• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brandstofverbruik auto’s VS boekt langzaam progressie

Auteur: RubenPriest, gepost 12 januari 2018 om 11:04 – 43 Reacties

Lincoln


Gaat lekker daar.

Terwijl wij in Nederland harde financiële straffen krijgen voor het rijden van een onzuinige auto, kun je aan de andere kant van de plas de meest dikke bakken rijden voor een flink lagere prijs. Toch lag in 2016 het gemiddelde op 24,7 mp/g en daarmee werd een record verbroken, aldus de EPA. Niet eerder was het land zo ‘zuinig’. Toch gaan de verbeteringen langzaam. Het verbruik komt omgerekend neer op 9,1 l/100 km.

Sinds modeljaar 2004 is er vrijwel ieder jaar sprake van een verbetering. De metingen worden sinds 1975 uitgevoerd.

In een staat als Californië zie je redelijk veel elektrische- en hybride auto’s, maar in het binnenland is dat wel anders. De dikke V8-pickups verpesten het grotendeels voor het landelijke gemiddelde.

Autofabrikanten moeten aan de bak om aan de steeds strengere eisen te voldoen. Obama heeft tijdens zijn regeerperiode nieuwe standaarden gesteld voor het gemiddelde autoverbruik. Die werden in 2016 echter niet gehaald. Trump wil het systeem van Obama herzien, maar onder andere Californië heeft laten weten tegen deze plannen te zijn.

Kleinere en zuinigere motoren zijn noodzakelijk om het verbruik terug te dringen. Zeker op het gebied van grotere auto’s valt nog winst te halen. Ford heeft er bijvoorbeeld voor gekozen om de V6 Ecoboost naar de nieuwe F-150 te brengen. De beste oplossing is natuurlijk (totale) elektrificatie. Zo is een Amerikaanse autofabrikant als Tesla een zegen voor de het landelijke gemiddelde.

Ook interessant!

  • 130+ auto's betrokken bij horrorkettingbotsing in VS [video]
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, milieu, verenigde-staten

Vorig bericht: « Officieel: Bentley introduceert Bentayga V8
Volgend bericht: Deze idiote VW Transporter is de snelste bestelbus op aarde (en te koop!) »

Lees Interacties

Reacties

  1. trust zegt

    12 januari 2018 om 11:16

    Zolang je met lompe pick up niets extra hoeft te betalen, omdat het niet onder noemer ‘normale personen auto’s valt. Dan kom je natuurlijk nergens. Correct me if I’m wrong.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      12 januari 2018 om 11:34

      @trust: Klopt de “gangbare” F-150 en de andere 1500 trucks (de 1/2T’s) worden gezien als Categorie 2 vrachtwagens.

      Login om te reageren
  2. ramshoek zegt

    12 januari 2018 om 11:17

    9,1 l/100km als gemiddelde in de VS
    Maar wat is het in de EU? Of wereldwijd?

    Login om te reageren
    • davido89 zegt

      12 januari 2018 om 11:27

      @ramshoek: Gemiddelde in de VS.
      Overigens cijfers waar je helemaal niks aan hebt. Verbruikscijfers worden gegeven aan de hand van een rijtest in optimale omstandigheden. Maar wat nou als je in de bergen rijdt of door extreem koud of warm weer? Dat is allemaal niet ondenkbaar in de VS waardoor je verbruik in de praktijk veel hoger ligt..
      Maargoed, aan de andere kant hebben die grote suv’s en pickuptrucks een praktijkverbruik wat relatief dicht tegen de fabrieksopgave aanligt in tegenstelling tot bijvoorbeeld de europese hatches die volgens de fabrikant 1op25 rijden maar in werkelijkheid 1op12

      Login om te reageren
      • inoh zegt

        12 januari 2018 om 12:18

        @davido89: Je hebt natuurlijk prima wat aan het jaargemiddelde. Er zijn niet opeens minder bergen. En ze gebruiken een andere manier – een realistischere – om het verbruik te berekenen. Dat kan je fabrikanten niet kwalijk nemen.

        Login om te reageren
  3. autodrop zegt

    12 januari 2018 om 11:18

    Wat is dat toch een heerlijke bak, zo’n veel te grote Navigator. En dan te bedenken dat wij een BMW X1 ook onder de noemer SUV scharen.. man man man.

    Login om te reageren
  4. healey zegt

    12 januari 2018 om 11:19

    De Amerikanen gebruiken 3 keer zoveel energie per inwoner vergeleken met Europa. Als je het in Californië te koud hebt (omdat de Airco te hoog staat) doe je gewoon het raam open. Auto’s zijn daar gemiddeld ook minder zuinig. Maar daar heb je gewoon een grotere auto nodig omdat de afstanden die je aflegt. Vergelijk je het dan met Europa, dan valt het best wel mee. 9l/100 km is dan geen slecht gemiddelde.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 januari 2018 om 11:50

      @healey: Ja want om die afstanden af te leggen heb je ook echt 6 lege stoelen in een grote 4×4 nodig.

      Het is inderdaad ook het onzuinigste volk wat er bestaat denk ik. Ook het water verbruik is gemiddeld twee keer zo hoog ten opzichte van Europeanen.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 januari 2018 om 11:52

      @healey: waarom hebben de Amerikanen een grote auto nodig? Omdat ze in een groot land wonen? Ze wonen ook niet in San Francisco en werken in Los Angeles. Ze hebben een grote auto nodig omdat ze dat gewend zijn, de buurman ook een grote auto heeft, maar niet omdat ze ook echt nodig hebben. Die grote auto’s zijn vaak ook vrij krap van binnen.

      Login om te reageren
      • jelteeuu zegt

        12 januari 2018 om 14:53

        @mashell: krap van binnen ?

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          13 januari 2018 om 15:32

          @jelteeuu: Ja, krap van binnen, net zoals je …ow wacht, dit is niet Dumpert, excuses !

          Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    12 januari 2018 om 11:24

    De natuur stoot 771 gigaton aan CO2 uit per jaar. Wij doen daar 29 gigaton bij. De natuur neemt jaarlijks 788 gigaton CO2 op. 12 gigaton CO2 kan niet worden opgenomen en blijft in de atmosfeer, waardoor de temperatuur op de aarde stijgt en de natuur om ons heen rap verandert, ten nadele van gewassen en leefgebied, voor mens en dier. Maar laten we vooral niet aan de kleinkinderen denken, he USA.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      12 januari 2018 om 11:32

      @jochempie: Ik heb het even omgerekend.. 12 gigaton CO2 is even veel als dat elke van de 7 miljard aardbewoners in 1 jaar [b]16172 kilometer[/b] in een VW Golf 1.0 TSI (160 gr CO2/km) zou afleggen. Proost.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 januari 2018 om 11:35

        @jochempie: Sorry, typo, [b]106[/b] g/km.

        Login om te reageren
      • fordnut zegt

        12 januari 2018 om 12:35

        @jochempie: Maar wie wil er nu in een Golf rijden :-)

        Login om te reageren
      • Papageno zegt

        12 januari 2018 om 12:42

        @jochempie: interessant. Waar komen deze gigaton getallen vandaan? (Ben benieuwd naar de bron).

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 januari 2018 om 13:36

          @papageno: Die komen van het Intergovernmental Panel On Climate Change, specifiek dit hoofdstuk van een rapport uit 2007:

          http://www.ipcc.ch/publications_and_data/ar4/wg1/en/ch7s7-3.html

          Zie afbeelding van de CO2 stromen voor iets meer duidelijkheid.

          De getallen zijn inmiddels verouderd, de huidige uitstoot is rond de 36 gigaton per jaar.

          Login om te reageren
    • fanboy zegt

      12 januari 2018 om 11:51

      @jochempie: Erger nog, de natuur stoot meer CO2 uit naar mate de temperatuur stijgt. En ook andere broeikasgassen. Uit meren en moerassen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 januari 2018 om 11:53

        @fanboy: Klopt, maar dit is op dit moment de situatie..

        Login om te reageren
      • pietertjep85d zegt

        12 januari 2018 om 12:34

        @fanboy: op een dag rijden we allemaal elektrisch. In een auto van Tesla bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
      • jelteeuu zegt

        12 januari 2018 om 14:55

        @fanboy: meren en moerassen zetten juist ook meer co2 om in zuurstof, dus ja

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          12 januari 2018 om 18:23

          @jelteeuu: De balans verschuift tussen CO2 uitstoten en CO2 opnemen, dat bedoelt @fanboy.

          Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      12 januari 2018 om 12:25

      @jochempie: Laat Thierry het maar niet horen..

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        12 januari 2018 om 13:37

        @noosaheads: Die man is in staat te ontkennen dat gras groen is.

        Login om te reageren
  6. bertorelli zegt

    12 januari 2018 om 11:35

    Vorig jaar nog op vakantie geweest in Californië.
    Voor vertrek op Schiphol stonden meer Tesla’s, dan ik in die bijna 4 weken daar bij elkaar heb gezien.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      12 januari 2018 om 11:57

      @bertorelli: die heb jij betaald :)

      Login om te reageren
    • macready zegt

      12 januari 2018 om 22:28

      @bertorelli:
      Toch wat meer rondkijken en minder slapen, je struikelt er in CA ook over, bij wijze van spreken op elke hoek van de straat. Ik kan het weten, ik woon er al een tijdje en doorkruis de staat met regelmaat.

      Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    12 januari 2018 om 11:50

    @rubenpriest: Hoe kom jij nu op 9,1 l/100 km?
    Is het niet 24,7 : 3,79 x 1,61 = 10,5 l/100 km?

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    12 januari 2018 om 11:55

    “Hoezo Pick-up’s verpesten het?” Dat politiekers niet met mooie cijfers naar buiten kan komen omdat de bevolking sch**t heeft aan CO2-uitstoot. Pick-up’s worden daar gebruikt in het US-binnenland omdat het handig is om veel te vervoeren. Vele zijn landbouwers en hebben zulke dingen nodig.
    In België kan je zo’n Pick-up inschrijven als “lichte vrachtwagen” waardoor je slechts 125 euro/jaar betaald aan rijbelasting. Meeste rijden wel op LPG hier. De toekomst is niet zuiver elektrisch maar eerder een combinatie van.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    12 januari 2018 om 12:08

    Cijfers zijn cijfers.
    Als je even doorklikt naar het bron-artikel en de publicatie die daar weer de grondslag van is zie je toch ook weer andere cijfers.
    – Het gemiddelde van alles wat wij auto noemen, is daar inderdaad 24.7 mpg.
    – 24.7 mpg is geen 9.1, maar 9.5l/100km
    – het gemiddelde van pick-ups zit nog altijd rond de 22 mpg = 10.7l/100km.
    – Dit getal is nu het zuinigste ooit, met 0.1 mpg. Wow.
    – maar ik kan me niet voorstellen dat er daadwerkelijk 1 pick up is die in US nieuw te koop was in 2017 die daadwerkelijk 10.7l/100km haalt.
    – Ook laat men zien wat het gemiddelde verbruik is van de 11 grootste merken. Guess what: Ford en GM staan onderaan met 10.3 en 10.5 l/100km.
    – Met Mazda, Hyundai, Honda, Subaru, Nissan en dan Kia staan er 6 Aziaten bovenaan, met gemiddeld 7.6l tot 8.9l/100km.
    Da’s toch mooi? Mazda en Subaru zijn in NL vaak de lul op de test, terwijl ze in de US bovenaan staan.
    https://www.epa.gov/fuel-economy-trends/highlights-co2-and-fuel-economy-trends

    Login om te reageren
  10. inoh zegt

    12 januari 2018 om 12:21

    24,7 mpg is toch x 1,6 / 3,785 = 10,4 l/100km?

    Login om te reageren
  11. snowbird zegt

    12 januari 2018 om 13:10

    @rubenpriest Ja “leuke gedachte” totale electrificatie….voor jouw misschien. Hier in Canada hebben we al een paar weken min30 C en kouder. Gevoels temperatuur tot min 50 C ! Potentiele “frost bite” in minutes. Zo’n “totale electrificatie” klinkt mooi maar zelfs in 2018 halen hier die accu’s niet genoeg rendement. Canada is geen Nederland of andersom. Hier kun je uren rijden zonder iemand tehen te komen, behalve beren / elanden etc. Als je hier in “a snow bank” terecht komt heb je tog echt wel een benzine of diesel motor nodig plus lier. Geen laadpalen voor 100-200 km of meer. En Tesla is niet heilig. Gelukkig ook zijn er ook andere fabrikanten die aan electrificatie werken. Maar alle begrip voor je verhaal. Afstanden hier zijn groot. Niet tevergelijken met Europa !

    Login om te reageren
  12. sabrerator zegt

    12 januari 2018 om 15:03

    De afstanden zijn daar wel groot (hoewel, een kilometer hier is ook een kilometer daar, maar men zal wel bedoelen dat in sommige gebieden de supermarkt op 2 uur rijden ligt), maar ik vraag me af hoeveel kilometer de gemiddelde Amerikaan jaarlijks rijdt.

    De gemiddelde Nederlander schijnt zo’n 15.000km per jaar te doen.
    Iemand enig idee hoeveel de gemiddelde Amerikaan rijdt? En of dat alleen maar in een enorm grote bak kan? Als we hier zonder problemen 50.000km per jaar met een C-segmenter kunnen rijden (heb ik jaren gedaan) lijkt het me sterk dat je voor 20.000km écht niet zonder een ruim 5 meter lange SUV met gorgelende V8 kan.
    Ze wíllen het niet. Dat is het probleem.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      12 januari 2018 om 15:23

      @sabrerator: dat is geen probleem toch? Ik zou ook liever een veelste grote bak met V8 willen rijden dan een eco diesel met 110pk.. Ik snap ze wel daar!

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        12 januari 2018 om 15:52

        @kennone: Als ze dezelfdr prijs betalen om auto te mogen rijden, praten ze wel anders

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        13 januari 2018 om 13:25

        @kennone:
        Dat is nou juist wél het probleem.
        Per hoofd van de bevolking wordt door Amerikanen zó ontiegelijk veel energie verspild.
        Achterlijk dikke auto’s, spotgoedkope brandstof, overal loeiende airco’s en energie die daar blijkbaar niks kost.

        Login om te reageren
  13. B00G1E zegt

    12 januari 2018 om 17:10

    Ook ik probeer mijn steentje bij te dragen in de VS. Mijn Kia Sportage SX (2.0T met 260pk) haalt op de snelweg misschien 25mpg. Gemiddeld met stad/highway haal ik 20mpg als het meezit (1op8.5).
    Valt best tegen maar dat kan zijn omdat mijn rijstijl europees is;)

    Login om te reageren
  14. snowbird zegt

    12 januari 2018 om 17:25

    -Nederland vierkante km 41.543
    -Alberta vierkante km 661.848
    -Canada vierkante km 9.985 million
    -Gemiddeld per “light vehicle” 15.600 km /jaar
    -Gemiddeld per “medium heavy” 21.700 km/ jaar (pick up trucks)
    -Cijfers van overheid Canada. Het gaat erom wat voor omstandigheden meetellen zoals on-off road. Veel boeren en olie bedrijven kunnen niet met een C-segment auto hun werk doen. Snelwegen hier zijn vaak geheel of gedeeltelijk bedekt met sneeuw. Hier hebben we 6 Maanden Winter! Veel mensen kunnen hun werk niet doen zonder 4WD. We zien er hetzelfde uit maar ook hier geheel andere cultuur dan Europa. Er zijn meer zaken die meetellen.

    Login om te reageren
    • galverink zegt

      12 januari 2018 om 18:10

      @snowbird: Volvo komt ook uit een land met winters en veel onverharde wegen. Met een normale auto lukt het ook wel. Ik neem aan dat in Canada niet iedereen boer is

      Login om te reageren
  15. snowbird zegt

    12 januari 2018 om 18:34

    @galverink je verhaal klopt gedeeltelijk. No problem. Echter Alberta en Texas zijn DE gebieden met de meeste pick up trucks. Er zijn best mensen die “later” overstappen….nieuwe technologie etc. Anderen zullen nooit gaan voor “kleiner:” In de tussentijd…boek jezelf eens een vakantie naar Canada…Het is best goed vertoeven in de bergen rond Calgary en meer naar het noorden… Edmonton!

    Login om te reageren
  16. snowbird zegt

    12 januari 2018 om 23:52

    NB. er zijn 207.730 boerderijen in Canada (vaak grote bedrijven) / Nederland heeft er (2013) 67.481 , wat elk jaar nog daalt. Als je met een XC90 op stap gaat OK. Maar wat doe je met een XC90 op een boerderij? Niks, je kan geen pak hooi / tools of een schaap achterin zetten/ Of een XC90 met aanhanger? Werkt ook niet met 25 cm sneeuw voor je op de weg. Veel werkgelegenheid is in de agrarische sector en olieproductie plus hout industrie. Het is een andere economie hier in Canada. Ik heb ook geen idee waneer ik voor het laatst in een file heb gestaan. Er zijn grote verschillen hier. Voorbeeld Noorwegen. Ook drijvend op de winsten van aardgas en olie, net zoals hier. Tesla’s all over the place vanwege overheids subsidies. Noorwegen is afhankelijk van olie en aardgas… (net zoals Canada) en aan de andere kant electrisch rijden promoten. Zie ook Youtube: Why Norway is full of Tesla’s. Time will tell.

    Login om te reageren
  17. smartye36 zegt

    14 januari 2018 om 00:26

    Dan doen ze het daar beter als dat ik doe. Maar ik denk dat dat wel voor meer geld hier, de meeste autoliefhebber willen toch wel graag een leuke motor volgensmij ik in ieder geval wel

    Login om te reageren
  18. Jantje_555 zegt

    14 januari 2018 om 14:56

    nu er in europa ook meer benzine komt zal het gemiddeld verbruik ook wel de hoogte in gaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North