• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMG

Auteur: ricardo, gepost 30 januari 2013 om 10:20 – 38 Reacties

Afbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMGAfbeelding Brabus propt 800 pk & 1.450 Nm in Mercedes’ G65 AMG

In sjeik-kringen is een standaard Mercedes G65 AMG het equivalent van wat voor ons een Lexus CT200h is: supergewoontjes. Godzijdank staat Brabus ze bij met een opvoersetje die er niet om liegt.

Laten we voorop stellen dat een G65 met standaard 612 pk (@4300–5600 rpm) en 1000 Nm (@2300–4300 rpm) simpelweg geen extra boost nodig heeft. Brabus is het daar hartgrondig mee oneens. De tuner is compleet losgegaan op het 6.0-liter V12 Biturbo-blok. Een nieuw set turbo’s zet meer druk op het custom inlaatkanaal van de Brabus 800 Widestar en vier intercoolers met vloeistofkoeling moeten de aangezogen lucht koeler houden. Brabus weet dondersgoed waar deze auto’s zullen eindigen, en stipt daarom even aan dat de nieuwe turbo-setup geschikt is voor in de woestijn.

Verder aanpassingen zijn te vinden in het uitlaatkanaal, waar een nieuwe sportuitlaat werd geplaatst -met bestuurbare vlinderklep om het volume te kunnen regelen- en er vond een grondige herziening van het motormanagement plaats. Het koppel was met 1.450 Newtonmeter echter iets te gortig in de praktijk (zou je een Geländewagen op eigen kracht krom kunnen trekken?) en werd daarom begrensd op 1.100 Nm. Nog steeds genoeg om de premium baksteen in 4,2 seconden naar de honderd km/u te laten accelereren. De topsnelheid komt uit op 250 km/u, maar zonder begrenzer is het mogelijk 270 aan te tikken.

Aan de buitenkant vinden we een bodykit die veel gelijkenissen vertoont met de twee eerdere G65’s die door Brabus werden aangepakt. Spoilers en LED-dagrijverlichting, omgeven door chroom, en een Brabus-grille om de Mercedes-ster te vervangen. In de wielkasten koos Brabus voor 23-inch jetsers, verkrijgbaar als Monoblock E, Monoblock F, of Monoblock R. De binnenkant kan volledig naar eigen smaak ingericht worden, want Brabus levert ongeveer elke kleur leer en alcantara.

Prijzen zijn nog onbekend, maar als je het moet vragen… dan moet je even je neus laten zien op de 2013 Qatar Motor Show, waar de onthulling zal plaatsvinden.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Asobakken, brabus, g-klasse, g65, Mercedes, qatar, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe trend: driftende mafketels op snelwegen
Volgend bericht: Toyota’s teruggeroepen om airbags met eigen wil »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    30 januari 2013 om 10:24

    Dan krijg je 1.450nm, en dan zet je het weer vast op 1100 :P Ben wel benieuwd naar de koppelkromme van dit beest

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      30 januari 2013 om 10:30

      @darkpluisje: De koppelkromme ziet eruit als een tafelberg.

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        30 januari 2013 om 10:56

        @ferrari94tr: neem aan van wel ja als ze op sommige punten 350 nm over hadden

        Login om te reageren
    • leftlane zegt

      30 januari 2013 om 10:31

      @darkpluisje: Heeft waarschijnlijk iets te maken met het kromtrekken van bepaalde onderdelen in de transmissie.. Maar dat is slechts een gokje, ik zou me niet kunnen voorstellen waarom 1450nm een probleem zou moeten zijn..

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        30 januari 2013 om 11:20

        @leftlane: nouja je kan vast alles wel versterken tot het 1.450nm aan kan maar dat zou nergens op slaan. Zoveel koppel krijg je toch niet op 2 banden weg, met 1.100nm zal de tractie controle al constant ingrijpen als je gas geeft

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          30 januari 2013 om 12:36

          @darkpluisje: 2 wielen??? G65 heeft -net als alle “G’s” permanente 4 wiel aandrijving icm met 3 sperren…

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            30 januari 2013 om 15:46

            @406_v6: ik liep duidelijk nog te slapen… Maar nog, 1.450 is hoe dan ook teveel om lekker kwijt te kunnen, je trekt er de straatstenen de grond mee uit

            Login om te reageren
      • Revvji zegt

        30 januari 2013 om 12:56

        @leftlane: Inderdaad. Om die redenen begrenst ook Mercedes zelf hun 6l V12’s op 1 000 Nm.

        Login om te reageren
  2. robert110 zegt

    30 januari 2013 om 10:34

    Waar is de tijd gebleven dat je met en G nog echt de blubber in kon?

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      30 januari 2013 om 11:18

      @robert110: ik denk dat deze met off road banden toch wel aardig door de blubber kan rijden..

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        30 januari 2013 om 11:21

        @crackdavid: denk het juist niet… Er zit geen lage gearing op en met 1100nm geeft hij in 1 keer zoveel kracht dat het niet te doseren is. Zodra je gas geeft zal hij zich prachtig op 1 plek in graven

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          30 januari 2013 om 12:53

          @darkpluisje: Géén lage gearing??? hoe kom je daar bij?

          Login om te reageren
          • straatpiraat zegt

            30 januari 2013 om 15:00

            @406_v6: Aardbei

            Login om te reageren
  3. Den zegt

    30 januari 2013 om 10:36

    De Chuck Norris onder de terreinwagens!

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      30 januari 2013 om 11:24

      @Den: Chuck Norris kan met een Fiat 500 het terrein in, bij besluit immers zelf of een auto terrein waardig is of niet :P

      Login om te reageren
      • Den zegt

        30 januari 2013 om 12:04

        @Donstil: hèhè win!

        Login om te reageren
  4. ropbp zegt

    30 januari 2013 om 11:06

    Nou vooruit….. Doe maar dan :-) :-) :-)

    Login om te reageren
  5. wittuh123 zegt

    30 januari 2013 om 11:24

    dit is nou echt zo’n auto waar lekkere foute velgen van maatje 23″ of meer echt goed tot hun recht komen i.m.o

    Login om te reageren
  6. Svda zegt

    30 januari 2013 om 11:34

    Bij 1450nm breekt de differentieel in stukken.Geen enkele die het aankan onder een gewone personenwagen wat niet klinkt als een racewagen.Zo is het namelijk ook bij de V12 diesel van Audi altans.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      30 januari 2013 om 19:12

      @dahlback:

      Waarom denk je dat het differentieel, en het niet gewoon de bak is die het begeeft? Ik denk namelijk dat het differentieel van de Mercedes Valtego best wel passend te maken is hiervoor, en daardoor dus mogelijk zou zijn.

      Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    30 januari 2013 om 11:39

    tja.. gewoon omdat het kan toch?

    Login om te reageren
  8. slome51 zegt

    30 januari 2013 om 12:11

    Kun je mee ploegen…

    Login om te reageren
  9. slippie101 zegt

    30 januari 2013 om 12:16

    Fijne auto voor stratenmakers

    Login om te reageren
  10. gerritdriessen zegt

    30 januari 2013 om 12:22

    Ben toevallig maandag bij brabus geweest om mijn a-klasse weg te brengen. Prijzen vanaf 5,5 ton:) goeiemiddag!

    Login om te reageren
  11. speed zegt

    30 januari 2013 om 12:22

    Hoe snel is de tank leeg met een zware voet ?

    Login om te reageren
    • _Eend_ zegt

      30 januari 2013 om 19:12

      @speed: je kunt er op de Autobahn waarschijnlijk nog net het volgende tankstation mee redden. De laatste kilometer zul je dan wel op benzinedampen moeten afleggen. dus voordat je er bent nog even flink op het gas, zodat je het tankstation kunt binnenrollen.

      Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    30 januari 2013 om 12:28

    zet hem graag zonder de brabus optische meuk voor de deur aub, en oh ja, haal de begrenzing er even uit svp

    Login om te reageren
  13. lamborgfan zegt

    30 januari 2013 om 12:58

    Ik had altijd al een container met 800pk en een topsnelheid van 270km/h nodig! Echt een gat in de markt..

    Misschien als ik perongeluk in dubai terecht kom dat ik een 2e handsje aanschaf..

    Login om te reageren
  14. 406_v6 zegt

    30 januari 2013 om 13:11

    Het wachten is op een testverslag van Sacha !! De ultieme sleurhut traktor.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      30 januari 2013 om 14:01

      @406_v6: ik weet niet hoeveel je om je sleurhut geeft maar met deze “tractor” trek je hem zo door midden

      Login om te reageren
  15. speed zegt

    30 januari 2013 om 13:45

    @lamborgfan

    Die gasten verkopen geen tweedehands auto’s dat vinden ze NOT DONE.

    Stel je eens voor wat moeten de buren denken als ze een ander in jouw auto zien.

    Login om te reageren
    • Econoline zegt

      30 januari 2013 om 14:16

      @speed: Op hun site staan toch enkele 2de handse wagens met al wat km’s op teller?

      Login om te reageren
  16. PeugeotGTI zegt

    30 januari 2013 om 15:34

    Een G V12 die op de stoep met blauwe led-jes “Brabus” projecteert kan op mijn waardering rekenen.
    Dat is namelijk Pimpen (met een grote P) voor pro’s.

    Login om te reageren
  17. pax1004 zegt

    30 januari 2013 om 16:38

    Zou wel leuk zijn als defensie deze mb zou aanschaffen.

    Login om te reageren
    • _Eend_ zegt

      30 januari 2013 om 19:13

      @pax1004: Ze hebben net de Leopards de deur uit gedaan wegens te duur. Deze slurpt net zoveel brandstof per kilometer, maar dan benzine ipv. diesel.

      Ik denk niet dat dat ‘m gaat worden bij MinDef.

      Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    30 januari 2013 om 19:17

    Ben er stil van!

    Login om te reageren
  19. forever zegt

    30 januari 2013 om 23:08

    Wat is hier nieuw aan?

    Vanwege de facelift wellicht opnieuw onder de aandacht door Brabus, maar de G 800 is er al 2 jaar!

    Ken je geschiedenis Autoblog;
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/03/01/een-dikke-v12-in-je-g-klasse-%E2%80%93-brabus-800-widestar

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      30 januari 2013 om 23:45

      @forever: tuurlijk, de specs zijn hetzelfde, maar deze is dus op basis van een G65, dat is er nieuw.

      2 jaar geleden was er nog geen G65 AMG.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North