• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Boete bij kapot ‘kilometerkastje’ wordt maximaal 74.000 euro

Auteur: robbie, gepost 5 december 2009 om 14:10 – 160 Reacties

Je kan gelukkig ook pinnen

Dat valt toch best wel mee? Het cruciale woord hierbij is echt wel: maximaal, want volgens minister Eurlings zal de boete in de praktijk meestal een stuk lager uitvallen. Op het niet melden van een kapot kastje komt overigens een boete te staan van maximaal 18.500 euro. Ook kan je een gevangenisstraf krijgen, maar dat is alleen aan de orde als je verstoringsacties doet met professionele apparatuur die ook nog eens ernstige hinder bezorgen aan hulpdiensten.

De boetes voor het knoeien met het kastje zijn overigens gelijk aan boetes die je kan krijgen voor het rommelen met signalen voor betaaltelevisie, mobiele telefonie of toegang tot internet. En ook daarbij geldt dat de straffen in de praktijk veel lager uitvallen dan het maximum van 74.000 euro. (via: automotive-online.nl)

Ook interessant!

  • Kilometerheffing is voordeliger voor meeste automobilisten
  • Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
    Aankoopadvies: Vierdeurs V8 voor 25.000 euro
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

kilometerheffing, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Leuke combo: Mercedes SLS AMG met SLR Stirling Moss
Volgend bericht: LOL! Seat Arosa met post-its »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    5 december 2009 om 14:16

    boete voor plaatsen kilometerkastje in mijn auto ..
    wordt minimaal schedelbasisfractuur ..

    dat is een afspraak die we samen gemaakt hebben ambtenaartje ..
    dmv het accepteren van mijn belasting-geld ..

    Login om te reageren
  2. Bob zegt

    5 december 2009 om 14:21

    18.500 euro voor iets wat kapot gaat wat je niet eens wilt hebben. Je kan gelijk door in de schuldsanering met dat soort bedragen.

    Login om te reageren
  3. NLBUURMAN zegt

    5 december 2009 om 14:27

    terecht overigens dat er niet mee geknoeit moet worden.

    Login om te reageren
  4. stefan555 zegt

    5 december 2009 om 14:31

    Dit is wel een hele hogen boete vind ik.
    En hoe wil je controleren als zo kasje nog werkt?

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    5 december 2009 om 14:36

    dat kutkastje is er nog niet en mijnheer heeft al een boete klaarliggen ..

    dat noemt men oplichting met voorbedachte rade ..

    Login om te reageren
    • DePannekoek zegt

      5 december 2009 om 17:23

      @lincoln:

      eens

      Login om te reageren
  6. Arnold zegt

    5 december 2009 om 14:36

    geld dit ook voor mensen die in het buitenland wonen en in nederland werken bijvoorbeeld? moeten die ook kilometerheffing gaan betalen?

    Login om te reageren
  7. sjaak-trekhaak zegt

    5 december 2009 om 14:39

    Via ebay en dealextreme zijn er simpele gps blockers te koop welke op batterijen of via de sigarettenaansteker in je auto werkt.
    Als je deze gebruikt ben je dan ook gelijk strafbaar? Ook leuk in de file met een straal van 15 meter.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      5 december 2009 om 20:08

      @sjaak-trekhaak: ja maar je tomtom werkt ook niet meer …

      Login om te reageren
  8. Fiskmas zegt

    5 december 2009 om 14:40

    Wacht is even… dus ik moet dalijk die 500 pagina’s tellende handleiding doorlopen en onthouden zodat de overheid bij MIJ de verantwoordelijkheid ligt dat het door HUN geforceerd ingevoerde apparaat correct werkt?! Laat me raden, als die niet werkt moet ik het apparaat asap (later) repareren (Lees: Betalen) of anders….?!

    ONZIN!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 december 2009 om 14:49

      @Fiskmas:
      jij moet je bek houden en betalen ..
      en alle verantwoording op je nemen ..

      want je mag 1 keer in de 4 jaar kiezen welke debiel jouw leven gaat verzieken ..
      pure democratie ..

      Login om te reageren
  9. yassin zegt

    5 december 2009 om 14:42

    er worden nu al gps stoorzenders verkocht waardoor het kastje niks registreert

    Login om te reageren
  10. HyperTeHK zegt

    5 december 2009 om 14:47

    Tijd om te vertrekken naar een ander land.

    Login om te reageren
  11. Bob zegt

    5 december 2009 om 14:50

    @sjaak-trekhaak

    Hmmz als je die blockers nou laat rouleren onder de mensen die elke dag in dezelfde file staan.

    Login om te reageren
  12. stuko zegt

    5 december 2009 om 14:51

    Je mag straks helemaal niks in de buurt hebben van zo’n K*T kastje.. Dit rotsysteem moet er gewoon niet komen. Provincie-afhankelijk gezien is het systeem ook niet waterdicht, gezien er in het hoge noorden nagenoeg geen files staan.

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    5 december 2009 om 14:52

    hoge boetes zullen voornamelijk voor bedrijven zijn die veel kilometers maken.
    boetes voor burgers zal een stuk lager zijn.
    ambtenaren krijgen alleen een waarschuwing.

    Login om te reageren
  14. Arnold zegt

    5 december 2009 om 14:54

    Hoe zit het eigenlijk met de politie, brandweer en de ambulances? krijgen die ook dit kastje?

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    5 december 2009 om 14:58

    Ik zeg: lincoln for president! (deja vu?)

    Login om te reageren
  16. moox12 zegt

    5 december 2009 om 15:06

    Dit is nu SOCIALISME. De bijl aan de boom van de vrijheid! Als je dit accepteert waarom dan geen electronische halsband. Want dat is namelijk het geval als in je ‘kilometerheffing’ auto stapt.

    Login om te reageren
  17. Race_Kees zegt

    5 december 2009 om 15:14

    Kooi van Faraday! Een prima oplossing zonder kapot kastje.

    Login om te reageren
  18. Jochempie zegt

    5 december 2009 om 15:17

    @moox: socialisme (betalen naar gebruik in dit geval) is prima, uitstekend en zeker eerlijk. Maar waarom het niet anoniem kan is mij de vraag.

    Gewoon in Duitsland gaan werken zodat je met een Duits nummerbord mag rijden. Dat kastje komt er niet in!

    Login om te reageren
  19. johnny m zegt

    5 december 2009 om 15:24

    en ik wil geen 42 % belasting meer betalen ….hiep hiep hoera !

    Login om te reageren
  20. Larrs zegt

    5 december 2009 om 15:30

    En waar moet je dat kastje precies plaatsen en hoe kan je zien dat die niet werkt?

    Nu de boetes bekend zijn, hoeveel gaat zo’n kastje ons kosten?

    Verder ga ik me niet uitlaten over de boetes zelf, aangezien de kans groot is dat iedereen makkelijk aan de gestelde regels kan houden.

    Login om te reageren
  21. GOD zegt

    5 december 2009 om 15:34

    @ Race_Kees

    bij elke auto zit je in een kooi van faraday.
    dat is vanwege bliksem en dergelijke.

    Login om te reageren
  22. Specht zegt

    5 december 2009 om 15:45

    Er komt in mijn auto sowieso een gps blocker in die ik onvindbaar weg kan werken en met een afstandsbediening zodat ik hem aan en uit kan zetten. :)

    Login om te reageren
  23. Something zegt

    5 december 2009 om 15:47

    Oprotten met dat kastje! komt er nooit van mijn leven niet in.

    Login om te reageren
  24. JDz06 zegt

    5 december 2009 om 15:47

    “maar dat is alleen aan de orde als je verstoringsacties doet met professionele apparatuur die ook nog eens ernstige hinder bezorgen aan hulpdiensten.”
    “hulpdiensten” right….
    dan kunnen ze je geen boetes meer geven omdat je te hard rijd
    ow nee dat is niet zo

    Login om te reageren
  25. eed zegt

    5 december 2009 om 15:52

    Eurlings zegt zelf dat als er met het kastje geknoeid kan worden, het hele systeem niet door gaat.
    Dus de kastjes die komen zijn onfeilbaar, en die boetes slaan dus nergends op.

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    5 december 2009 om 15:53

    Geheid dat het spul ook kapot gaat. Waarom leren ze dat inzicht nooit te krijgen…

    Login om te reageren
  27. bobbieee zegt

    5 december 2009 om 15:59

    wat boetes? haloooo dat hele systeem moet helemaal niet komen!! het is ook zo verrotte irritant dat bijna alle Nederlanders(behalve ik) nooit protesteren. altijd maar klagen en niets doen.ik ga een buitenlands burgerschap aanvragen. het is hopeloos hier.en wat mankeert die Eurlings eigenlijk, waarom niet gewoon het duitse systeem. die idioten in de politiek proberen gewoon hun eigen agenda door te drukken, hij krijgt er vast een dikke bonus of een nieuwe functie voor ofzo. ik meende dat de politiek de burgers behoorden te vertegenwoordigen wat is dit allemaal voor geouwehoer!

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    5 december 2009 om 16:01

    aan de andere kant heeft Eurlings gelijk ook ..

    nederlanders zijn ook zulke suffe schaapachtige debielen ..
    die domme sukkels kan je alles in hun strot douwen ..

    Login om te reageren
  29. johnny m zegt

    5 december 2009 om 16:01

    waarom wil je het niet ? Of kan je alleen maar janken….

    Login om te reageren
  30. johnny m zegt

    5 december 2009 om 16:02

    nee, we zijn het grootste klaagvolk op het noordelijk halfrond.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      5 december 2009 om 17:30

      @johnny m:

      Geef niet hoor. Straks hebben we niets meer over om te klagen… :roll:
      (even een nadenkertje voor je)

      Login om te reageren
  31. Megakix zegt

    5 december 2009 om 16:07

    Vuile schoften zijn het, die bewindslieden….sorry, maar de PVV krijgt in elk geval één stem meer volgend jaar…

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    5 december 2009 om 16:09

    omdat ik ultra-democraat ben .. schapie ..

    Login om te reageren
  33. Jax zegt

    5 december 2009 om 16:13

    Ik ben al, serieus, aan het kijken naar een huis in Duitsland. Ik woon op 3km van de duitse grens (in rechte lijn).
    Ik wil VOOR 2012 weg zijn uit Nederland.
    Dit hele gedoe gaat mij VEEL te ver.

    Alleen al HIEROM zou ik stemmen voor de PVV.

    Of ik ga weer terug naar Amerika, geboren in Delaware.

    Prutsland Nederland. Bah.

    Login om te reageren
    • Arnold zegt

      5 december 2009 om 16:26

      @Jax: Ik woon al 2 jaar in duitsland 2km van nederland af bevalt erg goed :) 45% is hier nederlands dus er zijn meer mensen die het ook goed bevalt denk ik :)

      Login om te reageren
  34. Something zegt

    5 december 2009 om 16:14

    Vergat bijna dat ik me helemaal niet druk hoef te maken aangezien ik na mijn studie toch vertrek naar het buitenland.

    Login om te reageren
  35. de sjonnies zegt

    5 december 2009 om 16:17

    Altijd redelijk die CDA’ers, Altijd fucking redelijk ; denken echt aan ons, totaal geen regentesk gedrag :twisted

    Login om te reageren
  36. Freewarefreak zegt

    5 december 2009 om 16:20

    Ik voel mij net als Lincoln. Waardeloze shit altijd hier. En ja ik klaag. Schijt als dat mij een Nederlander maakt. Toch is 1 ding mij absoluut niet duidelijk in deze problematiek… praten we hier nou nog steeds over een Voorstel/Idee? En kunnen wij dat nog tegenhouden als bevolking zijnde? Of is het al door de kamer en komt het er gewoon? Hoe zit het nou exact? En welke partij is tegen deze onzin? Die krijgt mijn stem, of dat nou Geert is of wie dan ook..

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      5 december 2009 om 16:24

      @Freewarefreak:
      Ik woon in een dorp waar geheel tegen de zin van B&W en de bevolking Co2 onder de grond wordt opgeslagen…..ook CDA

      Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    5 december 2009 om 16:33

    Zet die boete liever op alcohol in het verkeer! Wat een onzin dit zeg, sloop dat kastje maar gewoon uit je auto;)

    Login om te reageren
  38. b0z4 zegt

    5 december 2009 om 16:35

    Sjone jonge jonge een moord plegen is nog een lichtere straf.

    Login om te reageren
  39. mrB zegt

    5 december 2009 om 16:40

    een beetje jammer dat je voor een kastje moet betalen om het in je auto te zetten en dan een boete krijgt als die kapot gaat. Waar gaat dat kastje eigelijk komen? toch niet in je interieur, dan zit dat ding alleen maar in de weg. achter de achterklep/moterkap kijk je natuurlijk ook niet elke dag of dat ding heel is. Als je een maand op vakantie bent, en het kastje gaat op de reis naar het vliegtuig kapot, krijg je dan ook een boete omdat het kastje een maand kapot is?

    Ik ben wel voor betalen voor gebruik, maar dat kastje zuigt heel erg hard. Door dat kastje heb ik echt het idee dat het een controle middel word met als bijzaak belasting innen.

    Login om te reageren
  40. Benz.. zegt

    5 december 2009 om 16:46

    @de sjonnies:

    CDA = Christelijk Democratisch Appél..

    De schijnheilen! :?

    Login om te reageren
  41. dr No zegt

    5 december 2009 om 16:47

    Die Eurlings, ….gaat nu echt wel stout worden. In de zak met dat ventje en op 6 december a.s 1way tiket 2spain.
    Wordt je niet te goed van… dat hij eens zorgt dat de tunnels in Limburg eens meer open dan dicht blijven !!!!

    Login om te reageren
  42. Benz.. zegt

    5 december 2009 om 16:48

    @mrb: Het idee alleen al dat (als het beruchte kastje echt gaat komen) ze je op de meter precies kunnen volgen waar je op dat moment uithangt zegt al genoeg..

    Weg privacy..

    Login om te reageren
  43. dr No zegt

    5 december 2009 om 16:49

    duw dat kilometerkastje maar in je K.x.N.T

    Login om te reageren
  44. stuko zegt

    5 december 2009 om 16:50

    Kan me herinneren dat Mohammed B. minder boete kreeg.. Maar gelukkig was dat niets belangrijks…

    Login om te reageren
  45. asaas zegt

    5 december 2009 om 16:50

    Laat die lui maar eerst die ov chipkaarten fatsoenlijk laten werken, voordat ze aan deze technische kastjes beginnen!!

    Login om te reageren
  46. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 17:17

    Weg privacy??? Miljoenen kastjes en dan willen ze nèt weten waar jij zit? Wat maakt jou dan zo bijzonder?

    Kijk! Jantje is van punt A naar punt B gereden! O wat een lol! Dat MOETEN we gewoon weten…

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      5 december 2009 om 17:27

      @Rick dos:

      Nee niet je privacy, maar wel dat de “diensten” worden uitgebreid naar snelheidscontrole’s meer van dat soort fijne dingen…
      Of jij moet werkelijk nooit te hard rijden.

      Login om te reageren
  47. bassie zegt

    5 december 2009 om 17:27

    @ rock dos

    JA PRIVACY!
    wist je al dat die dingen verbonden zijn aan de telefoon centrale? en ze zo alles wat in de auto gezegt word kunnen volgen als ze dat willen?

    en,
    ze je auto op afstand kunnen laten afslaan?

    en de boetes autmatisch binnen komen rollen als je 5km/h te hard rijd gedurenden 0,1 seconde?

    en en en…

    nee, voor mij geen kastje a.u.b.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      5 december 2009 om 17:29

      @bassie:

      …en Sinterklaas bestaat ook nog…

      Login om te reageren
    • Autogek zegt

      5 december 2009 om 23:12

      @bassie: Zet jij je mobiele telefoon ook nooit aan? Daarmee weten ze ook precies waar je ben. Hou toch op met die Privacy onzin. Als je niets fout doet heb je niets te verbergen!

      Login om te reageren
      • reggiane zegt

        6 december 2009 om 09:14

        @Autogek: “Hou toch op met die Privacy onzin. Als je niets fout doet heb je niets te verbergen!”
        klopt helemaal….todat…
        je een regering krijgt die niet het beste met ons voor heeft.
        Denk aan China, Noord Korea,Iran,voormalig oost-Duitsland etc etc.
        Denk niet dat zoiets nooit in Nederland kan gebeuren.
        En hoe herken je zo’n regering? Doordat ze dingen erdoorwillen drukken wat het grootste deel van de bevolking niet wil. Als je tegen zo’n regering in opstand wil komen ga je niet ver komen met een tracker in je auto en (straks)een rdif-chip in je nek.

        Login om te reageren
        • Autogek zegt

          6 december 2009 om 11:41

          @reggiane: Als jij denkt dat dit ooit in NL kan gebeuren, kan je beter jezelf van een burg af gooien. Want in dat soort dictatorlanden wil je echt niet wonen. Natuurlijk kan het hier nooit zo worden als in China of Noord Korea. Je bent zeker nog nooit daar geweest?

          Maar ben dat: “Ohh, Mijn Privacy” meer dan zat als reactie op kilometerheffing. Via je mobiel en de 100.000den camera’s weten ze als precies waar men rondhangt. Dus als je zo tegen dat kastje ben voor je “privacy”, kan je beter thuis blijven zitten met de gordijnen dicht en je mobie en je tv uit. Anders weten ze ook nog wat je kijkt. Maar dan zit je weer met een probleem. Dan weten ze namelijk toch waar je bent omdat je thuis zit. ;)

          Login om te reageren
          • reggiane zegt

            6 december 2009 om 12:41

            @Autogek: Stel dat er TOCH zo’n regering komt.
            Een dictator of fout regime hier in ons Nederland.
            Wat doe je dan?
            Samen met Bea het eerste het land uit? (bah verrader)
            of kies je ervoor om in opstand te komen? (leve het verzet)
            Het kon 60 jaar geleden. (België is zich aan het herbewapenen pas op!)
            Dat in verzet komen gaat veel makkelijker als je enigszins
            anoniem kan blijven anders leef je niet lang.
            Maar je hebt gelijk dat als de regering echt kwaad wil ZE je al hebben zodra je je neus buiten de deur steekt.

            Login om te reageren
            • Rick dos zegt

              6 december 2009 om 13:08

              @reggiane:

              En stel, hè? STEL dat in 2012 de wereld vergaat, dan heb jij je mooi voor niks druk gemaakt.

              Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        6 december 2009 om 15:35

        @Autogek:

        “Als je niets fout doet heb je niets te verbergen!”

        Onder welke steen ben jij vandaan gekomen?

        We leven in een “iedereen is schuldig totdat onschuld is bewezen” maatschappij.

        Dat maakt iedereen verdacht.

        Er zijn dan ook genoeg mensen onterecht beschuldigd en berecht.

        Daarbij zitten er nog wel eens foutjes in systemen.

        Over telefoon aftappen; Dat is een zeer geliefde bezigheid in Nederland. Met internet is dat ook het geval.

        Daarbij komt het laatste feit. Iedereen maakt fouten.
        Sommige bewust, sommige noodzakelijk.

        Jouw uitspraak is erg typisch te noemen. Puur vanwege het feit dat de geschiedenis het tegendeel al genoeg bewezen heeft.

        Stressen over het kmh systeem heeft voorlopig nog geen zin. Dat systeem is er voorlopig nog niet. Daarbij zie ik het nog wel vertragen.

        Login om te reageren
        • Autogek zegt

          6 december 2009 om 16:41

          @RenesisHP: Ik kom gelukkig niet van onder dezelfde steen als jij. Je zal weer eens niet persoonlijk iemand aanvallen en onzin schrijven. Echt de RenesisHP vanouds.

          Niemand wordt schuldig verklaart omdat je een kastje in je auto moet hebben. Die stelling van jouw slaat weer eens nergens op. Daarnaast: “sommige fouten bewust en sommige noodzakelijk?’ 90% van de overtredingen worden expres gedaan en het merendeel van de overtredingen ook steeds door dezelfde bestuurders.

          Maar als jij zo hard schreeuwd mag ik eruit opmaken dat jij in die groep valt.

          Login om te reageren
          • de sjonnies zegt

            6 december 2009 om 17:01

            @Autogek:
            Dus met jouw stelling gaat het electronisch monitoren door en door en hebben we over 50 jaar geen eigen verantwoordelijkheden meer ?

            Login om te reageren
            • Autogek zegt

              6 december 2009 om 17:20

              @de sjonnies: Met het electronisch monitoren vervallen je eigen verantwoordelijkheden niet. Men kan alleen makkelijker aangesproken/bestraft worden als men zijn verantwoordelijkheden niet neemt en zich niet houd aan de regels. ;)

              Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            6 december 2009 om 17:04

            @Autogek:

            In het dagelijks verkeer zijn veiligheid en regels niet altijd hetzelfde. Als je vanwege drukte een keertje te weinig op je teller kijkt en dan iets te hard blijkt te gaan, loop je het risico om daarvoor beboet te worden.

            Dat is dan een noodzakelijk foutje. Ik kies er namelijk voor om op het verkeer te anticiperen. Blijkt in de dagelijkse realiteit een stuk veiliger te zijn.

            “Niemand wordt schuldig verklaart omdat je een kastje in je auto moet hebben.”

            Dat connectie heb ik ook niet gemaakt. Zijn zoals zo vaak het geval je eigen woorden.

            Persoonlijk aanvallen?? Was toch nog behoorlijk netjes tegen je. Eerder een gevalletje kortzichtig slachtofferrolletje vervullen van jouw kant uit.

            Daarbij is al zeer vaak gebleken dat jouw realiteitsbesef een behoorlijk stuk wil afwijken van de gemiddelde mens.

            Kijk, dat was persoonlijk.

            De rest van mijn argumenten zijn makkelijk na te trekken. Dus zo onzinnig is dat zeker niet.

            Login om te reageren
            • Autogek zegt

              6 december 2009 om 17:17

              @RenesisHP: Gek dat ik dan in 13 jaar nooit een ongeluk heb gehad en ooit 1 keer een bekeuring omdat ik dacht dat het een voortzetting van een 100 weg was, terwijl het daar dus 80 was. En die bekeuring heb ik zonder huilen betaald. Het zijn niets anders dan smoesjes: ” ik reed te hard, omdat ik op de andere op de weg moest letten”.

              Je bent altijd persoonlijk man. Hou toch op! En wat mijn relatiteitsbesef betreft: Als volgens jouw de mijne dan zoveel afwijkt aan de gemiddelde mens hier, zou dat dan duidelijk weergeven wat voor soort mensen er hier komen. Ik sta namelijk volledig in de realiteit. Ik vind namelijk: Hou je aan de wetgeving en de gebruiker/vervuiler moet betalen.

              Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            6 december 2009 om 17:13

            @Autogek:

            Van de door jouw genoemde 90% is het grootste gedeelte kleine overtredingen tot 10km/u. Vanuit het regeringsoogpunt zijn we dan bijna allemaal criminelen.

            Ik denk dat je daaruit mag concluderen dat het beleid gewoon niet klopt.

            Toevallig Peter R de Vries laatst nog bekeken?

            Login om te reageren
            • Autogek zegt

              6 december 2009 om 17:21

              @RenesisHP: Heb je Peter R de Vries gezien??? Kijk, dat verklaart een hoop. Bedaankt voor die verduidelijking. ;)

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                6 december 2009 om 17:31

                @Autogek:

                Ik ben altijd persoonlijk.. Yep, tegen jou wel. Gek hè?

                En wat verklaard er een hoop aan Petertje? Die liet toch duidelijk zien dat de meeste mensen de regels een beetje aan de vreemde kant vinden.

                Maar goed. Gelukkig behoor jij tot de 10%. En daarbij kom jij nooit in chaotische verkeerssituaties terecht.

                In welk land verblijf je eigenlijk? Ik vermoed dromenland.

                En om jou tevreden te stellen. Ik behoor zeker

              • Autogek zegt

                6 december 2009 om 17:50

                @RenesisHP: Als jij denk dat Peter voor het merendeel van Nederland spreekt, moet je dat vooral blijven geloven.

                En je haalt ook wat getallen door elkaar. Niet 90% van de Nederlanders breken vaak en moetwillig de wetgeving. Nee, 90% van de moetwillige wetsovetredingen wordt veroorzaakt door 10% van de Nederlanders.

              • RenesisHP zegt

                6 december 2009 om 17:57

                @Autogek:

                Waarom zie ik het dan elke dag weer gebeuren bij een zeer groot deel van de bevolking?

                Ik denk dat die 90% niet eens zo ver gezocht is. Vooral wanneer het eten koud dreigt te worden.

                En Petertje liet zien dat de meeste boetes een tikje overdreven zijn. Dat denkt een zeer groot deel van de bevolking.

                Maar goed. Kilometerheffing was het onderwerp.

                Geen slecht idee zolang de systemen goed functioneren en alleen voor het oorspronkelijke doel worden ingezet.

              • Autogek zegt

                6 december 2009 om 18:10

                @RenesisHP: En dat stelde ik ook al bij het alleeerste begin van de kilometerheffingsdiscussie. De gebruiker/vervuiler gewoon laten betalen ipv de autobezitter. Ik ga ook meer betalen en dat vind ik prima.

                Dus zijn we het daar dan toch wel overeens dat kilometerheffing een goede stap is. ;)

              • RenesisHP zegt

                6 december 2009 om 18:16

                @Autogek:

                Of het een goed idee is zal nog moeten blijken.
                Het is in ieder geval een poging om de problemen op te lossen. Dat is voor Nederlandse begrippen heel wat.

  48. bassie zegt

    5 december 2009 om 17:31

    inside info.. wacht maar af.

    Login om te reageren
  49. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 17:33

    Wie heeft hier voor het laatst een klacht bij het CBP gedaan?

    Niemand hè? Nou dan…

    Login om te reageren
  50. Bob zegt

    5 december 2009 om 17:35

    Als het kastje er eenmaal inzit komen er meer toepassingen let maar op.

    Login om te reageren
  51. Summer Sky zegt

    5 december 2009 om 17:36

    Lachen als ik dan met mn V8 op duitse platen hier wat co2 kom blazen hahaha en die NLers maar betalen in hun Aygootjes

    Login om te reageren
  52. Laurens zegt

    5 december 2009 om 17:36

    Betaal ik een pak melk per liter, of kan ik ook een abonnement nemen met onbeperkt gebruik?

    OT: principieel niets mis met betalen per kilometer weggebruik. Sommigen hier kunnen alvast gaan sparen, voor de boetes :-)

    Login om te reageren
  53. Bob zegt

    5 december 2009 om 17:41

    @ Summer Sky

    Geef dan ff extra gas aub dat V8 geluid zal zeldzaam worden hier in NL.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      5 december 2009 om 17:46

      @Bob:
      Hoezo zeldzaam?
      Je vergeet ondergetekende met zijn Corvette C4 MET V8…Geen dank, Bob! Graag gedaan Bob! :D :D :D

      (btw, een kleine bijdrage ten bate van de brandstofkosten, zou er gewenst zijn)
      8)

      Login om te reageren
  54. Rob USA zegt

    5 december 2009 om 17:57

    Je kan beter de ambtenaar/politieman neerschieten die je kastje komt controleren, dan krijg je 180 uur taakstraf en een boete van 250 euri ! Leuker kunnen we het niet maken maar wel makkelijker !

    Login om te reageren
  55. sacha zegt

    5 december 2009 om 18:20

    Hoe werkt het inderdaad met buitenlanders (ook vrachtauto’s) die in NL de wegen gebruiken? Ik denk niks, en ik denk dat men hoopt dat Europe het hele plan overneemt. Maar ik zie dat in landen als Spanje, Italië, Frankrijk, Portugal, Griekenland e.d. niet zo snel gebeuren…

    Misschien toch maar die auto’s op Duitse platen gaan zetten…

    Login om te reageren
  56. 41131 zegt

    5 december 2009 om 18:25

    Vroeger noemde dat gestapo en was ongeveer heel de wereld ertegen behalve een land of twee…

    Belasting per kilometer is niet verkeerd maar wat een idioot idee dat kastje.

    Dat zal in Nederlan waarschijnlijk ook bestaan een autoverzekering per kilometer, die hebben geen kastje nodig. Blijkbaar is de gewone verzekeringsagent slimmer dan de Nederlandse dictat…euh ministers. Zij kunnen gewoon de kilometerstand aflezen op het dashboard en waarschijnlijk via ingewikkelde formules en zeer krachtige quantumcomputers het verschil bereken met het jaar ervoor.

    Login om te reageren
  57. prop zegt

    5 december 2009 om 18:43

    tering zijn ze nog steeds bezig met die kilomterheffing en al dat gezeik dr omheen .. vergeet het gewoon, over 3 maanden praat niemand er meer over, Eurlings. Scheelt je heel wat gezichtsverlies

    Login om te reageren
  58. michel 350z zegt

    5 december 2009 om 19:02

    DUITSLAND ik kom eraan

    Login om te reageren
  59. michel 350z zegt

    5 december 2009 om 19:02

    We moette gewoon die mafklapper Eurlings omleggen

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      5 december 2009 om 22:17

      @michel 350z: True… heeft die Volkert van der G. geen broertje of zo? Die hebben ervaring met politicy…

      Login om te reageren
  60. FrieZ zegt

    5 december 2009 om 19:21

    Ach als student heb ik er nu nog geen last van, maar als ik straks ben afgestudeerd (dank je wel voor de zorgtoeslag en de studiefinanciering!), dan ben ik heel snel de grens over.

    Nederland is over een paar jaar een land waar alleen maar domme mensen wonen… de kennis vertrekt! Jammer dat ze dat in Den Haag nog niet helemaal snappen.

    Login om te reageren
  61. Bob zegt

    5 december 2009 om 19:28

    @ FrieZ

    Nee dat is nogal logisch als je zegt dat de kennis vertrekt.

    Login om te reageren
  62. phantom zegt

    5 december 2009 om 19:57

    CDA Wat is dat nu eigenlijk?

    IK zal het u zeggen; Een slappe weet niet wat hij wil partij, die de burger uitwringt tot op de laatste cent.
    Dit heeft helemaal niets meer met iets christelijks te maken..

    Login om te reageren
  63. phantom zegt

    5 december 2009 om 19:59

    Weet je wat CDA is??
    Een slappen klote partij die niet weet wat ze met al dat geld moeten dus het maar aan de meest stomme dingen uitgeven, daarvoor proberen ze ons nu te naaien met die kastjes..

    Login om te reageren
  64. johnny m zegt

    5 december 2009 om 20:04

    Voor sommigen : in duitsland is het al !

    ps. wie is er voor 42 % belasting op een auto ?

    Login om te reageren
    • michel 350z zegt

      5 december 2009 om 21:18

      @johnny m:

      In duitsland is het al??
      Heb vrienden en familie in duitsland wonen en die weten daar niks van hoor. Ik woon zelf al nog geen Km van duitsland.

      Login om te reageren
  65. bpc zegt

    5 december 2009 om 20:09

    maar ze zijn er en niet eens zo duur
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8758

    Login om te reageren
  66. Cayman zegt

    5 december 2009 om 20:53

    Na het lezen van al deze berichten ben ik zo blij met mijn buitenlandse kentekenplaten. Ik koop wel een vignet ;-)

    Login om te reageren
  67. Joske zegt

    5 december 2009 om 22:00

    Nee in Duitsland is dit kastje meteen de prulllenbak in gegooit. En ik hoop in NL ook. En als die hersenloze eurlings toch doorzet, dan hoop ik dat gewoon niemand een kastje in de auto laat maken. Overheid tegen 16 miljoen mensen gaan ze niet redden hoor, ook niet met boetes. Want niemand gaat betalen dan.
    Dat hele kabinet wordt dan zo hard gepowned he. Daarna meteen verkiezingen.. PVV gaat dat winnen samen met de VVD. En hopelijk krijgen we dan weer een normaal NL. Want dit gaat dus helemaal nergens meer over… Nu is het nog alleen voor file’s etc.. Denken ze dan. Dadelijk rij je indd 20 km/h te snel… En dan komen de boetes. Kastje kapot en je merkt het niet.. zal je wel meteen een boete van 5000 euro hebben.

    Ja daaaaaaaaaaaaaaaag.. of we verzetten er ons tegen, of ik ga ook naar DE. is hemelsbreed 10 km vanaf hier.

    Login om te reageren
  68. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 22:50

    Dussss even recapituleren…

    We voeren niet kmh in, we houden met z’n allen van files, BPM is heerlijk, iemand die maar iets er durft tegen te doen moet dood en we stemmen PVV.

    Mooi. Weten we gelijk de WERKELIJKE staat van Nederland.

    Applausje voor jezelf…

    Login om te reageren
  69. Joske zegt

    5 december 2009 om 22:55

    Files hou je hoe dan ook… of ze moeten iets aan de infrastructuur doen. Meer doorstroom mogelijkheden, meer rijstroken etc…. zo.m stom km kastje in de auto lost geen files op. Want wat het ook kost, we zijn zo,n domme Nederlanders die toch maar blijven betalen.

    Login om te reageren
  70. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 23:05

    Ze zijn juist bezig om meer asfalt neer te leggen. En wanneer is genoeg genoeg? Als we hier twaalfbaanswegen hebben of zestienbaanswegen? Willen we dat dan? Of moeten we eens een keer naar onszelf kijken en niet de hele tijd maar wijzen?

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    5 december 2009 om 23:08

    Ook iets wat we aan onszelf te danken hebben; kijkersfiles.

    Je weet wel van die files die door halve tamme worden veroorzaakt omdat ze naar een ongeluk MOETEN kijken. Gaan we gutverredumme schermen voor plaatsen terwijl het antwoord veel simpeler kan. Gewoon met je rotkop naar voren kijken en doorrijden.

    Login om te reageren
  72. Joske zegt

    5 december 2009 om 23:12

    Ze zijn indd bezig ja. En dat lost ook wel wat toch? Vandaar dat die stomme km kastjes er niet hoeven te komen. Maar goed, mijn idee: Zolang de bevolking toe neemt.. los je geen files op, los geen klimaat problemen op… dan los je helemaal niks op. Sterker nog, het wordt alleen maar erger. Wat denk je over 10 jaar? 18 of 19 miljoen mensen heb je dan in NL… Die paar snelwegen wat we hebben staan dan de hele dag boem vol..

    KM kastje ofniet.. probleem wordt niet opgelost. Meer asfalt.. of de bevolking uitdunnen.. meer keuze is er simpel genoeg weg niet.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      5 december 2009 om 23:31

      @Joske:

      Als je in je gootsteen een verstopping hebt, ga je dan je afvoer steeds groter maken terwijl je je kraan steeds verder opendraait, of ga je dan je afvoer iets vergroten terwijl je je kraan wat dichter draait?

      Het is gebleken dat den Hollander zeker wel te bewegen is als je financiële prikkels er tegenoverstelt. Kijk maar naar de Prius. Dat ding is niet populair o.b.v. z’n looks of dat de bestuurder zo milieubewust is.

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        5 december 2009 om 23:49

        @Rick dos:
        Eindelijk zeg je iets zinnigs!
        “Het is gebleken dat den Hollander zeker wel te bewegen is als je financiële prikkels er tegenoverstelt. Kijk maar naar de Prius”.
        Dus in het voordeel van ‘den Hollander’!
        Het voorgestelde KMH is fors in het nadeel van ‘den Hollander’.
        Mag men het dan oneens zijn met het voorstel?

        Login om te reageren
        • Rick dos zegt

          6 december 2009 om 00:01

          @FrankypankyV8:

          Point of view. In mijn, en velen met mij , geval niet. Mag men het dan eens zijn met het voorstel?

          Ik neem aan dat je wel begrijpt wat ik daadwerkelijk bedoelde.

          Ennuh…omdat ik het niet met je eens ben hoef het nog niet onzinnig te zijn. Onzin kun je in andere comments lezen.,

          Login om te reageren
  73. midasracer zegt

    5 december 2009 om 23:13

    De politiek is zich stiekem bewust van de enorme technische onvolkomenheden in het systeem. Niet in 2 jaar en ook niet in 10 jaar zal een betrouwbaar systeem worden ontwikkeld. Uiteraard is het gemakkelijk een dergelijk systeem via vele wegen te misleiden. Daarom probeert de politiek ons het met een schrikbewind door de strot te rammen. De straffen zijn volkomen misplaatst als je het vergelijkt met andere ernstige delicten, maar dit is de enige manier hoe de ambtenaartjes de onvolkomenheden denken te compenseren. Te zielig voor woorden.

    Login om te reageren
  74. DavidZ zegt

    5 december 2009 om 23:59

    Voor verkrachting, verminking, doodslag of moord krijgen criminelen (als ze uberhaupt al gepakt worden) vaak hooguit een paar honderd euro boete.
    Zo zie je maar weer wat ze echt interesseert, daar in Den Haag: het moet geld opleveren. De rest kan ze niets schelen.

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      6 december 2009 om 00:02

      @DavidZ:

      O ja? Bewijs graag.

      Login om te reageren
  75. Sorcerer zegt

    6 december 2009 om 00:03

    Oh, met een kastje knoeien kan straks zeker.

    Stap 1: de software wordt gekraakt; certificaten worden bekend waardoor alle communicatie met het basissysteem kan worden onderschept en geanalyseerd…

    Stap 2: er wordt software ontwikkeld die communicatie met het basissysteem kan nabootsen en veel lagere km-standen doorgeeft…

    Stap 3: om de ‘flitscontroles’ tegen te gaan kan er software worden geschreven die ‘on the fly’ een traject kan verzinnen vanaf de laatste locatie en plausibele en kloppende nieuwe km-stand kan doorsturen.

    En voilà, het systeem is te kraken en de kraak is niet op te sporen! Het mooie is juist dat het niet opsporen mogelijk wordt gemaakt doordat er toch nog iets van privacy in zit. Dit is de achilleshiel van het systeem.

    De ‘flitsers’ waar ik het over heb zijn apparaten van de belastingdienst/politie die snel gegevens kunnen uitwisselen met de kastjes om te checken of de gegevens wel kloppen. Dat is de manier om ‘fraude’ te controleren. Met slimme software is dit echter prima te omzeilen, puur vanwege het feit dat alles anoniem is en de veiligheid van het systeem voor een groot deel is gestoeld op ‘security through obscurity’ aan de kant van het apparaat.

    Er zullen heel wat nachtjes werk overheen gaan, maar gekraakt wordt het zeker! Binnen een paar maanden na introductie, net als bij de OV Chipkaart!

    En zonder het apparaat open te breken en te laten analyseren door een deskundige kom je er niet achter!

    Login om te reageren
  76. bozewolf zegt

    6 december 2009 om 00:11

    Het fijnste in dit onderwerp blijven de paniekroepers die met de vlag des vrijheids in de hand op de bres springen voor onze burgerlijke privacy, een kopie van Orwell’s bekende boekwerkje in de kontzak.

    Het staat ook zo goed, he. Iedereen kan zien dat je heel begaan bent met het lot van het volk. Je maakt actief een verschil met je welgemeende oproep tot publieke ongehoorzaamheid, strijdend tot de laatste snik tegen de diabolische overheid. Denk je tenminste.

    In feite sta je naast een kalverenskelet met een troffel modder in een put te gooien terwijl op de achtergrond een etnische kalfjeszuivering plaatsvindt.

    Wat de boze probeert te zeggen tegen alle mensen die nu hysterisch lopen te hyperventileren over privacy is, trek je hoofd eens uit je reet, stop met mekkeren over een dood punt en als je zo nodig op de bres wilt springen, kies uw favoriet uit 48 ECHTE onderwerpen en problemen.

    Danku.

    Login om te reageren
  77. Jan Willem van Stuijvenberg zegt

    6 december 2009 om 01:12

    Dat valt mee! Ik rijd meer dan 100.000km in een A8 4.0 TDI. Wordt meer dan 18.000 euro dus. Kan ik dus net zo goed kastje onklaar maken. Zal wellicht nog 100 euro goedkoper zijn. En de staat moet in dat geval proces kosten etc etc maken. Zo pak je zo nog een beetje terug. Eigenlijk zou idereen gewoon moeten tegenwerken. Dan zou men het gewoon niet voor elkaar krijgen en verzuipen in de administratie en de processen…

    Login om te reageren
  78. F00Ls zegt

    6 december 2009 om 01:50

    Vertrekkende nederlanders… Geen bezwaar, zolang ze niet naar België komen!

    Login om te reageren
  79. Jesse van Dalsen zegt

    6 december 2009 om 09:21

    Ik hoor hier voorbij komen dat er iedere vier jaar verkiezingen zijn en dat we het zelf schuld zijn?
    Daar klopt natuurlijk niks van want niemand had 4 jaar geleden voorzien dat een onozelaar op het idee kwam om de arme burger de auto af te pakken.
    Want dat is natuurlijk het geval hier!
    Mensen die al niet zoveel geld hebben kunnen en durven dadelijk niet eens meer in een auto te gaan zitten omdat ze bang zijn dat dat achterlijke kastje kapot gaat!

    Login om te reageren
  80. johnny m zegt

    6 december 2009 om 10:15

    ja, in Dld hebben we al veel langer het systeem voor LKW ”s . Om het voor autos in te voeren is een kleine moeite.

    ps. wie wil er geen 42 % belasting op een auto betalen ?

    Login om te reageren
  81. johnny m zegt

    6 december 2009 om 10:16

    Die emoties allemaal, en de media fokt jullie maar weer op en op en op met enquetes toen er nog helmaal niets bekend was …..en nu nog heel weinig ……

    Login om te reageren
  82. Stefan zegt

    6 december 2009 om 10:34

    Als je zo’n kastje in je auto hebt, zullen ze ook wel kunnen zien hoe hard je rijd en je op basis daarvan beboeten. Dus de flitsagentjes van Nederland kunnen een nieuwe baan zoeken na 2018. En, belangrijker nog, hardrijden en een beetje privacy in je auto is niets meer.
    Belachelijk.

    Login om te reageren
  83. Hermann zegt

    6 december 2009 om 11:06

    En dan nog te bedenken dat de GPS kilometers anders zijn dan de kilometers die je autozelf registreerd op je dashboard. de kilometers die je auto maakt zijn afhankelijk van de bandjes omtrek etc of ze nieuw zijn of versleten het speelt allemaal mee.
    Bij GPS is dit natuulijk niet het geval en pakt die de ”echte kilometers”.
    ik heb van mijn werkgeven al een GPS in gebouwt, deze is onder het stuur gemonteerd, niks in het zicht dus.
    maar wel klote bij het op contact zetten van de auto registreerd deze al iets.

    Login om te reageren
  84. jaap BMW650 RRSportV8 zegt

    6 december 2009 om 12:14

    Criminalisering van de automobilist noem ik dit.

    Login om te reageren
  85. GOD zegt

    6 december 2009 om 13:09

    Democratie is de ergste vorm van dictatuur.
    Ze geven je het gevoel dat je iets hebt in te brengen maar dat heb je niet.
    Doe mij maar lekker een dictator, die zeggen ten minste waar het op staat, je weet wat je er aan hebt en ze maken binnen 3 seconden een beslissing.
    Kunnen ze hier in den haag nog wat van leren.
    Hier doen ze 40 jaar om een weg aan te leggen.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      6 december 2009 om 13:47

      @GOD: Yes my idea
      Maar als je voor een dictatuur bent, denkt iedereen onmiddellijk dat je een soort Neo nazi sympathiën hebt.
      Heb vorige week nog twee bewindsvrouwen mogen mee maken die er gewoon een beslissing doorgedrukt hebben omwille van Shell en Co2 opslag onder een woonwijk…….wacht eens, dat lijkt wel dictatuur !

      Login om te reageren
  86. integralechubasco zegt

    6 december 2009 om 13:23

    mensen, mensen de oplossing is toch heel simpel…
    we kopen allemaal een autootje van ’86 of vroeger en dopen autoblog om tot klassiekerblog.nl…. wordt het tenminste nog leuk op de weg ook.

    of hangen de meesten hier dan binnen de kortste keren in een boom, zonder esp, abs etc… ;)

    Login om te reageren
  87. GOD zegt

    6 december 2009 om 14:01

    @ de sjonnie

    klopt, ben je een nazi… dat is democratisch besloten.

    zo en nu ga ik ff lekker potje pokeren.
    lekker me eigen beslissingen er door heen drukken.
    lijkt wel een dictator spel… ze moesten het verbieden.

    Login om te reageren
  88. johnny m zegt

    6 december 2009 om 15:34

    legio werkgevers bouwen nu kastjes in voor de werknemers……( efficiency..)

    Login om te reageren
  89. reggiane zegt

    6 december 2009 om 16:52

    een politiek debat even opzijschuift:
    even ontopic
    Ik hoop echt dat klassiekers niet hieraan mee hoeven doen.
    Moet er niet aan denken zo’n kastje in mijn oude Fiats en Lancia’s te moeten inbouwen.

    Login om te reageren
  90. Rick dos zegt

    6 december 2009 om 17:09

    Mensen kom nou eens met bewijzen in plaats van dat gelul in de ruimte.

    En met bewijs bedoel ik dan de regel en niet de uitzondering. Want als ik die moet geloven…

    En dan nog wat….kom eens met alternatieven…want ik ben dat hele BPM gedoe wel beu.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      6 december 2009 om 17:20

      @Rick dos:
      kijk om je heen, lees kranten en luister naar de radio (BNR): een voorbeeld
      Afgelopen week heeft de EU de Amerikanen toestemming gegeven om in onze bancaire systemen te kijken voor verdachte transacties om, zodoende terroristsche cellen op te kunnen sporen.
      Roep de naam van een befaamde terroristische groepering door je telefoon heen, een paar keer en je wordt afgeluisterd.
      gaat nu verder naar Manfred Mann luisteren…..

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        6 december 2009 om 17:26

        @de sjonnies:

        Ik kijk om me heen, ik lees kranten en luister naar de radio. Alles wat mijn vraag niet beantwoordt. De bancaire inzicht heeft meer te maken met belastingontduiking van de Amerikanen.

        En? Hoe vaak heb je de afgelopen tijd Al Qaida door je telefoon geroepen?

        Login om te reageren
  91. job zegt

    6 december 2009 om 17:15

    jongens, gewoon allemaal even PVV stemmen, dan komt dat kastje er nooit door !!

    Login om te reageren
  92. Rick dos zegt

    6 december 2009 om 17:17

    Nee, want juridisch gezien wordt een crimineel anders gedefinieerd.

    Login om te reageren
  93. lincoln zegt

    6 december 2009 om 17:23

    74000 euro boete is ok ..
    en dan geven we dat geld aan milieu ..

    ja milieu ja ..
    u kent em wel .. de vervanger van god ..
    die heeft profeten in het kabinet ..
    want die staan heeeeeel dicht bij milieu ..

    daar kan u dus uw centjes aan toe vertrouwen .. schapies ..

    Login om te reageren
  94. RenesisHP zegt

    6 december 2009 om 17:33

    tot die 90%.

    Ben zeker niet heilig en pretendeer dat dan ook niet.

    Alleen zo jammer dat 90% daar ook zo over blijkt te denken. Dus zo gek ben ik nog niet.

    Iedereen is gek behalve jij… :|

    Login om te reageren
  95. lincoln zegt

    6 december 2009 om 18:25

    wat los je op dan .. files .. verkeersongelukken ??

    tis gewoon een herverdeling van belasting-gelden ..
    dmv een achterlijk duur systeem dat alleen maar fraude kan veroorzaken ..
    en niet alleen door de consument ..
    want de overheid kan frauderen nog veel beter .. en straffeloos ..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 18:32

      @lincoln:

      Waarschijnlijk heb je gelijk. We spreken dan echter nog steeds over een oplossing. In dit geval ten behoeve van de overheid. ;)

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 18:34

      @lincoln:

      Waar maken we ons eigenlijk druk om. Met een beetje geluk hebben we tegen die tijd weer andere rukkers aan de macht die het roer weer totaal omgooien.

      Soms is dromen best grappig. :D

      Login om te reageren
  96. Rick dos zegt

    6 december 2009 om 18:45

    Als we niks doen dan blijft alles zoals het is en wordt het alleen maar erger.

    Dus we moeten iets.

    Is kmh het antwoord? Ik weet het niet. Maar ik geef het op dit moment wel de voordeel van de twijfel. Vooral gelet op het feit dat mensen al roepen dat ze gaan emigreren…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 december 2009 om 19:06

      @Rick dos:
      nix doen ?? nix doen ??
      met dat SURPLUS aan geld dat er binnengekommen is zou de infrastructuur wel eens op niveau kunnen worden gebracht ..

      deze imbiciele afleidings manouvre doet nix ..
      dit is NIET probleemoplossend te werk gaan ..
      dit is een probleem verplaatsen ..

      het probleem van geld innen .. en niet eens het probleem van de consument ..

      Login om te reageren
  97. Autogek zegt

    6 december 2009 om 18:49

    1-0 Rick dos: ” ik geef het op dit moment wel de voordeel van de twijfel. Vooral gelet op het feit dat mensen al roepen dat ze gaan emigreren…”.

    LOL

    Login om te reageren
  98. harmenasselt zegt

    6 december 2009 om 18:57

    niemand die het wil hebben en dan kost het zo f***ing veel (srry) nee, slaat nergens op! kun je een lutus voor kopen.

    Login om te reageren
  99. Rick dos zegt

    6 december 2009 om 19:19

    Daar zijn ze al mee bezig.

    Zeiken aan de zijlijn is wèl probleemoplossend?

    Als ik zie hoeveel mensen er roepen dat autorijden veels te duur wordt, heb ik alleen maar goede hoop.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 december 2009 om 19:28

      @Rick dos:
      da,s idd waar .. dat moet ik eurlings nageven ..

      klagen als consument zijnde is zeker wel probleemoplossend ..
      dat moet .. met klachten kunnen bedrijven veeeeel meer dan met complimenten ..
      verbeteren bijvoorbeeld ..
      restaurants doen er wel hun voordeel mee .. perfect systeem ..
      super democratisch ook ..

      en al maken ze het 5 euro per km .. prima ..
      maar dan verwacht ik geen haar in mijn soep ..
      die ik nu wel verwacht ..

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        6 december 2009 om 19:42

        @lincoln:

        Klagen is iets anders dan zeiken. Maar klagen kan wel heel snel overslaan in zeiken. En dat is wat hier nu gebeurd.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          6 december 2009 om 19:48

          @Rick dos:
          klanten die nog moeten betalen klagen ..
          en als ze al betaald hebben moeten ze niet zo zeiken ..

          dat zijn toko,s waar je liever geen zaken mee doet ..

          Login om te reageren
          • Rick dos zegt

            6 december 2009 om 19:50

            @lincoln:

            Klanten die vooraf zeiken moet je de toegang weigeren.

            Zulke klanten wil je liever niet hebben.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              6 december 2009 om 19:55

              @Rick dos:
              ik heb sterk het gevoel dat we door kunnen gaan tot de “kastjes” alweer passe zijn ..

              dus jij je statement .. en ik de mijne ..

              Login om te reageren
              • Rick dos zegt

                6 december 2009 om 19:56

                @lincoln:

                Hebben we tot die tijd tenminste wat te doen.

  100. RenesisHP zegt

    6 december 2009 om 19:35

    Mensen uit de auto krijgen is pas haalbaar als er goede alternatieven zijn of als ze niet ver hoeven te reizen voor het woon-werk verkeer.

    Die problemen oplossen zou een beter idee zijn.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 december 2009 om 19:44

      @RenesisHP: werkelijk elk ministerie rooft nu uit het potje van BPM/wegenbelasting/brandstof accijns ..

      en de profeten die het dichtst naast de nieuwe god “milieu” staan nog het meeste ..

      gelukkig laat Eurlings ietsje minder toe dan die sukkel-wijven zonder plan die em voor gingen ..

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        6 december 2009 om 19:50

        @lincoln:

        Gaatjes dichten door andere gaten te maken is het motto in deze tijd.

        Onzin naar zin omzetten ook.

        Zie hier het favoriete beleid van Nederland.

        Login om te reageren
  101. lincoln zegt

    6 december 2009 om 19:59

    zijn er nog Alfisten te plagen ??

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      6 december 2009 om 20:08

      @lincoln:

      Niet nodig. Alfisten plagen zichzelf al met het eeuwige goedpraten van hun emoties.

      Voordeel is wel dat een groot deel van de Alfa’s de kilometerheffing nooit zullen meemaken.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 december 2009 om 21:22

        @RenesisHP:
        ergens is het wel jammer dat we geen Alfundamentalisten meer hebben hier ..
        turbopaultje figuren .. met super lange tenen ..
        elke discussie eindigde in “double wishbone” en hoe daar de wereld door onstaan is ..
        reuze vermakelijk ..

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          6 december 2009 om 21:26

          @lincoln:

          Als Alfist heb je inderdaa een “double wishbone” nodig.

          Ik snap alleen niet dat ze geen andere auto wensen. ;)

          Login om te reageren
  102. Rick dos zegt

    6 december 2009 om 20:01

    Haha!

    Login om te reageren
  103. Rob USA zegt

    6 december 2009 om 20:13

    @Rick Dos: Ik zal het nog 1 keer uitleggen:
    BPM/MRB eraf.
    Kmh maar redelijk en zonder teveel verschil in prijs vs CO2 en de spitsheffing ook redelijk houden. Brandstof prijs iets omhoog. Provenciaale opcenten ok maar mits redelijk en niet bepaald door de provincie maar door de staat.
    Of praat ik nu wel erg in mijn eigen straatje ? :)

    Login om te reageren
    • Rick dos zegt

      6 december 2009 om 20:25

      @Rob USA:

      Ach, uiteindelijk doen we dat hier allemaal. ;)

      Login om te reageren
  104. johnny m zegt

    7 december 2009 om 09:57

    nou , ben blij dat km heeffing ingevoerd is….heerlijk , geen 42 % belasting meer en geen wegenbealsting meer.

    Trouwens, Alfisten rijden een auto intrinsiek , daar waar de rest veelal de buitenwereld er graag bij wil betrekken.

    Login om te reageren
  105. LeeJon zegt

    7 december 2009 om 10:02

    Wat is trouwens de bedoeling als ’s ochtends blijkt dat het kastje kapot is en ik naar me werk moet? Mag ik dan niet rijden of nemen ze maar een gemiddelde van voorgaande werkdagen?
    Dagje vrij op kosten van de overheid is ook niet erg, ik kies er namelijk niet voor om gevolgd te wordend door Big Brother..

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      7 december 2009 om 10:08

      @LeeJon: Er zal een een tijdsduur van een paar dagen zijn waarin je een kapot kastje moet laten maken. Het zal niet zo zijn dat je dan gelijk geen meter meer mag rijden. ;)

      Login om te reageren
  106. johnny m zegt

    7 december 2009 om 11:39

    gegevens worden voor een langere tijd opgeslagen in de satelietten.

    Login om te reageren
  107. Darth zegt

    11 december 2009 om 09:11

    Hoe zit het eigenlijk met de “stroomtoevoer” naar dit kastje, ik mag toch aannemen dat dit niet van de accu van de auto af gaat?? Anders gaat dat stroomvreetertje je nog meer brandstof kosten, naast dat je meer belasting gaat betalen (vergeet ook niet dat je belasting over je brandstof gewoon ook nog betaald)…

    Zou dan voor willen stellen dat de kosten om zo’n kastje in je auto (en op de accu laten aansluiten) te laten zetten die gelijk zijn aan 50% van de toekomstige brandstofkosten (deze brandstofkosten kunnen de prijs van Shell? handteren en de kilometers kunnen ze dan bereken aan de hand van je kenteken waar een verbruikstabel aan zit) samen met eenmalig 100% van de betaalde BPM van de nieuwwaarde (zie verzekerde waarde)??

    Login om te reageren
  108. JanC zegt

    11 december 2009 om 14:02

    @Rick dos en anderen: Stel je nu voor dat het niet misbruikt wordt door de regering maar door criminelen. Het zou niet de eerste keer zijn dat gevoelige data in handen van criminele organisaties vallen. Identity theft zou dan goed mogelijk zijn.

    Jeremy Clarkson meende ook dat hij niks te verbergen had en publiceerde zijn rekeningnummer in een krant. Een week later had iemand automatisch geld over laten boeken naar een goed doel. Voor hem nog een geluk dat het een goed doel was.

    Daarbij, dit systeem is er nog niet, is nog geen wetsvoorstel of wat ook, zover ik weet, enkel een proefballonnetje. Waarom dan al boetegelden vastleggen? Klinkt naar een vooropgezet plan, naar iets dat er zowiezo komt.

    En we weten waar dat toe leiden kan; een openbaar vervoerskaart waar je een opleiding voor nodig hebt om hem te kunnen gebruiken, waarbij als je overstapt je een “nieuwe” reis maakt en 4 extra auto’s van je rekening worden geboekt, etc. etc. etc.

    Overigens, dit zijn alle kleine stapjes richting het boek 1984. Het begint met de identificatieplicht, maar waar eindigt het?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North