• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes komt met A-klasse cabrio en SUV

Auteur: chefke, gepost 19 december 2007 om 10:50 – 22 Reacties

A-klasse


De A-klasse is er nu in twee varianten, maar Mercedes heeft plannen om daar een derde en vierde aan toe te voegen. Rainer Schmückle, productiemanager bij Mercedes, heeft laten vallen dat Mercedes op basis van de A-klasse een cabrio en een SUV wil ontwikkelen.

Het nieuwe model A-klasse zal alleen nog in de 3-deurs versie geleverd worden. De 4 deurs-versie zal alleen nog als B-klasse leverbaar zijn en er worden dus een cabrio en SUV aan de reeks toegevoegd.

De reden voor de extra modellen is de concurrentie van BMW die een SUV-variant wil bouwen op basis van de Mini. Door de extra modellen op de markt te brengen wil Mercedes jaarlijks meer dan 300.000 A- en B-klasses gaan verkopen.

De motoren zullen waarschijnlijk komen vanuit het BMW-PSA consortium waarvoor Mercedes Bluetec en Urea-injectietechnologie teruggeeft. De auto’s zullen gebouwd worden in een nieuwe fabriek in Oost-Europa. (via Motorauthority)

Ook interessant!

  • Mercedes C Cabrio
    Mercedes C Cabrio komt er dus gelukkig wel
  • Autoblog-lezer spot Mercedes met camouflage
    AB-lezer komt toevallig Mercedes A-klasse facelift tegen
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, b-klasse, ccx, Mercedes

Vorig bericht: « BMW stopt met iDrive?
Volgend bericht: Leipe SL55 wallpaper »

Lees Interacties

Reacties

  1. masticore zegt

    19 december 2007 om 10:55

    juk!

    Login om te reageren
  2. Bruil zegt

    19 december 2007 om 10:59

    Pffff, wanneer houdt het allemaal n keer op. Hier zit toch echt niemand op te wachten.

    Login om te reageren
  3. jonas zegt

    19 december 2007 om 11:02

    Man man, die SUV-hype hangt mijn janne uit ze, nutteloos imo

    Login om te reageren
  4. ML zegt

    19 december 2007 om 11:03

    Ik ben benieuwd hoe de nieuwe A-klasse eruit gaat zien. Ik verwacht namelijk iets heel anders, met name sportiever (afgekeken van de 1-serie/Mini).

    Login om te reageren
  5. peter zegt

    19 december 2007 om 11:08

    nog een suv erbij , joepie !
    :-(

    Login om te reageren
  6. Lout zegt

    19 december 2007 om 11:11

    JAAAAA!!!! Daar zaten we allemaal op te wachten!*

    *NOT

    Login om te reageren
  7. ML zegt

    19 december 2007 om 11:13

    Volgens mij is jaarlijks 300.000 auto’s behoorlijk veel. Zou dit ook betekenen dat ze modellen gaan ontwikkelen die geschikt zijn voor export naar de Amerikaanse markt? (nu durven ze de A- en de B-klasse geen eens te lanceren in de VS).

    Login om te reageren
  8. Luc zegt

    19 december 2007 om 11:37

    daar wilden ze toch mee stoppen, en dan maken ze een cabrio van ene a-klasse, zal niks worden. Een suv al helemaal niet
    dat ze hem eens normaal prijzen, naar mijn mening vragen ze veel voor zon ding

    Login om te reageren
  9. Pieter zegt

    19 december 2007 om 12:12

    Volgens mij investeert Mercedes alleen in de A/B-klasse omdat ze daarmee ‘gemiddeld’ zuinigere en milieuvriendelijkere auto’s verkopen. Puur om de statistiek op te leuken.

    Login om te reageren
  10. ML zegt

    19 december 2007 om 12:13

    @Luc
    Beetje voorbarige gedachte van jou dat het niets kan worden. Ze gaan eerst nog een nieuwe A-klasse ontwikkelingen, waarschijnlijk zelfs zonder hoge sandwich bodem, dus reken op een heel ander uiterlijk dan de huidige A-klasse.

    Login om te reageren
  11. Thompson zegt

    19 december 2007 om 12:15

    @Pieter
    Ze moeten wel. Maar BMW en Audi doen toch hetzelfde.

    Login om te reageren
  12. CasperH zegt

    19 december 2007 om 12:51

    Snappen de fabrikanten het nu nog niet? Al sinds dat ze de Golf II hoger op de poten zette levert het alleen maar lelijke gedrochten op als je een bestaande auto ver-SUV’t (voor de dikke van Dale van volgend jaar :) ) en vallen de verkopen ervan vaak tegen (correct me if I’m wrong).

    @ Thompson; maakt toch niet uit wat BMW en Audi doen in dit geval?

    Login om te reageren
  13. Thompson zegt

    19 december 2007 om 13:29

    @Casper
    Er staat niet dat ze gewoon een A of B-klasse pakken en deze hoger op de poten zetten, maar dat ze een SUV gaan ontwikkelen op basis van de A- en B-klasse, dus wel een eigen carrosserie. Dus zoals het verhaal van de Tiguan. Deze modellen zijn wel succesvol. Met name de kleine SUV’s is nog een groeisegment.
    Op management niveau is het heel belangrijk om rekening te houden met de verkopen van je concurrenten. Als de concurrenten succes hebben in een bepaald segment met een bepaald product maar Mercedes niet dan doet Mercedes is fout en de concurrenten iets goed. Mercedes is niet bepaald succesvol geweest met kleine auto’s omdat ze fouten hebben gemaakt. Dan kun je beter de succesformule van je concurrenten kopieëren dan zelf blijven aanmodderen.

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    19 december 2007 om 13:59

    @ Thompson: tuurlijk, je hebt gelijk. Maar toch ben ik tegen die kleine SUV’s. Nieuw ontwikkeld of niet ;)

    Login om te reageren
  15. L-Fred zegt

    19 december 2007 om 16:07

    Leuk, die linkjes naar cabrio’s en SUV’s…. ik was al vergeten hoe een cabrio eruit zag. Dank je voor de update!
    –edit: graag gedaan! –

    Login om te reageren
  16. Thomaz zegt

    19 december 2007 om 16:45

    @ R350:

    Goedemorgen!
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/16/ongecamoufleerde-glk-gespot

    Login om te reageren
  17. R350 zegt

    19 december 2007 om 16:17

    Op autowereld kan je de eerste foto’s vidnen van de GLK, vanvoor is het een even grote mislukking als de X3, maar vanachter vind ik hem toch wel mooi!!

    Login om te reageren
  18. R350 zegt

    19 december 2007 om 16:56

    @Thomaz

    Ik had niet gezien dat er al volledige foto’s waren !!

    Login om te reageren
  19. VLS54 zegt

    19 december 2007 om 17:38

    Ik heb die A en B klasse van Mercedes altijd al lelijk gevonden.
    Wat moet je nou met zo’n mercedes. Totaal zinloos. Zo’n halfslachtig-mpv-soccermom-maar-toch-ook-weer-niet-auto……

    Login om te reageren
  20. NuttelozeBPM zegt

    19 december 2007 om 17:48

    Belachelijk, en je kan dan met die ” SUV ” dan ook zeker echt off-road?
    SUV’s zijn mooi maar je moet niet gaan overdrijven, btw deze mercedes heeft de kwaliteit van een Deawoo maar dan wel met een 3 keer zo hoge prijs:S
    Mercedes hoort klasse uit te stralen.

    Login om te reageren
  21. LTZ zegt

    19 december 2007 om 20:39

    Jammer dat de A-klasse op deze manier wordt verder ontwikkeld, of beter gezegd opnieuw ontwikkeld. Mijn moeder heeft de oude en de nieuwe A-klasse (A140 Classic uit 1998, nu A170 Avantgarde, juli 2007) gehad, waarvan de oude het voorbeeld was voor vele andere kleine auto’s die er tegenwoordig rondrijden. Ik moet wel zeggen dat de oude de absolute hel was om in te rijden; het onderstel was veel te hard afgestemd zodat je je rug zowat brak over elke hobbel in de weg, met als gevolg dat het interieur na 25000 kilometer van alle kanten begon te rammelen, dat sowieso niet van al te mooie materialen was gemaakt en de afwerking was nu ook niet bepaald inspirerend. Het onderhoud was ook bepaald niet goedkoop, met een constant lekkend schuifdak, problemen met de electra (al viel dat wel mee) en door de slechte kwaliteit van de onderdelen erg veel slijtage.

    De huidige (W169) is een enorme verbetering en rijdt zonder te overdrijven als een middenklasse sedan zonder zo groot te voelen. De materialen in het interieur zijn heel degelijk en heel netjes afgewerkt. Over de kwaliteit kan ik nog niet zoveel zeggen omdat deze auto nog niet eens 10000 kilometer heeft gereden.

    Mensen vinden de A-klasse of mooi of lelijk, ik persoonlijk had een hekel aan de eerste generatie maar vind de nieuwe erg mooi en rijd er ook graag in. De A-klasse heeft niet het succes gehad wat hij verdiend en het vorige model heeft het gewoon verpest voor de huidige.

    Door al de vooruitgang van het huidige model vind ik het erg, erg jammer dat het elandje een volstrekt andere kant op gaat en weer helemaal overnieuw moet beginnen. Ik ben een grote Mercedes van maar een A-klasse als SUV? Denk even na zeg…

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    19 december 2007 om 22:43

    Dus ze geven eindelijk toe dat de 5-deurs A-klasse en de B-klasse gewoon kannibalen zijn?
    Ik dacht trouwens dat de A en B niet zo succesvol waren, dus dan lijken extra varianten vreemd. Maar: Mss komen die gedachten wel uit het niets.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North