• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG GT3: gewoon weer met dikke 6.2 V8

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2015 om 10:37 – 14 Reacties

Afbeelding Mercedes-AMG GT3: gewoon weer met dikke 6.2 V8Afbeelding Mercedes-AMG GT3: gewoon weer met dikke 6.2 V8Afbeelding Mercedes-AMG GT3: gewoon weer met dikke 6.2 V8Afbeelding Mercedes-AMG GT3: gewoon weer met dikke 6.2 V8

Merc AMG GT3
Dus je moét en zal een dikke atmosferische V8 hebben in je nieuwe AMG? Dan is deze GT3-racer je enige overgebleven optie.

Gisteren lekte hij, vandaag hebben we het plaatje compleet: dit is de kleerkastbrede AMG GT3, de opvolger van de SLS GT3. De klantracer voor de gefortuneerden is getooid in de kleur ‘designo selenietgrijs magno’ met een geel streepje. Zelfs mensen met het gezichtsvermogen van Momfer de mol herkennen aan de verbrede carrosserie, ruime luchtinlaten, diffuser en grote achtervleugel dat ze hier niet met een straatauto te maken hebben.

De coureur neemt plaats in een carbon zitkom met om hem heen een integrale stalen rolkooi. Geen overbodige luxe, want ook Mercedessen maken nog wel eens schuivers.

Het hart van de GT3 bestaat nog steeds uit de enorme 6,2 liter V8. Geen verrassing, maar wel lekker. Hieromheen vindt een cabronfeestje plaats: motorkap, portieren, voorspatborden, voor- en achterspoiler, flanken en zijskirts, diffuser, kofferdeksel en achtervleugel zijn allemaal van het goedje gemaakt.

De zestraps sequentiële raceversnellingsbak hangt net als in de productieversie aan de achteras. Ook de onderstel-layout met dubbele wishbones is identiek aan die van de productieversie.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
    Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, geneve-2015, grijs, GT3, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « ABT Passat geeft elke account manager een bol broekje
Volgend bericht: Tesla (ver)stopt een onderzeëer in elke Model S »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    27 februari 2015 om 10:44

    Dit is toch juist zwaarder dan een compacte 4.0 liter v8?
    Ik snap niet helemaal waarom

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      27 februari 2015 om 10:53

      @agera: over het algemeen zijn turbomotoren zwaarder dan admosferische. Het heeft denk ik met de regels te maken, ik kan me herinneren dat de gtr ook altijd met een v8 aan de start stond.

      Login om te reageren
      • Alfaxa zegt

        27 februari 2015 om 14:21

        @lambo4all: Alleen de GT1 versie van de GT-R had een V8. De GT3 een twinturbo V6, oftewel dezelfde (maar dan aangepast) als in de straatversie.

        Zo ver ik mij kan herinneren gebruikte tot nu toe alleen de BMW in het GT3-reglement een motor die niet in hun straatversie is te vinden, er zit een V8 in de Z4 GT3. Maar de toekomstige M6 GT3 krijgt wel de motor uit de normale M6, aangepast uiteraard.

        Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      27 februari 2015 om 11:04

      @agera: heeft te maken met de FIA-regels

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 februari 2015 om 11:07

        @scottishcarspotter2000: waarom heeft de Bentley GT3 dan wel turbo’s? Het is een keuze die moet passen in het FIA reglement, volgens mij. Maar ze konden ook de 4.0 gebruiken. Ik denk dat kosten ook een rol spelen. De 6.2 is al ‘raceklaar’ en bekend, de 4.0 moet nog voor racedoeleinden ontwikkeld worden.

        Login om te reageren
  2. reggie-boy_rood zegt

    27 februari 2015 om 10:47

    Oe die grill! Super gaaf.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    27 februari 2015 om 10:51

    Erg bruut zeg!
    Die grill is echt tof.

    Login om te reageren
  4. mazdarx zegt

    27 februari 2015 om 10:55

    Wat een ontzettend gaaf ding is dit zeg! Maarja, alle GT3 racers zijn gaaf als je het mij vraagt… En in dat gezelschap legt dit ding het toch echt af tegen b.v. de Mclaren.

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    27 februari 2015 om 11:04

    Het houdt niet op niet van zelf, en gelukkig ook! Dat het nog kan in 2015 haha

    Login om te reageren
  6. knipperlichtje zegt

    27 februari 2015 om 11:12

    Mercedes heeft ooit zo’n virtuele auto voor in Gran Turismo ontworpen, daar doet deze mij een beetje aan denken

    Login om te reageren
  7. 991gt3rs zegt

    27 februari 2015 om 11:40

    Daar een straatversie van alstublieft

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    27 februari 2015 om 12:37

    Dit betekend dat er onder die kap dus ruimte is voor dat geniale blok. Koop een AMG gt en doe een engine swap. Super idee!

    Login om te reageren
  9. jvr55s zegt

    27 februari 2015 om 12:51

    Wat een beauty

    Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    27 februari 2015 om 15:22

    “…Hieromheen vindt een cabronfeestje plaats”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North