• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Bullit Black Arrow: stealth supercar!

Auteur: autoblogger, gepost 3 maart 2008 om 00:30 – 49 Reacties

Mercedes C klasse Brabus Bullit Black Arrow
Vierdeurs V12 Biturbo peurno!

De Brabus Bullit op basis van de C-Klasse sedan zagen we al eens, in Genève zullen de Duitsers echter een matte versie tonen. Onder de kap is de welbekende SV12 S Biturbo motor van Brabus te vinden, deze is goed voor 730 pk en 1100 Nm (elektronisch gelimiteerd). Dit maakt een stoplichtsprintje naar de 100 mogelijk in 3,9 seconden! De topsnelheid is 360+ km/u (225 mph).

Mercedes C klasse Brabus Bullit Black Arrow

BRABUS BULLIT BLACK ARROW – Technical Data

Body

4-door sedan based on Mercedes-Benz C-Class, W 204 series

Steel unibody widened with BRABUS fender flares by 60 mm (2.36 inches). BRABUS aluminum hood with integrated gills.
BRABUS BULLIT aerodynamic-enhancement kit with BULLIT front and rear bumper manufactured from carbon fiber baked in an autoclave. Rocker panels with integrated entrance lights, three-piece rear spoiler.

BRABUS BULLIT BLACK ARROW with matte-black coating.

Measurements:
Length 4.590 mm 180.7 in.
Width 1.830 mm 72.0 in.
Height 1.402 mm 55.2 in.
Curb weight 1,850 kg 4,079 lbs.

Engine

BRABUS SV 12 S Biturbo displacement engine based on Mercedes 600

V12-cylinder 3-valve light-alloy engine with twin turbochargers
Displacement 6,233 cm³ (380 cu. in.)
Compression ratio 9.0 : 1
Rated power 730 hp (720 hp SAE net) / 537 kW at 5,100 rpm
Peak torque 1,320 Nm (974 lb-ft) from 2,100 rpm (electronically limited to 1,100 Nm – 811 lb-ft)
Fuel: Super plus (98 octane)
Motor oil: ARAL

BRABUS SV 12 S Biturbo engine conversion consisting of:
Displacement increase to 6.3 liters with special crankshaft with longer stroke, enlarged cylinder bore with corresponding larger pistons. Both cylinder heads feature flow-optimized ports and special camshafts. Two high-performance turbochargers with special exhaust manifolds; more efficient intercooling system and BRABUS stainless-steel high-performance exhaust system with low-back-pressure metal catalysts. Newly programmed mapping for engine electronics and on-board diagnostics.

Drivetrain

Rear-Wheel Drive

Reinforced five-speed automatic transmission
Gear ratios:
1st gear 3.59
2nd gear 2.19
3rd gear 1.41
4th gear 1.00
5th gear 0.83

BRABUS locking rear differential with 40 percent locking rate
Final drive either 2.65 : 1 (top speed 315 km/h – 196 mph) or 2.24 : 1 (top speed 350 km/h – 217 mph – electronically limited).

Suspension

Independent suspension front and rear with height-adjustable BRABUS coil-over suspension.

Front axle:
Three-link, anti-dive geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Rear axle:
Five-link, anti-dive and anti-squat geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Wheels:
BRABUS Monoblock S light-alloy wheels with YOKOHAMA or Pirelli high-performance tires.
Front: 9.5Jx19 H2 with 265/30 ZR 19
Rear: 10.0Jx19 H2 with 285/30 ZR 19

Brake System

Dual-circuit brakes with Brake Assist and BRABUS high-performance brake system.

Front: BRABUS 12-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 380 x 37 mm
(15 x 1.46 in.) steel brake discs.
Rear: BRABUS six-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 360 x 28 mm (14.2 x 1.1 in.) steel brake discs.

Performance

0 – 100 km/h (62 mph): 3.9 sec
0 – 200 km/h (124 mph): 10.49 sec
0 – 300 km/h (186 mph): 24.5 sec

Top speed: more than 360 km/h (225 mph)

Ook interessant!

  • Black on Black Friday: 5x een compleet zwarte auto
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, c-klasse, geneve-2008, mat, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Startech Chrysler 300C en Dodge Nitro
Volgend bericht: Trucknieuws: Volkswagen koopt Scania »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fout zegt

    3 maart 2008 om 00:30

    I like!!

    Login om te reageren
  2. Race_Kees zegt

    3 maart 2008 om 00:33

    Jaah Brubus weet hoe het moet matzwart is the shit!
    Startech staat voor lul, roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus.

    Login om te reageren
  3. moris zegt

    3 maart 2008 om 00:34

    wowwwwwwwwww..wat een heerlijk ding!!

    had em alleen wel wat sneller bij de 100 verwacht

    hoewel top speed dat helemaal weer goedmaakt

    Login om te reageren
  4. Race_Kees zegt

    3 maart 2008 om 00:38

    en nog wat BrAbus het is Bullet! niet Bullit.
    Tenzij ze het woord zelf verzonnen hebben heeft Bullit geen betekenis, het is wel een fabrikant van energiedrankjes…
    Tja dan is een kogel (Bullet) toch net even beter dacht ik zo.

    Login om te reageren
  5. Simon zegt

    3 maart 2008 om 00:49

    Elektronisch autoblogger;)

    Login om te reageren
  6. yannick zegt

    3 maart 2008 om 00:54

    geil geil GEIL!!!

    hoop dat deze wél echt alle power aankan als ermee gespeeld wordt :-p

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    3 maart 2008 om 00:54

    @Simon: wat jij wilt! ;)

    @Race Kees: mooi gesproken!
    “roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus”
    Het kan snel gaan. De ene dag ben je uberhip, de volgende dag opeens gay…

    Login om te reageren
  8. CooperS-lightningblue zegt

    3 maart 2008 om 01:00

    Quanta?

    Login om te reageren
  9. Davidov zegt

    3 maart 2008 om 01:05

    Geil ding, extra lekker zo in het mat. Bedankt autoblogger.
    Wat ik me wel afvraag is het verbruik van deze pornobak is :P

    Login om te reageren
  10. TimMR2 zegt

    3 maart 2008 om 01:24

    wat een gruwelijk lelijke merc, mat zwart ziet er niet uit op dat ding. net een te vaak gebruikt afstandsbestuurbaar autootje. En 730pk is een beetje overdreven, je hebt er helemaal niets aan

    Login om te reageren
  11. bmw325i zegt

    3 maart 2008 om 01:39

    dat is nog een een pk monster met nog wel 4 deuren ook trekt hij de meeste ferari’s weg

    Login om te reageren
  12. RubenBaeten zegt

    3 maart 2008 om 01:53

    ‘Tis toch fokking niet normaal. Dit lijkt me een behoorlijk ultieme bak…

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    3 maart 2008 om 01:56

    Als ze hem nou wat lichter hadden gemaakt en de originele blok zo’n 500pk hadden gegeven i.p.v. een v12 erin te zetten. De blanke beschermlak zijn ze ook zo te zien vergeten ;)

    Login om te reageren
  14. Tombnolz zegt

    3 maart 2008 om 04:26

    Gemeen karretje!

    Login om te reageren
  15. C 200 Kompressor zegt

    3 maart 2008 om 07:07

    Geeft mij maar een AMG.

    Login om te reageren
  16. Armada zegt

    3 maart 2008 om 07:20

    Mooie wagen. Jammer alleen van die voorbumper met die luchthappers op de hoeken (die waarschijnlijk noodzakelijk zijn om de turbo’s van lucht te voorzien of de remmen te koelen)

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    3 maart 2008 om 07:39

    @Race Kees .. huilebalken over een kleurtje is teminste voor echt mannen ..

    Login om te reageren
  18. coohla zegt

    3 maart 2008 om 07:44

    The next Blade mobil, ziet er echt gemener uit dan de Dodge Charger (the ultimate bad ass car)….

    Login om te reageren
  19. hefmen zegt

    3 maart 2008 om 08:48

    BRUUT!

    Login om te reageren
  20. kowalsk zegt

    3 maart 2008 om 08:57

    Wat een bizár lelijke auto! En iedereen hier is er weg van :s zal wel aan mij liggen…

    Dat matte zwart is wel echt ultiem.

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    3 maart 2008 om 09:05

    leuk zo’n supersnelle taxi! hij heeft zoveel power dat hij bijna niet meer van de plek komt. 3,9sec met 730pk is belachelijk langzaam.

    Login om te reageren
  22. RobTWo zegt

    3 maart 2008 om 09:20

    Zeer geschikt voor de rechte lijn.

    Login om te reageren
  23. MDA zegt

    3 maart 2008 om 09:27

    @ Kees: en nog wat BrAbus het is Bullet! niet Bullit.

    Het is dus wel Bullit. Ik heb de officiele folder hier liggen.

    Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2008 om 09:53

    WAT een cool ding…

    He-le-maal goed. Dat matzwart maakt hem opvallend, op een subtiele manier, en dan zulke specs… jummy!

    Login om te reageren
  25. denny zegt

    3 maart 2008 om 10:25

    beter kan niet! Echt geweldig!

    Login om te reageren
  26. SLR McLaren zegt

    3 maart 2008 om 10:44

    wow, je sprint gewoon een CL63 AMG uit met dit ding :P

    Login om te reageren
  27. SLR McLaren zegt

    3 maart 2008 om 10:45

    CL63 AMG = C63 AMG

    Login om te reageren
  28. Silverarrow zegt

    3 maart 2008 om 10:48

    Dit is niet slecht, 730 pk :P . Maar toch liever een AMG, die is waarschijnlijk betrouwbaarder :)

    Login om te reageren
  29. johnny zegt

    3 maart 2008 om 11:03

    nice!! wat kost ie?? hahahah\

    Login om te reageren
  30. janlaurenz zegt

    3 maart 2008 om 11:45

    Als de duivel een mercedes wilde hebben, dan zou die deze waarschijnlijk kiezen. Alsof de auto rechtsstreeks uit de hel komt. Vind de auto niet echt mooi, maar wel apart. Met zo’n auto bij het kantoor van millieudefensie parkeren en vragen of deze millieuvriendelijk is, hi hi

    Login om te reageren
  31. Jesper zegt

    3 maart 2008 om 12:12

    zet paul vlasblom in dat ding en maak r een flimpje van :D

    Login om te reageren
  32. Rus zegt

    3 maart 2008 om 12:14

    Ziet er heel gevaarlijk uit.

    Login om te reageren
  33. Fruitcake zegt

    3 maart 2008 om 12:24

    Als ze de volgende keer nou ff een 4matic pakken heeft 730 PK ook nog een beetje nut :)

    Login om te reageren
  34. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 12:36

    ROFL, kijk daar lees je autoblog voor, de comments blijven schattig :

    # Race Kees schrijft,

    Jaah Brubus weet hoe het moet matzwart is the shit!
    Startech staat voor lul, roomwitte auto’s zijn voor heaumeaus.

    Login om te reageren
  35. Kees zegt

    3 maart 2008 om 12:54

    @Chorizo:

    Welkom op het internet anno 2008

    Login om te reageren
  36. Fej zegt

    3 maart 2008 om 13:55

    Dit zal waarschijnlijk even goed rijden als die SL die ze bij Top Gear hebben getest, dus gewoon waste of money! Maar ziet er wel bruut uit!

    Login om te reageren
  37. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 15:15

    @Kees

    Bedankt, zit er nog maar op sinds Arpanet ;-)

    Login om te reageren
  38. pipo zegt

    3 maart 2008 om 15:15

    @coohla: niet overdrijven e!
    brabus laat zich weer eens van zen beste kant zien, who de feuk is AMG?

    Login om te reageren
  39. denny zegt

    3 maart 2008 om 15:42

    heeft brabus een mindere kant?

    Login om te reageren
  40. Race_Kees zegt

    3 maart 2008 om 17:27

    @ MDA: Waarom noem je de versie Bullit? Ik neem aan dat ze Bullet bedoelen.
    @ Chorizo: Ik weet niet wat je nou precies met je comment over mij wilde bereiken maar de kreet ROFL is niet meer aan te raden…beetje 1999.

    p.s. Er schijnt nog een Kees te zijn hier zeker.

    Login om te reageren
  41. Timmy zegt

    3 maart 2008 om 18:34

    Dit is dus de ultieme ik-rij-me-nog-liever-dood-dan-in-te-houden-voor-een-trage-linksrijder auto. Waarom ligt iedereen wakker van die 0 naar 100? als je tot 10 kan tellen zit je aan 200 en hou je adem dan nog is 14 seconde in en je zit aan 300! Daar kunnen er niet veel aan typen.
    Porsche aan de lichten beetje voorsprong geven om hem dan met een noodgang voorbij te jakkeren. Meer moet dat toch niet zijn?
    Mat is trouwens helemaal mijn ding. Ik haat vuile wagens. Of ze moeste zo smerig zijn dat het cool wordt. Dus laat maar komen dat mat, maar wel gelijk in het bruin, moet ik hem nooit wassen. Alleen het interieur moet wel altij kraak net zijn. Waar je zit moet het proper zijn. Vind ik dan weer e.

    Login om te reageren
  42. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 19:00

    @Racekees
    Bereiken? Vertel me nou niet dat jouw post een statement was? Toch?

    Login om te reageren
  43. Race_Kees zegt

    3 maart 2008 om 19:14

    Nee, inderdaad Chorizo. Laat maar lekker gaan, had het idee dat je wat minachtend deed over Autoblog en haar posters (ik) er zijn genoeg sites die verziekt worden door rare ruzie’s in de comment/forum gedeeltes. en dat gaat niet met Autoblog gebeuren! Peace! back on-topic

    Login om te reageren
  44. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 19:16

    Jah, want dat is reuze interessant met comments als

    rider schrijft,

    3,9sec met 730pk is belachelijk langzaam.

    Login om te reageren
  45. Tommy zegt

    5 maart 2008 om 18:55

    Lijkt me vrij logies, die achterwielen zullen wel helemaal doorslippen tot er geen rubber mer overblijft voordatie op snelheid is.

    Login om te reageren
  46. Chorizo zegt

    9 maart 2008 om 12:53

    3,9 s is niet belachelijk langzaam. Dat is f*cking snel. Voor een sportwagen, en al helemaal voor een 4persoons sedan.

    Login om te reageren
  47. brabusamg zegt

    28 november 2008 om 03:44

    Het is gewoon Bullit en niet Bullet(kogel) en het zijn 2 aparte brabus modellen.
    Dus je hebt de Brabus Bullit(zilver model) en de Brabus Black Arrow(zwarte model)

    Login om te reageren
  48. Gerard zegt

    24 september 2009 om 22:45

    Mooi speelgoed voor iemand die geld teveel heeft.

    Login om te reageren
  49. Gerard zegt

    1 oktober 2009 om 22:58

    Ik ben anderzijds toch eens benieuwd hoever Brabus ‘wil’ en ‘kan’ gaan in de kombinatie van het meeste ultieme op het gebied van ‘sportieviteit’ en ‘luxe’, zonder het te laten overhellen naar ‘overdaat’…, pure logische ‘Kunst’ dus, want dat proberen zij te bereiken voor zover mijn bronnen kloppen… :D ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North