• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW stopt met iDrive?

Auteur: chefke, gepost 19 december 2007 om 09:59 – 29 Reacties

IPOD

iDrive heeft al BMW de nodige kritiek bezorgd door de ingewikkelde menu’s en de vreemde bediening. Ondanks dat is het nu toch doorgedrongen in de het hele modellengamma van de 1-serie tot de 7-serie, maar dat is misschien binnenkort verleden tijd. BMW werkt namelijk aan een nieuw systeem in samenwerking met Apple. Het is te hopen voor BMW dat deze bediening minder kritiek te verduren krijgt.

Autospies weet te melden dat BMW werkt aan een interface die is gebaseerd op de iPod. Het ronde touchpad wordt op het stuur geïntegreerd en moet zo voor een veel snellere en makkelijkere bediening zorgen. De nieuwe interface zal waarschijnlijk op de nieuwe 7-serie zijn debuut maken. Het zou een logisch vervolg zijn op de integratie van de iPhone.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW 3 Serie maakt onfortuinlijk rondje

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, ipod

Vorig bericht: « Audi husTTler door Pogea Racing
Volgend bericht: Mercedes komt met A-klasse cabrio en SUV »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMG zegt

    19 december 2007 om 10:08

    Zou dat wel werken? We zullen het zien.

    Login om te reageren
  2. mettje zegt

    19 december 2007 om 10:12

    Het blijft gezeur dat de idrive moeilijk te bedienen is, vindt ik. Ik heb de nieuwste generatie 3-serie en vanaf het eerste moment dat ik met het idrive systeem ging werken ben ik er al erg content mee. Makkelijker kan echt niet!!

    Login om te reageren
  3. Tribe zegt

    19 december 2007 om 10:13

    lijkt me geen gek idee! :)

    http://www.autospies.com/images/users/Agent001/SNAG-1141.jpg
    ziet er toch wel ok uit? of?
    het enige is dat men het of links of rechts moet doen.. maar niet 2x hetzelfde.

    Login om te reageren
  4. k0walsk zegt

    19 december 2007 om 10:20

    lijkt me erg goed werken, zowieso ben ik een aanhanger van Apple. Alleen jammer dat net het merk waar ik een hekel aan heb de eer krijgt.

    Login om te reageren
  5. George zegt

    19 december 2007 om 10:23

    I-Drive wordt denk ik niet vervangen , maar continu verbeterd en mischien past zo’n i-podbedieningsconcept ook wel op de I-Drive. Mooi toch als het leuk en eenvoudig werkt. I-Drive werkt nu trouwens al fantastisch en de enige die er niet mee om kunnen gaan zijn van die in de jaren tachtig vast-geroeste autojournalisten , voor de rest heeft er niemand problemen mee en I-Drive is stukken makkleijker en met minder frutseltjes te bedienen dan elk ander navigatiesysteem met touchscreen en ander bocht. Bovendien is bij BMW door de diepere ligging van het scherm ook bij invallend zonlicht goed afleesbaar.I-Drive was het eerste centrale bedieningssysteem en nog steeds het beste!

    Login om te reageren
  6. Le Belge zegt

    19 december 2007 om 10:38

    Nou nou, in één post drie verschillende schrijfwijzes voor woorden die eigenlijk dezelfde conventie hanteren: “iDrive”, beetje verder “IPOD” en om af te sluiten “Iphone”

    Maar er gewoon iDrive, iPod en iPhone van om een beetje consequent te zijn ;)

    Login om te reageren
  7. chefke zegt

    19 december 2007 om 10:53

    @ Le Belge

    Je hebt gelijk. Het blijft lastig, die hippe namen. ;)

    Login om te reageren
  8. bnc zegt

    19 december 2007 om 11:07

    @George: Volledig akkoord!

    Altijd grappig om te zien dat bij veel bmw reviews I-drive als 1 van de minpunten beschouwd wordt.

    Wordt echt afgezaagd… ik kan begrijpen dat het in het begin wel wennen is voor sommigen maar om het dan direct slecht te noemen?

    Belachelijk

    Login om te reageren
  9. Bas zegt

    19 december 2007 om 11:27

    @George / bnc:

    Ben het niet met jullie eens. Heb nu al 2 maand een 3serie met iDrive én in het bezit van een iPhone (tevens aangesloten). Ik kan serieus aan heel veel wennen maar iDrive is toch echt een gedrocht van een systeem. Bv: vanuit je navigatie de radio verwisselen naar Aux input en weer terug kost 8 (!) handelingen. Het ziet er fancy uit, maar soms moet je accepteren dat systeemintegratie gewoon niet werkt.

    Ik ben blij dat Apple eens wat ergonomielessen gaat geven in de autoindustrie. Ik zou zeggen wie volgt???

    Login om te reageren
  10. Cupracer zegt

    19 december 2007 om 11:47

    Audi is hierin zoveel beter

    Login om te reageren
  11. George zegt

    19 december 2007 om 12:23

    @Bas

    8 Handelingen? Je bedoelt een paar klikjes met de knop door het menu , simpel toch? Bij andere merken heb je dan zomaar 3 verschillende knopjes gebruikt. Ik heb mijn 320i e90 nu al bijna 2 jaar en geniet nog elke dag van deze auto met I-Drive.

    Login om te reageren
  12. Philip zegt

    19 december 2007 om 12:28

    Ronde touchpad op het stuur… Hahaha! Nee, ik denk het niet. Ik denk dat BMW de iDrive wel zal houden maar de bediening er gewoon van zal verbeteren.

    Login om te reageren
  13. CasperH zegt

    19 december 2007 om 12:46

    Wat je zou moeten hebben met zo’n systeem is een aantal zelf in te richten snelkoppelingen. Dat lost een hoop frustratie op.

    @George: bij de meeste radio’s is het één knopje om de Auxilary input te selecteren. Niet drie handelingen en zéker geen acht.

    Login om te reageren
  14. lodewijk zegt

    19 december 2007 om 12:57

    @ george
    Je hebt groot gelijk man, ik rijd een bmw 520dM en ik heb nog nooit problemen gehad met de iDrive.
    Het ziet er goed uit, het is makkelijk te bedienen (gewoon wat draaien of drukken), en je hebt maar 1 of 2 knoppen nodig. Je kan toch niet beter hebben.

    Login om te reageren
  15. lodewijk zegt

    19 december 2007 om 12:59

    @ Casper
    Je kan enkele knoppen zelf instellen (op het stuur weliswaar).
    Ik snap al die zever hierover niet, zijn de mensen echt zo lui geworden om met 5 handelingen i.p.v. 1 de radio te verzetten naar aux ofzo.

    Login om te reageren
  16. CasperH zegt

    19 december 2007 om 13:07

    @ lodewijk; prima, dan kan je toch ook die acht handelingen naar aux daarop instellen toch? Doe wat met die info, Bas! :P

    Ze moeten gewoon de techniek kopen uit onderstaand linkje, lost een hoop problemen op. Gewoon een rij programmeerbare knoppen, zelfgekozen / gemaakt icoontje erop. Klaar.

    http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

    Login om te reageren
  17. J. zegt

    19 december 2007 om 14:01

    Als dit waar is moet ik mijn petje afnemen voor BMW.

    Kritiek krijgen dat de User Interface te ingewikkeld is, en daar op reageren door de koning, koningin en keizer op het gebied van User Interfaces in te schakelen is een meesterzet.

    1 ding weet ik zeker, met de hulp van Apple komt er een systeem dat qua gebruiksgemak onovertroffen is.

    Login om te reageren
  18. carro zegt

    19 december 2007 om 14:10

    De idrive is tegewoordig al uitgerust met 8 zelf in te stellen voorkeuzeknoppen (zoals bijv aux. ) of bijv telnr van je minnares…..

    Login om te reageren
  19. bmwF zegt

    19 december 2007 om 14:25

    iDrive is totaal niet ingewikkeld, je kan er gewoon heel veel mee doen en als je wat tijd geeft aan die iDrive zal je het totaal niet moeilijk vinden, maar velen zijn te ongeduldig en gewoon te dom om ermee te werken.. je moet er niet mee zitten “prullen” als je ermee rijdt, als je de iDrive nodig hebt doe dat dan op voorhand zeker als je het systeem nog niet goed kent. Als je hem doorhebt is hij zéér overzichtelijk.

    Login om te reageren
  20. Ivo zegt

    19 december 2007 om 14:46

    Als je iDrive niet kunt bedienen, moet je eerst maar eens de lagere school af gaan maken! Echt kinderspel… Bovendien veel eenvoudiger dan bijvoorbeeld (over vreemde menuvoering gesproken) MMI. Het is niet voor niets dat alle ‘premium’ merken iDrive naar eigen interpretatie gekopieerd hebben…

    Login om te reageren
  21. HeadlightInYourMirror zegt

    19 december 2007 om 14:46

    Acht stappen?
    Vanuit willekeurig welk menu ga je direct naar het gewenste onderdeel door de Controller 2 seconden die kant op te duwen. Moet je inderdaad wel weten wat waar zit (4 keuzes). Maar als je dat niet kan onthouden koop dan ook nooit en auto.

    Login om te reageren
  22. Wollie zegt

    19 december 2007 om 15:38

    Apple is nog steeds de beste op het gebied van de gebruiksvriendelijke computerinterface. Ondanks alle pogingen van Microsoft is Apple nog steeds onovertroffen qua eenvoud en logica in de interactie tussen mens en computer. Kan dus alleen maar beter worden! Ergo, hopelijk volgen spoedig meer automerken!

    Login om te reageren
  23. Josje zegt

    19 december 2007 om 15:39

    @ cupracer
    lekker onderbouwde mening….

    ontoppic
    helemaal eens met george.
    wat is het verschil met iDrive en de bediening bij een ipod? niets toch? behalve dat je met iDrive een knop hebt om vast te houden, en bij de iPod met je vinger over een circel moet bewegen en ’tabben’ i.p.v. de knop indrukke?

    Login om te reageren
  24. Graaf Herry zegt

    19 december 2007 om 17:13

    Euhm back to basic, dat zeg ik ervan.

    Auto’s gaan meer op een playstation lijken dan de playstation zelf. Lang leve de tijd toen er maar zeven knoppen in een auto zaten en een radio.

    Een informatiescherm is wel handig, maar touchscream en selectiemenu’s allemaal een onhandig gedoe. en je hebt het allemaal niet nodig.

    Login om te reageren
  25. Nick zegt

    19 december 2007 om 17:52

    Ik ben bezig samen met een paar vrienden om een human-to-car interface te maken die zeer gebruiksvriendelijk is en intercompatibel is met de ISO/SAE standaard voor autoradio’s en navigatiesystemen.
    Ook is het intercompatibel met injectie/ontstekingssystemen, dataloggers, display’s en elektronische motormanagement hardware zoals Bosch Motronic, MoTec, etc.

    De bediening werkt o.a. met touchscreen.

    In tegenstelling tot stemherkenning en systemen als iDrive gebruikt dit een intuïtieve en betrouwbare interface.
    Geen geklooi met menu’s, submenu’s, pop-ups, enzovoorts.

    Het zal waarschijnlijk draaien op Google Androïd als besturingsplatform, dus het is heel flexibel, open-source, multi-task, betrouwbaar en bliksemsnel.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    19 december 2007 om 22:44

    Nou zeg. Hebben net alle merken iDrive gekopieerd, komt BMW met een nieuwe variant! Kunnen alle andere merken weer opnieuw beginnen…

    Login om te reageren
  27. Type-R zegt

    20 december 2007 om 12:47

    Eindelijk..

    Login om te reageren
  28. Peurno zegt

    20 december 2007 om 15:33

    hehe. Net op Iponeclub gelezen :P
    http://www.iphoneclub.nl/3254/bmw-zet-idrive-aan-de-kant/#more-3254

    Login om te reageren
  29. schnitzerken zegt

    20 december 2007 om 20:20

    Oké, goede zaak voor bediening.
    Maar de interface vanop de foto van de 135tii, valt toch tegen, daar mogen nog wat aanpassingswerken aan gedaan worden, qua design dan.
    En ik vond ook dat de idrive-knop het geheel compleet maakte, ik zou die er wel wille late zitten,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North