• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity Vehicle

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 november 2010 om 15:43 – 28 Reacties

Afbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity VehicleAfbeelding BMW steekt 400 mln euro in productie Megacity Vehicle

Presentatie BMW
BMW heeft haar groene ambities vandaag wat meer vorm gegeven. Tot 2013 pompt het concern 400 miljoen euro in de bestaande productiefaciliteit in Leipzig, om zo de grootschalige productie van het Megacity Vehicle (MCV) te realiseren. Deze investering moet 800 nieuwe banen opleveren.

Vandaag werden in München in het bijzijn van Bondskanselier Angela Merkel de plannen ontvouwd. De Megacity gaat het eerste massa-seriemodel worden met een carrosserie die geheel uit carbon is opgetrokken. Voor de levering van het koolstofvezel heeft BMW een overeenkomst met de SGL Group gemaakt. Vanuit verschillende BMW-vestigingen in Europa en de VS worden onderdelen verscheept, waarna de assemblage zich in Leipzig voltrekt.

Dat het BMW menens was met hun MCV was duidelijk, dit besluit werd voorafgegaan door de lancering van de website Project i. Het is de bedoeling dat er met behulp van de opgedane kennis van de BMW ActiveE (op basis van de 1 Coupé) en de MINI E (en de MINI scooters?), een volwaardig seriegeproduceerd Zero-Emission Vehicle (ZEV) gemaakt wordt: de Megacity.

In lijn met de groene PR-bla bla geeft BMW aan van plan te zijn haar energiebehoefte met 50 procent terug te dringen, en het watergebruik met 70 procent per voertuig. Op wat voor termijn wordt overigens niet vermeld. Meer informatie aangaande BMW’s LifeDrive-concept (onderdeel van Project i) kan je hier vinden.

Ook interessant!

  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Gefacelifte MINI
    BMW wil van MINI een volledig elektrisch merk maken
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ActiveE, BMW, Elektrisch, megacity, MINI, project-i

Vorig bericht: « Kies maar: Aston Martin Rapide vs Maserati Quattroporte GT-S
Volgend bericht: ‘Massa draait de bak in bij hulp aan Alonso’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    5 november 2010 om 15:56

    Als ie maar niet zo lelijk word als de rest van BMW…

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      5 november 2010 om 16:00

      @Jokkebrok: Wat maakt het uit… ze zien er toch hetzelfde uit… Voorkant is altijd hetzelfde, net zoals het interieur. Àls ze de achterkant is willen veranderen… verkl*ten ze het nog ook…
      ”Toyota’s zijn saaie auto’s”
      Nee… BMW’s zijn saai. Heb je er 1 gezien, heb je ze allemaal gezien.

      *Wacht op boze BMW rijders’ reacties*

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        5 november 2010 om 16:02

        @G-Ammo: :twisted:

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          5 november 2010 om 16:13

          @Jokkebrok: Jahaha :D

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            5 november 2010 om 16:20

            @G-Ammo: bij BMW heb je tenminste een sportief imago , en je kan ht premium ervoor betalen , wie wilt zo een suf toyota bak? mensen die niets om auto’s geven natuurlijk!

            Login om te reageren
            • G-Ammo zegt

              5 november 2010 om 16:28

              @KaCh1ng: Sportief… Hahaha. Wie verzint zoiets. Premium… laat me niet lachen… die dingen zijn na 10 jaar versleten en klaar voor de sloop met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Maat van m’n broertje heeft een BMW 5-serie uit 1996 (14 jaar oud dus) waarbij de deurklink al heeft losgelaten (“gewoon bij het open doen”), z’n deurspeaker viel er uit bij het dichtslaan van z’n deur, de instaplijst liet los en lekt olie. Premium!

              Login om te reageren
              • rhyo zegt

                5 november 2010 om 17:20

                @G-Ammo: Ja, maar nu geeft je nog geen antwoord op Kach1ng..

                Hij zegt sportief.. en je praat over Premium.

                On topic: BMW zet goede stappen.

              • KaCh1ng zegt

                5 november 2010 om 17:28

                @G-Ammo: een 14 jaar oude auto komaan , kon je met niks beter komen LOL!!!!!!!!

              • DonEmilio zegt

                5 november 2010 om 20:22

                @G-Ammo: Dat de BMW van je broer zijn maat na 14jaar wat mankementen heeft zegt dat misschien meer over die maat dan de over BMW. En jij twijfelt aan de sportiviteit van BMW. HAHAHAHAHA, laat me niet lachen. Ik heb een BMW e9 uit 1972 en die laat jouw suffe toyota waarschijnlijk stof happen.

              • E34M5Touring zegt

                6 november 2010 om 11:18

                @G-Ammo: Mischien is na 14 jaar een onderhoudsbeurtje op z’n plaats lui die zo’n auto tweedehands kopen en het onderhoud niet kunnen betalen klagen altijd dat de kwaliteit tegenvalt vind je het gek als je er zo mee omgaat. Mijn 1993 M5 touring is in smetteloze staat vanbinnen en buiten lekt geen druppel olie en ziet er beter uit dan welke kroepoekmobiel dan ook

      • tom307 zegt

        5 november 2010 om 20:20

        @G-Ammo: how to start the war :-p

        Login om te reageren
      • reinz75 zegt

        6 november 2010 om 04:14

        @G-Ammo: je kan je naam beter veranderen in Dick!
        een merk moet toch herkenbaar zijn aan de neus.
        toyota s zijn voor grijze muizen.

        Login om te reageren
        • boygeorge zegt

          6 november 2010 om 04:26

          @reinz75: als hij zijn naam veranderd eet ik mijn helm op.

          Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        6 november 2010 om 04:24

        @G-Ammo: kan ik je helpen.

        Login om te reageren
  2. cbr600rr zegt

    5 november 2010 om 15:56

    Het is pas winst wanneer het van begin tot eind zero emissie is. Als de productie alsnog zoveel uitstoot genereert is en blijft het een wassen neus van hier tot Jericho.

    Login om te reageren
  3. midasracer zegt

    5 november 2010 om 16:04

    En, komt er ook een 8-baan?

    Login om te reageren
  4. JPM zegt

    5 november 2010 om 16:38

    En dat is waarom Duitsland het beste jongetje van de klas is. Ze lopen altijd vooruit op de rest. Interessant project dat wel eens goud kan gaan opleveren voor BMW.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 november 2010 om 18:44

      @JPM: ..wij zouden maar wat graag ‘dat beste jongetje’ zijn, ware het niet dat Nederland verstoken is van echte industrie (produkten). Ons land is een advi-zeur landje…en kijkt bij grote ondernemingsstappen graag naar onze oosterburen (niet discriminerend bedoeld…;-))

      Login om te reageren
  5. CSL zegt

    5 november 2010 om 17:02

    FANTASTIC

    Login om te reageren
  6. boygeorge zegt

    5 november 2010 om 17:26

    het maakt mij echt niet uit wat ze bij bmw doen.
    ik wil weer een gewone blikken auto.
    ik stap nu, vandaag, definitief over op classic cars
    Dan weet ik zeker dat ik nooit een bmw tegen kom.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    5 november 2010 om 18:51

    “50% van hun energie behoeftes terug te dringen” ..

    yeah right .. door de energie behoeftes te verplaatsen en zelf half-fabrikaten in elkaar te sociale-werkplaatsen ..

    Merkel zal vast trots zijn ..

    Login om te reageren
  8. C220AMG zegt

    5 november 2010 om 19:13

    Goed bezig BMW!

    Login om te reageren
  9. rene zegt

    5 november 2010 om 23:42

    Wijzig in: BMW gaat op centen van de gemeenschap ook en hybride proberen te ontwerpen.

    Login om te reageren
  10. rene zegt

    5 november 2010 om 23:45

    JPM, leg eens uit waar lopen ze voorin?

    Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      6 november 2010 om 04:15

      @rene: waarin niet?

      Login om te reageren
      • JPM zegt

        7 november 2010 om 13:43

        @reinz75: Inderdaad waarin niet?

        Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    6 november 2010 om 10:25

    Was al een tijdje bekend. Leuk. Kan er alleen nog niet echt warm worden van het design en de total package. Vooral niet als het van die fietswielen krijgt en daar bovenop een diesel geluid zal laten horen.

    Mag hopen dat ze een “M” alternatief aanbieden met brede banden en een lekkere in-lijn 6 of V8. Dan word ik al wat warmer.

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    7 november 2010 om 22:28

    Ik blijf er bij, Megacity klinkt alsof je het bij de Intertoys kan kopen! Erg jammer. Ook dat hele milieugedoe, een BMW koop je om in te rijden! Als het me zo om het milieu gaat dan fiets ik wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North