• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koenigsegg Agera RS: 1.160 pk aan Zweedse grunt

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 maart 2015 om 16:44 – 21 Reacties

Koenigsegg Agera-RS
Alsof je een vlijmscherp scheermes nog een keer over de slijpsteen haalt. Overbodig? Wellicht. Maar het product wordt er niet slechter van.

Gisteren zagen we de eerste foto’s van de Agera RS, vandaag hebben we eigen materiaal en specificaties voor je. Met 1.160 pk is hij marginaal sterker dan de Agera R, maar geen megacar. Koenigsegg meldt echter wel dat je met E85 tot 1 MW (1.360 pk) kunt halen, de vermelde 1.160 bhp wordt dus met gewone brandstof behaald.

In feite is het een Agera die een One:1-injectie heeft gekregen. Of zoals Koenigsegg het zelf zegt: with focus on track aptitude, the RS utilizes advanced technology from the One:1 program while maintaining all the features and functionalities of previous S and R models, and beholds the Agera’s everyday usability, luggage compartment, rear window and detachable and storable hardtop.

Naast extra pk’s heeft de RS meer downforce (450 kg @ 250 km/u).

25 exemplaren

Koenigsegg bouwt 25 Agera RS’en 10 hiervan zijn al verkocht.

Ook interessant!

  • Deze crossover met RS badge heeft 430 pk!
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, agera-rs, Autoshows, geneve, geneve-2015, koenigsegg

Vorig bericht: « Brulaap-alert: dit is de Mercedes AMG GT3
Volgend bericht: Vier het leven met de beursbabes uit Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. imdoctorbob zegt

    3 maart 2015 om 16:47

    Wow wat een feature zeg voor een track oriented auto van +miljoen euro: rear window. Ben blij dat ik geen One:1 heb gekocht zeg.

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    3 maart 2015 om 16:49

    Mooi toch hoe die Zweden dat ding blijven ontwikkelen, dat is toch wat anders dan een 10 jaar oud hok in de aandacht proberen te houden door telkens een ander verfje….

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      3 maart 2015 om 18:42

      @jrk68: de Veyron SuperSport was toch iets meer doorontwikkeld (ten opzichte van de standaard Veyron) dan alleen het gebruiken van een ander verfje….

      Login om te reageren
  3. screamgt zegt

    3 maart 2015 om 16:51

    Wat is Koenigsegg toch lekker bezig, heerlijk! Kan overigens niet wachten op meer nieuws van de Regera. 400Kmph <20 seconden… dat zijn 35 secondes sneller dan de Veyron!!!

    Login om te reageren
  4. badboys zegt

    3 maart 2015 om 16:53

    Niet mijn ding in ieder geval en hij is er ook niet mooier op geworden vind ik.

    Login om te reageren
  5. philipf zegt

    3 maart 2015 om 16:54

    Wat een machine!

    Login om te reageren
  6. Turbo S zegt

    3 maart 2015 om 16:56

    Veel mooier als die regera

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 17:16

    En wat is hij toch lelijk.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    3 maart 2015 om 17:19

    Wel heel erg gaaf allemaal, maar Koenigsegg wordt me wel te extreem. Kun je toch niet meer normaal mee rijden.

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      3 maart 2015 om 17:49

      @berlinetta: Ik denk nog altijd dat het koningsei normaler rijdt dan zijn amerikaanse tegenhangers (ssc ultimate earo, hennessey spookje) ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        3 maart 2015 om 17:57

        @biohazardracer: Oh maar ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze weten wat ze doen bij Koenigsegg, maar voor mij zou dit te extreem zijn. Rond de 500 pk lijkt mij alo meer dan voldoende.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          3 maart 2015 om 18:21

          @berlinetta: *al

          Login om te reageren
        • biohazardracer zegt

          3 maart 2015 om 21:31

          @berlinetta: Ja extreem is het zeker. Toch zou ik hem heel graag eens willen rijden en dan natuurlijk gewoon op de Ring ;)

          Login om te reageren
  9. moldauferrari zegt

    3 maart 2015 om 17:27

    Veel mooier dan die Regera.

    Login om te reageren
  10. jrmpower24 zegt

    3 maart 2015 om 17:31

    Regera is veel mooier.
    Net zoals de CCX.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 17:45

    Haha dit was toch de instap koeningsegg?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 maart 2015 om 17:59

      @mrrallycross: Die moet nog komen. En dat is ook de auto van Koenigsegg waar ik het meest naar uit kijk. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de concurrentie.

      Login om te reageren
  12. chrisschilder zegt

    3 maart 2015 om 17:54

    Leuk maar doe mij maar de one1

    Login om te reageren
  13. henrie zegt

    3 maart 2015 om 18:17

    @sir_smokalot: “tot 1 mW (1.360 pk)”

    Nee smoke, 1mW = 1 milliWatt ≠ 1360pk, maar slechts 0,00000136pk. 1MW = 1MegaWatt =1360pk…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      4 maart 2015 om 08:27

      @henrie: Check, heb ;t aangepast!

      Login om te reageren
  14. jpoers zegt

    3 maart 2015 om 19:15

    Goh ben ik blij dat de alledaagse bruikbaarheid behouden blijft. Ik was al bang dat ik mijn tandenborstel niet meer kwijt kon. Geweldig zo’n persbericht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North