• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMG

Auteur: robbie, gepost 10 februari 2014 om 22:13 – 21 Reacties

Afbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMGAfbeelding Brabus propt 850 pk in een Mercedes SL63 AMG

Brabus 850 SL Roadster
Volgens Brabus is deze 850 pk sterke Mercedes SL de allersnelste roadster ter wereld.

Waarschijnlijk zien ze de Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse dan niet als roadster, maar als targa. Het lijkt me namelijk sterk dat deze auto sneller is dan een Veyron.

De Brabus 850 Roadster heeft onder zijn motorkap, met brievenbus, een 6.0-liter V8 liggen met twee turbo’s. Dat blok levert een vermogen van 850 pk en 1.450 Nm, maar dat koppel is elektronisch gelimiteerd op 1.150 Nm. Anders zou de boel namelijk niet heel blijven.

Als je liever een V12 onder de motorkap van je door Brabus getunede SL hebt liggen dan moet je het doen met maximaal 800 pk trouwens. Naast een upgrade van de motor heeft deze Brabus 850 Roadster ook een dikke bodykit gekregen en 20 inch velgen. In het uitlaatsysteem zijn kleppen aangebracht zodat je die dikke V8 lekker kan laten brullen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, Mercedes, SL, sl63, tuning

Vorig bericht: « Productieversie Tesla Model X krijgt gullwing-deuren
Volgend bericht: Jay Leno viert 25 jaar Mazda MX-5 [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. mlbenz zegt

    10 februari 2014 om 22:17

    Wat een moddervette wagen zeg. Al zou ik er zelf voor kiezen niet de hoodscoop te monteren, maar wel de monoblock S velgen. Dan is ie af voor mij.

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      10 februari 2014 om 22:36

      @mlbenz: Ik denk dat het een noodzakelijk onderdeel is.

      Login om te reageren
      • mlbenz zegt

        10 februari 2014 om 22:38

        @exotic: Ja daar lijkt het wel een beetje op als je de foto’s van de binnenkant van de motorkap ziet he! Misschien dat ik dan voor een modelletje langzamer zou gaan, waardoor die niet nodig is. Vermogen heb je alsnog te over.

        Login om te reageren
  2. gash zegt

    10 februari 2014 om 22:18

    Beetje ouderwets. Waarom zo’n mega brievenbus als je tegenwoordig je snelheidsovertredingen inclusief foto’s digitaal kunt bekijken?

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    10 februari 2014 om 22:21

    Hoe maak ik een lelijke auto nog lelijker. Douze points voor Brabus!

    Login om te reageren
    • rocky zegt

      10 februari 2014 om 22:25

      @potver7: Ben het totaal met je eens! Vond het al geen mooie auto na de facelift maar nu is het nog lelijker geworden… zonde hoor… maar wel leuk dat je zoveel PK’s hebt :-)

      Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    10 februari 2014 om 22:26

    Waarom heeft de V8 meer power dan de V12?
    Kan er niet meer uit de V12 worden geperst?

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      10 februari 2014 om 22:39

      @thomcarspotter: Dat is al een biturbo, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 februari 2014 om 09:13

      @thomcarspotter: bij de v8 is er veel meer ruimte voor een goede luchtinlaat en koeling. Ruimte die je bij de v12 bijna niet hebt.

      Login om te reageren
  5. fant zegt

    10 februari 2014 om 22:41

    De Vitesse is imo ook geen echte roadster, dus in dat opzicht moet ik ze gelijk geven. Maar verder hebben ze deze auto compleet verneukt met die hoodscoop. Lijkt alsof hij er met een prittstift bovenop is geplakt.

    Login om te reageren
  6. mrci zegt

    10 februari 2014 om 22:48

    Wat een beest

    Login om te reageren
  7. axel zegt

    10 februari 2014 om 23:09

    Engine: yes please. bodykit:hell no.

    Login om te reageren
  8. w140 zegt

    10 februari 2014 om 23:10

    Pracht van een auto en dat koppel!

    Login om te reageren
  9. rotjeknor zegt

    10 februari 2014 om 23:16

    Als ze dan toch al aan het tunen geslagen zijn, waarom wordt er dan niet gezocht naar mogelijkheden voor verstevigde materialen voor bijv. de koppeling, of het differentieel, zoals titanium, zodat de volle 1450 Nm zijn kracht kan botvieren op het rubber van de achterbanden voordat de boel in de puin gedraaid is. Is wel aardig duur, maar het is daarvoor wel even een partijtje sterk.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 februari 2014 om 02:06

      @rotjeknor: Ik vermoed dat men hier met “de boel”, ook de versnellingsbak bedoeld. Een sterkere versnellingsbak, is waarschijnlijk een stuk groter en duurder, en weet je hoeveel zo’n Brabus al kost? ( alhoewel dat de gemiddelde koper daar niet bepaald van wakker ligt ).

      Ik denk voornamelijk dat het toch geen zin heeft om 1450 Nm op de banden los te laten, zelfs die 1150 Nm is al veel te veel. De achterbanden zijn al 285 breed of meer, maar toch kan je al het vermogen er belange niet op kwijt… Dat ding werkt waarschijnlijk met een tractiecontrole systeem, dat het vermogen continu ligt te knijpen tot ver boven de 100 km/h, anders breekt dat ding als een malle uit als je nog maar naar het gaspedaal kijkt.

      Login om te reageren
      • 645ci zegt

        11 februari 2014 om 08:14

        @SimonMc: Ik vraag me af of die zwaardere versnellingsbak er wel is, die zal waarschijnlijk ontworpen moeten worden. En om betere specs in dezelfde buitenmaten te houden wordt dat vast een duur geintje.

        En de achterbanden zullen een stuk breder moeten zijn dan 285 om dat vermogen op de weg te krijgen/houden. Zelfs met iets absurds als 345 is het denk ik nog vrij eenvoudig om wielspin in de 3e versnelling te krijgen.

        Login om te reageren
  10. Hubert zegt

    10 februari 2014 om 23:48

    Als ze nu die hood-scoop netjes in bodykleur spuiten, is het nog te doen.
    Nu heeft het wel een hoog Hallfords gehalte.

    Login om te reageren
  11. ddimi zegt

    11 februari 2014 om 09:57

    bEEst!

    Login om te reageren
  12. hillegaar zegt

    11 februari 2014 om 10:08

    niet die letter over de ster hoor

    Login om te reageren
  13. yourihijink zegt

    11 februari 2014 om 13:43

    lekker wagentje om over de boulevard mee te cruisen dakje los brullende motor, super auto

    Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    11 februari 2014 om 15:14

    De ene tuner Brabus moet de ander AMG dus overtreffen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North