• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW heeft opnieuw motor van het jaar

Auteur: Dennis, gepost 10 mei 2006 om 18:37 – 48 Reacties

Engine of the year 2006

BMW pakte met de V10 motor uit de M5 en de M6 vorig jaar al de titel van Engine Of The Year 2005 en ook dit jaar valt BMW deze eer toe. Het bleef overigens niet bij de hoofdprijs, want de Duitsers sleepten vijf van de twaalf prijzen in de wacht. De V10 won ook nog in de categorieën “Best Performance Engine” en “Above 4-litre”…

Daarnaast is de 3.2 liter zes-cilinder uit de M3 en de Z4 M volgens de jury nog steeds de beste in de klasse 3.0 tot 4.0 liter motoren. De twinturbodiesel uit de 535d won in de klasse 2.5 tot 3.0 liter motoren.

De beste nieuwkomer was de Twincharger-motor van Volkswagen. Deze 1.4 TSI, die we kennen uit de Golf GT, won de prijs voor beste motor in zijn cilinderinhoudklasse. Daarnaast deed Toyota het met de Prius ook niet slecht. Die was goed voor twee prijzen.

De jury bestaat uit 61 autojournalisten uit 29 landen. Namens ons land zat Jeroen Jongeneel van AutoTelegraaf in de jury.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, engine-of-the-year, M3, m5, m6, motor, prius, z4

Vorig bericht: « “It’s hip to be square”
Volgend bericht: Mercedes meets Burberry »

Lees Interacties

Reacties

  1. schnitzerken zegt

    10 mei 2006 om 19:18

    BMW kwaliteit, altijd goed.
    5 van de 12 prijzen is nie slecht vind ik :-D

    BMW RULEZ

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    10 mei 2006 om 19:31

    netjes. ik vind bmw ook wel de technisch-mooiste auto’s bouwen.

    Login om te reageren
  3. silasse zegt

    10 mei 2006 om 19:33

    mooi!

    Login om te reageren
  4. Sacha zegt

    10 mei 2006 om 19:37

    Het is een complot!

    :-)

    Login om te reageren
  5. g-nvd zegt

    10 mei 2006 om 19:53

    bmw suckt

    Login om te reageren
  6. g-nvd zegt

    10 mei 2006 om 19:54

    audi rules

    Login om te reageren
  7. Mpower zegt

    10 mei 2006 om 20:06

    Mooi ben blij dat de prijs naar BMW gaat.. Audi-lovers zijn er duidelijk niet blij mee.. jammer dat deze teleurstelling uitgaat in haat tegenover een merk die het momenteel beter doet. Als audi prijs wint voor de beste motor dan is VW die het eerste juigt..

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    10 mei 2006 om 20:07

    Ah ja, spijtig dat die jury niet kijkt naar de duurzaamheid van een blok, maar blijkbaar naar pk/literverhouding ofzo…

    Als mercedes bv nu al zijn auto’s zo tuned dat ze dubbel zoveel vermogen produceren, zouden ze dan plots ook alle prijzen winnen?

    Want ja, er zijn veel mensen die wat uit hun nek staan te lullen in de aard van : “ja, maar bmw produceert evenveel vermogen waar mercedes een compressor nodig heeft”, of ” mercedesmotoren zijn brol omdat ze een compressor nodig hebben”.

    Ik weet 1 ding, ik heb al verscheidene malen gehoord dat een bmw zijn motor opblaast, maar bij mercedes heb ik nog nooit zo iets gehoord…

    Mercedes wilt vooral betrouwbare motoren en wat dan nog dat ze daarvoor een liter cilinderinhoud meer voor nodig hebben…Bmw heeft dat niet nodig idd, maar ik zou wel eens willen zien welke auto er het langste meegaat.

    Wat heeft het voor nut dat je bv 1000 pk uit een 5 liter blok krijgt, maar hij gaat maar 5 jaar mee?
    Er zijn natuurlijk mensen die dat niet inzien…

    Zoals iemand al reeds zei hier : noemen ze het engine of the year omdat de motor maar 1 jaar moet meekunnen? ;-)

    Login om te reageren
  9. Mpower zegt

    10 mei 2006 om 20:10

    Audi leert het wel, kijk maar naar de nieuwe RS4 4.2 liter 420pk dus 100pk per liter. Is dit een toeval dat audi ineens kiest voor een hoogtoerige motor?

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    10 mei 2006 om 20:13

    De jury bestond uit 61 autojournalisten uit 29 landen, dus dan is het fair om aan te nemen dat dit niet uitsluitend BMW-lovers zullen zijn. Daarbij kun je er ook vanuit gaan dat die lui weten waarover ze praten, wanneer ze een motor beoordelen. Als BMW vervolgens 5 van de 12 prijzen mee naar huis neemt, dan vind ik dat een hele knappe prestatie. Neem mij niet kwalijk, maar dan kun je lullen wat je wilt, hier valt geen afbraak aan te doen.

    Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    10 mei 2006 om 20:20

    @SimonMC
    Jouw betrouwbare Mercedes met AMG motoren willen ook ineens hoogtoerige motoren produceren en de compressor weglaten.. hier ben jij vast niet blij mee 63AMG blokken bijv. En het maken van hoogtoerige motoren kan heel duurzaam zijn, beste voorbeeld is de Honda V-tec die zijn zeer betrouwbaar.

    Login om te reageren
  12. SimonMc zegt

    10 mei 2006 om 20:30

    @Mpower: akkoord, maar waarom laat amg dan niet gewoon de compressor weg en prutsen ze wat aan de toeren?
    Want volgens ik begrepen heb, is die nieuwe 63 motor eigenlijk vrijwel identiek qua pk, maar is hij wel 1 liter cilinderinhoud groter geworden?Ik denk dat ze dit zullen gedaan hebben om die motor niet zo nerveus te maken.
    En ik weet het eigenlijk niet, maar heeft een compressor ook niet zo iets als een turbogat?Dus dat weglaten ervan zal ook wel zijn voordelen hebben.

    Login om te reageren
  13. Jaap zegt

    10 mei 2006 om 20:37

    @Mpower
    Je hebt gelijk met wat je zegt, maar of BMW het nou echt beter doet dan Audi betwijfel ik.

    Login om te reageren
  14. BMW MPower zegt

    10 mei 2006 om 20:40

    @SimonMc: Voor wat betreft je vraag of een compressor ook een turbogat heeft. Nee een compressor heeft geen turbogat omdat de compressor door de krukas aangedreven wordt, dit betekent echter wel dat er wat kracht verloren gaat die de compressor aandrijft.
    Het ligt er ook aan welke overbrenging de compressor heeft, bij de nieuwe TSI van Volkswagen zie je dat de compressor alleen onderin meedraait en de turbo het bovenin overneemt.
    De ‘oude’ Mercedes draaide juist in het middengebied en bovenin de toeren mee, wat als gevolg had dat hij vanuit stationair de eerste paar toeren vermogen miste.
    Aldus kan je stellen dat er geen turbogat is maar dat het je ergens in het toerenbereik wel vermogen kost.
    Ofwel elk voordeel heeft z’n nadeel.

    Login om te reageren
  15. BMW MPower zegt

    10 mei 2006 om 20:46

    @ SimonMc: Nog even terugkomend op wat je over de betrouwbaarheid van BMW’s en Mercedessen zei moet ik toch zeggen dat Mercedessen ook niet de betrouwbaarste auto’s zijn. De fabriek heeft toch zelf toegegeven dat ze in de laatste paar modelseries serieuze electronische problemen hebben gehad.
    Daarnaast doet BMW het aanzienlijk beter in de pechstatistieken dan Mercedes, dus om nou te zeggen dat die hoogtoerige motoren per definitie minder lang meegaan is wat mij betreft niet waar.
    Wat wel waar is; maar dat geldt voor alle hoogvermogende motoren, is dat ze geregeld onderhoud nodig hebben. Mochten ze dat niet krijgen dan is het risico dat het kapot gaat bij BMW wellicht wel hoger dan bij Mercedes.
    Maar als een beetje chauffeur zorg je er toch wel voor dat je reguliere onderhoud regelmatig gedaan wordt.

    Login om te reageren
  16. schnitzerken zegt

    10 mei 2006 om 21:03

    Helemaal mee eens, Mercedes doet het de laatste tijd niet zo goed, vind ik toch! qua prestatisch is dat misschien gelijk maar qua problemen na productie is BMW duidelijk beter

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    10 mei 2006 om 21:25

    @BMW MPower : helemaal mee eens !Ik ben een mercedes fan, maar vooral de laatste jaren met hun elektronische problemen ben ik ook aan het twijfelen…Qua betrouwbaarheid van de motor zit het wel goed denk ik, maar hun elektronica is idd niet echt iets om over naar huis te schrijven :-s

    Daarom beweert ook mercedes dat de kwaliteit terugkomt, maar of dit waar is…

    Login om te reageren
  18. ddrik zegt

    10 mei 2006 om 22:01

    zalig.. de 3.2 zes-in-lijn nog steeds de beste motor in de 3-4 liter-range. Ik denk dat BMW wacht tot er iemand beter doet om dan onmiddellijk de nieuwe V8 voor te stellen :p
    Audi loopt de feiten een beetje achterna :) (and I enjoy it)

    Login om te reageren
  19. pinoo zegt

    10 mei 2006 om 22:48

    jaja ik vind het super voor BMW dat ze weer zoveel prijzen binnenhalen! maar om nou toch nog even terug te komen op mercedes, in de gumball zijn 3 slr’s uitgevallen wegens electo problemen….

    Login om te reageren
  20. Stef zegt

    11 mei 2006 om 00:52

    Het gaat echt niet alleen om de pk / gewichtsverhouding of iets dergelijks. Ooit gehoord van het mooie Duitse woord ‘Laufkultur’? De manier waarop een BMW-motor toeren maakt, heeft een bepaalde karakteristiek waar andere merken nog niet aan kunnen tippen… Dát zal ongetwijfeld een grote rol hebben gespeeld in de verkiezing.

    Login om te reageren
  21. JohnnyE34 zegt

    11 mei 2006 om 16:07

    BMW laat zien dat het merk de afgelopen 10 jaar individueel sterk is geworden, daar waar de rest de fusies en strategische overnames zochten.

    Én … BMW produceerd als enige fabrikant nog de 6 cilinder lijn motoren … waaronder die van de M3, helaas zal de nieuwe M3 een V8 krijgen.

    Login om te reageren
  22. pelezinho zegt

    11 mei 2006 om 16:18

    of je nu een liefhebber bent van BMW of niet maakt hier niet zo veel uit: bmw zal die prijzen zeker en vast wel verdiend hebben..punt

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    11 mei 2006 om 16:37

    @SimonMc goeie discussie, zeer sportief dat je toch nog iets toegeeft!! maar als je zo sportief bent snap ik sowieso de keuze voor MB niet?? ;-)

    Nee maar zonder geintjes, hoogtoerige motoren gaan theoretisch sneller stuk, afhankelijk van hoeveel toeren, wat voor materiaal, wat voor gebruik, wat voor onderhoud enz!! Idd stond er laatst nog iets over MB die toegeeft kwaltiteitsproblemen te hebben en BMW wint maar prijzen en prijzen… dus volgens mij is er geen discussie>>?? ;-)

    Maar het is wat ik wel vaker heb gezegd dan ook voornamelijk een smaakverschil!! want slechte merken zijn (audi, MB, BMW) natuurlijk sowieso niet!!!!

    In ieder geval heeft BMW (WEER!!) bewezen geweldige motoren te kunnen produceren en het gaat idd zeker niet alleen over PK’s per liter, maar ook over Techniek, Inovatie, duurzaamheid en daar is BMW kennerlijk Master in….!!

    BMW Rules!!!! (en als je van sportief rijden mooi geluid en driften houdt…. dan ZEKER!!!!!)

    PS Het alleen maar atmosferische motoren bouwen idee, is een beetje buiten spelen op het moment met de komst van de 3.35TI maar door het afwezig zijn van een turbogat en een breed toerenbereik met een zeer mooie top toeren, een ZEER goeie ontwikkeling (met het oog op PK en Koppel)!!

    Oftewel BMW RULES!!!! (sorry kon het niet laten)

    Login om te reageren
  24. g-nvd zegt

    11 mei 2006 om 17:45

    pff, waarom bestaan er zoveel BMW-freaks,
    doe mij maar de 4.2 uit de RS4 !!!!!

    (devil) Audi heerst (devil)

    Login om te reageren
  25. pvl zegt

    11 mei 2006 om 18:53

    Simpel omdat BMW nu eenmaal geweldig goede auto’s maakt!!!

    BMW’s hebben een ziel, er zit een filosofie achter. Audi is een eerder geslaagde poging van VW om een graantje mee te pikken in het luxe segment. Echt geïnspireerd kan je dat niet noemen. Versta mij niet verkeerd, audi maakt goede auto’s maar ook niet meer dan dat.

    BMW is en blijft de referentie.

    Login om te reageren
  26. bmw men zegt

    11 mei 2006 om 22:06

    ga maar eens 2dagen in lang in verschilende autos rijden bmw rijdt gewoon anders als al andre merken rij zelf nog bmw uit 87 maar heb laast ook in een 2000 gereden maar het rijdt gewoon als een bmw klaar punt uit zo simpel ligt het

    Login om te reageren
  27. Martijn zegt

    11 mei 2006 om 22:14

    @ g-nvd: …….

    Login om te reageren
  28. mgs013 zegt

    12 mei 2006 om 14:47

    al door de jaren heen heeft BMW er een punt van gemaakt de beste motoren ter wereld te produceren dit gaat al van voor de tweede wereldoorlog zo. Het is vanuit hun luchvaartmotorenkennis dat ze er gemakkelijk de vroegere data van de 16 cilinderige messerschmidt bijvoorbeeld kunnen gebruiken om hun motro “laufcultur” zeer easy kunnen vergelijken. wat velen ook niet weten is dat de V10 en de V8 zowel als de L6 motoren gebruik maken van de technische data die ze ophalen uit hun L4 motoren die ze gewoonweg in hun serie wagens plaatsen. De data die ze uit de wagens halen die in het dagelijks verkeer worden gebruikt is voor hun de voedingsbron die hun vergelijking met de ecxesive engines de wardes meegeeft die hun gebruikers op prijs stellen. huur een BMW en je zult ervan versteld staan wat die wagen na 5, 15, 50, 90KM gereden te hebben verandert en aanpast naar jou gebruik. simpelweg de wagen en vooral de motor word naar jou aangepst en met de fabrieks vooringeplante reacties vergeleken en dit gebeurt elke keer opnieuw en opnieuw. niet overtuigd van deze bewering? neem de tweede sleutel die je niet hebt gebruikt en open de wagen en start hem daarna mee. je voelt direkt dat hij anders is en totaal anders respondeert. So read this you lot and think nobody else does this, not Mb not even VAG. No one does.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    12 mei 2006 om 15:05

    @mgs013: dat laatste is klets. Iedere moderne auto past zich aan. Door de input van de bestuurder te analyseren wordt het motormanagement aangepast aan de rijstijl van de bestuurder… Mijn auto is een stukje zuiniger en langzamer (door een minder felle reactie op gasgeven) na een onderhoudsbeurt. Na ongeveer 100km merk je dat de response weer beter wordt omdat de auto zich weer aanpast aan mijn rijstijl.

    Login om te reageren
  30. C30 CDI AMG zegt

    12 mei 2006 om 15:52

    Goh wat grappig……. ik kon me nog herinneren dat wij het over de V10 modellen hadden dat ze zo ontzetten ontbetrouwbaar zijn. Maar het is toch de moter van het jaar, leuk, en vreemd.

    Login om te reageren
  31. Dana zegt

    12 mei 2006 om 20:07

    Ook ik vind het een hele behoorlijke prestatie van bmw. Waar ik zeker bewondering voor heb is het feit dat bmw allerlei verschillende configuratie’s gebruikt…. 4, 6, 8, 10 en 12 cylinders…. Met of zonder turbo’s (1 of 2), diesel of benzine. Creatief zijn ze zeker!

    Login om te reageren
  32. Martijn zegt

    19 mei 2006 om 12:13

    BMW is gewoon The Best!! Bewijs word keer op keer geleverd alleen het blijft een kwestie van smaak aangezien BMW eerder sportief is dan comfort.. (al is dat uiteraard ook ruimschoots aanwezig) en ze zijn idd van alle markten thuis!!!

    PS weet iemand waar die hele lijst te bekijken valt??

    Login om te reageren
  33. pvl zegt

    19 mei 2006 om 23:15

    voila Martijn, hier staan ze allemaal op. (hoop ik :) )

    http://www.auto55.be/content/page.php?id=5997

    Login om te reageren
  34. Martijn zegt

    23 mei 2006 om 12:57

    @C30 CDI AMG jaja er is ooit een (bullshit) gesprek geweest over dat die V10 zo snel stuk ging!! maar ik heb alleen maar gehoord dat die van Sabine Smit stuk is gegaan en dat is ook neit zo gek watn ga maar is 40uur per week met je ferrari racen op de Nurburgring haha dan ben je snel klaar!!!

    Dat hele gesprek was een hype… maar maakt niet uit!! sommige mensen zijn gwoon jaloers op BMW… !!!!

    Login om te reageren
  35. larz zegt

    24 mei 2006 om 15:11

    op cker chill voor bmw
    bmw is de allerbeste!!:-)
    m-power rulezz

    Login om te reageren
  36. Wouter zegt

    29 mei 2006 om 12:30

    Deze awards werden toch gesponsord door BMW?

    Login om te reageren
  37. Don_Mario zegt

    1 juni 2006 om 23:23

    ga is na man, E46… 3.2 motor 6 jaar oud nog steeds wint hij de prijs.

    Echt sprakeloos word je hier van.

    ( PS) Wisten jullie dat de 535d nieuwe vermogen krijgt volgend jaar. Meer dan 300 PK had ik gelezen. ;) toppie

    Login om te reageren
  38. bollie zegt

    15 juni 2006 om 11:21

    jullie moeten de auto’s goedkoper maken het enigste wat jullie doen is mensen uitbuiten jullie zijn gewoon zielig bezig

    Login om te reageren
  39. M5 rijder zegt

    3 augustus 2006 om 22:39

    He bollie sorry maar voor kwaliteit moet je betalen, heb zelf een nieuwe M5 en heb er flink voor in de buidel getast. Maar is het iedere cent waard. Ben blij voor BMW, ieder jaar weer winnen ze als enigste fabrikant zoveel prijzen en hoeveel prijzen hebben mercedes en audi/volkswagen gewonnen? Heb zelf een M3 E46 voor op het circuit met een standaard m3 motor en race hier inmiddels alweer 3jaar mee en heb er nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad. Het is alleen wel dat zo’n motor veel en regelmatig onderhoud nodig heeft. Maar dat is logisch toch, iets waar, veel en op een hoog niveau gebruik van wordt gemaakt heeft dat ook gewoon nodig.

    Login om te reageren
  40. Henk zegt

    10 augustus 2006 om 22:19

    Een bericht voor SimonMC.
    Ik heb over een periode van 36 jaar probleemloos en met heel veel genoegen tussen de 35000km en 55000km per jaar met 10, diverse BMW’s gereden zonder
    ook maar een defecte motor.
    Tussendoor een Mercedes en je raad het al en bij km stand 108000 motor aan puin.

    Login om te reageren
  41. thomas zegt

    23 augustus 2006 om 17:42

    en nou dalijk dan… as die ontwerper van die motoren dood is… dan is er geen toekomst meer voor BMW, nouja

    Login om te reageren
  42. Karaya zegt

    23 augustus 2006 om 17:59

    Het wachten blijft op een goede BMW- formule 1 motor. :D

    Login om te reageren
  43. martijn zegt

    24 augustus 2006 om 11:27

    @Thomas ????????
    @ Karaya, Geloof mij binnen nu en 3 jaar rijd BMW in de top van de Formula 1 mee!! volgend jaar zijn ze voor het eerst een volledig zelfstandig team en kunnen alle remmen los!!! ;-)

    en het mooie is dat iedereen volgens mij ook nog eens vergeet dat de V10 van de M5 en M6 gewoon beter is bevonden dan ook auto’s zoals: Pagani Zonda (MB Motor) Ferrari (enzo, 599, 430) Lambo, porsche carrera GT ik bedoel ik noem hier wat namen die zijn niet zomaar namen!!!!

    Login om te reageren
  44. Karaya zegt

    24 augustus 2006 om 11:53

    Niemand zegt dat BMW geen motoren kan bouwen, in tegendeel.

    Heb het altijd jammer gevonden dat BMW Alfa niet heeft overgenomen. Zou een goed huwelijk zijn. Maar misschien dat die twee voormalige BMW directeuren een zetje in de goede richting geven.

    Login om te reageren
  45. martijn zegt

    24 augustus 2006 om 14:37

    Waarom een huwelijk met Alfa??

    Al zou ik een alfa met een BMW motor en techniek én achterwielaandrijving wel zien zitten!!! ;-)

    Heb het persoonlijk niet zo op alfa heb er in mijn omgeving slechte ervaringen mee gezien al is het wel minder erg dan vroeger want toen was het letterlijk italiaanse troep… Altijd wel iets stuk.. (sorry alfa liefhebbers mooie auto’s maar mijn ervaring leert dat er altijd wel iets was haha)

    Login om te reageren
  46. martijn zegt

    24 augustus 2006 om 14:38

    Waarom een huwelijk met Alfa??

    Heb het persoonlijk niet zo op alfa heb er in mijn omgeving slechte ervaringen mee gezien al is het wel minder erg dan vroeger want toen was het letterlijk italiaanse troep… Altijd wel iets stuk.. (sorry alfa liefhebbers mooie auto’s maar mijn ervaring leert dat er altijd wel iets was haha)

    Al zou ik een alfa met een BMW motor en techniek én achterwielaandrijving wel zien zitten!!! ;-)

    Login om te reageren
  47. Jan zegt

    29 juli 2007 om 16:41

    even een reactie op die duurzame mercedesmotoren ben taxichauffeur met bmwsn mercedes en rij prive een bmw 12v 6lijn 170pk bj91 en vind mercedes lang zo goed niet meer als in de jaren 90 ps mijn bmw heeft 450000gelopen op gas!!!!!!

    Login om te reageren
  48. Fred Themen zegt

    13 oktober 2007 om 02:21

    BMW is altijd goed en BMW is voor sportieve rijders. Ik rijd zelf BMW vanaf 1975
    Altijd een goed betrouwbare auto gevonden en nooit in de steek gelaten. Je moet echt van houden. De vormgeving en de motor doet je hart al snel kloppen.
    Ga zo door BMWs BOYS.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North