• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brulaap-alert: dit is de Mercedes AMG GT3

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2015 om 16:22 – 20 Reacties

Brulaap-alert: de Mercedes AMG GT3


Dit is hem dan in het echt: de opvolger van de SLS AMG GT3.

Waar de straatversie zich moet behelpen met een overigens prima klinkende 4.0 V8 turbomotor (take notes, BMW) is zijn circuitbroeder uitgerust met de oude vertrouwde 6,2-liter V8. Deze is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak tussen de achterwielen. Verder heeft de tamelijk booskijkende racer een dubbel ophanging en tal van gewichtsbesparende onderdelen gekregen, grotendeels opgetrokken uit carbon. Neem gerust aan dat de gehele – verbrede – body van het lichtgewicht spul is gemaakt.

Wat de AMG GT3 weegt is nog niet bekend, Mercedes houdt het op ‘lichter dan de SLS AMG GT3‘. Later dit jaar komt hij in actie tijdens FIA GT3 races.


Ook interessant!

  • Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
    Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, geneve, geneve-2015, GT3, Mercedes

Vorig bericht: « Het nieuwe bekkie van de Peugeot 208
Volgend bericht: Koenigsegg Agera RS: 1.160 pk aan Zweedse grunt »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    3 maart 2015 om 16:25

    Jammer dat zo’n schitterende bak en kleurencombi uiteindelijk vol komt te staan met lelijke reclame stickers.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 16:25

    De spoilers zullen vast een hoop nut hebben, maat het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    3 maart 2015 om 16:26

    Ziet er beter uit dan dat andere GT3 hok van eerder vandaag, als de geschiedenis een voorteken is zal hij het ook veel beter gaan doen….
    Naast de nieuwe Mclaren toch de auto waar ik dit seizoen naar uit kijk….

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    3 maart 2015 om 16:26

    Beetje kleine vleugel achterop, niet?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 maart 2015 om 16:31

      @sacha:
      Eenmaal aan de muur kan je er anders aardig wat “vak”literatuur op kwijt….

      Login om te reageren
  5. papapilo zegt

    3 maart 2015 om 16:28

    Atmosferische motor

    Login om te reageren
    • papapilo zegt

      3 maart 2015 om 16:28

      @papapilo:altijd leuk

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    3 maart 2015 om 16:30

    Wel een dik ding. Is alleen natuurlijk niet handgeschakeld! Zit een sequentiële bak in. Zelf roeren doen ze volgens mij in geen enkele raceklasse meer.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 maart 2015 om 16:34

      @trustmeiamanengineer:
      Ja sequentiële bak, toch heb je in alle raceklassen nog immer je klavieren nodig….

      Is het niet om te flipperen dan wel om aan de pook te trekken/ duwen….

      Login om te reageren
  7. lambo4all zegt

    3 maart 2015 om 16:33

    Yesss sidepipes! Mooi dat ze die behouden hebben op de gt3. Stiekem hoop ik dat ze ook op de toekomstige black zitten.

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      3 maart 2015 om 16:55

      @lambo4all: dat zou zeker heel vet zijn!

      Login om te reageren
  8. jaapiyo zegt

    3 maart 2015 om 16:57

    Ik vind die 4.0 V8 dus stiekem helemaal niet zo goed klinken. Ja het maakt wel geluid maar of het nou mooi is…mwah. Ik zat laatst de (tikje nerdy maar informatieve) ‘in depth review’ van SaabKyle te kijken en dan klinkt ‘ie IMO soms gewoon als een diesel:

    https://www.youtube.com/watch?v=8OC7yqlQEto

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      4 maart 2015 om 15:10

      @jaapiyo: tikje maar

      Login om te reageren
  9. bietje zegt

    3 maart 2015 om 17:01

    Wow… wat een heerlijke reïncarnatie van de 300SLR Uhlenbaut Coupe

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 17:44

    Wat een dikke auto, zal zeker niet misstaan tussen de andere gt3s

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    3 maart 2015 om 18:35

    Dat is nog eens een dik apparaat!

    Login om te reageren
  12. ar156sw zegt

    3 maart 2015 om 19:35

    zo op de eerste beursfoto, schuin van voren, is het net een 911 met een rare neus… wel een mooi apparaat, maar vond de SLS wel specialer qua ontwerp.

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    3 maart 2015 om 22:25

    Leuk, zal als klanten auto wel verkopen als speeltje en een wagen moet meer zijn dan enkel snel dus mogelijk is er ook wel wat mee te winnen. Maar in theorie moeten een wagen zoals de 650s gt3 alles winnen komend seizoen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 maart 2015 om 11:29

      @Hupke: waarom zou dat in theorie zo moeten zijn? met de 12c heeft Mclaren ook bar weinig gewonnen in de gt3 klassen..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        4 maart 2015 om 17:48

        @lambo4all:

        Van ver weg het beste chassis, competitieve motor. En ik weet van een klein vogeltje dat er een update qua ophanging verkrijgbaar gaat worden die daarvan ook de meest performante maakt. Niet dat de huidige echt lullig is.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North