Brand Finance: Ferrari meest krachtige merk ter wereld

Auteur: , 26 Reacties

Met dank aan iedereen die een Ferrari-sleutelhanger kocht?

Merkwaardebeschermer Lapo elkann bij zijn gecamoufleerde Ferrari 458 Italia

In de Global 500 van Brand Finance, waar de resultaten van de grootste bedrijven worden weerspiegeld, heeft Ferrari weer eens een topnotering gepakt. Niet die van de meest waardevolle – die t-iTel ging naar Apple – maar op het gebied van merkwaarde waren ze onverslaanbaar. Welbeschouwd is Ferrari een kleine speler op de (auto)markt, met iets meer dan 7.000 auto’s per jaar die worden weggezet. Maar er werd gekeken naar nettomarges, de gemiddelde omzet per klant, het marketingbudget (wat dus laag is bij Ferrari) en de merktrouwheid van klanten. (Hoe groot dat is blijkt wel uit het feit dat alle Ferrari F150’s nu al zijn vergeven, volgens onze bron.)

Volgens een magische rekensom (duiding) is de merkwaarde van Ferrari daarmee groter dan bijvoorbeeld BMW, Mercedes of Volkswagen. Sterker nog, Ferrari heeft de hoogste brand rating van alle merken wereldwijd. Eat that, Coca-Cola.

Hieronder de vijf meest krachtige merken, volgens mensen die daar verstand van hebben.

1. Ferrari. $3.6 miljard
2. Google. $52.1 miljard
3. Coca Cola. $34.2 miljard
4. PwC. $16.4 miljard
5. Hermes. $4.5 miljard



26 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
1. Ferrari. $3.6 miljard
2. Google. $52.1 miljard
3. Coca Cola. $34.2 miljard
4. PwC. $16.4 miljard
5. Hermes. $4.5 miljard

voglens mij klopt dit dan niet helemaal als Ferrari het krachtigste merk is :P
@sirmustang: Het krachtigste merk, niet het meest waardevolle merk.. Volgens mij gaat het dus om de ”brand rating” ”Volgens een magische rekensom (duiding) is de merkwaarde van Ferrari daarmee groter dan bijvoorbeeld BMW, Mercedes of Volkswagen. Sterker nog, Ferrari heeft de hoogste brand rating van alle merken wereldwijd. Eat that, Coca-Cola”
@sirmustang: lezen!
@CBR600rr: Ah, de volgende keer goed lezen zou idd niet verkeerd zijn nee :P
De echte identiteitsloze fanboy herkennen we dus aan dat hij iets zoekt op Google op zijn iPhone achter het stuur van een Ferrari, lurkend aan een blikje Coca Cola waar hij Herpes van krijgt.
@betonstaal: zou kunnen. Het zou ook kunnen dat je Ferrari is bekleed met leer van het Franse bedrijf Hermes(voor degenen die niet weten welk bedrijf het nou precies is; typ op google maar eens in: veyron par hermes. Dan zie je het wel.) .
@rotjeknor: prima, jij je zin, spismuispenislederen interieur
@betonstaal: waarom haal je die Appel erbij? Komt niet voor in de top5. PwC weer wel, maar dan kun je niets mee achter het stuur van een Ferrari……. Hoewel?!
Oh zijn ze daarom zo arrogant als het gaat om potentiele klanten of het afwimpelen van klanten met afgefikte Ferrari’s. Nou als ik geld zou hebben, zou ik echt iets anders kopen.
@midasracer: zoiets noem je excusiviteit, iets wat ze bij porsche al lang opgegeven hebben. Ken je het gezegde “play it mean, keep them keep”? nou het blijkt dus niet alleen bij vrouwen te werken maar ook bij auto’s.
@lambo4all: sorry ik bedoelde natuurlijk: keep them KEEN*
@lambo4all: en excLusiviteit??
LOL .. “brand-finance” ..

alleen de bedrijfsnaam geeft al voldoende info dat je met een charlatan van doen hebt ..

kom je op de site zelf dan weet je al dat het hele “bedrijf” bestaat uit 1 gesjeesde coke-snuiver die op een helder moment de term “brand-rating” heeft verzonnen ..
@lincoln: ze branden goed idd, die ferrari’s
@lincoln:
Dezelfde Chinees die die Amerikaanse hypotheken zo goed wist te “waarderen”?
Goh, wat handig dat de mensen van Brand Finance, de mensen van Brand Finance experts vinden op dit gebied!

Serieus, was er geen echt nieuws?
Wel link, zo’n Italia in army camouflage wrap.
@lemans96: Damn it! Ik wilde net comments gaan leveren over dat super-strakke camo-wrapje….
PwC? wa is da?
@redneckdarian: Price Waterhouse Coopers. Die doen iets in de accountancy of zo :-)
Toch goed bezig bij Fiat.
“Meest krachtige”? Wat is er mis met “krachtigste”? Oh, ik zie het al, je vertaalt “most powerful” van het oorspronkelijke artikel letterlijk.
” het marketingbudget (wat dus laag is bij Ferrari)”
Formule 1 kost geen drol, beetje domme opmerking.
Eerste gedachte bij lezen kop van dit topic; “Branden de financiĆ«n van Ferrari nu ook al het krachtigst?”.
Die kaarsen op de foto van dit topic zijn totaal overbodig, die Ferrari ontbrand vanzelf binnen afzienbare tijd. Of moet je vuur met vuur bestrijden?

OT: Marketing gelul in het luchtledige. Hier wordt de wereld niet beter van.
Affikken die zooi, opruimen en opnieuw beginnen.
Als je je accountant (niet PWC in iedergeval) maar gelooft.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).