• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 september 2013 om 15:19 – 45 Reacties

Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”Afbeelding BRABUS 850 6.0 Biturbo “iBusiness”

Interieur Brabus 850 iBusiness
Brabus boort met zijn nieuwste product een vrij specifieke doelgroep aan: een oliesjeik met geld als drek, constant haast, een onstilbare honger naar Apple-gadgets, maar toch zonder interesse in een langere S-Klasse-variant. Dit is de 850 6.0 Biturbo “iBusiness”. Raad eens hoeveel pk er onder de kap ligt?

Met komst van de nieuwe S-Klasse werden de engineers in Bottrop direct aan het werk gezet, om zo spoedig mogelijk een Brabus-waardig product neer te zetten, en ook hier werd er teruggevallen op de Apple-formule, als opvolger voor de W221 iBusiness. in feit houdt dit in: maak uitsparingen in je auto en stouw deze helemaal vol met slicke Apple-gadgets, doch nog geen 6 inch phablets en dat soort zaken.

Apple. Apple everywhere

Terwijl de collega’s van Apparata bij het lezen van bovenstaand nieuws met een flinke jodocus rond lopen, worden wij iets opgewondener van de 850 paarden en 1.450 Newtonmeters die de technici uit het 5,5 liter V8 AMG-blok hebben weten te trekken. Hoewel, 5,5 liter…door een en ander op te boren werd de cilinderinhoud vergroot naar 5.912 cc. 6.0 dus, indien je naar boven afrondt.

Deze 265 bonus-pk’s zijn al bij 5.400 tpm beschikbaar. Het koppel wordt teruggeschroefd tot 1.150 Nm, dit heb je tussen de 2.500-4.500 toeren tot je beschikking. De standaard 7-traps MCT werd niet vervangen, hoewel Brabus wel aangeeft de bak enigszins gemodificeerd te hebben.

Tot nu toe was 800 pk uit een V12 het meeste dat we in een S-Klasse zagen, maar Brabus doet mee aan de downsizing, en is overgeschakeld op de achtcilinder. 0-100 gaat in 3,5 seconden, en bij 350 km/u hapt de begrenzer er in, terwijl je door je nutteloze apps aan het scrollen bent. Als je wilt, monteert Brabus een diff met 40% sperwerking. Wie durft?

Ook interessant!

  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Scoor goede korting op een Brabus G500 4x4²
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

apple, brabus, iaa-2013, iBusiness, Mercedes, s-klasse, tuning, w222, zwart

Vorig bericht: « Louwman Exclusive is nu ook McLaren-dealer
Volgend bericht: Audi A3 Cabrio komt iets te vroeg buiten [gelekt] »

Lees Interacties

Reacties

  1. danielj zegt

    6 september 2013 om 15:24

    Ik zou hem best willen hebben.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      6 september 2013 om 15:47

      @danielj: Ik ook! En die apple meuk is voor de kids; ik rij wel.

      Login om te reageren
  2. Vincegail zegt

    6 september 2013 om 15:25

    Wel stevig naar boven afgerond. Dan heb ik ook 100 euro op zak nu!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      6 september 2013 om 15:27

      @Vincegail: Tsja, wat doe je er aan? Aston Martin noemt zijn 5,9 liter V12 ook steevast 6.0 V12. Kennelijk denken de PR-boys dat ronde getallen mooier zijn.

      Aan de andere kant: ik heb Bugatti zijn 8.0 W16 ook wel eens 7.9 W16 zien noemen…

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        6 september 2013 om 22:25

        @sir_smokalot: er zijn dr velen die naar boven afronden. PSA heeft er ook n handje van aan.
        De vroegere C5 1.8 was eigenlijk een 1.7.
        De v6 benzine uit de C5 was geen 3.0 maar een 2.9
        Er zijn er nog wel enkele die we zo kunnen noemen. …

        Login om te reageren
  3. Allroundnoise zegt

    6 september 2013 om 15:27

    Met een beetje normaal interieur zou ik hem zeker wel willen hebben :)

    Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    6 september 2013 om 15:29

    Echt iets voor mensen die wonen in een huis op wielen en die veel swarovski & goud hebben.

    Login om te reageren
  5. mlbenz zegt

    6 september 2013 om 15:30

    Ik ben normaalgesproken een ontzettende fan van het werk dat ze bij Brabus verrichten, maar dit….. Die frontbumper is totaal buiten proporties en van dat interieur moet ik al helemaal kotsen. Ik ga in deze liever voor een standaard AMG, mits ik het geld mocht hebben.

    Login om te reageren
    • metalsa zegt

      6 september 2013 om 19:59

      @mlbenz: helemaal mee eens. Achterkant vind ik wel mooi

      Login om te reageren
  6. glashelder zegt

    6 september 2013 om 15:32

    Echt iets voor mensen zonder smaak. Nieuw geld met een witte boerderette met een coniferenlaan en een jakoezzie in de tuin. brrrrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  7. fritsie zegt

    6 september 2013 om 15:32

    Is ‘ie ook zonder iCrap te koop?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      6 september 2013 om 15:33

      @fritsie: Nee, de iShit moet je erbij nemen. Enkel oppassen dat je de juiste adapters hebt wanneer er een nieuwe iCrap uitkomt…

      Login om te reageren
  8. stanny zegt

    6 september 2013 om 15:32

    Ik wacht op de android versie!

    De voorbumper is inderdaad lelijk. Voor mij ook liever de “standaard AMG”..

    Login om te reageren
    • clr700gt zegt

      6 september 2013 om 23:52

      @stanny: dan kan je lang wachten maat

      Login om te reageren
  9. barrrry zegt

    6 september 2013 om 15:33

    En een half jaar later is alle Apple meuk outdated.

    Login om te reageren
  10. sjamp zegt

    6 september 2013 om 15:34

    Ik zou de W16 lekker naar boven afronden. Dikke 20 cilinder! :-)

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    6 september 2013 om 15:37

    Nou nog een tuner die een granieten aandrijflijn ontwikkelt. 4×4 en vol koppel en dan lekker veyrons pesten.

    Login om te reageren
  12. ukbob zegt

    6 september 2013 om 15:40

    Zou ‘gewoon’ een standaard S500 nemen (zelfs geen AMG), maar wel even bij brabus langsgaan voor een upgrade van interieur en dan vooral die sterrenhemel ;) !!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 september 2013 om 17:46

      @ukbob: neem een Opel Adam, mooiere “sterrenhemel” en veel goedkoper.

      Login om te reageren
  13. super zegt

    6 september 2013 om 15:45

    Een bak voor -=edit: wat minder grof graag=- met veel te veel geld. Mooi is het niet, op het circuit kun je er niets mee en op de openbare weg ook niet (als je het al aandurft om met 2 ton 300+ te gaan rijden moet je ook nog eens een stuk weg vinden waar dat kan). En op een bergweggetje rijdt de locale dorpsgek je helemaal zoek in z’n gti-tje.

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    6 september 2013 om 15:48

    BAM! en de klasse is weg.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    6 september 2013 om 15:50

    Geen fan van appel. Maar die upgrade: Holy mamma!

    Login om te reageren
  16. Den zegt

    6 september 2013 om 16:03

    Roept bij mij de vraag op: wat als ze straks de s600 gaan tunen… 1000pk?

    Login om te reageren
  17. Dev zegt

    6 september 2013 om 16:07

    Ik weet één ding zeker. Die chauffeur gaat elke dag met een brede lach op z’n gezicht naar huis.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      6 september 2013 om 16:21

      @Dev: En de eigenaar met een nog bredere grijns..

      Login om te reageren
      • clr700gt zegt

        6 september 2013 om 23:55

        @crackdavid: en de verkoper een nog bredere:)

        Login om te reageren
  18. kaya zegt

    6 september 2013 om 16:12

    Met een iets ander interieur mag je deze voor de deur zetten!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 september 2013 om 16:40

      @kaya: nou, nu ook wel hoor, al was ie knalroze van binnen.

      Login om te reageren
  19. Jantje_555 zegt

    6 september 2013 om 16:27

    ik wil hem ook wel, ik zet er dan zelf met Nexus en ander Google apparatuur in!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 september 2013 om 17:24

      @Jantje_555: en toen had al e nexus en google apparatuur andere afmetingen.

      Login om te reageren
  20. babybenzer zegt

    6 september 2013 om 16:40

    Mulsanne had dit ook toch?

    Login om te reageren
    • china zegt

      6 september 2013 om 21:55

      @babybenzer: dat in de mulsanne wordt ook door Brabus gemaakt

      Login om te reageren
  21. yipikaye zegt

    6 september 2013 om 16:45

    In de optielijst, een plug-in Hybride …. en bam 14% bijtelling :-)

    Login om te reageren
  22. lexlfa zegt

    6 september 2013 om 16:58

    Wat een prestaties! Jammer dat de auto niet mooi is…

    Login om te reageren
  23. reistje zegt

    6 september 2013 om 17:05

    Ik blijf de E-klasse mooier vinden ook al vind ik de nieuwe S een hele verbetering ten opzichte van de oude.
    Maar ik wacht dus wel even op de E850

    Login om te reageren
  24. maurits123 zegt

    6 september 2013 om 17:25

    Lijkt wel een pornofilm locatie (binnenzijde).

    Login om te reageren
  25. phaeton zegt

    6 september 2013 om 17:47

    Ouch. Dat interieur hebben ze lelijk afgekeken van de 6-serie Individual.

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    6 september 2013 om 17:47

    Vreemde stof als alcantara of leer op de dakhemel doet bij mij om de 1 of andere reden goedkoop aan.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      6 september 2013 om 22:29

      @mashell: alcantara bij mij niet. Prachtig vind k da op n dakhemel.
      Leder om n dakhemel vind k nix!

      Login om te reageren
  27. ds3thp zegt

    6 september 2013 om 18:11

    -=edit: check!=-

    On topic: erg mooie auto met monster prestaties! Eigenlijk niet van deze wereld en overbodig. Wel leuk dat het “gewoon” kan!!

    Login om te reageren
  28. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    6 september 2013 om 18:55

    Waarom deed dat woord drek me heel erg aan het interieur denken?

    Login om te reageren
  29. deladude zegt

    6 september 2013 om 22:49

    Ander kleurtje graag, verder mag er een strik omheen.

    Oh, en die bumpers, skirts en velgen mag je ook houden.

    Login om te reageren
  30. Corrado16v zegt

    7 september 2013 om 00:59

    Wat een ongelofelijk beest van een Merc! Zou hij ook zonder 2-spaaks stuur komen, blijft er maar raar uit zien.

    Login om te reageren
  31. ryze zegt

    7 september 2013 om 14:08

    uhmm dat interieur komt me bekend voorr.. uhm 6 serie gran coupe.. owjah kopieren plakken verw8 niks anders van Mercedes, Brabus whatever…

    Login om te reageren
  32. stephano zegt

    7 september 2013 om 19:58

    Normaal gesproken ben ik helemaal geen Brabus fan, maar dit vind ik nog wel wat hebben!

    Maar dat is volgens mij vooral omdat ik het meer zie als een alternatief voor de Maybach die niet komt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North