• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brand Finance: Ferrari meest krachtige merk ter wereld

Auteur: ricardo, gepost 18 februari 2013 om 15:08 – 26 Reacties

Merkwaardebeschermer Lapo elkann bij zijn gecamoufleerde Ferrari 458 Italia


Met dank aan iedereen die een Ferrari-sleutelhanger kocht?

In de Global 500 van Brand Finance, waar de resultaten van de grootste bedrijven worden weerspiegeld, heeft Ferrari weer eens een topnotering gepakt. Niet die van de meest waardevolle – die t-iTel ging naar Apple – maar op het gebied van merkwaarde waren ze onverslaanbaar. Welbeschouwd is Ferrari een kleine speler op de (auto)markt, met iets meer dan 7.000 auto’s per jaar die worden weggezet. Maar er werd gekeken naar nettomarges, de gemiddelde omzet per klant, het marketingbudget (wat dus laag is bij Ferrari) en de merktrouwheid van klanten. (Hoe groot dat is blijkt wel uit het feit dat alle Ferrari F150’s nu al zijn vergeven, volgens onze bron.)

Volgens een magische rekensom (duiding) is de merkwaarde van Ferrari daarmee groter dan bijvoorbeeld BMW, Mercedes of Volkswagen. Sterker nog, Ferrari heeft de hoogste brand rating van alle merken wereldwijd. Eat that, Coca-Cola.

Hieronder de vijf meest krachtige merken, volgens mensen die daar verstand van hebben.

1. Ferrari. $3.6 miljard
2. Google. $52.1 miljard
3. Coca Cola. $34.2 miljard
4. PwC. $16.4 miljard
5. Hermes. $4.5 miljard

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Marketinggezeik-en-gebakken-pr

Vorig bericht: « We willen Doutzen Kroes helpen met haar banden!
Volgend bericht: Volvo superfacelift: S60, V60, XC60, V70, XC70 en S80 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    18 februari 2013 om 15:10

    1. Ferrari. $3.6 miljard
    2. Google. $52.1 miljard
    3. Coca Cola. $34.2 miljard
    4. PwC. $16.4 miljard
    5. Hermes. $4.5 miljard

    voglens mij klopt dit dan niet helemaal als Ferrari het krachtigste merk is :P

    Login om te reageren
    • zender zegt

      18 februari 2013 om 15:14

      @sirmustang: Het krachtigste merk, niet het meest waardevolle merk.. Volgens mij gaat het dus om de ”brand rating” ”Volgens een magische rekensom (duiding) is de merkwaarde van Ferrari daarmee groter dan bijvoorbeeld BMW, Mercedes of Volkswagen. Sterker nog, Ferrari heeft de hoogste brand rating van alle merken wereldwijd. Eat that, Coca-Cola”

      Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      18 februari 2013 om 15:17

      @sirmustang: lezen!

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        18 februari 2013 om 15:46

        @CBR600rr: Ah, de volgende keer goed lezen zou idd niet verkeerd zijn nee :P

        Login om te reageren
  2. betonstaal zegt

    18 februari 2013 om 15:18

    De echte identiteitsloze fanboy herkennen we dus aan dat hij iets zoekt op Google op zijn iPhone achter het stuur van een Ferrari, lurkend aan een blikje Coca Cola waar hij Herpes van krijgt.

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      18 februari 2013 om 17:01

      @betonstaal: zou kunnen. Het zou ook kunnen dat je Ferrari is bekleed met leer van het Franse bedrijf Hermes(voor degenen die niet weten welk bedrijf het nou precies is; typ op google maar eens in: veyron par hermes. Dan zie je het wel.) .

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        18 februari 2013 om 18:30

        @rotjeknor: prima, jij je zin, spismuispenislederen interieur

        Login om te reageren
    • ropbp zegt

      18 februari 2013 om 17:46

      @betonstaal: waarom haal je die Appel erbij? Komt niet voor in de top5. PwC weer wel, maar dan kun je niets mee achter het stuur van een Ferrari……. Hoewel?!

      Login om te reageren
  3. midasracer zegt

    18 februari 2013 om 15:20

    Oh zijn ze daarom zo arrogant als het gaat om potentiele klanten of het afwimpelen van klanten met afgefikte Ferrari’s. Nou als ik geld zou hebben, zou ik echt iets anders kopen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      18 februari 2013 om 16:00

      @midasracer: zoiets noem je excusiviteit, iets wat ze bij porsche al lang opgegeven hebben. Ken je het gezegde “play it mean, keep them keep”? nou het blijkt dus niet alleen bij vrouwen te werken maar ook bij auto’s.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        18 februari 2013 om 16:02

        @lambo4all: sorry ik bedoelde natuurlijk: keep them KEEN*

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          18 februari 2013 om 17:47

          @lambo4all: en excLusiviteit??

          Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    18 februari 2013 om 15:29

    LOL .. “brand-finance” ..

    alleen de bedrijfsnaam geeft al voldoende info dat je met een charlatan van doen hebt ..

    kom je op de site zelf dan weet je al dat het hele “bedrijf” bestaat uit 1 gesjeesde coke-snuiver die op een helder moment de term “brand-rating” heeft verzonnen ..

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      18 februari 2013 om 15:38

      @lincoln: ze branden goed idd, die ferrari’s

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 februari 2013 om 19:22

      @lincoln:
      Dezelfde Chinees die die Amerikaanse hypotheken zo goed wist te “waarderen”?

      Login om te reageren
  5. CapsLock zegt

    18 februari 2013 om 15:37

    Goh, wat handig dat de mensen van Brand Finance, de mensen van Brand Finance experts vinden op dit gebied!

    Serieus, was er geen echt nieuws?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 februari 2013 om 19:56

      @CapsLock: Jawel http://www.youtube.com/watch?v=Z-4v4I7Gzk0&feature=player_embedded

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        19 februari 2013 om 01:03

        @norge: Goede link. Gelukkig geen Rick Roll :D

        Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    18 februari 2013 om 16:18

    Wel link, zo’n Italia in army camouflage wrap.

    Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      18 februari 2013 om 17:15

      @lemans96: Damn it! Ik wilde net comments gaan leveren over dat super-strakke camo-wrapje….

      Login om te reageren
  7. redneckdarian zegt

    18 februari 2013 om 17:25

    PwC? wa is da?

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      18 februari 2013 om 17:49

      @redneckdarian: Price Waterhouse Coopers. Die doen iets in de accountancy of zo :-)

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    18 februari 2013 om 17:30

    Toch goed bezig bij Fiat.

    Login om te reageren
  9. dafmaf zegt

    18 februari 2013 om 17:42

    “Meest krachtige”? Wat is er mis met “krachtigste”? Oh, ik zie het al, je vertaalt “most powerful” van het oorspronkelijke artikel letterlijk.

    Login om te reageren
  10. bungabungastig zegt

    18 februari 2013 om 20:05

    ” het marketingbudget (wat dus laag is bij Ferrari)”
    Formule 1 kost geen drol, beetje domme opmerking.

    Login om te reageren
  11. Orichy zegt

    18 februari 2013 om 22:13

    Eerste gedachte bij lezen kop van dit topic; “Branden de financiën van Ferrari nu ook al het krachtigst?”.
    Die kaarsen op de foto van dit topic zijn totaal overbodig, die Ferrari ontbrand vanzelf binnen afzienbare tijd. Of moet je vuur met vuur bestrijden?

    OT: Marketing gelul in het luchtledige. Hier wordt de wereld niet beter van.
    Affikken die zooi, opruimen en opnieuw beginnen.
    Als je je accountant (niet PWC in iedergeval) maar gelooft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North