• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boatorhome is boot-ylicious

Auteur: CasperH, gepost 4 december 2012 om 09:19 – 29 Reacties

Boatorhome


We kennen al een heleboel voorbeelden van voertuigen die de gemakken van een boot en een auto combineren, maar voor de vakantie is dit misschien wel de ultieme.

Het heet Boatorhome en het is een soort camper meets speedboot. In eerste instantie vraag je je af waarom die mafkees zijn camper in het water zet, maar als je iets langer kijkt ga je je afvragen hoe ze dat enorme amfibie gevaarte inclusief SUV-neus in hemelsnaam drijvende gaan houden.

De grap is: dat hoeft helemaal niet. Op een bepaald moment koppelt men het leefgedeelte van de camper los en wat blijkt: dat is een kek ogende boot die eruit ziet alsof hij nog aardig hard wil gaan ook. Check de video hieronder, geinig concept toch?

Op de website valt te lezen “On land it’s a comfortable, smooth-riding motorhome, on the water it’s an exciting, action-packed cruiser.” Het geheel wordt gebouwd op basis van een oude Ford Econoline Super Van met voorwielaandrijving. Het idee is ontstaan doordat men het schijnbaar zat was om een trailer met boot te slepen achter een camper, dus besloot men om de camper met het bootje te combineren. Hoe dat eruit ziet zie je in deze video. En nee, dat lijkt geen heel gunstige draaicirkel inderdaad.

Ook interessant!

  • World Cruiser is de meest bizarre camper van de dag
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

boten, camper, Ford, motorhome

Vorig bericht: « Brabus GL is best wel vadsig
Volgend bericht: Oakley Design doet de Ferrari F12berlinetta »

Lees Interacties

Reacties

  1. whoppie zegt

    4 december 2012 om 09:30

    Moet je wel om de 20 weken een nieuwe auto kopen om je boot in het water te laten. Die Amerikanen roesten namelijk onder je “reet” vandaan

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    4 december 2012 om 09:31

    Enige nadeel is dat zout water wel je Motorhome te grazen neemt maar verder een leuk ding. Rotonde nemen is ook wel grappig lijkt me.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      4 december 2012 om 10:14

      @norge:
      Euhm, zoet water van rivieren en meren?

      Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    4 december 2012 om 09:44

    Versie 2 wordt er een met een trailer, denk ik.

    Login om te reageren
  4. autogek123 zegt

    4 december 2012 om 09:52

    Hij is echt cool.

    http://forums.endlessboating.com/forums/showthread.php?t=714

    Nog wat meer foto’s. Sommige zelf met wildlife dat de gemiddelde autoblogger leuk vind. :-P

    Login om te reageren
  5. StijnB zegt

    4 december 2012 om 10:13

    Leuk zo’n Matchbox-creatie uit 1970!

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      4 december 2012 om 12:44

      @StijnB: Precies wat ik dacht. Komt ook door de kleurstelling.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        4 december 2012 om 13:38

        @Klassiekerrally:
        Inderdaad :)

        Login om te reageren
  6. sir_smokalot zegt

    4 december 2012 om 10:15

    Boatorhome: ‘Taking motorboating to a whole new level.’

    Login om te reageren
    • gluut zegt

      4 december 2012 om 10:59

      @sir_smokalot: Motorboating? )

      Login om te reageren
  7. coosbmw zegt

    4 december 2012 om 11:08

    Titel is episch!

    Login om te reageren
  8. fortuna zegt

    4 december 2012 om 12:17

    Zelfs de laatste zin is gepikt uit te comments van het originele artikel…

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    4 december 2012 om 12:48

    Lekker met dr uit trekken FWD. Natte banden + gladde helling + veel koppel = nieuw setje voorbanden en een onderwatergelopen Camper.

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      4 december 2012 om 13:15

      @E34M5Touring: je denkt niet dat ie RWD heeft? :-\

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 december 2012 om 13:18

        @RobertJ: Het geheel wordt gebouwd op basis van een oude Ford Econoline Super Van met voorwielaandrijving. Staat in de text.

        Login om te reageren
        • RobertJ zegt

          4 december 2012 om 15:18

          @E34M5Touring: :| mijn fout. Toch lijkt het me vreemd dat deze geen RWD heeft, het water inlaten is geen probleem, maar eruit lijkt me haast onmogelijk, maarja!

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            4 december 2012 om 15:23

            @RobertJ: No worries! Vandaar ook mijn reactie. Dat wordt lekker burnen de bult op, denk ik.

            Login om te reageren
            • RobertJ zegt

              4 december 2012 om 17:47

              @E34M5Touring: Overigens, ik weet niet waar AB het vandaan haalt, want al die E-serie vans van ford hebben RWD. Ik denk ook dat het een redactioneel foutje is.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                4 december 2012 om 18:27

                @RobertJ: Je hebt gelijk, dit type is gemaakt tussen 75 en 91. Allemaal in Front engine Rear drive configuratie. Dan zal deze, of omgebouwd zijn of het is inderdaad een typfout.

      • mout zegt

        4 december 2012 om 15:22

        @RobertJ: Je denkt niet dat een cursus lezen nog helpt?

        Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    4 december 2012 om 13:33

    Bootje varen voor dikke luie Yanks dus.

    Ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  11. pieter-jan_catteeuw zegt

    4 december 2012 om 15:31

    Pretty sweet. Als je er een katamaran van maakt dan heb je waarschijnlijk een hydrodynamischer ontwerp. Misschien kan je er dan een echt amfibievoertuig van maken want uw truck moeten achterlaten is een beetje een gebrek.

    Met een dak van zonnepanelen als die record poging daar. Omdat het elektrisch is kan je de wielen onafhankelijk aandrijven, met een actieve ophanging en dan optrekken (zie vliegtuig). Eventueel opblaasbare – intrekbare rompen. Een voordeel is alvast dat de romp nog lager bij de grond zit dus kan je een hogere boot maken. Met een opblaasbare romp kan je het eens in het water breder maken. De boot zou wel moeten ontworpen worden zodat een lek de boot niet doet zinken.

    De cockpit vd boot is gewoon de cockpit van de camper. Ik zie het wel zitten. Hennep composiet – sisal-jute-hennep bekleding – uitklapbare zonnepannelen – moet wel lukken. Je kan hem aan het net opladen – aan de zon. Op het gemak. Eens vragen aan mister Tesla (eunich ofzo) of we zijn superchargers mogen gebruiken. Misschien aanvaard hij wel iMobility credits voor zijn elektriek. Misschien is dit wel een projectje voor hem. Een platform van batterijen – camper reinvented. Tussen dit en een saaie bus van 1miljoen moet ik niet lang kiezen.

    Weekendje op het water – potjes terug uitrekken (in het water) – romp deflateren en opbergen – 5min – eruit rijden – waarom niet

    …

    Nu we een hotel maken van mijn gigantische geodesic shell paludarium – kunnen we het evengoed goed doen. De bezoekers moeten kunnen meegenieten van Delvoys’ neogothic fish city. Dus ik stel voor een ontwerp als dat van de grote cruise boten.

    It should still feel like you’re alone in the jungle so the amount of visiters must be limited. Still – we can accomedate a profitable amount of people underground. Like the boats that have a space-daylight in the middle – the hotel should be circular-square-elipse-rectangle-… with a hole in the middle. Only the hole is filled with water – which is part of fish city. From the outside it just looks like a pond-river-… But the water goes a couple of stories deep. On the bottom is fish city with buildings (made from translucent hemp plastics – covered in shiny green algea) some rising up to almost surface level. Inside small fish can hide from preditors and even breed. The bottom is off course the most spectacular part – visible from a lounge and the more expensive rooms. You can even have tubes running through the rooms and find a way to lure fish through them – like heating them – or offer feed (instead of surface feeding). To protect privacy you can have windows like a bowl entering the room. That way it’s hard to see into other rooms – but you still get the underwater experience. You can play with angles and shapes to get the same kind of privacy-view. On the bottom you can have tunnels through fish city. Fish city can also have special lighting to complete the effect.

    I suggest the diner is outside (inside the dome) under a straw roof to block heavy sun and birdshit.

    Since I still want my underground layer and the water is constantly circulated – we can work with the landscape and make the water flow. The underground layer is then in a shallow part of “the river” a bit higher than the hotel and not visible. From the layer you see the hotel as a cliff. You should be able to look down on fish city without being seen by the visitors. The tunnels of the layer itself are off course also surrounded by fish city. The water that flows into the layer’s part of the complex is perhaps a waterfall.

    The dome should be made from transluscent hennep-composit (preferably) pannels. Multilayered to function as double-triple glazing – strong enough to withstand nature obviously. The links between the windows – the actual geodesic structure – can perhaps also be hemp composit. As part of the ecological statement it should push the standard for innovative CO2 negative construction.

    With stratigic solar panels to regulate temp and generate power. The summer sun will be too hot probably – so the top side are solar pannels. The dome can be further heated by water heaters – perhaps on nearby homes. The water serves as a thermal buffer and heating system. Making the the water flow you can also add a jacuzi type water basin – with freshly filtered water – which then flows into the river.

    There should be a dock to take people to Ghent or other cities by boat. Perhaps the vistors can enter the domein by boat to enhance the jungle feeling (as opposed to the road).

    I think a lot of art lovers – tourists – architects – terrarium-aquarium lovers – and just random people would be willing to pay for the experience. And it’s smack in the middle of western Europe.

    I estimate – and it serves to be generous with estimates – €200M.

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      4 december 2012 om 17:24

      @Pieter-Jan Catteeuw: woow…. je reply is langer dan het artikel zelf. Ik gok dat 95% het zelfs niet helemaal leest.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        4 december 2012 om 17:34

        @stanny:
        Hij heeft nog niet helemaal door dat hij niet op Englishblog zit.
        Gaat vanzelf wel over….hoop ik al een paar weken.
        Ik lees het in elkgeval niet….

        Login om te reageren
      • norge zegt

        4 december 2012 om 17:50

        @stanny: Denk je echt dat hij het zelf schrijft?

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 december 2012 om 18:28

      @Pieter-Jan Catteeuw: Ik wil serieus het nummer van jouw dealer, thats gotta be some heavy stuff you’re smokin…

      Login om te reageren
      • Emile_Benz zegt

        4 december 2012 om 18:44

        @E34M5Touring: wie zegt dat hij smookt en niet spuit en/of slikt…?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          4 december 2012 om 18:46

          @Emile_Benz: Whatever it is, gimme gimme gimme

          Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    4 december 2012 om 18:51

    Vet! In NL gewoon leeg naar de RDW rijden en terug laten keuren. Vervolgens met 130 naar het gardameer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North