 2007 om 15:29

    Jammer dat de C63 AMG gehakt van deze M3 maakt op de sprint.

    Login om te reageren
  83. akin zegt

    7 oktober 2007 om 15:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  84. Solstice zegt

    7 oktober 2007 om 16:32

    @barry: enig idee wat zo’n panoramadak doet met de dynamiek van een auto?

    Niet te geloven dat er werkelijk mensen zijn die afvallen op deze auto omdat er geen mistlampen opzitten… Persoonlijk vind ik dit soort bewust gemaakte keuzes (we hebben koellucht nodig dus is er geen plek voor mistlampen) altijd een toonbeeld van de geweldige gedrevenheid tijdens de ontwikkeling van zo’n auto.

    Login om te reageren
  85. kor zegt

    7 oktober 2007 om 17:31

    Ik vind hem veel mooier dan de coupe

    Login om te reageren
  86. Tijmen zegt

    7 oktober 2007 om 19:01

    Ik ben niet helemaal weg van de kont; geef mij maar de coupe.

    Login om te reageren
  87. GOD zegt

    7 oktober 2007 om 19:02

    wtf? die achterlichten zijn echt wel mooi, ik hoopte altijd al op een E46 M3 met die achterlichten maar op deze staat het ook wel
    altijd maar streepen als achterlichten is ook niet origineel en dit heeft gewoon wat als je het ziet zoals ik het zie ;)

    Login om te reageren
  88. Gianni zegt

    8 oktober 2007 om 08:49

    De nieuwe M3 sedan en of coupe zijn leuk goed etc.
    Maar toen de e46 M3 net uitkwam, had ik daar gewoon meer emotie bij.
    Heel gek maar de nieuwe M3 is top maar het raakt me niet, tsja moeilijk uit te leggen haha…

    Login om te reageren
  89. majinstar zegt

    8 oktober 2007 om 10:12

    Dikke bak. :D , maar ik zou toch voor de 335i kiezen ( als ik het geld had ).

    Login om te reageren
  90. autoblogger zegt

    8 oktober 2007 om 13:07

    UPDATE: Filmpjes van de E90 BMW M3 sedan:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/133476
    http://www.autojunk.nl/clips/view/133477
    http://www.autojunk.nl/clips/view/133478

    Login om te reageren
  91. Martijn zegt

    8 oktober 2007 om 17:20

    ja uiteraard ieder ze mening maar ik heb het ook niet alleen over het uiterlijk want dat is smaak en daar valt niet over te twisten. de rest wel maar dat is in dit geval niet eens een discussie… lexus haaha

    Login om te reageren
  92. Audioot zegt

    8 oktober 2007 om 20:13

    Eindelijk een eerlijk vergelijk met de RS4. Hij ziet er strak uit al is de coupe M3
    mooier van lijn. Ik verheug me op een test tussen de 3 duitsers en de jap.

    Login om te reageren
  93. VLS54 zegt

    9 oktober 2007 om 13:52

    Lelijke achterkant! De RS4 is sowieso lekkerder dan deze familie-m3, smakeloze uitvoering. Juist de achterlijn van de m3 (en tevens de normale coupe) zo spannend!

    Login om te reageren
  94. Windhoos zegt

    9 oktober 2007 om 22:23

    Kan imho geenzins niet tippen aan de M3 coupé. Vooral de kont kan me niet echt bekoren…………

    Login om te reageren
  95. w0o0dy zegt

    9 oktober 2007 om 22:25

    weet niet of iemand het al had gemeld… de 3 serie krijgt op korte termijn een “dubbele-koppelings” 7 versnellings bak…. check autovisie voor de plaatjes van de folder….

    Login om te reageren
  96. Windhoos zegt

    10 oktober 2007 om 16:37

    “Kan imho geenzins niet tippen aan de M3 coupé”

    Beetje dubbelop trouwens “oeps”

    Login om te reageren
  97. Angelo-G zegt

    12 oktober 2007 om 15:46

    naadeel van de sedan is de m5

    Login om te reageren
  98. Tijmen zegt

    12 oktober 2007 om 22:08

    Heerlijke auto! :D

    Login om te reageren
  99. jerry zegt

    14 oktober 2007 om 12:27

    ..vind et wel mooi voor een gezinswagen die nieuwe..maar vind mijn oude M3 altijd de beste qua design,,..M3 rulezz!!

    Login om te reageren
  100. flappie zegt

    14 oktober 2007 om 21:32

    is er al bekent waneer de cabrio komt??
    en weet al iemand of die een stalen of een stoffen kap krijgt??
    ik ben vooral een fan van de techniek van de m3’s.
    hoog vermogen zonder gebruik te maken van turbo’s of iets dergelijke.
    mijn mening is dat een turbo pk een makelijke pk is .
    het ligt heel anders als je het doet zonder dit hulpmiddel.
    uitstraling zou wel wat extremer kunnen , ook het interieur is wat braaf.
    zou wel spannender kunnen , met meer detais
    meer zoals ik al had genoemt , tis meer de techniek die m’n hart sneller laat kloppen niet de looks.
    mischien is het bij cabrio anders of de cls als die al mocht komen.

    Login om te reageren
  101. Joost zegt

    15 oktober 2007 om 12:11

    bij iedere nieuwe bmw vraag ik me toch altijd af idd hoe ze erbij komen…maar wanneer je die auto’s dan ziet rijden dan worden altijd alle vragen beantwoord…in een woord geweldig. Deze ziet er ongelooflijk bruut uit deze nieuwe m3 sedan. Die achterkant is moddervet. Gewoon een mini m5. echt super!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North